Oorspronkelijk geplaatst door RX-8
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IX
Collapse
X
-
- Likes 2
-
Motorrijders, het laatste waar ik last van heb in het verkeer eigenlijk, door hun behendigheid en snelheid ondervind ik daar weinig of geen last van, waarom zou je het irritant vinden als een motorrijder inhaalt? Nog nooit meegemaakt dat een motorrijder tegen te lage snelheid voor mij komt rijden ook niet. Wel dat ze op een recht stuk veel te hard gaan rijden, dat wel.
Voetgangers en fietsers die denken dat ze overal voorrang hebben tegenwoordig en daarbij straat oversteken zonder nog maar is te kijken, das dagelijkse kost... terwijl ze maar al te goed moeten beseffen dat zij de zwakken zijn in het verkeer.
- Likes 2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk BerichtenVoetgangers en fietsers die denken dat ze overal voorrang hebben tegenwoordig en daarbij straat oversteken zonder nog maar is te kijken, das dagelijkse kost... terwijl ze maar al te goed moeten beseffen dat zij de zwakken zijn in het verkeer.
Of velo's die op ronde punten hunne voorrang nemen, ondanks de haaietanden op de grond, grrrrrrr
onlangs toeterend vol in de remmen kunnen gaan voor zo nen idioot maar die hem ik uitgescheten via het open raam zenne
Comment
-
En voor auto's moet nooit geremd worden aan een rond punt? Dat gebeurt mij véél meer dan voor fietsers en wandelaars.
Maar dat 'steekt' blijkbaar minder.
Ik heb de laatste twee weken drie maal een frontale botsing vermeden op de fiets. Drie maal geen enkele reactie van de auto. Niets. Als ik niet uitwijk in de graskant, dan vlieg ik drie maal meters de lucht in. En ik ging het hier niet navertellen. Maar dat zal waarschijnlijk zijn omdat ik niet op de uiterst rechtse 10 cm reed.
k snap ook helemaal de ergernis niet tov moto's. Die storen nooit. Als je door wat ruimte te laten hen de kans geeft om tot vooraan te rijden, wat is dan eigenlijk het probleem?
Op zich kan ik het wel raden. Ze kunnen tot vooraan en als auto niet. En 'dat is niet eerlijk'.
Dat er dan reactie komt dat de moto ingehaald moet worden omdat je anders niet boven de legale snelheid kan rijden is helemaal grappig... Stel je voor dat een fietser op dat moment nog eens zou inhalen ook
We zouden écht allemaal wat meer verschillende voertuigen moeten besturen. Zo kweek je een stuk meer begrip voor de andere weggebruikers.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenEn voor auto's moet nooit geremd worden aan een rond punt?
Als iedereen zich al eens gewoon aan de voorrangsregels zou houden, zou er al een pak minder ergernis zijn, maar ja die wielertoeristjes - gelijk als jij er ook ene bent - die vinden dat da allemaal maar moet kunnen hé... (dus hopeloze discussie )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenWe zouden écht allemaal wat meer verschillende voertuigen moeten besturen. Zo kweek je een stuk meer begrip voor de andere weggebruikers.
Dat klopt, de weinige keren dat ik eens op de velo zit, dan besef ik dat ik de zwakke weggebruiker ben, en heb ik geen ambitie om mijne voorrang op te eisen die er niet is.
Comment
-
Overal zitten rotte appels tussen. Ik wandel, rij met de fiets, de moto, de auto.. ik heb zelfs een C-rijbewijs en heb vroeger nog met vrachtwagens gereden.
Ik kan me dus wel wat inleven in de wereld van de verschillende weggebruikers. Als automobilist storen moto's mij nooit, fietsers eigenlijk ook haast niet (die rijden ook vooral op fietspaden)... maar andere auto's, daar kan ik wel al enkele boeken over schrijven. Van asociaal rijgedrag op de ring van Antwerpen tot negeren van voorrangen, tot treuzelen tegen 50 op banen van 70, tot GSM'en achter 't stuur,enz... Met de fiets is het complete ellende wat auto's betreft, rechtstreeks tot de baan rijden (fietspad negeren), van opritten zonder te kijken, rakelings voorbij u razen... . Moest ik niet vrij defensief rijden, ik had al twee coma's, 10 breuken en een extra leven moeten inzetten (ik rijd zo rond de 10k per jaar). Het ding is, een auto kan een letaal wapen zijn, een fietser niet. En dat is het grote verschil in de eventuele gevolgen bij een aanrijding.
- Likes 1
Comment
-
ik kan toch ander ook heel wat boeken over fietsers schrijven...
tot het ronduit negeren van voorrang, totaal niet kijken bij oversteken, onverwacht uitwijken zonder kijken, in groep rijden en niet bezig zijn met tegenliggers en er bijna vol op knallen ook al staat de auto stil,... de lijst is ellendig lang.
en ja een auto kan een letaal wapen zijn... maar de fietser moet dat ook maar eens beseffen. Ik ga met de fiets dan ook niets afdwingen net omwille van die reden. Als je als fietser hoopt op de goodwill en inzicht van de autobestuurder dan ben je helemaal verkeerd bezig. En helaas zie ik er zo heel wat rondrijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk BerichtenVoetgangers en fietsers die denken dat ze overal voorrang hebben tegenwoordig en daarbij straat oversteken zonder nog maar is te kijken, das dagelijkse kost... terwijl ze maar al te goed moeten beseffen dat zij de zwakken zijn in het verkeer.Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenOf velo's die op ronde punten hunne voorrang nemen, ondanks de haaietanden op de grond, grrrrrrr
onlangs toeterend vol in de remmen kunnen gaan voor zo nen idioot maar die hem ik uitgescheten via het open raam zenneOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenJa je zou voor minder, ofschoon ik ze naar de maan verwens, wil je nog niet ne velo op uwe capeau krijgen. Is een natuurlijke reflex. Maar vele van die wielertoeristjes hebben deze natuurlijke reflex duidelijk niet ???
mijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter
Comment
-
Dat is dan ook de kern van alle ergenis op de weg. Iedereen ' denkt ' dat de verkeersregels bij hun situatie aangepast moeten worden. Een vrachtwagen ' denkt 'voorrang te hebben, omdat hij het grootste is. De auto ' denkt ' dat omdat hij gehaast is. De fietsers omdat zij zichzelf de zwakke weggebruikers noemen en zich daardoor ook veel zwakker gaan opstellen. De motorrijder omdat hij gedoogde regels er bij sleurt en daardoor zich eveneens in een zwakkere positie komen.
bekijk een paar van die dashcam filmpje op YT, en eigenlijk kan je maar 1 conclusie trekken. We zijn een hoop egoïstisch weggebruikers die de regeltjes constant aanpassen volgens de situatie waarin we terecht komen. Zolang het maar in ons voordeel is.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk BerichtenDat is dan ook de kern van alle ergenis op de weg. Iedereen ' denkt ' dat de verkeersregels bij hun situatie aangepast moeten worden. Een vrachtwagen ' denkt 'voorrang te hebben, omdat hij het grootste is. De auto ' denkt ' dat omdat hij gehaast is. De fietsers omdat zij zichzelf de zwakke weggebruikers noemen en zich daardoor ook veel zwakker gaan opstellen. De motorrijder omdat hij gedoogde regels er bij sleurt en daardoor zich eveneens in een zwakkere positie komen.
bekijk een paar van die dashcam filmpje op YT, en eigenlijk kan je maar 1 conclusie trekken. We zijn een hoop egoïstisch weggebruikers die de regeltjes constant aanpassen volgens de situatie waarin we terecht komen. Zolang het maar in ons voordeel is.
- Likes 2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk BerichtenDat is dan ook de kern van alle ergenis op de weg. Iedereen ' denkt ' dat de verkeersregels bij hun situatie aangepast moeten worden. Een vrachtwagen ' denkt 'voorrang te hebben, omdat hij het grootste is. De auto ' denkt ' dat omdat hij gehaast is. De fietsers omdat zij zichzelf de zwakke weggebruikers noemen en zich daardoor ook veel zwakker gaan opstellen. De motorrijder omdat hij gedoogde regels er bij sleurt en daardoor zich eveneens in een zwakkere positie komen.
bekijk een paar van die dashcam filmpje op YT, en eigenlijk kan je maar 1 conclusie trekken. We zijn een hoop egoïstisch weggebruikers die de regeltjes constant aanpassen volgens de situatie waarin we terecht komen. Zolang het maar in ons voordeel is.
Bende respectloze egoïsten, en niet alleen in het verkeer maar ook hier en op alle vlakken in het leven.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
- Likes 2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
Het gaat hier niet over remmen dat het probleem is, het gaat over uwe voorrang pakken die er niet is: begrijpend lezen aub !
Als iedereen zich al eens gewoon aan de voorrangsregels zou houden, zou er al een pak minder ergernis zijn, maar ja die wielertoeristjes - gelijk als jij er ook ene bent - die vinden dat da allemaal maar moet kunnen hé... (dus hopeloze discussie )
Iemand moet idd begrijpend lezen...
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenik kan toch ander ook heel wat boeken over fietsers schrijven...
tot het ronduit negeren van voorrang, totaal niet kijken bij oversteken, onverwacht uitwijken zonder kijken, in groep rijden en niet bezig zijn met tegenliggers en er bijna vol op knallen ook al staat de auto stil,... de lijst is ellendig lang.
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenik kan toch ander ook heel wat boeken over fietsers schrijven...
en ja een auto kan een letaal wapen zijn... maar de fietser moet dat ook maar eens beseffen. Ik ga met de fiets dan ook niets afdwingen net omwille van die reden. Als je als fietser hoopt op de goodwill en inzicht van de autobestuurder dan ben je helemaal verkeerd bezig. En helaas zie ik er zo heel wat rondrijden.
Face it. De auto zal steeds meer achteruit gesteld worden als vervoermiddel, zeker in stedelijke omgevingen. Daar kan nog héél veel over gezaagd worden.
Man. De fietsstraten die overal opduiken, moeten jullie echt helemaal op stang jagen
Last edited by Hayes; 05/05/2021, 18:55.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Gewoon je voorrang nemen als fietser is het stomste wat je kan doen (niet specifiek op jou bedoeld). Altijd zorgen dat er oogcontact is en dat je de wagen aanstalten ziet maken om die voorrang ook te verlenen. Ik hoop dat fietsers dit inzien voor het te laat is. Je blijft de zwakke weggebruiker, ondanks het feit dat je voorzichtig bent, alle veiligheidsmaatregelen neemt, enz… vraag mij gerust hoe ik dit weet.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Op een autoforum opkomen voor fietsers zal altijd wat moeilijk blijven.
Het is wel een feit dat fietsers die fouten maken in het verkeer zelden tot nooit ernstige slachtoffers veroorzaken, andersom is dat net iets anders. En dat is toch een heel belangrijk iets. Ik heb al veel ongevallen als fietser kunnen voorkomen door dikwijls belachelijk defensief te rijden. Ik kan hier een boek schrijven over wat ik als fietser al heb meegemaakt. Met de wielertoeristen (netjes per twee) hebben voorbij stekende auto's ons al meerdere malen letterlijk de kant ingereden omdat er een auto van de andere kant kwam, soms met serieuze valpartijen tot gevolg. Maar ja, daar mag niets van gezegd worden, want wij zijn de wielerterroristen, hé. Het draait allemaal om verdraagzaamheid, maar dat is tegenwoordig soms ver zoek in de hedendaagse maatschappij. .
Comment
Comment