Ik stond daarnet in de file waar een ongeval gebeurd was, alle auto's plaats aan het maken voor de befaamde "reddingstrook", komen ze allemaal over de pechstrook gevlamd en maar van hun kloten maken dat ze te weinig plaats hadden.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IX
Collapse
X
-
Last edited by knight-rider; 24/08/2021, 19:41.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
Dat is waar, maar als zij mij met mijn jong gezin (vrouw en 2-jarig dochtertje) beginnen te belagen, dan schieten mijn instincten ook in gang.
De enige reden dat een motorrijder iemand in een auto iets kan aandoen, is omdat die autobestuurder meer fatsoen heeft en die motorrijder niet wil om maaien. Maar dat stopt ook ergens natuurlijk.
Op een motor heb je niets te zeggen, zelfs niet met 20. (zo lang we blijven rijden)“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
ach die was ik vergeten: de motorrijders. Diezelfde zaterdag, iets verderop dan dan de fietstoeristen: 5 motards die dus een bocht afsneden net op de moment dat ik daar aankwam. Ene zat er bijna op.
't was precies de dag van de weekendrijders zaterdag. Het is schoon weer en de ratten komen naar buiten...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenach die was ik vergeten: de motorrijders. Diezelfde zaterdag, iets verderop dan dan de fietstoeristen: 5 motards die dus een bocht afsneden net op de moment dat ik daar aankwam. Ene zat er bijna op.
't was precies de dag van de weekendrijders zaterdag. Het is schoon weer en de ratten komen naar buiten...
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
en die zaten hier in Limburg? tsss, ben al van Antwerpen gevlucht naar hier voor de rust en dan nog komen ze u zoeken
Comment
-
Of het nu fietsers, moto's of auto's zijn, het is ongelooflijk hoeveel mensen een blinde bocht afsnijden.
Ben zo als fietser ooit bijna geplet door een lijnbus die vol op het ander rijvak ging en natuurlijk kwam er net een tegenligger. Hij gewoon vol naar rechts, goed wetende dat ik en en ander fietsers daar reden. Je hebt ook hier een stuk minder zicht dan Street view doet vermoeden. Rechts stond het helemaal vol geparkeerd. Ik heb me tussen twee auto's kunnen smijten. Deie jongen op z'n fiets viel tegen een auto aan. Bus gewoon verder. Even gepolst hoe het met hem ging want die jongen (een jaar of 14) was echt de kluts kwijt.
Klacht ingediend bij de Lijn en het was de chauffeur z'n eerste stunt al niet meer.
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk BerichtenDan toch straf dat je op diezelfde weg fietsers tegenkomt die zich compleet anders gedragen en zelfs handje uitsteken als je ruimte maakt voor hen.
Zulke doodsimpele dingen maken het toch wat aangenamer in het verkeer?
Comment
-
ja da's waar, maar is het mij eerder te doen om het feit dat die eerste groep wielertoeristen dat niet deed. Zelfs eerder omgekeerd gedrag: kwade gebaren en vooral de onwil om zelf ook maar enige moeite te doen om wat opzij te gaan. De andere fietsers verderop gingen zelf ook aan de kant net zoals ik en dat werd door zowel langs mijn kant als lang hun kant gewaardeerd.
2 keer hetzelfde gedrag, 2 maal anders ontvangen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
Niet om mezelf op te hemelen, maar dat is toch maar normaal. Bij een auto-tegenligger doet iedereen dat toch ook? Hoop ik toch?
Zulke doodsimpele dingen maken het toch wat aangenamer in het verkeer?“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
heeft ons typisch belgisch spray (en in de regen snachts vreselijk spiegelend) asfalt dit jaar de f1 van francorchamps de das omgedaan?
Comment
-
De ergernis ivm auto's die stoppen voor fietsers waar die geen voorrang hebben is hier al vaker gepost.
Dit kunnen de gevolgen hiervan zijn:
Twee overstekende wielertoeristen zijn zaterdagmiddag aangereden op de Tiensesteenweg in Sint-Truiden. Een autobestuurder remde om de groep fietsers voorrang te verlenen aan de oversteekplaats, maar een vrachtwagenchauffeur reageerde niet op tijd en begon te schuiven.
Drie overstekende fietsers zijn zaterdagnamiddag aangereden op de Tiensesteenweg in Sint-Truiden. Een autobestuurder remde om voorrang te verlenen maar een trucker reageerde te laat en begon te schuiven.
De reacties op facebook:
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Comment
-
de onderste reactie op dit moment is wat ik ook toch ervaar - hoewel veel chauffeurs onterecht vriendelijk willen zijn, zeker voor kinderen en schoon vrouwen - de driehoeken voor de fietsers zijn niet zichtbaar voor de auto's, dus nemen veel auto's het zekere voor het onzekere
Comment
-
Het is een moeilijk verhaal.
Veel auto's vertragen of stoppen uit beleefdheid. Ik vermoed dat vele bestuurders wel weten hoe het zit.
Als fietser vin dik het soms gewoon vervelend.
Neemt niet weg dat ik vermoed dat de auto niet de remmen dichtgooide, dus logischerwijs moet de vrachtwagen kunnen stoppen.
Maar dikwijls zijn dergelijke situaties in real life een stuk ingewikkelder dan in een paar zinnen uit te leggen is.
Comment
-
Bij mijn broer in Kalmthout is het op een zogezegde “fietsautostrade” elke week prijs met fietsers, speedpedelecs en voertuigen. Daar hebben ze aan diverse spoorovergangen ook haaientanden voor hen geschilderd maar kijken er niet naar onder het motto, gaan met die (fiets)banaan!
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Dit begrijp ik dus niet:
Een 2 vakken weg met doorlopende streep in het midden, dus niet mogelijk om voorbij te steken. Gelukkig mag je daar 90 km/u rijden. En nu komt het: kilometers achter mij rijd er niemand. Ik rijd de toegelaten snelheid van 90 km/u. Vind een vrachtwagenchauffeur het nodig om mijn vak op te draaien met waarschijnlijk een bomvolle lading, te zien aan de snelheid waarmee hij optrekt.
Ik moet volop in de remmen en hoor het ABS rammelen dat het een lieve lust is.
En dit is geen alleenstaand geval. Praktisch iedere morgen gebeurt het op de N42 thv de uitrit van het stort te Burst.
ik begrijp dus niet waarop die clowns dit doen?“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Daarstraks tot 3 keer toe iemand met een Renault camionet die voor mij in rijd (telkens eens andere), denken die "ach 't is een collega Renault, die zal ons er wel tussen laten."?
Ik reed op de N80 richting Hasselt, het was wat drukker verkeer en ik reed op het tweede vak, als er plaats genoeg is heb ik er geen probleem mee dat er een auto tussen voegt, maar als er bijna geen plaats is en ze bijna mijn voorbumper eraf knallen omdat ik al gelijk met hun achterbumper rij is het er toch wel wat over.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenDaarstraks tot 3 keer toe iemand met een Renault camionet die voor mij in rijd (telkens eens andere), denken die "ach 't is een collega Renault, die zal ons er wel tussen laten."?
Ik reed op de N80 richting Hasselt, het was wat drukker verkeer en ik reed op het tweede vak, als er plaats genoeg is heb ik er geen probleem mee dat er een auto tussen voegt, maar als er bijna geen plaats is en ze bijna mijn voorbumper eraf knallen omdat ik al gelijk met hun achterbumper rij is het er toch wel wat over.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenAllemaal dingen die het vermelden niet waard zijn. Dat is gewoon dagelijkse kost.
Dat was hier echter niet het geval, dit was een situatie die 9 op de 10 keer fout afloopt met een zwaar ongeval tot gevolg, gelukkig kon ik iedere keer heel snel reageren en uiteraard heb ik ook heel wat geluk gehad dat de auto's die achter mij reed ook iedere keer snel reageerden.
Ik heb de laatste weken al enkele keren veel geluk gehad, dat het slecht had kunnen aflopen, ooit gaat dat geluk op zijn ....Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
Comment