Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IX
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenDat op sec 52 bedoel je ? :-D
Maar ik wist niet jij Nederlander bent en met een Mondeo rijdt: https://youtu.be/N4c_63BsFhg?t=110
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenDeze video is privé.
Als de eigenaar van deze video je toegang heeft verleend, kun je inloggen.
Comment
-
Het gaat hier dikwijls over fietsers en auto’s maar het grote probleem aan de school hier is dat er niemand stopt aan het zebrapad.
Hoe zit dat in jullie regio?den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk BerichtenHet gaat hier dikwijls over fietsers en auto’s maar het grote probleem aan de school hier is dat er niemand stopt aan het zebrapad.
Hoe zit dat in jullie regio?
Comment
-
hier rijden ze gewoon door het rode licht... en da's hier een boerengat. Vraag me af hoe het dan in een drukkere stad er aan toe gaat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Bwa, dat zie ik nu niet onmiddellijk dagelijks, ik denk ook dat hij niet direct iemand in gevaar brengt. Maar oké, 't is een aso.
Maar ik wist niet jij Nederlander bent en met een Mondeo rijdt: https://youtu.be/N4c_63BsFhg?t=110
Maar zie je een fietser op een motorkap dan wel dagelijks, bedoel je dat ? :-)
Dat is wel een heel verdraagzame opmerking, 'ik denk dat hij niemand in gevaar brengt' .. op zijn minst toch zichzelf misschien ?
Als iemand een gesloten overweg oversteekt, brengt die toch ook niemand (anders) in gevaar ? Dus ga je gang maar ??
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk BerichtenHet gaat hier dikwijls over fietsers en auto’s maar het grote probleem aan de school hier is dat er niemand stopt aan het zebrapad.
Hoe zit dat in jullie regio?
Komt hier ook mee overeen:
Meer dan acht op de tien (84 procent) van de Belgische bestuurders geeft toe het verkeersreglement niet altijd na te leven. Daarmee scoort België het slechtst van elf Europese landen in de nieuwe Europese barometer van de Fondation Vinci, waar verkeersinstituut Vias over bericht. "Er is nog veel werk om de Belgische bestuurders te sensibiliseren over het nut van de verkeersregels en de noodzaak om de andere weggebruikers te respecteren", klinkt het.Last edited by turboslak; 12/05/2021, 09:01.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
Nee, met zulke dingen hou ik mij ook niet bezig. Het is niet omdat ik bepaalde dingen (niet dit, dat had ik al gezegd onderaan post 3715) ergerlijk vind, dat ik er energie ga insteken om anderen het lastiger te maken.
Maar zie je een fietser op een motorkap dan wel dagelijks, bedoel je dat ? :-)
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenDat is wel een heel verdraagzame opmerking, 'ik denk dat hij niemand in gevaar brengt' .. op zijn minst toch zichzelf misschien ?
Als iemand een gesloten overweg oversteekt, brengt die toch ook niemand (anders) in gevaar ? Dus ga je gang maar ??
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenZolang hij geen onmiddellijk gevaar vormt tegenover anderen, dan heb ik daar weinig problemen mee. Als hij zelfmoordneigingen heeft, dan is dat zijn keuze, hé.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
Beseft ge wel wat zo iemand de mensen op die trein aandoet? Uuuren vertraging, wachten op het parket... en van de "opkuis" nog gezwegen.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Vandaag nog eens ondervonden dat als je bij file een noodstrook probeert vrij te houden/maken, ze je bekijken alsof je een volslagen idioot bent.“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenVandaag nog eens ondervonden dat als je bij file een noodstrook probeert vrij te houden/maken, ze je bekijken alsof je een volslagen idioot bent.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
Ben je wel zeker dat men je daarom zo bekeek?“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
- Likes 1
Comment
-
Geen ergernis, wel een discussie met m'n oudste dochter.
Als je hier op het middelste baanvak staat. Mag je dan linksaf? Volgens mij wel, dankzij de onderbroken lijn vlak na de stopstreep.
Locatie: https://www.google.be/maps/@51.17297...4!8i8192?hl=nl
flappy jij kan dat weten.
50m ervoor heb je deze situatie:
Comment
-
als dat zo zou zijn, dan zou je dat op elk kruispunt zo mogen. Want op gelijk welk kruispunt met voorsorteerstroken is er zelfs geen rijstrookaanduiding op het kruispunt. ga maar eens via google maps naar de eerste foto en ga daar naar rechts. Ook voorsorteerstrook voor links, maar verder geen belijning op het kruispunt. Dus zou ik hier ook vanop de midden rijstrook ook naar links mogen afdraaien als ik uw logica volg.
Artikel 77. Andere markeringen
77.1. Witte voorsorteringspijlen mogen bij het naderen van een kruispunt aangebracht worden. Deze pijlen duiden de rijstrook aan die de bestuurders moeten volgen om in de door de pijlen aangewezen richting te rijden.
Op het kruispunt moeten de bestuurders bovendien de of één van de richtingen volgen die aangewezen zijn op de rijstrook waarin zij zich bevinden.
aanduiding van rijstroken geeft uw 'definitie' gelijk
72.3. Een onderbroken streep betekent dat het iedere bestuurder verboden is deze te overschrijden, behalve om in te halen, om links af te slaan, om te keren of om van rijstrook te veranderen.
maar:
19.3. De bestuurder die naar links afslaat moet :
1° zijn voornemen tijdig genoeg kenbaar maken door middel van de linker richtingsaanwijzer wanneer het voertuig daarvan voorzien is of, zoniet en indien mogelijk, door een teken met de arm.
Deze aanduiding moet ophouden zodra de beweging uitgevoerd is;
2° a) op een rijbaan met tweerichtingsverkeer, zich naar links begeven zonder de tegenliggers te hinderen;
b) op een rijbaan met éénrichtingsverkeer, zo dicht mogelijk bij de linkerrand ervan blijven.
3° voorrang verlenen aan de tegenliggers op de rijbaan die hij gaat verlaten;
4° de beweging met matige snelheid uitvoeren;
5° op de kruispunten de beweging zo ruim mogelijk uitvoeren zodat hij de ingeslagen rijbaan rechts oprijdt, behalve in de gevallen dat het verkeer op die rijbaan geschiedt overeenkomstig de bepalingen van artikel 9.4. en 9.5.
Dus als ik op de voorsorteerstrook zit en links afdraai moet ik dat volgens de wet zo ruim mogelijk doen. Doet gij dat via die andere rijstrook, moet jij dat ook doen. Wat leidt tot een conflict omdat we dan op dezelfde rijstrook uitkomen.
Ook zit ge met een probleem met uw interpretatie dat als je jou situatie zou willen vermijden men dan maar een volle lijn over heel het kruispunt moet aanbrengen. Maar dan zit je met het volgende probleem:
72.2. Een doorlopende streep betekent dat het iedere bestuurder verboden is deze te overschrijden.
Bovendien is het verboden links van een doorlopende streep te rijden wanneer deze de twee rijrichtingen scheidt.
Doorlopende streep mag niet overschrijden en dus ook niet dwarsen.
Die doorlopende rijstrookaanduiding wordt trouwens ook gebruikt bij de rijstrookaanduiding aan het verkeerslicht. Dit houdt dan heel simpel in dat u niet meer van rijstrook mag wisselen.
Na het kruispunt kunt ge dan inderdaad nog wisselen van rijstrook, maar ge moet dan wel voorrang geven aan de voertuigen die al op de rijstrook zitten. Maw, heb je een aanschuivende rij auto's naar links en jij wil toch daar nog bij, dan ga je op je rijstrook moeten staan wachten eer de plek vrijkomt voor jou auto. Veel geluk daar met voertuigen achter je.
Op de laatste foto maakt men trouwens een grote fout. Rijstrookaanduiding dat je naar links mag (vrij onduidelijk met de doodlopende straat naar links) maar het verkeersbord gebied je om ofwel rechtdoor te gaan ofwel rechtsaf.
Had allemaal veel simpeler gekund met duidelijk aanduidingen op de rijbaan en de bijhorende verkeersborden F13 (rijstrookaanduiding).
Mijn advies: met rustig verkeer zult ge er wel mee weg geraken. Bij druk verkeer gaat ge daar u zelf in gevaar brengen en bovenop heel wat ergernis opwekken. En daar komt artikel 7.2 dan bij kijken: dat ge geen andere weggebruikers moogt hinderen of in gevaar brengen.
Comment
Comment