Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Gisteren, tegenligger die plots 3/4de op mijn rijstrook komt te rijden, op het gsm'ke aan t spelen.

    Daar moeten ze echt iets aan beginnen doen!

    Na voorrang issue's is dit mijn 2de grootste ergernis

    Comment


    • Eens een ergernis van de "moderne" tijd. Mensen dat het tankpistool na het tanken niet deftig terug zetten waardoor de betaalapp de pomp als bezet ziet -.- ... Ik dacht dan maar op zijn/haar rekening te tanken maar dat ging dan ook weer niet. Heb ik zelf nog een andere pomp moeten kiezen want de app bleef zeggen dat ie bezet was nadat ik het tankpistool er defting in had gehaakt. (en om er nog eens een schepje boven op te doen bleef die pomp maar afslagen...)

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
        Gisteren, tegenligger die plots 3/4de op mijn rijstrook komt te rijden, op het gsm'ke aan t spelen.

        Daar moeten ze echt iets aan beginnen doen!

        Na voorrang issue's is dit mijn 2de grootste ergernis
        Dat is nu eens iets waarvoor ik privacy in mijn auto wil opgeven. Is al 20 jaar of meer dat ze ermee aan het knoeien zijn om de mensen het af te leren en het word alleen erger.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
          Dit begrijp ik dus niet:

          Een 2 vakken weg met doorlopende streep in het midden, dus niet mogelijk om voorbij te steken. Gelukkig mag je daar 90 km/u rijden. En nu komt het: kilometers achter mij rijd er niemand. Ik rijd de toegelaten snelheid van 90 km/u. Vind een vrachtwagenchauffeur het nodig om mijn vak op te draaien met waarschijnlijk een bomvolle lading, te zien aan de snelheid waarmee hij optrekt.
          Ik moet volop in de remmen en hoor het ABS rammelen dat het een lieve lust is.
          En dit is geen alleenstaand geval. Praktisch iedere morgen gebeurt het op de N42 thv de uitrit van het stort te Burst.

          ik begrijp dus niet waarop die clowns dit doen?
          Ook al vaak voorgehad. Zin om ze met hun smoel onder
          hun debiele camion die 0-70 in 200 seconden doet te leggen dan. Grrr… die uitrit moet daar dringend weg, via een ontdubbelingsweg.
          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten

            Dat is nu eens iets waarvoor ik privacy in mijn auto wil opgeven. Is al 20 jaar of meer dat ze ermee aan het knoeien zijn om de mensen het af te leren en het word alleen erger.
            Ik snap het niet. GSM aan het kabeltje, en ik kan alles doen wat ik wil (sms laten voorlezen, terug antwoorden, idem whatsapp, Waze gebruiken, bellen, afspraken in mijn agenda zetten,…) zonder ooit m’n gsm aan te raken. En ik rij met een Fiat. Apple CarPlay of Android Auto zijn toch stilaan ingeburgerd aan het raken? Waarom nemen mensen hun gsm nog in hun handen?
            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

            '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

            Comment


            • Ik doe niks met de gsm als ik aan het rijden ben, ofwel steekt die in mijn zak ofwel ligt die ergens in de middenconsole of zo.
              Gewoon gekoppeld via Bluetooth, als er een dringend telefoontje komt of ik moet zelf dringend bellen dan doe ik dat, de rest kan wel wachten tot wanneer ik gedaan heb met auto rijden.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

                Ik snap het niet. GSM aan het kabeltje, en ik kan alles doen wat ik wil (sms laten voorlezen, terug antwoorden, idem whatsapp, Waze gebruiken, bellen, afspraken in mijn agenda zetten,…) zonder ooit m’n gsm aan te raken. En ik rij met een Fiat. Apple CarPlay of Android Auto zijn toch stilaan ingeburgerd aan het raken? Waarom nemen mensen hun gsm nog in hun handen?
                die van mij blijft in mijn broekzak. Als ze me nodig hebben moeten ze maar bellen en het zo kort mogelijk houden, smsen komen ook binnen op het scherm maar laten voorlezen is vrij kut zeker als het een sms in het frans is (franse zinnen uitgesproken in het nederlands is geen aanrader xD) voor een antwoord moeten ze maar wachten tot ik stil sta.
                Waarom anderen het doen kan ik alleen gokken: te tam om bluetooth in te stellen, te oude auto, Dacia, vervangwagen in combi met tam zijn, film kijken tijdens het rijden (geen idee of dat werkt met carplay?), social media checken,...

                Comment


                • Om de ‘leuke’ dingen te doen moet je je iPhone jailbreaken. Een film kijken of YouTube zou moeten lukken dan. Enige nut dat dat voor mij zou hebben is voor de passagier.

                  Een sms in sms- of jongerentaal is ook grappig. Meestal zijn het simpele dingen zoals ‘ik ben een kwartier later, file’ of ‘ik stop aan de Carrefour. Moet er nog iets zijn?’ Dat
                  ik verstuur tijdens het rijden via spraakcommando’s. Wat ook vaak voorkomt: klant belt me,
                  vraagt afspraak. Dan is het nadien “hey Siri, zet een afspraak in mijn agenda dag x om y uur z, onderwerp huppeldepup.

                  Allemaal vrij ‘breinloos’ eens je de commando’s gewoon bent.
                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                  '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                    Ik doe niks met de gsm als ik aan het rijden ben, ofwel steekt die in mijn zak ofwel ligt die ergens in de middenconsole of zo.
                    Gewoon gekoppeld via Bluetooth, als er een dringend telefoontje komt of ik moet zelf dringend bellen dan doe ik dat, de rest kan wel wachten tot wanneer ik gedaan heb met auto rijden.
                    Idem. Heb al die andere zever niet nodig, ik bekijk het wel als ik terug thuis ben. Of misschien niet
                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                    Comment


                    • Meh, gsm is essentieel geworden in mijn leven, zowel privé als beroepsmatig. Als ik dat ding 2u negeer in een werkweek dan heb ik 7 oproepen gemist, 5 sms’en, 9 whatsappen en nog een zak e-mails er bij.

                      Ik leef bovenop m’n gsm. Moet 3 x dag opladen, en neen, de batterij is niet kapot want als vakantie heb kom ik de hele dag toe.
                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                      Comment


                      • Een GSM moet je negeren in de auto, ook handsfree, of je moet op een lege autostrade rijden, maar die vinden we hier niet veel meer. Ik heb ook een verantwoordelijke job met een gans team onder mij en ben soms blijkbaar ook onmisbaar als ik niet aan het werken ben. Die whatsapp berichten, mails, SMS'en,... ik zal die buiten m'n werk wel beantwoorden wanneer het mij uitkomt. Het kerkhof ligt vol met onmisbaren

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          Een GSM moet je negeren in de auto, ook handsfree, of je moet op een lege autostrade rijden, maar die vinden we hier niet veel meer. Ik heb ook een verantwoordelijke job met een gans team onder mij en ben soms blijkbaar ook onmisbaar als ik niet aan het werken ben. Die whatsapp berichten, mails, SMS'en,... ik zal die buiten m'n werk wel beantwoorden wanneer het mij uitkomt. Het kerkhof ligt vol met onmisbaren
                          Ik zeg niet dat ik onmisbaar ben, verre van. Op 1-2-3 vervangbaar.

                          Ik zeg wel dat ik geen zin heb om na iedere (wat langere) rit een half uur in te halen qua gemiste telefoons en dergelijke terwijl ik ze kan afwerken terwijl ik in de auto zit.

                          Zolang het wettelijk toegestaan is wat ik doe, zal ik het ook blijven doen. Handsfree dus, ik raak het toestel niet aan. Alles gebeurt via toetsen op het stuur en spraakcommando’s.
                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                          Comment


                          • Dan gaat dat ook niet aan uw rijstijl te merken zijn hé Timothy als je dat op deze manier aan het doen bent.

                            Ik heb het over die clowns die met hun ogen naar beneden gericht achter het stuur zitten. Gisteren was er een overschot van ik schat 10 meter. En een geluk dat ik nog een beetje kon uitwijken richting fietspad, of ik zat er frontaal op

                            Geluk moet je hebben, maar met dergelijke stommeriken achter het stuur heb je dat niet altijd in de hand...

                            Hij stak wel z'n hand uit om te excuseren nog, maar ik heb een wegwerpgebaar teruggegeven
                            Last edited by Tigra; 09/09/2021, 11:52.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

                              Ik zeg niet dat ik onmisbaar ben, verre van. Op 1-2-3 vervangbaar.

                              Ik zeg wel dat ik geen zin heb om na iedere (wat langere) rit een half uur in te halen qua gemiste telefoons en dergelijke terwijl ik ze kan afwerken terwijl ik in de auto zit.

                              Zolang het wettelijk toegestaan is wat ik doe, zal ik het ook blijven doen. Handsfree dus, ik raak het toestel niet aan. Alles gebeurt via toetsen op het stuur en spraakcommando’s.
                              Ik begrijp je wel hoor. Maar mij, en niet enkel mij als ik soms zie hoe sprekende mensen die alleen in een auto zitten rijden, leidt handsfree bellen teveel af. In het verkeer hou ik me enkel met het verkeer bezig, zeker als het wat druk is.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                Dan gaat dat ook niet aan uw rijstijl te merken zijn hé Timothy als je dat op deze manier aan het doen bent.

                                Ik heb het over die clowns die met hun ogen naar beneden gericht achter het stuur zitten. Gisteren was er een overschot van ik schat 10 meter. En een geluk dat ik nog een beetje kon uitwijken richting fietspad, of ik zat er frontaal op

                                Geluk moet je hebben, maar met dergelijke stommeriken achter het stuur heb je dat niet altijd in de hand...

                                Hij stak wel z'n hand uit om te excuseren nog, maar ik heb een wegwerpgebaar teruggegeven
                                Volledig eens, op een schermpje staren is enorm gevaarlijk. Doe ik nooit. Ik vind het gevaarlijker zelfs dan non-handsfree bellen met de GSM.

                                Ogen op de weg, altijd.
                                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

                                  Ik begrijp je wel hoor. Maar mij, en niet enkel mij als ik soms zie hoe sprekende mensen die alleen in een auto zitten rijden, leidt handsfree bellen teveel af. In het verkeer hou ik me enkel met het verkeer bezig, zeker als het wat druk is.
                                  Je hebt ook gewoon gelijk hoor, ik merk het van mezelf dat ik absoluut niet graag bel als ik ergens in een situatie zit die 'nieuw' is of die me niet geheel bekend is. Ik ga niet gaan bellen als ik in centrum Brussel of Antwerpen zit te rijden, iets dat ik niet vaak doe.

                                  Het ritje naar het werk is taffelen in rij, als ik geluk heb aan 90 km/h of 70 km/h. Dat is ook gewoon op automatische piloot, ook al zou het niet mogen, dat merk ik ook aan andere dingen (één hand op het stuur, andere nonchalant op de armsteun, luide muziek, bellen, ...).

                                  Ik wéét dat het in theorie altijd 100% focus moet zijn, maar ik durf hands down toegeven dat dat niet altijd het geval is.

                                  Om het een beetje goed te praten: ik rij enorm defensief rond
                                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                  '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                  Comment


                                  • niemand rijdt 100% focus rond

                                    wie dat beweert, begrijpt niets van het menselijk brein
                                    www.peugeotforum.be

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                      niemand rijdt 100% focus rond

                                      wie dat beweert, begrijpt niets van het menselijk brein
                                      Ok, maar ik denk dat jij als instructeur niet blij zou zijn als je met mij zou meerijden.

                                      1 hand aan het stuur (soms zelfs heel losjes), veel drinken in de auto (geen alcohol uiteraard, koffie/blikjes), luide muziek, ...

                                      Dat is niet écht hoe je het aangeleerd wordt hé, maar wel iets wat het huidige verkeer met z'n absurd lage snelheidslimieten met je doet vind ik.

                                      Als ik in Frankrijk 135 op cc aan het rijden ben, ben ik al veel geconcentreerder.

                                      Als ik in Duitsland eens ga 'knallen', dan is het twee handen aan het stuur en absoluut geen luide muziek + focus.
                                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                      Comment


                                      • Allemaal gewoonte idd, die Duitsers drinken koffie met 1 handje aan 200 per uur


                                        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                        Comment


                                        • De moment waarop ik het meeste wordt gebeld of in calls zit, is als ik in de auto zit. Stoort me soms. Maar dan zeg ik dat ook onmiddellijk.
                                          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                                          Comment

                                          Working...
                                          X