Oorspronkelijk geplaatst door Utah
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IX
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
Dan voldoet die niet aan de (o.a. Belgische) regels voor speedpedelecs. 45 km/u is de max toegelaten snelheid tot waar de trapondersteuning mag blijven werken.
‘Daar kan je je toch onmogelijk veilig op voelen.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
ge hebt de verkeersregels en de regels van de fysica. Als ge die laatste negeert zult ge dat wel heel snel ondervinden.
Comment
-
ter sensibilisering
Inges elektrische fiets werd begin deze week in beslag genomen tijdens een willekeurige controleactie. Volgens de politie heeft het voertuig een gashendel en wordt het daarom als een bromfiets beschouwd. “Mijn fietsenhandelaar heeft mij een niet-gereglementeerd voertuig verkocht. Ik was me daar niet van bewust en voel mij onmenselijk behandeld.”
te snel en gashendel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
Ik ga nu niet op al je tekst reageren, maar dit is het beste voorbeeld in elk geval. Hoe dikwijls rijdt er een fiets zonder kijken de straat op een halve meter voor je. Als je bijvoorbeeld even vertraagt voor een auto voor je die moet afslaan, en ze steken je op het voetpad voorbij en springen zomaar voor je weer de baan op. Als je dan even iets durft zeggen tegen zo'n gasten krijg je een verwijt naar je kop.
Af te leiden uit je reacties heb ik een sterk vermoeden dat je iemand bent die zelden tot nooit fietst. Als je regelmatig zou fietsen dan zou je begrijpen wat er zoal schort in ons verkeer en in onze mentaliteit tegenover fietsers. En ik begrijp dat gedrag enigszins hoor. We leven hier (nog) niet in een fietscultuur. Nog niet zo lang geleden was fietsen enkel iets voor studenten, oude madammekes zonder rijbewijs, marginalen, enz... Dé auto was (...is) de absolute koning en etaleerde grotendeels mee onze status in de maatschappij. Elke verplaatsing deden we met de auto, overal doorknallen, parkeerplaatsen met hopen, weinig files,... en als het ergens wat trager ging dan nam je een andere weg. Maar door een constante bevolkingsgroei en de er onlosmakelijk aan verbonden toenemende bevolkingsdichtheid (zeker in regio's met veel werkgelegenheid), meer gezinnen die met twee gaan werken, meer hobby's, meer ouderen die blijven rijden,... krijg je dus veel meer verplaatsingen, met die auto. Ons wegennet, dat grotendeels gebaseerd is op de karsporen van onze voorvaderen, is daardoor gewoon verzadigd. Ik ben 50, ik heb het allemaal zien evolueren en ook mis zien lopen. Een fiets is een prachtig alternatief voor vele verplaatsingen en zal er op termijn ook voor zorgen dat mensen die de auto echt nodig hebben, nog wel van hun plaats zullen geraken. Sinds de komst van de elektrische fiets is het ook ideaal voor mensen met een mindere conditie en voor mensen die verder moeten. En dat merk je stilaan, het aantal pendelaars die de fiets gebruiken voor woon-werk is enorm gestegen de laatste jaren. Door de e-bike, door de fietsvergoeding en door de stilaan verbeterde fietsinfrastructuur. In en rond Antwerpen fietsen is nu tegenover een jaar of 20 terug een wereld van verschil. Op m'n vroege trainingen langs het Albertkanaal vanuit de Kempen richting Antwerpen steken de speed pedelecs mij tegenwoordig met hopen voorbij (ook leuk om bij aan te pikken). Logisch, als je op 't jaagpad de E34 in Oelegem onder door rijdt, die wat verder aansluit op de E313, dan staat het daarboven nagenoeg altijd stil 's morgens. Maar al die extra fietsen, die dan dikwijls ook nog sneller rijden dan vroeger, dat zijn autobestuurders niet gewoon. Ook is de fietsinfrastructuur op veel plaatsen nog niet wat het moet zijn. Anderzijds zijn veel speedpedelec rijders ook niet heel ervaren. Tja, velen hebben immers ook nooit op een fiets gezeten, dan is de stap naar 45 per uur op een fiets wel heel groot. En dat zorgt dikwijls voor bizarre, gevaarlijke en asociale toestanden. Maar dan kom ik terug op hetgeen waarmee ik begonnen ben, dat een auto een veel groter letaal wapen kan zijn dan een fiets. En net daarom moeten auto's zoveel rekening houden met fietsers. En ook al rijd je super defensief als fietser, je blijft veel kwetsbaarder dan een persoon in een auto. Het begrip zwakke weggebruiker komt van ergens hoor. En ik weet dat het allemaal wat gevoelig ligt dit te verkondigen op een autoforum, maar het is nu eenmaal de realiteit in onze contreien.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
De speed pedelecs zijn inderdaad soms een pest. In een zone 30 moeten wegspringen omdat er ene het nodig vind te demonstreren dat hij loeihard kan rijden . Op banen waar 50 toegelaten is steken ze je soms voorbij als je braafjes 50 rijd. Of gaan ze harder op het fietspad dan jouw 50 per uur. Want daar kunnen ze blijkbaar niet geflitst worden volgens een collega die ook met een speed pedelec rijd, of beter vliegt. Hoog tijd om daar ook eens wat aan banden te leggen. Want het wordt soms wat gortig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Conclusie: overal zitten rotte appels tussen.
De andere 1000 woorden heb ik niet gelezen hoor, wat een artikel zeg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
Voila, punt. Ik heb ook nooit een autochauffeur willen verdedigen, ik geeft vooral een reactie op wie advocaat van de fietsers speelt en elke automobilist probeert slecht te maken.
Als je het normaal en oké vindt dat een auto een parking verlaat en vlak voor de neus van een fietser de weg op rijdt, dan verdedig je de automobilist niet. Klopt helemaal, ah ja, want de fietser reed 35 waar je 50 mag! Bovendien merken we ook nergens enige vorm van vooringenomenheid op.
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenDe andere 1000 woorden heb ik niet gelezen hoor, wat een artikel zeg
Comment
-
Blijkbaar veel die met hun mistlichten op rond zitten rijden.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenBlijkbaar veel mensen die te rap rijden.
Ook vrachtwagenchauffeurs zie ik vaak met de gsm in de hand, voor mij zou dit meteen rijbewijs inleveren zijn! Geen compassie...
Gelijk nu alles zo gemakkelijk draadloos kan versta ik niet dat er toch nog enorm veel zijn die er geen gebruik van maken.
Mijn Peugeot 206 heeft helemaal niets, maar met een fm transmitter kan ik gewoon draadloos bellen en Spotify afspelen op de standaard radio...
Voor de smartphone heb ik een houder gekocht, als ik ergens naartoe moet brengt Google maps me overaal heen.
Je moet natuurlijk wel een beetje je verstand gebruiken om zoiets te gebruiken/installeren, ma goed, als je verstand hebt ga je ook niet met je gsm in de hand rijden...
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenter sensibilisering
Inges elektrische fiets werd begin deze week in beslag genomen tijdens een willekeurige controleactie. Volgens de politie heeft het voertuig een gashendel en wordt het daarom als een bromfiets beschouwd. “Mijn fietsenhandelaar heeft mij een niet-gereglementeerd voertuig verkocht. Ik was me daar niet van bewust en voel mij onmenselijk behandeld.”
te snel en gashendelden borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
Weer zo een typisch verhaal van het is iedereen zijn schuld behalve de mijne.
je weet ook niet alles, was daar een aanvraag tot inschrijving bij?
alleszins wordt er wel op gecheckt dus blijkbaar
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk BerichtenBlijkbaar ook veel automobilisten die niet weten dat bij het inhalen van een fietser ze minimum 1 meter ruimte moeten laten in de bebouwde kom en 1,5 meter buiten de bebouwde kom, en als dat niet kan, ze achter die fietser dienen te blijven.
Gezien het feit dat in sommige smalle straten dit wel niet anders kan, vind ik die 1 meter regel (ik dacht dat het overal 1.5 was) geen steek houden. Hoe kan je dat trouwens meten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
Weer zo een typisch verhaal van het is iedereen zijn schuld behalve de mijne.“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
Comment