Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
    Bedrijven, winkels en andere zaken : altijd kakken op de overheid, maar zijn ze de eerste om met het handje open te staan.
    Ik denk dat de overheid eerst was om hulp aan te bieden.

Maar doe het maar, je kosten lopen door, je kan misschien een pak goederen weg gooien (bloemenwinkels bv), en er komt geen rotte euro binnen.
    Nu zijn er zeker winkels die goed geld verdienen, maar een kleine kledingwinkel, bloemenwinkel, kapper met één personeelslid... Daar lopen ze snel tegen de reserves aan.
    De vraag is dan hoe ver je kan komen met 4000€...
    Als je daar één man personeel van moet betalen en de huur is het op.

Comment

• Personeel moet je toch niet betalen in die situatie? Deze vallen toch terug op de economische werkloosheid? Niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
        Personeel moet je toch niet betalen in die situatie? Deze vallen toch terug op de economische werkloosheid? Niet?
        Tenzij ze net "ziek" gevallen zijn, dan is de eerste week al volledig voor de werkgever.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• maar bij ziekte zit je aan 100% loon (op de carentiedag bij arbeidersna) ipv 70% van max 2500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            Ik vrees enkel maar voor meer gezaag achteraf (en tijdens), als er achteraf minder werkers zijn...minder schouders om onze dure overheid te onderhouden

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
            Iemand gaat achteraf het gelag moeten betalen en dat zullen zoals altijd de werkende (midden)klasse en overgebleven zelfstandigen zijn. Ongezien dat de overheid met zulke maatregelen komen (maar terecht). Vraag me enkel af hoe ze de nu al bodemloze put weer (gedeeltelijk) gevuld gaan krijgen.
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Gij leeft nog in de ijdele hoop dat die bodemloze put gedempt wordt. Gaat nooit meer gebeuren tenzij een heeeeeeeeeeele grote oliebel voor onze kust ontdekt wordt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                Gij leeft nog in de ijdele hoop dat die bodemloze put gedempt wordt. Gaat nooit meer gebeuren tenzij een heeeeeeeeeeele grote oliebel voor onze kust ontdekt wordt.
                Neen geen ijdele hoop hier, eerder heel realistisch. Ik vraag het me gewoon af, net zoals ik me afvraag hoe het verder moet met onze jeugdige werknemers. Gelukkig behoren we al tot de oudere garde.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                  Gij leeft nog in de ijdele hoop dat die bodemloze put gedempt wordt. Gaat nooit meer gebeuren tenzij een heeeeeeeeeeele grote oliebel voor onze kust ontdekt wordt.
                  misschien zit die oliebel wel onder een windmolenpark

Comment

• ze zullen de put wel dempen, hoe noemde die extra sociale bijdrage nu weer die Dehaene destijds invoerde ?
                    Dan nog wat extra taks op nieuwe banden maar eerst de minimum profieldiepte optrekken
                    De vindingrijkheid is onmetelijk als de nood het hoog is.
                    Jammer dat ze nog geen extra taks op schijtlint ingevoerd hebben

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                      ze zullen de put wel dempen, hoe noemde die extra sociale bijdrage nu weer die Dehaene destijds invoerde ?
                      Dan nog wat extra taks op nieuwe banden maar eerst de minimum profieldiepte optrekken
                      De vindingrijkheid is onmetelijk als de nood het hoog is.
                      Jammer dat ze nog geen extra taks op schijtlint ingevoerd hebben
                      Nee nee, eerst de tax, dan pas minimum optrekken. Anders kopen ze misschien nog banden voor de taks er is!

Comment

• Ik dacht dat de prijzen van de verzekeringen gingen zakken, of toch stabiel blijven, maar die van mij is toch weer met een dikke 50 euro gestegen. (heb de brief vandaag in de bus gekregen)
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Neen geen ijdele hoop hier, eerder heel realistisch. Ik vraag het me gewoon af, net zoals ik me afvraag hoe het verder moet met onze jeugdige werknemers. Gelukkig behoren we al tot de oudere garde.

Je voelt toch met je ellebogen aan dat dit gaat opgelost worden met inflatie. De mensen die dan gewoon geld op hun spaarrekening laten staan zien hun centen weg smelten, maar de staatschulden smelten ook weg, en geloof maar dat de pensioenen en lonen die inflatie niet helemaal zullen volgen.
                          Dat is de enige manier om die enorme schuldenberg weg te werken. De kunst zal zijn om inflatie rond de 2-4% te krijgen. Deflatie is slecht voor de economie, hyperinflatie is chaos.

Je kan je daartegen alleen maar wapenen (als je geld hebt) door aandelen en goud te kopen. Obligaties smelten mee weg.
                          De belastingen op lonen verder optrekken is gewoon onmogelijk nu we al aan 50% zitten. Dat gaan jonge werknemers absoluut niet kunnen trekken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

De belastingen op lonen verder optrekken is gewoon onmogelijk nu we al aan 50% zitten. Dat gaan jonge werknemers absoluut niet kunnen trekken.
                            Ik ben echt bezorgd hoe mijn kinderen straks een huis zullen moeten kopen zonder tot aan hun pensioen een schuldslaaf te moeten zijn.
                            Co-housing projecten en zo zullen binnenkort geen keuze meer zijn maar een noodzaak. Net als nu al in veel grote steden verplicht samenhokken met in het beste geval een bekende of als je pech hebt een wildvreemde. Voor sommigen is dat ok maar niet iedereen is daar voor geschikt.

Is geen ergernis voor alle duidelijkheid, eerder een vaststelling
                            2.0 JTDm

Comment

• Ik denk eerder het omgekeerde. Jonge mensen kunnen met hun geld nu gewoon véél meer krijgen, dan wij indertijd. Ik heb mijn lening afgesloten in 89 aan 8,95%. Dat kan je nu vlotjes gedeeld door 4-5 doen.
                              Als ik zie wat er in mijn omgeving allemaal wordt neergepoot door vrij jonge gezinnen, dat was in mijn tijd gewoon geen optie voor een "werkende mens", zeg maar.
                              Bovendien worden die huizen ook nog eens allemaal zo energie zuinig gezet, dat die kost ook al verwaarsloosbaar wordt op den duur.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                Ik denk eerder het omgekeerde. Jonge mensen kunnen met hun geld nu gewoon véél meer krijgen, dan wij indertijd. Ik heb mijn lening afgesloten in 89 aan 8,95%. Dat kan je nu vlotjes gedeeld door 4-5 doen.
                                Als ik zie wat er in mijn omgeving allemaal wordt neergepoot door vrij jonge gezinnen, dat was in mijn tijd gewoon geen optie voor een "werkende mens", zeg maar.
                                Bovendien worden die huizen ook nog eens allemaal zo energie zuinig gezet, dat die kost ook al verwaarsloosbaar wordt op den duur.
                                Dat is toch niet waar vrees ik.
                                Last edited by Jakkel; 31/08/2020, 17:27.

Comment

• de regel 1/3 loon aan lening telt al lang niet meer. 1 loon gaat maar al te vaak naar de afbetaling. Komt er iemand ziek te vallen dan zijn er problemen. Was nu zelfs pijnlijk duidelijk bij het begin vd lockdown: forse stijging bij aanvragen ocmw. Merendeel dubbelverdieners.
                                  www.peugeotforum.be

Comment

• Dat laatste klopt ook wel inderdaad. Men is misschien iets minder bang om meer te lenen. Maar met deze intrestvoeten kan je ook wel iets meer riskeren uiteraard.

Comment

• Rijden in Brussel, het blijft toch speciaal. Ik doe het sinds coronatijd vaak. En heb het niet over de sportieve rijstijl van nieuwe of oude Belgen, dat zijn we gewoon.
                                      Mijn gps stuurde me weer eens langs een iets andere route. Sta ik voor het rode licht op een weg die is ingedeeld in een busstrook, rechts, en de gewone rijstrook, links. Je mag alleen naar rechts, de kleine ring opdraaien. Wordt groen, bus naast me en ik vertrekken, ik beweeg naar rechts, bus begint te claxonneren, want die moet naar links! Blijkt dat de bussen wel naar links kunnen, naar weer een andere speciale busstrook. Wie bedenkt dit? Hoe kan dat ooit goed lopen als de auto"s van links naar rechts moeten en de bussen van rechts naar links?
                                      Vraag me zelfs af wie er eigenlijk voorrang heeft. De bus ongetwijfeld

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk Berichten
                                        De bus ongetwijfeld
                                        Toch enkel als die vertrekt aan een halte? Aan een verkeerslicht gelden daar volgens mij dezelfde regels als voor jou en mij.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Toch enkel als die vertrekt aan een halte? Aan een verkeerslicht gelden daar volgens mij dezelfde regels als voor jou en mij.
                                          Ik ga ervan uit dat bus voorrang heeft omdat men het anders niet zo zou 'geregeld' hebben. Maar weet het niet zeker. De bus rijdt natuurlijk ietsje langer rechtdoor om dan links te kunnen opdraaien, dus ik doe eerst het manoeuvre naar rechts en snijd hem dus af en moet hem dus voorrang geven. Denk ik. Anyway, heel gekke situatie daar.

Comment

Working...
                                          X