Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Waarom anderen het doen kan ik alleen gokken: te tam om bluetooth in te stellen, te oude auto, Dacia, vervangwagen in combi met tam zijn, film kijken tijdens het rijden (geen idee of dat werkt met carplay?), social media checken,...
Je zou versteld staan van welke mogelijkheden een Dacia heeft tegenwoordig
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Parkeren over twee vakken op een moment waarbij er quasi geen kat is in de winkel.
Dus ja, dan zit ik me er gewoon naast. Na het nemen van de foto draai ik me om en zag ik madam afkomen met haar kar
Opmerkelijk verschil van hoeveelheid glas, ik zie allesinds véél meer rondom mij.
Gisteren viel me weer op hoeveel mensen er nog door het rood rijden.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Dat ze eens beginnen met wat meer lussen in de wegen te leggen bij verkeerslichten zodat ge niet de helft van de tijd voor een rood licht staat terwijl er vanuit de andere kant geen andere auto te bespeuren is.
buurdorp hier - stabroek - heeft zijn centrum heraangelegd en de lichten op de hoofdbaan blijven gewoon groen tenzij er verkeer uit de kleinere straten komt...zo fijn...al de rest van de dorpen hier staat vaker op rood uiteindelijk dan groen voor niets, tenminste in de nachturen wanneer accidenten door roodrijders het meest voorkomen
de groene golven op de verkeersassen zijn al beloofd sinds ik op forum zit, heerlijk in nl
Dat kom ik dus echt nooit tegen langs mijn kanten.. Al ben ik wel van mening dat heel wat kruispunten met lichten beter vervangen zouden worden door rotondes, of indien niet haalbaar tenminste 's nachts de lichten op oranje knipperen en voorrang hoofdbaan.
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Ja, waarom doe je dit? Graag een deuk scoren in je eigen deur ??
Plus, ik vind ook dat dit te kort parkeren is tenzij het absoluut noodzakelijk is. Een lamme papzak als mij heeft dan moeite met instappen, en voor wat, heel die parking is leeg.
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
buurdorp hier - stabroek - heeft zijn centrum heraangelegd en de lichten op de hoofdbaan blijven gewoon groen tenzij er verkeer uit de kleinere straten komt...zo fijn...al de rest van de dorpen hier staat vaker op rood uiteindelijk dan groen voor niets, tenminste in de nachturen wanneer accidenten door roodrijders het meest voorkomen
de groene golven op de verkeersassen zijn al beloofd sinds ik op forum zit, heerlijk in nl
Ik weet verschillende plaaten waar effectief lussen liggen, maar waar die blijkbaar toch niet zo goed werken.
Op de N80 van Hasselt naar Sint-Truiden en omgekeerd heb je een "groene golf" wanneer je heel de tijd 90 tot 100 km/h kan rijden, als je de max toegelaten snelheid van 120 km/h rijd heb je iedere keer gegarandeerd rood.
Het probleem is dat je overdag met ander verkeer bijna onmogelijk een constante goede snelheid kunt aanhouden.
Dat kom ik dus echt nooit tegen langs mijn kanten.. Al ben ik wel van mening dat heel wat kruispunten met lichten beter vervangen zouden worden door rotondes, of indien niet haalbaar tenminste 's nachts de lichten op oranje knipperen en voorrang hoofdbaan.
Dan woon jij nog ergens waar de mensen rustig zijn en zich niet opjagen wanneer ze achter het stuur kruipen zoals veel mensen wel lijken te doen.
Rotondes zijn toch echt niet meer van deze tijd, op veel plaatsen waar rotondes geweest zijn hebben ze die terug vervangen door lichten, of gaan ze dat nog doen.
Tenzij er echt voldoende plaats is, dan is een turborotonde nog een oplossing.
Lichten 's nachts op oranje knipperlicht zetten is inderdaad nog wel een oplossing, dat zie je op sommige plaatsen wel, maar zou eigenlijk nog meer mogen.
Plus, ik vind ook dat dit te kort parkeren is tenzij het absoluut noodzakelijk is. Een lamme papzak als mij heeft dan moeite met instappen, en voor wat, heel die parking is leeg.
Zo kort is dat toch ook niet op die foto? Op veel plaatsen zijn de parkeervakken zo smal dat je minder plaats hebt dan op die foto te zien is.
Ik zit met rugproblemen en overgewicht, maar als ik de ruimte heb zoals op de foto ben ik al heel blij.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Passeer elke dag een licht die rood gaat als je iets meer dan 30 rijdt... Belachelijk buiten de schooluren, ik zie er dan ook soms wel is door het rood rijden... Ik moet er ook nooit zijn tijdens de schooluren en toch... Vroeger was dit pas boven de 50 km/u.
Er staat nu ook een bord bij het rode licht, als het rood wordt heb je wsl te snel gereden, ja binnenkort kan ik mijn auto daar voorbij duwen...
Hier in Hasselt kunnen ze de verkeerslichten afschaffen vanaf volgend jaar.
Nog 20 km per uur binnen de kleine ring. Moet zeggen dat ik dit echt niet erg vind want je raakt nu ook niet sneller op bestemming. Er wordt nu enkel op sommige plaatsen als een zot gereden, hopelijk wordt dat hiermee opgelost.
Sommigen denken dat ze hier al op het circuit van Zolder zitten maar dat is nog 10 km verder
De Hasseltse binnenstad wordt één groot woonerf. Dat betekent volgens de wegcode dat je maximum nog maar 20 kilometer per uur mag rijden of fietsen. Maar ook dat voetgangers en fietsers de hele breedte van de openbare weg mogen gebruiken. En dat je niet meer parkeert waar je wilt.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment