Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IX
Collapse
X
-
“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenWat een autofreak lijden kan
Als autoliefhebber zou je sowieso meerdere auto's moeten hebben.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Een paar weken terug ook nog met de moto op de Ring van Antwerpen. Fel vertraagd verkeer, dus voorzichtig laveren tussen de auto's. Constant focussen op alles en iedereen. Komt er daar zo ene met een brede BMW RT, die vliegt daar gewoon volle bak tussendoor. Oké, die zal dat wel gewoon zijn, ik rijd daar amper ooit met de moto. Maar toch...
Dergelijke motards zorgen nog steeds voor die slechte naam bij het grote deel van de bevolking.
Ik ben zo ooit op de Parijse ring ingehaald door racende moto's. Ik hoorde ze niet komen en plots gewoon een oorverdovende "iiiiieuuuuw" (of hoe schrijf je dat) vlak naast me. Ik schrok met half dood.
Die mannen reden waarschijnlijk 200+, als het niet een stuk meer was. Als ik even 50cm uitwijk, lagen die op de grond. Of wat er nog van hen zou overblijven toch...Last edited by Hayes; 16/08/2021, 22:09.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Last edited by order66; 17/08/2021, 09:08.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenAls er een motorrijder met +200 achteraan op u inrijdt blijft er van uzelf ook maar weinig over.
niet lang moeten zoeken
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Ja, maar da's nu niet echt "achteraan op u inrijdt", en ik denk dat als een Dodge RAM op de ring 100 rijdt, en die moto tegen 200 er achteraan inrijdt, dat "blijft er van uzelf ook maar weinig over" eerder voor die motorijder opgaat dan voor die chauffeur van de RAM.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenJa, maar da's nu niet echt "achteraan op u inrijdt", en ik denk dat als een Dodge RAM op de ring 100 rijdt, en die moto tegen 200 er achteraan inrijdt, dat "blijft er van uzelf ook maar weinig over" eerder voor die motorijder opgaat dan voor die chauffeur van de RAM.
Je neemt nu wel 2 uitersten: motor en zware pickup. Hoeveel van die pickups rijden er dagelijks op de ring tov gewone auto's?
En ik kan me ook nog goed voorstellen dat die motorrijder of motor in de nek van de bestuurder van de RAM wordt gecatapulteerd. 80kg mens of 250kg motor komt ook hard aan.
Rijden tussen de file aan te hoge snelheid vind ik ook vervelend, maar zelfs bij 120 per uur zeer druk verkeer zijn er motorrijders die er nog tussendoor willen.
Als zij 100 per uur rijden en ik wil er voorbij zijn ze een rijstrook breed, maar als zij sneller willen kunnen ze dat ineens tussen de auto's door.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenAls er een motorrijder met +200 achteraan op u inrijdt blijft er van uzelf ook maar weinig over.
Als die bij je inknalt zit die misschien nog aan 100.
Daar ga jij als autobestuurder goed uitkomen hoor, de motorrijder iets minder vrees ik.
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Zelf motorrijder zijnde en al een ongeval meegemaakt(1997) waar ik nog steeds fysisch last van ondervind, kan ik ( en ik denk zowat alle motorrijders) je met het hand op het hart zeggen: je trekt bij een ongeval altijd aan het kortste einde. Grootste kans op blijvende fysische schade. Wie anders beweert moet me dat toch eens uitleggen.“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenZelf motorrijder zijnde en al een ongeval meegemaakt(1997) waar ik nog steeds fysisch last van ondervind, kan ik ( en ik denk zowat alle motorrijders) je met het hand op het hart zeggen: je trekt bij een ongeval altijd aan het kortste einde. Grootste kans op blijvende fysische schade. Wie anders beweert moet me dat toch eens uitleggen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Ik kwam van de week nog dit filmpje van een domme Hollander op een moto tegen... . Ik zou er nog niet aan denken om zulke dingen uit te steken vanop m'n moto. Nu, hij zal het ook niet meer snel opnieuw doen na z'n pakske slaag.
Comment
-
Gisterennacht een jongeheer met de fiets op een boerebaan zonder zijn verlichting aan en camouflagekleding in de stromende regen. Heb hem pas gezien op het allerlaatste moment en kon nipt een botsing vermijden. Pfff, verleden week bijna een joekel van een everzwijn en nu dit.
Ben wel gestopt om hem aan te spreken. Kreeg duizendmaal excuses terug. Had ook anders kunnen gaan.
Comment
-
deze zaterdag: oude man op koersfiets stak zonder te kijken vanaf het fietspad de rijbaan over vlak voor mijn auto. Alles moeten dichtgooien om ongeval te vermijden. Toen ik klaxonneerde kon hij enkel zijn schouders ophalen, maw het kon hem niets schelen.
Diezelfde zaterdag: bmw 1 met vier gasten erin, auto had Z plaat. Ik vermoed dus een testrit. Kwam de leswagen vol voorbij gevolgen en kon nog net een aanrijding vermijden met de tegenligger. Maar plezier... ja, dat hadden ze wel.
Later op de dag met eigen auto: kom groep wielertoeristen tegen op smalle weg. Doe mijn uiterste best om zoveel mogelijk opzij te rijden (zit met rechterkant op de berm te rijden) en nog is het niet genoeg voor de heren. Zelfs nog van hun kloten maken dat ik niet ver genoeg opzij ging. Nog verder en ik had in de beek gezeten... Dan toch straf dat je op diezelfde weg fietsers tegenkomt die zich compleet anders gedragen en zelfs handje uitsteken als je ruimte maakt voor hen.
Comment
-
Tjah, idioten: Je komt ze helaas in alle lagen van het verkeer tegen, van suïcidale voetgangers tot gekke vrachtwagenchauffeurs, en alles daartussen.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk BerichtenLater op de dag met eigen auto: kom groep wielertoeristen tegen op smalle weg. Doe mijn uiterste best om zoveel mogelijk opzij te rijden (zit met rechterkant op de berm te rijden) en nog is het niet genoeg voor de heren. Zelfs nog van hun kloten maken dat ik niet ver genoeg opzij ging. Nog verder en ik had in de beek gezeten...
Bij mij zouden ze nen hoop verwensingen terug gekregen hebben, garantie !Last edited by Tigra; 24/08/2021, 12:16.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk kwam van de week nog dit filmpje van een domme Hollander op een moto tegen... . Ik zou er nog niet aan denken om zulke dingen uit te steken vanop m'n moto. Nu, hij zal het ook niet meer snel opnieuw doen na z'n pakske slaag.
20 jaar geleden zat ik ook te rijden op de Antwerpse Singel. Komt daar zo'n hele motorclub voorbij. Blue Angels waren het denk ik.
En maar lastig doen en in de weg rijden en agressief doen omdat ik niet ruim baan maakte voor hen (ik was volledig in mijn recht)
Wilde daar een kerel mijn auto gaan beschadigen door zijn been uit te steken naar mijn buitenspiegel en zo.
Ik dacht bij mezelf: "kerel, jij beseft toch dat je maar 1 kleine stuurbeweging van een smak op het asfalt af bent?"
Het enige wat me tegenhield was mijn menslievendheid en dat ik er dan nog 20 andere moest omkegelen om veilig weg te geraken.
En wie gaat er nu aggressief doen tegen een Opel Meriva huurwagen van Keddy? Je weet toch dat ik een vast forfait heb voor schade en dat daarmee de kous af is? Hoe dom kan je zijn?
Gelukkig draaiden zij aan het sportpaleis naar links en ik naar rechts.Last edited by Chris_147; 24/08/2021, 16:06.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk BerichtenLater op de dag met eigen auto: kom groep wielertoeristen tegen op smalle weg. Doe mijn uiterste best om zoveel mogelijk opzij te rijden (zit met rechterkant op de berm te rijden) en nog is het niet genoeg voor de heren. Zelfs nog van hun kloten maken dat ik niet ver genoeg opzij ging. Nog verder en ik had in de beek gezeten... Dan toch straf dat je op diezelfde weg fietsers tegenkomt die zich compleet anders gedragen en zelfs handje uitsteken als je ruimte maakt voor hen.
In het echt zie je minder wat er aan komt dan op deze foto. Camera staat vrij hoog op Google auto's.
Wielertoeristen in groep en motorrijders komen daar van rechts de bocht omgevlogen zonder naar iets te kijken. (zone 50)
Zij moeten eigenlijk voorrang verlenen aan wie voor hun van rechts komt: doen ze nooit. Als de maïs daar hoog staat in de zomer, moet je echt stoppen om te zien of er iets komt.
Wielertoeristen rijden vaak op mijn vak, motorrijders rijden helemaal links op hun vak, maar hangen zo ver dat hun helm ongeveer ter hoogte van mijn buitenspiegel is of zelfs onderkant voorruit.
Ik kan niet verder naar rechts want gracht en betonblokken die je velgen kapot rijden.
Ik heb daar al veel hun leven gered door serieus in mijn remmen te gaan en allemaal heel boos op mij die netjes op mijn eigen weghelft rijdt en wel op tijd kan remmen. Wat zij niet kunnen. Stank voor dank.
Ieder jaar is het ook een wielerdag in de buurt op zaterdag, die altijd langs daar gaat. Iedere keer raak. (allee, net niet!)Last edited by Chris_147; 24/08/2021, 18:34.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
Met zo'n mannen kunde beter ook gewoon de confrontatie NIET aangaan
De enige reden dat een motorrijder iemand in een auto iets kan aandoen, is omdat die autobestuurder meer fatsoen heeft en die motorrijder niet wil om maaien. Maar dat stopt ook ergens natuurlijk.
Op een motor heb je niets te zeggen, zelfs niet met 20. (zo lang we blijven rijden)
Comment
Comment