Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• - boeren verboden tussen 6 en 10 en 15 en 19u met hun tractoren te rijden.
    - vrachtwagens verplicht opzij in de ochtend- en avondspits. Nachtverkeer!
    - verplichting voor boeren om opzij te gaan als er meer dan 5 auto’s achter je aanrijden die niet kunnen inhalen

Grootste deel ergernissen opgelost!

'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
      - boeren verboden tussen 6 en 10 en 15 en 19u met hun tractoren te rijden.
      - verplichting voor boeren om opzij te gaan als er meer dan 5 auto’s achter je aanrijden die niet kunnen inhalen

Ze rijden niet alleen in de weg, ze laten meestal nog een heel modderspoor achter ook, als het dan regent en ik moet daar met de MX-5 door heb ik een bruine ipv een blauwe!
      Heb je daar dan 4-6 uur aan zitten poetsen en in luttele seconden al het werk voor niets geweest.

Ik mag daar eigenlijk niet lastig over doen, maar vind het toch wel elke keer zonde en de keren dat er is geen modder op de weg ligt, niet alleen van tractoren trouwens, zijn heel uitzonderlijk! Wordt ook nooit opgekuist, het verkeer neemt het wel mee en de regen spoelt het wel weg... maw blijft soms zeer lang liggen.

Edit:
      Eigenlijk mag ik daar wel over klagen, is het niet ver gekomen dat ik me uiteindelijk een 2de auto'tje heb gekocht om de MX-5 te sparen van vuil en viezigheid op de baan dat ik tegenwoordig meer met dat 2de auto'tje rondrij? Tis ver gekomen! Ik betaal ook belastingen, auto's kosten geld en niemand heeft het recht van mijn gerief waar ik zorg voor draag vuil te maken of te beschadigen!

Last edited by ; 31/07/2021, 00:34.

Comment

• Wtf was dat gisteren avond / nacht.
        Eerst een auto die met enkel zijn dageijlichten aan reed.
        Dan twee fietsers die langs elkaar reden, de ene op het fietspad de andere er langs op de weg en dat op een drukke steenweg.
        Nog wat later een fiets zonder lichten, gelukkig wel op het fietspad, ietsje verder drie fietsers zonder licht, 2 op het fietspad de derde gewoon op de weg aan het rijden, alle 3 zonder licht en nog een stuk verder nog een fietser zonder licht.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Heuglijk nieuws voor vele forumleden! Verkeersregels en uiteraard ook de controle daarvan ligt ons allen nauw aan het hart!
          ´https://topgear.nl/autonieuws/superf...-op-in-belgie/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
            Heuglijk nieuws voor vele forumleden! Verkeersregels en uiteraard ook de controle daarvan ligt ons allen nauw aan het hart!
            ´https://topgear.nl/autonieuws/superf...-op-in-belgie/
            Is voorlopig enkel voor vrachtwagens.

De superflitspaal verscheen vorig jaar al in Frankrijk. Daar kon de boetemachine niet rekenen op een warm welkom. Meerdere palen werden uren na de plaatsing al omgezaagd of in de fik gestoken. In sommige gevallen zelfs allebei.
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
              - boeren verboden tussen 6 en 10 en 15 en 19u met hun tractoren te rijden.

En als er dan geen patatten meer liggen in de Aldi zal het ook niet goed zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

En als er dan geen patatten meer liggen in de Aldi zal het ook niet goed zijn.

Jamaar, ze kunnen die patatten leveren als ik in m’n bed lig hè!

Of met witte camionettes die in plaats van in de weg te rijden, zelf over de weg racen!

'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Er zijn al niet genoeg chauffeurs, als je die dan nog eens gaat verplichten om 2 keer per dag een paar uur uit hun neus te laten vreten….

In UK begint het stevig pijn te doen in de transportsector. Buitenlandse chauffeurs hebben geen zin meer in de overmatige administratie en onzekerheid ivm met visa en blijven in EU rijden. De winkels raken al niet meer gevuld, en boeren blijven met hun oogst zitten die ligt te verrotten. Gevolgen van Brexit…

Het chauffeurstekort begint nu echt te nijpen, overal. Niemand heeft nog zin in die hondenstiel.

Last edited by Tommie1; 01/08/2021, 11:54.

Comment

• ik heb een dejavu

Comment

• Wordt dan ook hoog tijd dat die onderbetaalde beroepen gewaardeerd worden.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Heb zelf ook nog een tijdje distributie chauffeur geweest op een 24 pallets vrachtwagen. 18 klanten doen op een dag was geen uitzondering. Van centrum Brussel tot Arlon soms. Neen. Ik ben niet jaloers op die mannen die in hun vrachtwagen zitten. Zeker niet.
                        Je continu moeten haasten. Klanten die niet meewerken of zagen dat het nu net niet past om te leveren. Geparkeerde wagens op de laad- en loszones waardoor je op de rijbaan moet blijven staan. Met een colonne boze chauffeurs als gevolg. Neen, Blij dat ik niet meer hoef in te springen.
                        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Das inflatie wrs

Comment

• Even een fietser ergernis (zonder een hele discussie te starten)

De blik van automobilisten als ze me (fietser) plots wél zien

#funny #notfunny #bloodydangerous

Het was weer erg vandaag. Het gezicht vol schrik/verbijstering/... als ik plots op 1m van hun venster piepend rem.
                            Dan hebben ze me opeens wel gezien.
                            95% rijdt vanop een parking meteen tot tegen de rijbaan en begint dan kijken. Het fietspad is gewoon een obstakel dat je eerst even over moet...

En dat zijn dan diegenen die me zien. Sommige hebben me dan nog niet gezien. Waar zit je dan met je aandacht in hemelsnaam??
                            Last edited by Hayes; 06/08/2021, 12:51.
                            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Had ik vandaag ook voor, de blik van een fietser die dacht zijne voorrang te pakken waar hij het niet had (rond punt)

Comment

• Dagelijks problemen met fietsers op het voetpad hier. Zelfs elektrische fietsen. Erg vervelend, vooral voor hen Deze morgen nog 2. Ene dacht met zijn koersfietske aan een goede snelheid mij eens voorbij te vliegen op het voetpad. Ik zag hem afkomen, maar alles ging te snel. Ik was op ochtendwandeling met onze Amerikaanse Bully. Nu moet je weten dat die een bloedhekel heeft aan fietsers op het voetpad, het is een echte trigger voor hem. Hij verandert zomaar van braaf schoothondje in gevaarlijke risicohond . Die gast stond enorm rap stil, met schrik in zijn ogen een volle pamper. Ik vroeg vriendelijk om ons de volgende keer plezier te doen en op straat te rijden. Dat was meteen goed
                                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Het is altijd wat met die fietsers. Hebben ze hier een prachtig rood fietspad gekregen, toch blijven die met twee naast elkaar op de nieuw geasfalteerde rijweg rijden. Mag je nog achter heb blijven als er een wagen uit de tegenovergestelde richting komt.
                                  Ondersteboven rijden zal geen optie zijn zeker?

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• De verwachte reacties
                                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                                      Het is altijd wat met die fietsers. Hebben ze hier een prachtig rood fietspad gekregen, toch blijven die met twee naast elkaar op de nieuw geasfalteerde rijweg rijden. Mag je nog achter heb blijven als er een wagen uit de tegenovergestelde richting komt.
                                      Ondersteboven rijden zal geen optie zijn zeker?

Is het een prachtig rood fietspad of een prachtig rode suggestiestrook?
                                      Is het in de bebouwde kom?
                                      Want, correct me if I ’m wrong, in de bebouwde kom is naast elkaar rijden met de fiets toch toegestaan zolang ze het tegenliggende verkeer niet hinderen? Als er een (berijdbaar) fietspad is wordt er wel verondersteld dat ze dat gebruiken natuurlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                        De verwachte reacties
                                        Ik geef gewoon feiten, een anekdote van deze morgen

Je doet alsof mensen hier specifiek iets hebben tegen fietsers, well, nope. Ik ben zelf fietser, dagelijks naar het werk, en vroeger competitie gefietst
                                        Last edited by order66; 06/08/2021, 14:35.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                          De verwachte reacties
                                          Waarom zou ik stoppen voor een fietser die duidelijk (omgekeerde driehoek) geen voorrang heeft?

Dat is de enige juiste reactie.

Wij moeten in die achterlijke fietsstraten ook geen fietsen gaan voorbij steken (om maar een voorbeeld te geven)
                                          Last edited by Tigra; 06/08/2021, 15:41.

Comment

Working...
                                          X