Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
    ik hoop dat iedereen goed beseft wat een woonerf inhoudt...

da's niet alleen maar 20 km/h, het gaat heel wat verder dan dat
    Niemand kent de regels.

Wij wonen in een woonerf zonder aangeduide parkeerplaatsen en toch komen er hier tientallen parkeren.

De fietsers vlammen er hier door en de kinderen krijgen onder hun voeten omdat ze te traag opzij gaan.

Onlangs weer ene in de omheining gereden tijdens het parkeren.

Politie zegt zelf dat 90% niet weet van het inhoudt
    Ze hebben paar jaar geleden zelf deze opgehangen.

Last edited by Gixxer; 08/10/2021, 15:31.
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Zolang de bewoners en de bezoekers maar veilig te voet de weg kunnen oversteken, dat wil nu al eens een probleem zijn hier.

Kenmerken woonerf
      • Binnen een woonerf mogen de voetgangers de volledige breedte van de openbare weg gebruiken.
      • Spelen is er eveneens toegelaten.
      • Bestuurders mogen de voetgangers niet in gevaar brengen en ze niet hinderen; zo nodig moeten ze stoppen. Bestuurders moeten bovendien dubbel voorzichtig zijn ten aanzien van kinderen.
      • Voetgangers mogen het verkeer niet nodeloos belemmeren.

Maximale snelheid
      • Binnen een woonerf is de snelheid voor alle gebruikers beperkt tot 20 km per uur.

Parkeren
      • Parkeren is verboden met uitzondering van de plaatsen die afgebakend zijn door wegmarkeringen of door een wegbedekking in een andere kleur en waar de letter P aangebracht is. Parkeren kan ook op plaatsen waar een verkeersbord het toelaat.
      • Fout geparkeerde wagens zorgen voor gevaarlijke situaties voor andere weggebruikers, vooral voor fietsers en voetgangers. Antwerpen pakt het foutparkeren daarom actief aan via GAS-boetes, uitgeschreven door de politie of door parkeertoezichters.
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• dus, als een voetganger op de stoep loopt in een woonerf en die wil oversteken, moet je dan met je auto, camionette, fiets, enzovoort de voetganger over laten?
        www.peugeotforum.be

Comment

Een woonerf houdt in dat ik er niet meer kom tenzij het écht niet anders kan.

Zelf woon ik gelukkig langs een baan waar je 90 km/h mag. Opdraaien en gas geven, en altijd vrijgemaakt als een van de eerste wegen in de winter.
          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
            Hier in Hasselt kunnen ze de verkeerslichten afschaffen vanaf volgend jaar.

Nog 20 km per uur binnen de kleine ring. Moet zeggen dat ik dit echt niet erg vind want je raakt nu ook niet sneller op bestemming. Er wordt nu enkel op sommige plaatsen als een zot gereden, hopelijk wordt dat hiermee opgelost.

Sommigen denken dat ze hier al op het circuit van Zolder zitten maar dat is nog 10 km verder

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210924_95703404
            Welke verkeerslichten? Het gaat over het gebied binnen de kleine ring, daar staan geen verkeerslichten bij mijn weten?
            En voor zover ik weet word er binnen de kleine ring nu ook niet zo snel gereden.
            Tussen kleine en grote ring is de snelheid een tijdje terug verlaagd van 50 km/h naar 30km/h, alleen op de invalswegen tussen die twee en de kleine ring zelf is het nog 50 km/h (de grote ring is op de meeste plaatsen 90 km/h, op enkele stukken 70 km/h)
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
              Welke verkeerslichten? Het gaat over het gebied binnen de kleine ring, daar staan geen verkeerslichten bij mijn weten?
              En voor zover ik weet word er binnen de kleine ring nu ook niet zo snel gereden.
              Tussen kleine en grote ring is de snelheid een tijdje terug verlaagd van 50 km/h naar 30km/h, alleen op de invalswegen tussen die twee en de kleine ring zelf is het nog 50 km/h (de grote ring is op de meeste plaatsen 90 km/h, op enkele stukken 70 km/h)
              Dat van die verkeerslichten was cynisch bedoeld op de vorige post van Geert

Kom er dan maar eens wonen dan zal je zien hoe snel er gereden wordt. In onze wijk is het 30 km/h maar staat ondertussen helemaal open voor sluipverkeer van de grote ring naar de Luikersteenweg + er is een groot kinderdagverblijf. Elke morgen vlammen ze hier tegen veel te hoge snelheid voorbij met de gsm tegen hunne kop. Wij voelen ons niet meer veilig en er werd ons al vanalles beloofd zonder gevolg tot nu

Dit is al een eerste stap, nu de andere wijken en straten langs de invalswegen nog.
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                Dat van die verkeerslichten was cynisch bedoeld op de vorige post van Geert

Kom er dan maar eens wonen dan zal je zien hoe snel er gereden wordt. In onze wijk is het 30 km/h maar staat ondertussen helemaal open voor sluipverkeer van de grote ring naar de Luikersteenweg + er is een groot kinderdagverblijf. Elke morgen vlammen ze hier tegen veel te hoge snelheid voorbij met de gsm tegen hunne kop. Wij voelen ons niet meer veilig en er werd ons al vanalles beloofd zonder gevolg tot nu

Dit is al een eerste stap, nu de andere wijken en straten langs de invalswegen nog.
                Ze moeten in de eerste plaats controleren en beboeten om de aangegeven snelheidsbeperkingen te handhaven, nog eens gaan verlagen heeft totaal geen zin. Die pipo's die zich niet aan de 30 houden gaan dat ook niet doen als dat verlaagd naar 20.
                Last edited by knight-rider; 09/10/2021, 10:59.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

Een woonerf houdt in dat ik er niet meer kom tenzij het écht niet anders kan.

Zelf woon ik gelukkig langs een baan waar je 90 km/h mag. Opdraaien en gas geven, en altijd vrijgemaakt als een van de eerste wegen in de winter.
                  Zou van mijn leven niet aan een weg willen wonen waar ze 90 rijden.
                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

Zou van mijn leven niet aan een weg willen wonen waar ze 90 rijden.
                    Totaal geen last van. Zit ongeveer 13 meter achteruit van de steenweg zelf. Letterlijk nog nooit als een minpunt opgevat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                      Ze moeten in de eerste plaats controleren en beboeten om de afgegeven snelheidsbeperkingen te handhaven, nog eens gaan verlagen heeft totaal geen zin. Die pipo's die zich niet aan de 30 houden gaan dat ook niet doen als dat verlaagd naar 20.
                      Da's waar. Dan moeten ze nog maar wat verkeersdrempels bijleggen en strenger controleren hier. Ben daar ook geen voorstander van maar als je dagelijks jouw leven riskeert door volk dat hier niet moet zijn moet je wel oplossingen zoeken. Er is hier een tijd geleden een petitie rondgegaan voor die situatie. Ik ken geen buurtbewoner die niet getekend heeft.

Wie in een drukke buurt of stadscentrum zijn gaspedaal niet kan beheersen verdient geen rijbewijs imo. Helaas is dat nu net de reden van al die vervelende maatregelen, ik zie het ook liever anders

Comment

• Grote ergernis is veel gezegd, maar weinig mensen die hun mistlamp weten staan deze ochtend.

Comment

• Zelfs behoorlijk wat auto's gewoon zonder lichten tout court.
                          Automatische verlichting heeft dikwijls problemen met mist.

En zelf even aanzetten is moeilijk blijkbaar.
                          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                            Grote ergernis is veel gezegd, maar weinig mensen die hun mistlamp weten staan deze ochtend.
                            en velen zullen dan ook vergeten om ze af te zetten....
                            mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                            Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

• ...en wat is het rottigste?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                Zelfs behoorlijk wat auto's gewoon zonder lichten tout court.
                                Automatische verlichting heeft dikwijls problemen met mist.

En zelf even aanzetten is moeilijk blijkbaar.
                                Klopt.. Deze ochtend ook veel zonder verlichting zien rijden, levensgevaarlijk met momenten. Maar nu moet ik wel zeggen, ik heb mij onlangs een Toyota Auris hybrid gekocht, en buiten een ini mini lichtje op het dashboard merk je gewoon aan niets meer of je verlichting nu aanstaat of niet. En met die felle LED dagrijverlichting van tegenwoordig lijkt het soms ook of je lichten gewoon opstaan. Ze maken het er dus ook niet gemakkelijker op.. Bij mist zet ik mijn verlichting altijd zelf op, ookal springt de sensor aan. Als ze onderweg toch zouden uitgaan omdat het zogezegd licht genoeg is kan het soms gewoon even duren voor je doorhebt.
                                2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

• Voordeel als je het manueel moet doen.

Wel ferm mist achterlicht!

Deze ochtend lag er eentje op zijn zij in ons straat, moet gebeurd zijn toen ik net thuis kwam want mijn vriendin vertrok na mij en twas al prijs… Geen idee hoe het gebeurd is, maar er staan daar auto’s op straat geparkeerd, ik weet da, maar moet toegeven dat je ze maar laat opmerkt in het donker in de mist.
                                  Last edited by ; 11/10/2021, 03:38.

Comment

• Jamaar, bij mist mag je toch uw kruislichten uit laten en gewoon uw mistlichten aanzetten? Is me zo aangeleerd destijds…

Comment

Jamaar, bij mist mag je toch uw kruislichten uit laten en gewoon uw mistlichten aanzetten? Is me zo aangeleerd destijds…
                                      Geen idee waar je het geleerd hebt, maar da heb ik nu nog nooit gehoord. Een MX-5 ND heeft ook alleen maar een mistachterlicht geen mistvoorlichten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

Geen idee waar je het geleerd hebt, maar da heb ik nu nog nooit gehoord. Een MX-5 ND heeft ook alleen maar een mistachterlicht geen mistvoorlichten.
                                        In de wegcode?

https://wegcode.be/wetteksten/sectie...hten%20branden.

30.1

Ik citeer:

"De voormistlichten mogen slechts gebruikt worden bij mist, sneeuwval of felle regen. Zij mogen de dimlichten of de grootlichten vervangen, of gelijktijdig met deze lichten branden."

Lichten uit, mistlichten aan mag perfect (en als je echt al eens in héél zware mist gezeten hebt, dan weet je dat het ook gewoon logisch is).

Comment

In de wegcode?

https://wegcode.be/wetteksten/sectie...hten%20branden.

30.1

Ik citeer:

"De voormistlichten mogen slechts gebruikt worden bij mist, sneeuwval of felle regen. Zij mogen de dimlichten of de grootlichten vervangen, of gelijktijdig met deze lichten branden."

Lichten uit, mistlichten aan mag perfect (en als je echt al eens in héél zware mist gezeten hebt, dan weet je dat het ook gewoon logisch is).
                                          Zoals ik reeds zei, ik heb geen mistvoorlichten en ja, zondagochtend trouwens en nee, lichten uitdoen in het donker met dichte mist lijkt me niet logisch. Hoe meer licht hoe meer je zichtbaar bent, grootlichten daarentegen geven geen beter zicht.

Comment

Working...
                                          X