Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wat mij vooral ergert tegenwoordig zijn de toenemende snelheidsbeperkingen! Waar ik vroeger 120 kon rijden mag je nu nog 50… Men gaat dus ook sneller crimineel genoemd worden als we dan toch is wat sneller gaan rijden en dan al die auto’s die op de weg geparkeerd staan, of wegversmallingen of bloembakken of…, bijna nergens kan je nog vlot doorrijden.
    Gelukkig zijn er hier en daar toch nog wegen waar je een beetje normaal kan rijden, maar hoelang nog?

Heb ook de indruk, hoe slimmer de wagen, hoe debieler de chauffeur!

Comment

• Vroeger 120, nu 50 ? Waar mag dat dan zijn buiten een autosnelweg waar momenteel wegenwerken bezig zijn.

Comment

• Er zal wel ergens een 2x2 rijvak autoweg met middenberm zijn waar ze nu 1 rijstrook van gesupprimeerd hebben en waar 50 geldt

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Iemand die mensen in gevaar brengt mag je gerust marginaal nomen, dat lijkt me toch net iets gevaarlijker dat een schrijffout. Maar kijk, ik laat u genieten hoor ik gun u gerust uw superioriteitsgevoel.

Superioriteitsgevoel ? Wel, volgens mij zijn er 2 mogelijkheden bij het schrijven van fouten : domheid en tamheid, dus ja ...
          Ik vind het ook niet respectvol tegenover degenen die het moeten lezen.

En nu gaat er waarschijnlijk iemand antwoorden dat ik het niet moet lezen, let op :-D

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Ja, tuurlijk mag je dat! Iedereen heeft zo zijn ergernissen. Ik erger mij bijvoorbeeld mateloos aan mensen die zich ergeren in iets in plaats van zich te ergeren aan iets.

Groetjes.
            Goed gezien :-)

Comment

• Ik zou ff 'www.taalfoutenforum.be' registreren en u daar verder uitleven. Wij, autoliefhebbers, gaan dan verder met onze geliefde hobby nl. auto's. Oei, twee komma's in één zin. Mag da ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

Superioriteitsgevoel ? Wel, volgens mij zijn er 2 mogelijkheden bij het schrijven van fouten : domheid en tamheid, dus ja ...
                Ik vind het ook niet respectvol tegenover degenen die het moeten lezen.

En nu gaat er waarschijnlijk iemand antwoorden dat ik het niet moet lezen, let op :-D
                Jammer genoeg moet ik uw redenering dom en kortzichtig noemen. Zelf kom ik dagelijks tientallen schrijffouten tegen op het net. Maar ik denk door. Veel mensen kampen met problematieken (dyslexie, dysorthografie zijn er enkele, totaal niet respectvol voor die mensen om te gaan pikken), om nog maar te zwijgen over de omstandigheden waarin sommige berichten geschreven worden. Gsm, dikke vingers , terwijl er veel omgevingsgeluid is en je afgeleid bent, autocorrectie die een verkeerde suggestie geeft… tientallen redenen om een fout te maken. Dus ik zeik er nooit over, irriteer niemand, relax en lees door .
                /signing off.
                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  Er zal wel ergens een 2x2 rijvak autoweg met middenberm zijn waar ze nu 1 rijstrook van gesupprimeerd hebben en waar 50 geldt

Inderdaad, de 2 rijvakken zijn er nog, de rechtse heeft wel serieus spoorvorming dat het gevaarlijk wordt, maar als het regent pas ik mijn snelheid daar aan aan, daar hebben ze dus borden voor gezet en dan nu 50km/u... De baan is maken kan ook een optie zijn natuurlijk, maarja. Er is dus niemand die daar 50 rijdt, was al van 120 naar 90, 70 gezakt en nu dus 50, das kruipen ni normaal op zo een brede baan. Ik zou graag die mensen wel is willen spreken die deze beslissingen nemen, volgens mij rijden die nu gewoon met een elektrische fiets ofzo, belachelijker kan het echt niet worden.

Btw wat die schrijffouten betreft, ik ben daar ook gene krak in, maar als ik het niet weet zoek ik het even op, tegenwoordig steekt het allemaal nogal en ja ik ben daar vroeger zelf voor gepest geweest, ik ben ook heel slecht in het onthouden van namen, idem talen. Kunnen we zelf niets aan doen.
                  Last edited by ; 02/07/2021, 18:27.

Comment

• Nog een ergernis, mensen die van rijbaan wisselen zonder kijken, vandaag zo 2 gehad.
                    De eerste zonder pinkers voor mijn neus invoegen om dan tegen een slakkengang voor mij te blijven rijden, rechts overgegaan en me dan zelf voor hem gesmeten, opgelost! Nadien nog wa vies kijken omdat ik hetzelfde deed bij hem.
                    De 2de had wel zijn pinkers opstaan, ma was van rijbaan aan het wisselen toen ik net naast hem reed, is goed geclaxonneerd, accident vermeden, nog van zijn oren maken ook...

Hoe slimmer de wagen, hoe debieler de chauffeur? Ik neem mijn woorden terug, maak niet uit met wat er gereden wordt, debielen vind je overal...

Comment

• De nieuwe geluidsmuur op de A12 net voor de afrit Hoevenen/Kapellen…
                      Of hoe je als aannemer de boel al kan verkloten nog voor de werken beëindigd zijn.
                      Kan toch niet dat die horizontale panelen zo gaan blijven liggen.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Waarom vinden boeren het nodig om net voor jou de steenweg op te draaien, terwijl er achter jou niemand meer rijd? Om dan met 30 per uur op een 2 vaksweg met witte doorlopende lijn de hele tijd aan 40 per uur te rijden? En intussen aan zijn gsm te zitten prulllen die aan zijn vooruit hangt, waardoor hij over de weg zwalpt.
                        Tot overmaat van ramp wil je na een kutdag op je werf zo snel mogelijk naar huis. Succes op ergernis gegarandeerd
                        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                          Waarom vinden boeren het nodig om net voor jou de steenweg op te draaien, terwijl er achter jou niemand meer rijd? Om dan met 30 per uur op een 2 vaksweg met witte doorlopende lijn de hele tijd aan 40 per uur te rijden? En intussen aan zijn gsm te zitten prulllen die aan zijn vooruit hangt, waardoor hij over de weg zwalpt.
                          Tot overmaat van ramp wil je na een kutdag op je werf zo snel mogelijk naar huis. Succes op ergernis gegarandeerd
                          Omdat hij boer is?!

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Er zitten hier veel gezonde mensen op het forum!
                            Nu weten we ook hoe dit komt:

Comment

Om dan met 30 per uur op een 2 vaksweg met witte doorlopende lijn de hele tijd aan 40 per uur te rijden?
                              Hoe doet ge dat met 30 per uur aan 40 per uur rijden?

Comment

• Aan 30 starten en dan naar 40 gaan hè. Rocket science op zijn best. De boodschap verliest zijn waarde in de details.
                                “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Aan 30 starten en dan naar 40 gaan hè. Rocket science op zijn best. De boodschap verliest zijn waarde in de details.
                                  Dat invoegen voor uw neus heb ik de laatste tijd geregeld voor, met personenwagens. En achter mij niemand.
                                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Dat invoegen voor uw neus heb ik de laatste tijd geregeld voor, met personenwagens. En achter mij niemand.
                                    Dat zijn diezelfde boeren die dan met de auto op de baan zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Dat zijn diezelfde boeren die dan met de auto op de baan zijn.
                                      Neen. Hun vrouw of kinderen. Zij zelf rijden met hun tractor.

Comment

• Tractoren zijn ook een van mijn grootste ergernissen in het verkeer. Dat, en vrachtwagens.

Vreemd genoeg zijn dat mensen die erin slagen me mateloos te irriteren zonder dat ze 1 ding fout doen volgens de letter van de wet. Het zal dus aan mij liggen.
                                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                          Tractoren zijn ook een van mijn grootste ergernissen in het verkeer. Dat, en vrachtwagens.

Vreemd genoeg zijn dat mensen die erin slagen me mateloos te irriteren zonder dat ze 1 ding fout doen volgens de letter van de wet. Het zal dus aan mij liggen.
                                          Als men er ooit in slaagt patatten-, bonen-, en ajuinenfabrieken op te richten gaat ge nog wel van de tractoren verlost raken.
                                          Dan nog met teleportatie die spullen op uw bord brengen en al een groot deel van uw ergernissen zijn verdwenen.

Comment

Working...
                                          X