Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
    Mja, als je al voor de 3de keer aan hetzelfde licht staat door diegene voor u die beter eens zouden optrekken ipv met andere dingen bezig te zijn ja dan gebeurt het bij mij soms ook wel eens dat ik door het oranje, net rood,... rij, eerlijk is eerlijk.
    Oke, maar dat was hier niet het geval, ik was toegekomen aan het licht toen het op rood stond, de auto's achter mij waren nog later toegekomen, want reden niet onmiddellijk achter mij. Het was dus niet zo dat het al meerdere keren groen was geweest. (Meestal gebeurd dat ook vaker door slecht afgestelde lichten dan door bestuurders die te traaf optrekken).
    En ja,door het oranje tot daar aan toe, maar als er nog 3 auto's door het rood rijden dat is er toch al zwaar over. Het is op die moment dan ook al groen voor de auto's die uit de andere richting komen en deze moeten dus wachten omdat er een aantal mensen vinden dat ze nog door het rood mogen rijden.

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
    Er is hier ergens in de buurt een kruispunt (en geen kleintje) waar je in de praktijk maar met 2 of max.3 auto's per keer groen hebben (als je van een bepaalde kant afkomt - bijzonder slecht afgeregeld) je zou voor minder door het oranje of zelfs nog snel meeglippen door het rood...
    Slecht afgestelde lichten, dat is natuurlijk ook een probleem, maar wel eentje dat de laatste jaren toch wel sterk verminderd is. Ofwel zijn ze beter afgesteld, ofwel zijn het ondertussen slimme verkeerslichten geworden die zich aanpassen naar de verkeersdrukte.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Ik zet het hier maar even ter informatie, want ik wist het ook niet, maar er is een verkeersregel gewijzigd. Wanneer jij tezamen met een tegenligger een geparkeerde auto nadert, is het NIET meer zo dat diegene die aan de kant van de geparkeerde auto rijdt voorrang moet geven. Neenee, diegene die er het EERST IS, die krijgt voorrang nu. De tweede veranderde regel is dat wanneer jij inderdaad de eerste bent en dus de, aan jouw kant geparkeerde, auto voorbijrijdt, je de gestopte tegenligger moet aankijken als was je een demente koe die naar een purperen trein staat te gapen. Als je een passagier naast je hebt, is die ook verplicht de middenvinger te tonen. Zo, zonder dank!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SCaRa Bekijk Berichten

Neen, zeker geen traag rijder ik probeer altijd de maximumsnelheid aan te houden ,maar in sommige verkeerssituaties moet je nu eenmaal vertragen; Slecht zichtbare voorrang van rechts, te smalle wegen om correct een fietser te passeren, zone 30. Zaken die dus wel vaker voorkomen in stadsverkeer.

Ik had mij die ochtend ook al geërgerd aan iemand die 50 bleef rijden op de snelweg oprit. Mensen die de doorstroming van het verkeer hinderen mogen zeker en vast beboet worden.

't Is de eerste keer dat ik zoiets tegenkom in de 15 jaar dat ik m'n rijbewijs heb. Mocht ik al die tijd al te treuzelend gereden hebben ik zou al eerder terugkerende claxons en gesticulaties opgemerkt hebben

Nu er een dag gepasseerd is had ik die mens misschien beter een fijne zaterdag toegewenst en verder genegeerd. Veel mensen lopen al op het randje en hebben geen geduld meer tegenwoordig. 'k was gewoon onder de indruk van de reactie.
        Heb al veel rare toestanden gezien en aangezien het over traag rijders gaat. Ring van Antwerpen richting Gent ter hoogte van Antwerpe zuid. Regelmatig al mensen zien 60-70 rijden bij normaal verkeer (100km/h toegestane snelheid dus) om van het middelste rijvak (natuurlijk) naar de afrit te gaan en maar niet durven van rijstrook te wisselen zelf al sta je als een gek signaal te doen dat ze mogen.
        Als het druk verkeer is gaan ze zelf volledig stilstaan terwijl er 1km verder een 2de afrit strook begint (daar krijg ik het echt van).

Maar zoals je zegt dan kom ik thuis en denk ik, waarom maak ik me daar druk in, op het eind van de rit leren ze er toch niets uit en breng ik mezelf nog meer in gevaar.

Ander frustratie. Met de voorbije flitsmarothon heb ik ontdekt dat het enorm frustrerend is als "hardrijder's" trager rijden. Is het zo moeilijk om de snelheidslimiet te rijden ipv of te snel of te traag??? (plots iedereen +-10km/h trager als de snelheids limiet tot zelf 40km/h op een 70km/h baan...)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk Berichten
          Ik zet het hier maar even ter informatie, want ik wist het ook niet, maar er is een verkeersregel gewijzigd. Wanneer jij tezamen met een tegenligger een geparkeerde auto nadert, is het NIET meer zo dat diegene die aan de kant van de geparkeerde auto rijdt voorrang moet geven. Neenee, diegene die er het EERST IS, die krijgt voorrang nu. De tweede veranderde regel is dat wanneer jij inderdaad de eerste bent en dus de, aan jouw kant geparkeerde, auto voorbijrijdt, je de gestopte tegenligger moet aankijken als was je een demente koe die naar een purperen trein staat te gapen. Als je een passagier naast je hebt, is die ook verplicht de middenvinger te tonen. Zo, zonder dank!
          Een betere een eenvoudigere regel zou zijn, geen auto's op de rijbaan parkeren! Ik blijf me daar aan ergeren, als het milieu echt zo belangrijk is, zie dan dat ik niet voor het zoveelste obstakel moet remmen en gas geven, een auto, vrachtwagen,... verbruikt zoveel minder als deze constant kan blijven bollen.

Maar goed, ik kan er blijven over zeuren, gaat nooit gebeuren.

Comment

• geert das idd waar, maar met uw volgende elektrische kar wordt dat voor een redelijk groot stuk gerecupereerd...maar niet weggeveegd zoals wel eens bijna wordt gesuggereeerd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten

Heb al veel rare toestanden gezien en aangezien het over traag rijders gaat. Ring van Antwerpen richting Gent ter hoogte van Antwerpe zuid. Regelmatig al mensen zien 60-70 rijden bij normaal verkeer (100km/h toegestane snelheid dus) om van het middelste rijvak (natuurlijk) naar de afrit te gaan en maar niet durven van rijstrook te wisselen zelf al sta je als een gek signaal te doen dat ze mogen.
              Als het druk verkeer is gaan ze zelf volledig stilstaan terwijl er 1km verder een 2de afrit strook begint (daar krijg ik het echt van).

Maar zoals je zegt dan kom ik thuis en denk ik, waarom maak ik me daar druk in, op het eind van de rit leren ze er toch niets uit en breng ik mezelf nog meer in gevaar.

Ander frustratie. Met de voorbije flitsmarothon heb ik ontdekt dat het enorm frustrerend is als "hardrijder's" trager rijden. Is het zo moeilijk om de snelheidslimiet te rijden ipv of te snel of te traag??? (plots iedereen +-10km/h trager als de snelheids limiet tot zelf 40km/h op een 70km/h baan...)
              Ik rijd daar ook dikwijls. Dat zijn vooral mensen die daar niet zo bekend zijn en die daardoor wat onwennig, voorzichtig rijden. Ik ben een vlotte rijder, maar op de ring van Antwerpen moet je wat verdraagzaam zijn, vind ik. Dat is een jungle tijdens de drukkere uren, zeker voor mensen die er niet zo bekend zijn of niet zo vlot zijn in het rijden. Het is door al die cowboys met hun constante rijvakwissels, getoeter en kontplakkerij dat het daar haast ook elke dag stilstaat omdat ze op elkaar knallen. Tijdens de daguren zouden ze daar beter altijd 70 per uur van maken met strenge controles. Er zouden er een pak minder op elkaar knallen, met minder fileleed topt gevolg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk Berichten
                Ik zet het hier maar even ter informatie, want ik wist het ook niet, maar er is een verkeersregel gewijzigd. Wanneer jij tezamen met een tegenligger een geparkeerde auto nadert, is het NIET meer zo dat diegene die aan de kant van de geparkeerde auto rijdt voorrang moet geven. Neenee, diegene die er het EERST IS, die krijgt voorrang nu. De tweede veranderde regel is dat wanneer jij inderdaad de eerste bent en dus de, aan jouw kant geparkeerde, auto voorbijrijdt, je de gestopte tegenligger moet aankijken als was je een demente koe die naar een purperen trein staat te gapen. Als je een passagier naast je hebt, is die ook verplicht de middenvinger te tonen. Zo, zonder dank!
                Dat is één van de zaken waar niemand precies nog naar kijkt of niet meer weet.
                Onlangs heeft er mij nog ene tegengehouden door zijn deur open te doen terwijl die volledig op mijn vak zat.
                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Dan moet je maar hetzelfde eens proberen op een motor. Ze rijden je gewoon het voetpad op.
                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                    Zelfs op de motor al meermaals ondervonden dat “ het gat dichtrijden als er een motor aankomt” hun nieuwe hobby is.
                    Da's ook wel ergerlijk. Een motor is sowieso ergerlijk. Als hij achter je rijdt, omdat zijn licht slecht afgesteld staat en je verblindt, en als hij voor je rijdt door de stank. In beide gevallen door het kabaal dat hij maakt.
                    Maar als je het gat niet dichtrijdt, komt die toch het gat ingereden dat er dikwijls zelfs niet eens was. En mag jij de rem op om die pipo tussen te laten. Stel je eens voor dat je zoals je dikwijls motorrijders ziet doen, met een auto zo telkens agressief in de gaten rijdt van de rij voor jou. Maar een motorrijder vindt dat blijkbaar normaal, de automobilist moet hem maar tussenlaten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

Da's ook wel ergerlijk. Een motor is sowieso ergerlijk. Als hij achter je rijdt, omdat zijn licht slecht afgesteld staat en je verblindt, en als hij voor je rijdt door de stank. In beide gevallen door het kabaal dat hij maakt.
                      Maar als je het gat niet dichtrijdt, komt die toch het gat ingereden dat er dikwijls zelfs niet eens was. En mag jij de rem op om die pipo tussen te laten. Stel je eens voor dat je zoals je dikwijls motorrijders ziet doen, met een auto zo telkens agressief in de gaten rijdt van de rij voor jou. Maar een motorrijder vindt dat blijkbaar normaal, de automobilist moet hem maar tussenlaten
                      Blijkbaar vergeten dat je verplicht bent de reddingsstrook vrij te houden bij files? Maar zelfs daar zijn er die het gat dichtrijden als je er al motorrijder aankomt. En ik kan je verzekeren dat mijn motor beter onderhouden word dan de rest van het wagenpark hier.
                      En zoals overal zullen er uitzonderingen zijn. Die ik dus aanhaalde.
                      Wel fijn dat te weten dat jij een motorrijder ergerlijk vind. Dat is nu wel duidelijk.
                      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten

Blijkbaar vergeten dat je verplicht bent de reddingsstrook vrij te houden bij files? Maar zelfs daar zijn er die het gat dichtrijden als je er al motorrijder aankomt. En ik kan je verzekeren dat mijn motor beter onderhouden word dan de rest van het wagenpark hier.
                        En zoals overal zullen er uitzonderingen zijn. Die ik dus aanhaalde.
                        Wel fijn dat te weten dat jij een motorrijder ergerlijk vind. Dat is nu wel duidelijk.
                        Als je reddingstrook moet vrij houden is het voor motorrijders sowieso al toegestaan om te file filteren (met beperkingen die weinig motorrijders toepassen maar soit).
                        Maar ik denk eerder dat rx-8 het heeft op alle situaties die daar niet onder vallen. Bv als de snelheid op het linkervak 100km/h bedraagt of op baantjes binnen en buiten bebouwde kom waar de motorrijder niet genoeg plek heeft om 2-3-4-X aantal voertuigen in 1 keer in te halen... En dan is het zeker ergerlijk wanneer je op je rem moet omdat mijnheer/mevrouw motorrijder zich boven de wet acht (idem voor elke bestuurder dat zijn inhaalcapaciteiten overschat...)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten

Als je reddingstrook moet vrij houden is het voor motorrijders sowieso al toegestaan om te file filteren (met beperkingen die weinig motorrijders toepassen maar soit).
                          Maar ik denk eerder dat rx-8 het heeft op alle situaties die daar niet onder vallen. Bv als de snelheid op het linkervak 100km/h bedraagt of op baantjes binnen en buiten bebouwde kom waar de motorrijder niet genoeg plek heeft om 2-3-4-X aantal voertuigen in 1 keer in te halen... En dan is het zeker ergerlijk wanneer je op je rem moet omdat mijnheer/mevrouw motorrijder zich boven de wet acht (idem voor elke bestuurder dat zijn inhaalcapaciteiten overschat...)
                          Zo had ik het niet begrepen. Maar in elke discipline heb je idioten. Als motorrijder zie ik er dagelijks. Ik kom ook heel veel autobestuurders tegen die spontaan opzij gaan. Waarna ik hen dan, als beleefd opgevoede jongen, het obligate voet bedankje geef. Of zelfs een keer zwaai als de omstandigheden dat toelaten. Duimpje omhoog en iedereen content.

Comment

• Tja, zou idd mooi zijn als wat minder mensen rondrijden met het mes tussen de tanden.

Comment

• Ik merk als motorrijder eigenlijk vrij weinig verzuring op. Ik rijd redelijk vlot en rijd als het mogelijk is tot vooraan aan het verkeerslicht. Dat is nu eenmaal het voordeel van een moto, je bent klein, wendbaar en je hebt bakken power voorhanden om veilig in te halen en dergelijke. Ik geef ook altijd een bedankje als mensen opvallend plaats maken.

Comment

• Inderdaad turboslak. Ik zeg toch helemaal niks over reddingsstroken.
                                En Utah, jij mag gerust in het ergernis topic zeggen dat je automobilisten die het gat dicht rijden ergerlijk vindt, en ik mag ook zeggen dat ik motorrijders die in het gat rijden ergerlijk vind :-)
                                Als ik op een gewone 70 baan rijd met veel auto's achter elkaar en die moto achter mij heeft net een gaatje waar er geen tegenligger is, en hij schiet er zich tussen, dan moet ik remmen, en dan hangt hij daar 3 minuten voor mij irritant van links naar rechts over de weg te zwieren, en dan vindt hij nog eens een gaatje en hangt hij daar 4 minuten voor die voor mij, dan vraag ik af of dat echt nodig is. Dat is echt wel storend.

Zelfs als ze niet gehaast zijn, in een situatie zoals Jakkel hier beschrijft, kunnen ze ergerlijk zijn. Onlangs nog meegemaakt. Op een lange 50 baan met veel verkeerslichten. Ik rij daar dan graag iets sneller, tussen 55 en 60 zo. Aan de lichten komt op zijn gemak een moto tot vooraan gereden. Als 't groen wordt rijdt die op zijn gemak tegen 45. Dan moet ik die gaan voorbijsteken. En 2 kilometer verder, weer hetzelfde, ik stop aan de lichten, komt die weer voor mij staan brommen en stinken, en na groen moet ik die weer voorbij want die tuft aan 45 :-S

Als ik op de snelweg in de file sta, zal ik altijd alert in mijn achteruitkijkspiegel kijken en plaats laten, maar bij gewoon doorgaand verkeer, doe dan toch eens normaal gasten, en ga gewoon mee met de flow.

Comment

• Motorrijders moeten zich best gedragen als auto’s, als ze datzelfde respect willen krijgen als een wagen op de baan. Wat niet wegneemt dat ze de voordelen die ze hebben als klein voertuig mogen benutten wanneer het veilig kan. Ik heb zelf 35 jaar met de moto gereden en vond het gevaarlijk om overal te gaan tussen wringen.
                                  Last edited by order66; 27/04/2021, 10:52.
                                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Inderdaad turboslak. Ik zeg toch helemaal niks over reddingsstroken.
                                    En Utah, jij mag gerust in het ergernis topic zeggen dat je automobilisten die het gat dicht rijden ergerlijk vindt, en ik mag ook zeggen dat ik motorrijders die in het gat rijden ergerlijk vind :-)
                                    Als ik op een gewone 70 baan rijd met veel auto's achter elkaar en die moto achter mij heeft net een gaatje waar er geen tegenligger is, en hij schiet er zich tussen, dan moet ik remmen, en dan hangt hij daar 3 minuten voor mij irritant van links naar rechts over de weg te zwieren, en dan vindt hij nog eens een gaatje en hangt hij daar 4 minuten voor die voor mij, dan vraag ik af of dat echt nodig is. Dat is echt wel storend.

Zelfs als ze niet gehaast zijn, in een situatie zoals Jakkel hier beschrijft, kunnen ze ergerlijk zijn. Onlangs nog meegemaakt. Op een lange 50 baan met veel verkeerslichten. Ik rij daar dan graag iets sneller, tussen 55 en 60 zo. Aan de lichten komt op zijn gemak een moto tot vooraan gereden. Als 't groen wordt rijdt die op zijn gemak tegen 45. Dan moet ik die gaan voorbijsteken. En 2 kilometer verder, weer hetzelfde, ik stop aan de lichten, komt die weer voor mij staan brommen en stinken, en na groen moet ik die weer voorbij want die tuft aan 45 :-S

Als ik op de snelweg in de file sta, zal ik altijd alert in mijn achteruitkijkspiegel kijken en plaats laten, maar bij gewoon doorgaand verkeer, doe dan toch eens normaal gasten, en ga gewoon mee met de flow.
                                    Als je normaal voldoende afstand houdt terwijl je 70 rijdt achter een andere auto, dan is er meer dan plaats genoeg voor een motorrijder om veilig in te voegen. Het enige wat jij dan moet doen is wat vertragen zodanig dat je terug uw veilige afstand kunt aannemen. Dat is gewoon eigen aan voorbijsteken, ook met de auto. Als ik een moto achter mij zie of hoor inhalen dan rijd ik al wat naar rechts en vertraag eventueel zodat die vlot voorbij kan. Ik vind dat een vorm van hoffelijkheid naar een moto toe. Motorrijders hebben nu eenmaal de grote voordelen van heel beweeglijk, klein en snel accelererend te zijn. Vooral dat klein zijn in omvang maakt een wereld van verschil met auto's naar bewegingen in het verkeer toe. Dat is uiteraard enkel mijn mening.

Comment

• Ik geef je volledig gelijk.
                                      In je zes laatste woorden. In alle andere zit ik op een compleet andere lijn.

"Als je normaal voldoende afstand houdt terwijl je 70 rijdt achter een andere auto, dan is er meer dan plaats genoeg voor een motorrijder om veilig in te voegen"
                                      Echt niet, want dan komt die er tussen, en is er niet meer voldoende afstand.

"Het enige wat jij dan moet doen is wat vertragen zodanig dat je terug uw veilige afstand kunt aannemen."
                                      Inderdaad, ik moet dus vertragen voor die gast die gepresseerd is, want ik zit zoals je zelf zegt op een onveilige afstand. Je spreekt zelf je vorige zin tegen.

"Dat is gewoon eigen aan voorbijsteken, ook met de auto."
                                      Ehm, nee, ik zie nooit autobestuurders doen wat veel motorrijders doen bij inhalen.

"Als ik een moto achter mij zie of hoor inhalen dan rijd ik al wat naar rechts en vertraag eventueel zodat die vlot voorbij kan."
                                      Amai, waarom ? Een serieuze vraag, hoor. Ik snap het echt niet.

"Ik vind dat een vorm van hoffelijkheid naar een moto toe."
                                      Hier sta ik zelfs met mijn mond vol tanden, kan ik niet eens een reactie op geven.

"Motorrijders hebben nu eenmaal de grote voordelen van heel beweeglijk, klein en snel accelererend te zijn."
                                      Mijn auto is 3m91, mag ik dan ook snel accelererend tussen 2 tragere bestelwagens van 7m agressief invoegen ?

"Vooral dat klein zijn in omvang maakt een wereld van verschil met auto's naar bewegingen in het verkeer toe."
                                      Dat denken ze inderdaad, net zoals die vele wielerterroristen. Maar het is volgens mij een foute redenering.

"Dat is uiteraard enkel mijn mening."
                                      AKKOORD !

Comment

"Als je normaal voldoende afstand houdt terwijl je 70 rijdt achter een andere auto, dan is er meer dan plaats genoeg voor een motorrijder om veilig in te voegen"
                                        Echt niet, want dan komt die er tussen, en is er niet meer voldoende afstand.
                                        Als iemand u voorbijsteekt, met een moto of met een auto, speelt geen rol. Dan moet die voor u invoegen. Als jij een bepaalde veilige tussenafstand tussen u en uw voorligger had, dan heb je die nu niet meer. Ah nee, want er rijdt een auto of moto tussen. Dus, jij vertraagt om terug een veilige afstand tussenafstand aan te nemen.

Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                                        "Het enige wat jij dan moet doen is wat vertragen zodanig dat je terug uw veilige afstand kunt aannemen."
                                        Inderdaad, ik moet dus vertragen voor die gast die gepresseerd is, want ik zit zoals je zelf zegt op een onveilige afstand. Je spreekt zelf je vorige zin tegen.
                                        Zie hierboven...

"Dat is gewoon eigen aan voorbijsteken, ook met de auto."
                                        Ehm, nee, ik zie nooit autobestuurders doen wat veel motorrijders doen bij inhalen.
                                        Ik rijd ook met de auto en het klopt wat je zegt. Ik rijd helemaal niet zo met m'n auto dan dat ik het met de moto doe (op die manier voorbijsteken, tot vooraan rijden, tussen de file door,...). En hoe zou dat komen dat veel motorrijders dat wel doen en autobestuurders 'nooit'? Ik heb het al enkele keren gezegd. Omdat een moto kleiner, veel beweeglijker is, sneller accelereert, enz...

"Als ik een moto achter mij zie of hoor inhalen dan rijd ik al wat naar rechts en vertraag eventueel zodat die vlot voorbij kan."
                                        Amai, waarom ? Een serieuze vraag, hoor. Ik snap het echt niet.
                                        Omdat ik de voordelen van de moto apprecieer, omdat mij dat als autobestuurder niet hindert dat ik even opzij ga en eventueel even vertraag, omdat ik hoffelijk ben,...

"Ik vind dat een vorm van hoffelijkheid naar een moto toe."
                                        Hier sta ik zelfs met mijn mond vol tanden, kan ik niet eens een reactie op geven.
                                        Tja, als hoffelijkheid u compleet onbekend is, oké dan.

"Motorrijders hebben nu eenmaal de grote voordelen van heel beweeglijk, klein en snel accelererend te zijn."
                                        Mijn auto is 3m91, mag ik dan ook snel accelererend tussen 2 tragere bestelwagens van 7m agressief invoegen ?
                                        Dat mag je van mij. Probleem is dat uw auto niet zo beweeglijk is, toch net iets groter in omvang is dan een moto en ik vermoed ook niet zo snel accelererend is. Maar hé, ik houd u niet tegen hoor. Laat je maar gaan zou ik zeggen!

"Vooral dat klein zijn in omvang maakt een wereld van verschil met auto's naar bewegingen in het verkeer toe."
                                        Dat denken ze inderdaad, net zoals die vele wielerterroristen. Maar het is volgens mij een foute redenering.
                                        Ze denken niet alleen dat ze kleiner zijn in omvang, dat zijn ze ook! Als je natuurlijk feiten gaat ontkennen, tja...
                                        En wielertoeristen erbij halen is al helemaal irrelevant aan deze discussie. Maar ja, ik begrijp het wel waarom je die kant op wilt gaan.

Maar ik spreek duidelijk met iemand die nog nooit met een moto gereden heeft, anders zou je zulke gedachtegang niet hebben. En uiteraard zitten er overal rotte appels tussen, maar een motorrijder die gebruik maakt van de voordelen van een moto en die voordelen op een adequate en veilige manier toepast, daar is niets mis mee, naar mijn mening. Ik voel eerder een vorm van onverdraagzaamheid bij u.
                                        Last edited by Jakkel; 29/04/2021, 09:18.

Comment

• Dat heb je goed geraden ! Het is ook soms niet te verdragen ..

En ik bedoelde niet dat ze denken dat ze kleiner zijn in omvang, maar dat ze denken dat het een wereld van verschil is. Maar ze rijden in dezelfde wereld, tussen andere types van voertuigen. Als iedereen dezelfde regels volgt, en zij gaan overal hun eigen weg, dat wekt irritaties op. Maar als je vindt dat het voordeel van een moto is dat ze iedereen mogen voorbijgaan waar en hoe ze willen, ja, dan.. ja, okee dan zeker.

Comment

Working...
                                          X