Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Jonges toch, sta nu al een uur te wachten aan de keuring terwijl ik afspraak had om 14 uur voor simpele administratieve keuring… zit al een kwartier bezig met een defender te keuren (nog niet eens aan ophangingstest gezet) en dan pakt diene nog pauze ook…

Typisch en nu is hem naar een andere lijn is er er geen keurder meer om gewoon een weginske te doen…
    Last edited by turboslak; 06/08/2021, 16:19.

Comment

• Fietsers...

Regelmatig zie ik er twee naast elkaar rijden op het fietspad, nog nét binnen het fietspad (moordstrookje).
      Mocht ik daar moeten op fietsen, ik probeerde op de rechterstippelijn van het moordstrookje te rijden. Niet zo voor sommigen, die verwachten dat de auto's maar uitwijken.

Ja, je m'n fous, maar ik rij op mijn rijstrook en als er dus aan de andere kant een camion afkomt, dan wacht ik NIET om gewoond die fietsers in te halen. Ik rij dan in't midden van mijn rijvak (naar links uitwijken kan niet, geen zin om die camion te raken). Meestal hebben ze dan wel door dat het gevaarlijk is en gaan ze achter elkaar rijden, kan ik dan in de spiegel zien.

Gelukkig is dat 'regelmatig' in de eerste zin, nog steeds de minderheid. De overgrote meerderheid probeert zich netjes aan de regels te houden. Ik wil geen 'beeld' creëren, maar vaak zijn het wielertoeristen die zo'n dingen doen. Mensen op weg naar hun werk rijden meestal alleen merk ik.
      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
        Ik wil geen 'beeld' creëren, maar vaak zijn het wielertoeristen die zo'n dingen doen. Mensen op weg naar hun werk rijden meestal alleen merk ik.
        Feit !

Zolang ze alleen zijn meestal geen probleem, maar trekken er 3 of meerdere tegelijkertijd zo'n een belachelijk broekske en truitje aan - en zijn ze niet begeleid door een volgwagen - wanen ze zich de king of the road en krijgen ze op de koop toe nog een groot bakkes ook.

Comment

• ik wil ff zagen over de post die te weinig op het juiste adres aankomt krijg hier contenu brieven van andere straten met dezelfde huisnummer, soms zelf geadresseerde reclame voor anderen + de identieke voor mezelf klagen is erg moeilijk, ze wijzigen contenu de klaagmuur van plek, waardoor je maar opgeeft neem ik aan - en het brengt uiteindelijk ook 0 op van te klagen, of hen attent te maken tenminste

probleem is dat de hele post (voor mij) onbetrouwbaar wordt, en er is geen alternatief behalve alle instanties en bedrijven vragen alles per mail te doen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Is het een prachtig rood fietspad of een prachtig rode suggestiestrook?
            Is het in de bebouwde kom?
            Want, correct me if I ’m wrong, in de bebouwde kom is naast elkaar rijden met de fiets toch toegestaan zolang ze het tegenliggende verkeer niet hinderen? Als er een (berijdbaar) fietspad is wordt er wel verondersteld dat ze dat gebruiken natuurlijk.
            Spiksplinternieuw allemaal maar ik denk wel waar ik weet waar het schoentje wringt. Het nieuwe fietspad is er eentje uit gekleurd beton met om de paar (5-10m?)meters een dwarsvoeg. Zal waarschijnlijk weer niet comfortabel genoeg rijden.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Zijn idd redelijk recente in beton, maar scoren nigoe kwa comfort, ondertussen hebben ze ook het licht gezien en zijn de nieuwe in rood zacht asfalt, wat dan weer een mannekesblad-look geeft bij herstellingen als het voor de zoveelste keer opgebroken wordt, toch beter als zo’n beton waar ze wat dals ingooien bij reparatie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

Waarom zou ik stoppen voor een fietser die duidelijk (omgekeerde driehoek) geen voorrang heeft?

Dat is de enige juiste reactie.

Wij moeten in die achterlijke fietsstraten ook geen fietsen gaan voorbij steken (om maar een voorbeeld te geven)
                Niemand reageert eigenlijk op mijn post, maar als reactie komen er dan meteen posts over fietsers die zelf het varken uithangen.
                Ik heb ook niets tegen automobilisten als die uitkijken. Dus bij iedere opmerking over fietsers moet ik nu ook automobilisten in het algemeen gaan uitkakken.
                Alé, niet die paar goeie want die zijn er ook

Maar je reactie 'zo'n een belachelijk broekske en truitje' zegt genoeg hoor. Het zijn helemaal geen vooroordelen, echt niet.

Vanaf nu rem ik ook niet meer voor blinde chauffeurs.Waarom zou ik stoppen voor een auto als die duidelijk geen voorrang heeft? Ik knal recht op de auto. Ik een nieuwe fiets en auto moet het maar zelf betalen. Misschien zet ik ook nog even m'n voet (met ijzeren plaatje) tegen het koetswerk om de botsing wat te verzachten...

Moet ik trouwens eens tellen hoeveel auto's fietsers hun voorrang niet geven op een rond punt? Het idee van 'ik schiet er nog wel even snel voor'.

Jammer dat ik een terechte ergernis deel, nu vanuit het fietsers standpunt, maar dat kon evengoed als automobilist. De enige reactie is fietsers gaan verwijten met flink stoere woorden liefst. Mag ik dat zielig vinden??

Moraal van het verhaal Rij je in het verkeer, of dat nu auto, tractor, fiets, moto,... is? Let dan op.
                Last edited by Hayes; 06/08/2021, 22:02.
                Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Spiksplinternieuw allemaal maar ik denk wel waar ik weet waar het schoentje wringt. Het nieuwe fietspad is er eentje uit gekleurd beton met om de paar (5-10m?)meters een dwarsvoeg. Zal waarschijnlijk weer niet comfortabel genoeg rijden.

Beton is na betonklinkers het slechtste materiaal voor een fietspad. Dat kraakt binnen 5 jaar kapot. Maar de grote mannen die daarover beslissen, fietsen waarschijnlijk niet te veel.

Dit is het jaagpad waarop ik naar het werk fiets. Dit is nog een goed stuk. Overal barsten (gras dat 50 cm hoog groeit), hele stukken die verzakken,...

Last edited by Hayes; 06/08/2021, 22:04.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                    Vanaf nu rem ik ook niet meer voor blinde chauffeurs.Waarom zou ik stoppen voor een auto als die duidelijk geen voorrang heeft? Ik knal recht op de auto. Ik een nieuwe fiets en auto moet het maar zelf betalen. Misschien zet ik ook nog even m'n voet (met ijzeren plaatje) tegen het koetswerk om de botsing wat te verzachten...
                    Zeker doen, met wat geluk kan je het dan nog navertellen... vanuit uwe rolstoel

edit: daar sta je dan met je nieuwe fiets.

Dat is nu juist één van de problemen: fietsers vergeten maar al te graag dat ZIJ de zwakke weggebruikers zijn
                    Last edited by Tigra; 06/08/2021, 22:01.

Comment

• het doet er weinig toe of ge met de auto zijt of met de fiets... of te voet. Eens de weggebruiker in zijn wereldje zit, heeft die nog maar weinig oog voor de andere weggebruikers.

ivm infrastructuur: vaak aan kruispunten kan je niet anders dan op het fietspad te gaan staan omdat je niet kan doorkijken of er ander verkeer aankomt. Een goede chauffeur probeert eerst met de fietsers rekening te houden om daarna op het fietspad te gaan staan en het andere verkeer in het oog te krijgen. Het toont keer op keer aan dat er met de inrichting en uitwerking van de verschillende verkeersstromen het hier op veel gebieden rampzalig is. Het leidt tot onduidelijkheid en dus ook tot frustratie. En die is hier heel duidelijk zichtbaar...
                      www.peugeotforum.be

Comment

Dat is nu juist één van de problemen: fietsers vergeten maar al te graag dat ZIJ de zwakke weggebruikers zijn
                        Bestuurders van de gemotoriseerde voertuigen vergeten dat ook. En net daarom moeten ze tov fietsers voorzichtiger zijn. De kans op serieuze restschade bij een ongeval is groot.

www.peugeotforum.be

Comment

Zeker doen, met wat geluk kan je het dan nog navertellen... vanuit uwe rolstoel

edit: daar sta je dan met je nieuwe fiets.

Dit illustreert helemaal je ingesteldheid stoere vent.
                          De fietsers moeten zich maar aanpassen want zij zijn de zwakke weggebruiker.
                          Ik kan best goed mikken en over de motorkap rollen.

Jammer dat je op de rest niet reageert

Ik lees hier continu ergernissen over chauffeurs die vlak voor je de weg oprijden. Maar als fietser mag je dat dus niet zeggen...
                          Last edited by Hayes; 06/08/2021, 22:20.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                            het doet er weinig toe of ge met de auto zijt of met de fiets... of te voet. Eens de weggebruiker in zijn wereldje zit, heeft die nog maar weinig oog voor de andere weggebruikers.

ivm infrastructuur: vaak aan kruispunten kan je niet anders dan op het fietspad te gaan staan omdat je niet kan doorkijken of er ander verkeer aankomt. Een goede chauffeur probeert eerst met de fietsers rekening te houden om daarna op het fietspad te gaan staan en het andere verkeer in het oog te krijgen. Het toont keer op keer aan dat er met de inrichting en uitwerking van de verschillende verkeersstromen het hier op veel gebieden rampzalig is. Het leidt tot onduidelijkheid en dus ook tot frustratie. En die is hier heel duidelijk zichtbaar...
                            Klopt. Helemaal verkeerd ingericht.
                            Maar dan nog rij je tot tegen fietspad, kijkt of er geen fietsers komen, en dan rij je die meter verder.
                            Er wordt continu zonder kijken tot tegen de rijbaan gereden. En dan sta ik stil net bij de chauffeur z'n raam.
                            Ik heb vroeger nog zachtjes op het raam getikt als ze me na seconden nog niet zagen (enkel naar auto's aan het kijken) maar dat werd niet geapprecieerd.

Comment

Beton is na betonklinkers het slechtste materiaal voor een fietspad. Dat kraakt binnen 5 jaar kapot. Maar de grote mannen die daarover beslissen, fietsen waarschijnlijk niet te veel.

Dit is het jaagpad waarop ik naar het werk fiets. Dit is nog een goed stuk. Overal barsten (gras dat 50 cm hoog groeit), hele stukken die verzakken,...

Dat is in de eerste plaats een jaagpad en als jaagpad meer dan voldoende van kwaliteit. Dat fietsers er toevallig ook op mogen rijden, tja dan moet je de staat van het wegdek er ook maar bijnemen.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Ik kan best goed mikken en over de motorkap rollen.

stoer !

Comment

• Man wat zit hier een triestig volkje.

Geen respect en over de rest gaan we maar zwijgen.
                                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Een beetje respect naar elkaar is het minste wat je kan verwachten. Als je denkt dat je moet winnen in verkeer, ben je dikwijls de verliezer. In alle kampen heb je omhoog gevallen individuen. Een boer die denkt dat hij mag opdraaien op de baan aan 20 per uur als ik er aan kom tegen 90 per uur. De vrachtwagen die plots van rijstrook verander als ik er net naast rij. De chauffeur die zich op het fietspad moet parkeren terwijl er plaats is op zijn oprit. De fietser die met zijn speedelec in zone 30 moet demonstreren dat hij daar ok 70 per uur kan halen en overstekende mensen in levensgevaar brengt. De chauffeur die naast mij dringend sneller wil optrekken en dan bij een wegversmalling zo mij dwingt om op het fietspad te rijden. Omdat zijn kar geen paarden genoeg heeft. Maar kiekens met een ezel aan het stuur. En zo kunnen we nog effe doorgaan. Ergernissen genoeg. Iedere dag. Overal. Bij iedere weggebruiker.
                                    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Ik erger me nauwelijks in het verkeer.
                                      Als ik me al eens een beetje erger is het meestal omdat anderen zich aan mij ergeren als ik mij perfect aan de verkeersregels probeer te houden.
                                      Ik rij met de auto, doe de meeste boodschappen te voet en om me te ontspannen tuf ik wat rond per fiets.
                                      En ondanks het feit dat ik er hoogstwaarschijnlijk niet 100% in slaag, probeer ik in alle drie de gevallen me te houden aan de regels en eis, zonder uiteraard gevaar op te lopen of te veroorzaken, mijn plaats op op de weg.

Comment

Maar je reactie 'zo'n een belachelijk broekske en truitje' zegt genoeg hoor. Het zijn helemaal geen vooroordelen, echt niet.
                                        De manier van reageren zegt inderdaad alles, koersfietske, belachelijk broekske, enz..... Trek je 't niet aan, het helpt toch niet. Meestal zijn het reacties van ongezonde dikkerdjes die sport en beweging vieze woorden vinden. Ik lach daar eens lekker mee.
                                        En dan van dat jaagpad in slechte staat. Als de overheid het fietsgebruik wilt stimuleren, dan moet je de fietsinfrastructuur verbeteren, en daar horen ook jaagpaden bij.

Comment

• Ik post een ergernis dat heel wat auto's absoluut geen oog hebben voor fietsers. Dat is niet alleen lomp, maar gewoon gevaarlijk.
                                          Exact dezelfde ergernissen van bestuurders naar andere bestuurders toe, zijn hier schering en inslag.
                                          De reacties die daar op volgen zeggen heel veel over de posters. De enige reacties die ik kreeg waren generaliserende verwijten naar fietsers toe.
                                          Met het bijhorende cliché en voorspelbaar taalgebruik.

Ik heb op dat jaagpad enkele jaren gelden de ambulance mogen bellen omdat een mijnheer viel over een grote bult die ik al enkele keren aangegeven had bij de Waterweg. Er was niets aan de hand vonden zij. Mijnheer had een hersenbloeding. Enkele weken later was de bult weg... En de rest van de West-Vlaamse fietspaden is geen haar beter. Maar da's nog een andere kwestie.

Last edited by Hayes; 07/08/2021, 10:18.

Comment

Working...
                                          X