Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Op de afrit aan de kleine ring rond Gent zijn er ook zo’n Pipo’s die zgz afslaan, maar dan hard remmen en keren. Altijd leuk als je daar achter rijdt. Ik tromp die gewoon naar kingdom come
    Komt hier sowieso door het circulatieplan, omdat ze niet willen omrijden.
    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Wie bij het Vlaams verkeerscentrum verzint toch die snelheidsbeperking van 70km/u op de Antwerpse ring. Die moet mij daar toch eens dringend wat uitleg over geven want onveiliger dan dit kan je het het daar niet maken. Totaal zinloos, maar vooral onlogisch.
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
        Wie bij het Vlaams verkeerscentrum verzint toch die snelheidsbeperking van 70km/u op de Antwerpse ring. Die moet mij daar toch eens dringend wat uitleg over geven want onveiliger dan dit kan je het het daar niet maken. Totaal zinloos, maar vooral onlogisch.
        Was gisterenavond ook al vanaf de aansluiting van de E34 op de E313 in Ranst. Ik vond dat eigenlijk wel oké.

Geen nerveuze toestanden, iedereen rustig achter elkaar,... .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Was gisterenavond ook al vanaf de aansluiting van de E34 op de E313 in Ranst. Ik vond dat eigenlijk wel oké.

Geen nerveuze toestanden, iedereen rustig achter elkaar,... .
          Vandaag, twee keer over gereden. Rung 1&2 waren op alle rijvakken volledig open en proper.
          Geen mens die daar 70 reed en zeker de vrachtwagens niet.
          Vanaf de E19 er naartoe waren er geen snelheidslimieten en zou je 120 kunnen rijden.
          Kom je Antwerpen binnengereden mag je nog 70, ligt de weg er daar véél beter bij en is het nog eens twee graden warmer dan elders.
          Onverantwoorde mensenkloterij noem ik dat om tussen die vrachtwagens die opgelegde snelheidsbeperking te proberen aan te houden.
          Die borden konden daar vandaag perfect op 90 gezet worden maar tja...beetje met de natte vinger werken zoals enkele jaren geleden toen ze de dag ná een halve sneeuw dag nog héél de dag tot ‘s avonds laat op 70 stonden tot in Brecht toe en met een zo goed als lege snelweg bij ondertussen 7° de flitspalen nog afgingen ook.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Vandaag, twee keer over gereden. Rung 1&2 waren op alle rijvakken volledig open en proper.
            Vanaf de E19 er naartoe waren er geen snelheidslimieten en zou je 120 kunnen rijden.
            Kom je Antwerpen binnengereden mag je nog 70, ligt de weg er daar véél beter bij en is het nog eens twee graden warmer dan elders.
            Onverantwoorde mensenkloterij noem ik dat om tussen die vrachtwagens die opgelegde snelheidsbeperking te proberen aan te houden.
            Die borden konden daar vandaag perfect op 90 gezet worden maar tja...beetje met de natte vinger werken zoals enkele jaren geleden toen ze de dag ná een halve sneeuw dag nog héél de dag tot ‘s avonds laat op 70 stonden tot in Brecht toe en met een zo goed als lege snelweg bij ondertussen 7° de flitspalen nog afgingen ook.

snelheid was het minst van men zorgen op de ring toen het op 70 stond. Mensen die sneller wouden maar niet durfden in te halen en dus niets beters vonden dan tegen men bumper te plakken.

En uiteindelijk, politie Antwerpen trekt er hun ook niets van aan waarom zou de rest dat dan wel moeten? En hoe die gasten rijden ga je mij niet doen geloven dat ze het veiliger kunnen als de rest van het volk.

Comment

• Een aantal "ergernissen":
              In Sint-Truiden in de buurt van de N80 is het al maanden lang dat er altijd wel een stuk van een paar kilometer de straatverlichting niet werkt, maar het is altijd een ander stuk weg.
              Zo raar dat dat maar blijft duren. En trouwens ook gevaarlijk voor voetgangers en fietsers.

De nieuwe led straatverlichting, die is zo fel, krijg er hoofdpijn van als ik lang in zo een stuk met die led verlichting moet zitten rijden.

De plaatsing van de verkeerslichten op sommige plaatsen, wanneer je juist voor de lijn staat waar je moet stoppen zie je soms het licht niet eens waardoor je of eens stuk vroeger moet stoppen of zotte toeren uithalen om het licht wel te kunnen zien. (Dit is natuurlijk alleen wanneer je als eerste aan het licht staat)
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Ja, zo snap ik het wel. Bij mij was het een rustige zondagavond, zonder vrachtwagens en met nog gedeeltelijk ondergesneeuwde stukken. Da's al iets anders natuurlijk.

Comment

• Binnenkort wegenwerken in de buurt en dan lees je hun plannen door en zie je : snelheid word ook verlaagd van 70 naar 50 km/h...
                  En dan denk ik weer, waarom rij ik in godsnaam die verdomde opgelegde snelheidslimieten...

Comment

• Daarstraks, iets na 17h stond er in Bevingen op de Naamsesteenweg (N80) (voor de mensen die de locatie kennen) een camionet van Q-Team midden op de straat om de banden van een auto te wisselen.
                    Alle verkeer zitten op te houden, dat met dit weer en op zo een drukke moment.
                    Gaat dat dan een stukske verder doen waar alle voertuigen aan de kant van de weg kunnen staan.
                    Last edited by knight-rider; 06/04/2021, 22:14.
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• volgen het voorbeeld van pakjesdiensten denk ik dan...

Comment

• Daarstraks stond ik voor het rode licht om linksaf te slaan, het word groen, ik volg de auto's voor mij en wanneer ik het licht passeer springt het op oranje, na mij volgen er nog 4!!! auto's.
                        Dat zijn er dus zeker 2 en waarschijnlijk zelfs 3 die door het rood reden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                          Daarstraks stond ik voor het rode licht om linksaf te slaan, het word groen, ik volg de auto's voor mij en wanneer ik het licht passeer springt het op oranje, na mij volgen er nog 4!!! auto's.
                          Jaren geleden reed ik eens mee met een bevriend persoon die toevallig werkzaam was bij de Antwerpse politie. Toen die op ons ritje telkens door het oranje reed zei die altijd: ik zag het nog net groen doorschemeren...

Comment

• Daarnet begon er een andere chauffeur naar mij te roepen dat ik beter met een fiets zou rijden.

Ik weet niet hoe lang hij achter mij heeft gereden.

Vlak daarvoor had ik een auto voorrang van rechts verleend. Ik vond ook dat de oudere man zijn tijd nam om zijn voorrang te nemen, maar ja. Correct is correct.

Een fietser heb ik eveneens niet ingehaald omdat ik vond dat er onvoldoende afstand vrij was en ik wou hem niet op de parkeerstrook dwingen.

Vervolgens vertraagd omdat ik een parkeerplek zocht, zoals zo velen in een stad (Oostende).

Ik zie hem langs mij schieten wanneer ik parkeer om hem vervolgens op een trottoir te zetten en ergens een wasmand binnen te gooien. Daarna begon die naar mij te roepen.

'k had het beter genegeerd, maar ik heb gewoonweg geantwoord dat ik correct geparkeerd stond en hij niet.

In mijn hoofd heb ik mij als chauffeur correct gedragen. 't Ergste van dit is dat ik er maar blijf over piekeren.

Comment

Jaren geleden reed ik eens mee met een bevriend persoon die toevallig werkzaam was bij de Antwerpse politie. Toen die op ons ritje telkens door het oranje reed zei die altijd: ik zag het nog net groen doorschemeren...

Met dat oranje heb ik totaal geen probleem (als je veilig kan stoppen moet je dat in principe wel doen, maar oke)
                              Het gaat mij over die auto's die nog door het rood rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                Daarstraks stond ik voor het rode licht om linksaf te slaan, het word groen, ik volg de auto's voor mij en wanneer ik het licht passeer springt het op oranje, na mij volgen er nog 4!!! auto's.
                                Mja, als je al voor de 3de keer aan hetzelfde licht staat door diegene voor u die beter eens zouden optrekken ipv met andere dingen bezig te zijn ja dan gebeurt het bij mij soms ook wel eens dat ik door het oranje, net rood,... rij, eerlijk is eerlijk.
                                Last edited by ; 18/04/2021, 03:02.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SCaRa Bekijk Berichten
                                  Daarnet begon er een andere chauffeur naar mij te roepen dat ik beter met een fiets zou rijden.

Ik weet niet hoe lang hij achter mij heeft gereden.

Vlak daarvoor had ik een auto voorrang van rechts verleend. Ik vond ook dat de oudere man zijn tijd nam om zijn voorrang te nemen, maar ja. Correct is correct.

Een fietser heb ik eveneens niet ingehaald omdat ik vond dat er onvoldoende afstand vrij was en ik wou hem niet op de parkeerstrook dwingen.

Vervolgens vertraagd omdat ik een parkeerplek zocht, zoals zo velen in een stad (Oostende).

Ik zie hem langs mij schieten wanneer ik parkeer om hem vervolgens op een trottoir te zetten en ergens een wasmand binnen te gooien. Daarna begon die naar mij te roepen.

'k had het beter genegeerd, maar ik heb gewoonweg geantwoord dat ik correct geparkeerd stond en hij niet.

In mijn hoofd heb ik mij als chauffeur correct gedragen. 't Ergste van dit is dat ik er maar blijf over piekeren.
                                  Mja gelijk da sommige tegenwoordig rijden, geen idee of het bij u zo was, ma ik heb een enorme hekel aan te traag rijders, mogen deze ook gerust is beginnen beboeten! Want ik wordt daar ook enorm ambetant van, ik koop geen auto om dan tegen 30 per uur te moeten rondtuffen, rijden ze al zo traag, gaan ze nog voor het minste op de rem staan...
                                  Is soms ook op plaatsen waar inhalen moeilijk is wat tot gevaarlijke toestanden kan leiden.

Comment

• Er is hier ergens in de buurt een kruispunt (en geen kleintje) waar je in de praktijk maar met 2 of max.3 auto's per keer groen hebben (als je van een bepaalde kant afkomt - bijzonder slecht afgeregeld) je zou voor minder door het oranje of zelfs nog snel meeglippen door het rood...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

Is soms ook op plaatsen waar inhalen moeilijk is wat tot gevaarlijke toestanden kan leiden.
                                      Als het gevaarlijk is om in te halen dan moet ge dat niet doen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

Mja gelijk da sommige tegenwoordig rijden, geen idee of het bij u zo was, ma ik heb een enorme hekel aan te traag rijders, mogen deze ook gerust is beginnen beboeten! Want ik wordt daar ook enorm ambetant van, ik koop geen auto om dan tegen 30 per uur te moeten rondtuffen, rijden ze al zo traag, gaan ze nog voor het minste op de rem staan...
                                        Neen, zeker geen traag rijder ik probeer altijd de maximumsnelheid aan te houden ,maar in sommige verkeerssituaties moet je nu eenmaal vertragen; Slecht zichtbare voorrang van rechts, te smalle wegen om correct een fietser te passeren, zone 30. Zaken die dus wel vaker voorkomen in stadsverkeer.

Ik had mij die ochtend ook al geërgerd aan iemand die 50 bleef rijden op de snelweg oprit. Mensen die de doorstroming van het verkeer hinderen mogen zeker en vast beboet worden.

't Is de eerste keer dat ik zoiets tegenkom in de 15 jaar dat ik m'n rijbewijs heb. Mocht ik al die tijd al te treuzelend gereden hebben ik zou al eerder terugkerende claxons en gesticulaties opgemerkt hebben

Nu er een dag gepasseerd is had ik die mens misschien beter een fijne zaterdag toegewenst en verder genegeerd. Veel mensen lopen al op het randje en hebben geen geduld meer tegenwoordig. 'k was gewoon onder de indruk van de reactie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SCaRa Bekijk Berichten

Neen, zeker geen traag rijder ik probeer altijd de maximumsnelheid aan te houden ,maar in sommige verkeerssituaties moet je nu eenmaal vertragen; Slecht zichtbare voorrang van rechts, te smalle wegen om correct een fietser te passeren, zone 30. Zaken die dus wel vaker voorkomen in stadsverkeer.

Ik had mij die ochtend ook al geërgerd aan iemand die 50 bleef rijden op de snelweg oprit. Mensen die de doorstroming van het verkeer hinderen mogen zeker en vast beboet worden.

't Is de eerste keer dat ik zoiets tegenkom in de 15 jaar dat ik m'n rijbewijs heb. Mocht ik al die tijd al te treuzelend gereden hebben ik zou al eerder terugkerende claxons en gesticulaties opgemerkt hebben

Nu er een dag gepasseerd is had ik die mens misschien beter een fijne zaterdag toegewenst en verder genegeerd. Veel mensen lopen al op het randje en hebben geen geduld meer tegenwoordig. 'k was gewoon onder de indruk van de reactie.
                                          Dagelijks ben ik op de weg voor het werk. Iedere dag kan ik wel een situatie opnoemen die niet oké is. Mensen zijn nu eenmaal egoïsten in het verkeer. Onkraakbaar en ongenaakbaar. Deze week nog verschillende keren ondervonden dat hoffelijk ritsen nogal dikwijls Utopia is. En als je bij file de reddingssstrook vrijhoud, bekijken ze je alsof je een of andere gek bent. Waarom je plots zo veel uitwijkt begrijpen ze niet. Sommigen worden zelfs kwaad als je te veel naar rechts uitwijkt. Tot op de stippellijn rijden is nog done volgens velen. Regenrijden bij vrachtwagens is ook zo ene. Velen vegen er gewoon hun kl aan. Eigoisten alom. Wel goed dat het merendeel wel nog anders is. Zelfs op de motor al meermaals ondervonden dat “ het gat dichtrijden als er een motor aankomt” hun nieuwe hobby is.
                                          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Working...
                                          X