Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IX
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenEn de rest van de West-Vlaamse fietspaden is geen haar beter. Maar da's nog een andere kwestie.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenEven een fietser ergernis (zonder een hele discussie te starten)
De blik van automobilisten als ze me (fietser) plots wél zien
#funny #notfunny #bloodydangerous
Het was weer erg vandaag. Het gezicht vol schrik/verbijstering/... als ik plots op 1m van hun venster piepend rem.
Dan hebben ze me opeens wel gezien.
95% rijdt vanop een parking meteen tot tegen de rijbaan en begint dan kijken. Het fietspad is gewoon een obstakel dat je eerst even over moet...
En dat zijn dan diegenen die me zien. Sommige hebben me dan nog niet gezien. Waar zit je dan met je aandacht in hemelsnaam??
Ik zie fietsers, brommers voorbij knallen aan zijstraten dan ben je ook niet goed bezig, zo zat er onlangs bijna een scooter in mijn flank, zag em, kon niets meer doen, net achter mij de grond op. Uitgestapt, jij moet kijken meneer! Kzeg ja sorry ma ik had je echt niet zien komen, zo snel! Nog gevraagd of alles ok was, geen probleem, gelukkig!
Was bij het inrijden van een straat waar fietsers aan de rechter kant van de weg in beide richtingen mogen rijden. Scooter kwam van voor mij.
Aangezien hij verder er geen probleem van maakte denk ik dat hij zelf wel besefte dat hij te snel reed.
En btw, als zwakke weggebruiker je voorrang afdwingen? Veel succes! Dat doe ik met de auto nog niet en al zeker niet als je leven je lief is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenMeestal zijn het reacties van ongezonde dikkerdjes die sport en beweging vieze woorden vinden. Ik lach daar eens lekker mee.
Wees gerust ben 1m90 voor 90 kg... voor een coureur ben ik wss iets te zwaar maar ik voel me niet aangesproken (ik ga liever te voet als het over sport gaat , maar ieder zijn ding)
Het is vooral een reactie op het feit dat ik vaak fietsers hun voorrang zie opeisen in het verkeer en dat dit hier dan ook nog eens verkondigd wordt als niet meer dan normaal. Dan ga ik misschien wat plastisch reageren in m'n taalgebruik, sorry daarvoor Maar vergis u niet, ik heb niks tegen de fietsers in het algemeen. Als ik zondags voormiddag eens achter de plaatselijke wielerclub hang zal ik daar altijd rustig achteraan blijven taffelen totdat de weg vrij is... maar het zijn ook altijd de slechte die er voor zorgen dat de goeie het moeten bekopen (is met alles zo)
Comment
-
Hayes kom gerust ook eens naar OVL rijden. Onderhoud kennen ze hier ook niet, en de infrastructuur… om bij te huilen. Hier in Gent willen ze iedereen op de fiets duwen, maar ze hebben de bijhorende infrastructuur niet. Fietssuggestiestroken, enz…Levensgevaarlijk. Ik kan er van meespreken, had een zwaar fietsongeval/aanrijding door een wagen in 2018 door totaal onduidelijke, verwarrende en onoverzichtelijke omstandigheden. Die chauffeur moest zo maar even een gaatje vinden in de spits, over 4! baanvakken. De fietser had hij niet gezien (januari, in het donker). Je maakt geen kans op dat ogenblik.
Ik kan iedereen alleen maar aanraden om defensief te rijden, zeker met de fiets!Last edited by order66; 07/08/2021, 12:03.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk BerichtenOp veel plaatsen is het dan ook moeilijk om iets te zien als je uit een straat ofzo komt dat je niet anders kan dan op het fietspad te gaan staan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
Wees gerust ben 1m90 voor 90 kg... voor een coureur ben ik wss iets te zwaar maar ik voel me niet aangesproken (ik ga liever te voet als het over sport gaat , maar ieder zijn ding)
Het is vooral een reactie op het feit dat ik vaak fietsers hun voorrang zie opeisen in het verkeer en dat dit hier dan ook nog eens verkondigd wordt als niet meer dan normaal. Dan ga ik misschien wat plastisch reageren in m'n taalgebruik, sorry daarvoor Maar vergis u niet, ik heb niks tegen de fietsers in het algemeen. Als ik zondags voormiddag eens achter de plaatselijke wielerclub hang zal ik daar altijd rustig achteraan blijven taffelen totdat de weg vrij is... maar het zijn ook altijd de slechte die er voor zorgen dat de goeie het moeten bekopen (is met alles zo)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
Dat is bekans hetzelfde probleem als fietspaden die in slechte staat zijn. Bermen worden nog amper onderhouden hier, het onkruid en de braamstruiken staan anderhalve meter hoog momenteel (dank u wel aan de groen mannen)... dan kan je idd soms bijna niet anders dan tot op het fietspad rijden om te kijken of er iets aankomt gereden.
Comment
-
Je kan idd dikwijls niet veel rijweg zien vanop een parking. Maar dan rij je tot tegen het fietspad, kijkt of er geen fietsers komen en dan rij je nog wat vooruit.
En dat gebeurt ook dikwijls hoor. Als ik dan aankom, maak ik geen misbaar of wat dan ook. Meestal rijdt de chauffeur dan ook weer achteruit, wat voor mij zelfs niet hoeft. Ik bedank dan ook altijd.
Ik doe zowat dagelijks woonwerk met de fiets. 19 kilometer enkele reis. Daarvan zijn er een 3-tal iin bebouwde kom. Letterlijk elke dag moet ik mijn eigen vege lijf redden of ongelukken vermijden.
M'n eerste post was na zo'n dag waarop het 4 keer gebeurde. En dat was er even te veel aan. Iedereen kan zich eens vergissen of een situatie verkeerd inschatten, Maar dat er gewoon NET gekeken wordt, dat stoort me wel. Dat is gewoon gevaarlijk. En de blik als ze me dan wel plots zien, is soms gewoon hilarisch. Het gigantisch schrikken als ze dan plots wel eens de andere kant kijken en ik gewoon aan hun venster sta te wachten.
Ik snap niet dat je met een gevaarte van 1 à 2 ton zo nonchalant kan zijn en ik weet niet waar zit met je gedachten. Dat kan er bij mij echt niet in.
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
Ik snap niet dat je met een gevaarte van 1 à 2 ton zo nonchalant kan zijn en ik weet niet waar zit met je gedachten. Dat kan er bij mij echt niet in.
Ik gebruik mijn claxon zelfs niet meer omdat ik zie dat er gewoon geen reactie is, de andere bestuurder hoort dat gewoon niet boven de radio die speelt in zijn wagen.
Dus ja, rijden is tegenwoordig iets simpels geworden en saai dat de aandacht dus ook volledig wegvalt. Twee pedalen, één hand op het stuur en de andere op de telefoon.
Ik ga ook nooit vergeten hoe ik mijn fiets zag verdwijnen onder de voorbumper als ik op een rondpunt reed en een wagen uit stilstand gewoon vertrok omdat de wagen voor haar vertrok. Persoon is nooit uitgestapt dus heb ik de spiegel er maar afgetikt.
Comment
-
Je mag zeggen, denken, doen wat je wil: ooit ben je gejost met de fiets. Het is onvermijdelijk. En dan maar hopen dat het niet te erg is.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk BerichtenDas een feit dat just is order, wil ni overdrijven maar zonder risico ook geen leven ergens
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Vanzelfsprekend. Maar wie denk dat hij veel controle heeft over een ongeval ja of neen, draait zichzelf een rad voor ogen. Met een fiets ben je een vogel voor de kat. Je kan niet weg, niet accelereren, geen bescherming, enz… je weet het maar écht eens je eronder gelegen hebt. Zeker op woon/werk. Bij hobbyfietsen kan je nog een beetje veilige paden kiezen.
Zoals Hayes zegt, meerdere keren per dag in gevaar. Het is gewoon een kwestie van tijd.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
En toch blijkt uit heel wat onderzoek dat de voordelen van fietsen (gezondheid, geen uitstoot, psychisch welzijn,...) opwegen tegen de risico's, zelfs als je in de stad tussen uitlaatgassen rijdt.
IK ben tot nu toe gespaard van ongevallen met auto's. Wel al een keer of drie tegen de grond gegaan. Op 10 jaar fietsen vind ik dat aanvaardbaar.
Ik heb ook het geluk dat van m'n 19 km woonwerk ik 11 km jaagpad heb, en daarna dan nog eens 4-5 km afgescheiden fietspad. Ik moet maar enkele km's tussen het verkeer laveren.
Op die paar km is het idd wel uitkijken. Zelfs in het centrum waar je 50/30 mag, wordt ik aan 30 kph continu (veel te dicht) ingehaald. Om dan 50 meter verder de auto die stilstaat weer in te halen.
Dit is een autoforum, dus ik moet wat opletten maar zeker in steden zal de auto meer en meer plaats moeten ruimen. Dat is geen ideologische mening, maar een vaststelling.
Ik rij jaarlijks 11000 km fiets. Ik rij nog zo'n 5-6000 km met de auto denk ik (waarvan de reis al de helft van is). Dat was in het begin wat aanpassen en anders plannen, maar ik mis het eigenlijk niet. Want hoeveel % van de autoverplaatsingen is eigenlijk nog leuk?Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenVanzelfsprekend. Maar wie denk dat hij veel controle heeft over een ongeval ja of neen, draait zichzelf een rad voor ogen. Met een fiets ben je een vogel voor de kat. Je kan niet weg, niet accelereren, geen bescherming, enz… je weet het maar écht eens je eronder gelegen hebt. Zeker op woon/werk. Bij hobbyfietsen kan je nog een beetje veilige paden kiezen.
Zoals Hayes zegt, meerdere keren per dag in gevaar. Het is gewoon een kwestie van tijd.
Comment
-
ik hoop dat ik mijn deel op mijn 17e al kreeg als zwakke bromfietser dan, fietspad aan 1 kant, ik rij parallel aan de overkant met de auto (mitsibuschi lancer break 4wd ) en de auto slaat zonder kijken linksaf een straat in, vol in mijn zijde...had'em nooit zien komen want ie was sneller als mezelf
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenGoh, ik rijd elk jaar minimum 10k met de fiets, niet enkel als hobby. Altijd woon-werk en alle kortere verplaatsingen waarbij ik niet veel hoef te vervoeren. Ik mag toch wel zeggen dat ik als fietser enige ervaring heb. Zowel op het vlak van rijvaardigheid als inzicht in het verkeer. Ik word binnenkort 50, nog nooit ben ik als fietser betrokken geweest in een ongeval. En het klopt wat hayes zegt, maar als je beseft welke omstandigheden, situaties of locaties gevaarlijk zijn, dan kan je daar als fietser ook rekening mee houden door proactief en defensief te fietsen. En die gegevens kunnen je behoeden voor heel veel leed.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
Comment