Oorspronkelijk geplaatst door Tigra
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IX
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
Jawadde, ik passeer elke dag zo ongeveer dezelfde baan, moogt er maar 30! Ik "vlam" daar soms nog 90, echt e en da me mijn Peugeot'ke!
Als ik met de Mazda op de baan ben pff ik kan daar gewoon ni traag mee rijden en al zeker niet met die nieuwe uitlaat enzo, klinkt zo geweldig in hogere toeren.
Komt ook doordat, als het even kan, al is sneller ga doortrekken dan vroeger, omdat het nog maar op weinig plaatsen echt kan.
Mijn eerste boete is binnen op een paar 100 meter van mijn deur, ook vroeger 70, nu 50, ma goed, ik rij nog steeds 70, zo belachelijk vind ik het! Was met de Peugeot.
Die snelheidsbeperkingen hebben echt niets meer met veiligheid te maken en wat dan met die elektrische fietsen? Gisteren vlamde er nog ene voorbij ons huis tegen wsl 45-50 km/u op het fietspad... Da vind ik pas gevaarlijk! Zo eentje zou ik niet graag in de zijkant van mijn wagen krijgen...
Langs de andere kant, liever een asociale speed pedelec in m'n deur dan een asociale auto die tegen 100 per uur in m'n deur knalt, dat ga ik negen op de tien dan immers niet meer kunnen na vertellen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Die speed pedelecs zouden beter verplicht worden om in de zones 50 op de weg te rijden. Nu hebben ze de keuze.
Langs de andere kant, liever een asociale speed pedelec in m'n deur dan een asociale auto die tegen 100 per uur in m'n deur knalt, dat ga ik negen op de tien dan immers niet meer kunnen na vertellen.
Liever wil ik helemaal niets in mijn deur, de laatste tijd kijk ik dan ook extra uit als ik ergens een straat kom uitrijden/inrijden of van de oprit kom gereden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
Idd, 50 op een fietspad is gewoon veel te snel, op veel plaatsen zie je ze gewoon niet afkomen. Ma als je me zoiets rijdt zou je zelf beter moeten weten toch?
Liever wil ik helemaal niets in mijn deur, de laatste tijd kijk ik dan ook extra uit als ik ergens een straat kom uitrijden/inrijden of van de oprit kom gereden.
Op fietspaden is het nog gevaarlijker, kan je soms haast niet uitwijken bij een auto die plots opduikt.
Maar ja, als we als wielertoeristen op de weg rijden is het ook weer niet goed...
Comment
-
Amateur coureurs rijden ook 35-40 zoals speedpedelecs, die geven al lang geregeld het voorbeeld door op/in de weg te rijden op de rijbaan . Dezer dagen kom ik er geregeld tegen rond 6u30, zelf te voet met de hond. Die mannen zijn amper verlicht. Zo’n flikkerlichtje vooraan dat amper iets geeft en that’s it. Die zie je bijna niet afkomen in het donker. De baan vóór hen is dus ook niet verlicht, een gevaar voor zichzelf en anderen. Aan ontiegelijke snelheden wel, geen verschil met sommige speedpedelecs, behalve dat die dan wel zeer goede verlichting hebben.
Het is zoals met andere voertuigen, velen weten hun snelheid niet aan te passen aan de omstandigheden, en net dat is zo belangrijk. Defensief rijden is altijd belangrijk maar als kwetsbare weggebruiker dubbel.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenJa, als jij dat normaal vindt, dat een automobilist moet kunnen inschatten dat een fietser komt afgevlamd tegen 35, ja, ja dan vind je dat normaal hee ...
Comment
-
Ik stel niets voor. Ik stel iets vast. Lees misschien ook de laatste reactie van order. Zoals hij zegt, pas je snelheid aan de omstandigheden aan en rijd defensief. Of okee, ik stel voor : als je aan de parking van de Delhaize passeert, moet je weten dat er een auto kan uitrijden en kan je eventjes vertragen. Win-win, voor jou én de autochauffeur ;-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenIk stel niets voor. Ik stel iets vast. Lees misschien ook de laatste reactie van order. Zoals hij zegt, pas je snelheid aan de omstandigheden aan en rijd defensief. Of okee, ik stel voor : als je aan de parking van de Delhaize passeert, moet je weten dat er een auto kan uitrijden en kan je eventjes vertragen. Win-win, voor jou én de autochauffeur ;-)
Als men z'n snelheid moet aanpassen aan elke (zware) overtreding die zich zou kunnen voordoen, zowel met de auto als met de fiets, dan kan je in geen enkele bebouwde en/of drukkere omgeving nog ergens deftig rijden. Dan ga je stapvoets moeten rijden. Ik reed maar 35, hé. Auto's rijden daar gemakkelijk 50 en meer. Wat had je gezegd als niet een fiets maar een auto die 50 reed, tegen die parkingauto geknald was? Dat hij z'n snelheid maar had moeten aanpassen? 50 is op die plaats een aangepaste snelheid. Dus met m'n 35 was niet onmiddelijk iets mis. Maar ja, die vooringenomenheid tegenover wielertoeristen weer, hé...
Ik rijd zo'n 12k km's per jaar met de fiets, al jaren, je moet mij niet vertellen wat defensief, proactief en anticiperend fietsen is hoor. Had ik dat nog niet gedaan, ik was al twintig keer gestorven en net zoveel keer gereïncarneerd. Ik doe het constant, heb ook nog nooit een val gemaakt, wel een massa slippers en uitwijkmanoeuvres, 'k mag van geluk spreken! Sommige incidenten kan je gewoonweg niet vermijden. Zoals dat aan de Delhaize bijvoorbeeld. Ik doe m'n trainingen vooral op de jaagpaden, omdat het op de openbare weg op de meeste plaatsen een hel is voor de fietser. Zeker als ik een deftige training gepland heb.
Comment
-
Mààr 35, op een fietspad ?? Je vindt het dus echt normaal ..
Die chauffeur had misschien wel gekeken, maar op 2 seconden zit je dan wel plots 20 meter verder. Misschien had hij maar 30 meter ver gekeken ipv 50, ik praat hem niet goed, maar er zijn altijd 2 kanten. Had je 20 gereden, dan zat je na 2 seconden 11 meter verder en was de auto al uit je weg toen je daar passeerde.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten35 op een fietspad zou perfect normaal moeten zijn als je mensen uit de auto wil halen
Helaas is dat een droom
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenMààr 35, op een fietspad ?? Je vindt het dus echt normaal ..
Die chauffeur had misschien wel gekeken, maar op 2 seconden zit je dan wel plots 20 meter verder. Misschien had hij maar 30 meter ver gekeken ipv 50, ik praat hem niet goed, maar er zijn altijd 2 kanten. Had je 20 gereden, dan zat je na 2 seconden 11 meter verder en was de auto al uit je weg toen je daar passeerde.
En dan nog, 35 op een fietspad zou perfect moeten kunnen... als iedereen zich aan de verkeersregels zou houden alvast toch.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten... Ik wil ook liever plots geen autodeur voor me zien opduiken als ik met m'n fiets over het fietspad of de rijweg rijd. Daarstraks was het weer bijna prijs. Ik rijd zo'n 35 per uur komt er ene van de parking van de Delhaize zonder te kijken de weg opgereden, weeral maar eens hevig in de remmen en nog kunnen uitwijken...Last edited by RX-8; 30/10/2021, 20:41.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
en aangezien je antwoordde op een post over fietsen op een fietspad ..
Post is heel duidelijk...
Dat kan je inderdaad beter doen, dat extra uitkijken. Ik wil ook liever plots geen autodeur voor me zien opduiken als ik met m'n fiets over het fietspad of de rijweg rijd. Daarstraks was het weer bijna prijs. Ik rijd zo'n 35 per uur komt er ene van de parking van de Delhaize zonder te kijken de weg opgereden, weeral maar eens hevig in de remmen en nog kunnen uitwijken. Enfin, niks speciaals aan de hand hoor, is immers elke fietsrit enkele keren wel iets gelijkaardigs.
Op fietspaden is het nog gevaarlijker, kan je soms haast niet uitwijken bij een auto die plots opduikt.
Maar ja, als we als wielertoeristen op de weg rijden is het ook weer niet goed...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenMààr 35, op een fietspad ?? Je vindt het dus echt normaal ..
Oei, dan blijft hij toch best wel weg van de rijbaan, want auto's rijden daar nog een stuk rapper. Die zijn nog rapper dichtbij hoor. Maar een fietser moet zich maar zelf aanpassen. Dat is in Vlaanderen echt de mentaliteit. Fietsers moeten aan ronde punten, kruispunten,..; de raarste bochten maken, voor hun eigen veiligheid.
Als fietser moet je continu uitkijken voor openzwaaiende deuren, voor auto's die zonder kijken het fietspad oprijden, of die wel kijken en toch voor je neus gaan staan, intussen alle kuilen en bulten vermijden. En uiteraard met een complete fluo outfit, want anders kunnen auto's je niet zien hé. En dus niet rapper dan 20, dat weten we nu ook weer.
Als auto kijk ik persoonlijk continu naar fietsers, voetgangers, moto's,... Ik snap echt niet hoe je een fietser compleet kan missen. Dan ben je gewoon niet aan het opletten. En blijf je beter thuis. Je bent op de baan met een 'wapen' van anderhalve ton. Wat opletten is toch écht niet te veel gevraagd.
Last edited by Hayes; 31/10/2021, 16:40.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten... auto's die zonder kijken het fietspad oprijden...
- Likes 1
Comment
-
Die speed pedelecs zouden beter verplicht worden om in de zones 50 op de weg te rijden. Nu hebben ze de keuze.
Langs de andere kant, liever een asociale speed pedelec in m'n deur dan een asociale auto die tegen 100 per uur in m'n deur knalt, dat ga ik negen op de tien dan immers niet meer kunnen na vertellen.“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Dan is daar vast mee gesjoemeld. Mijn R&M valt uit aan 44.
Iedereen mag eens komen fietsen in Gent trouwens ipv op den boerenbuiten. Studenten, Ubers, coureurs, elektrische fietsen, bakfietsen … het vliegt u allemaal om de oren, allemaal boter op het hoofd. Weinigen anticiperen en kennen de verkeersregels of houden er rekening mee.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Comment
Comment