En dan heb je weer dat soort onbenullen die zich heer en meester wanen in hun fietsstraat. Blijven tergend traag rijden in het midden van de baan. Je hebt er toch wel altijd die het moeten verkloten voor de rest.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IX
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
Behalve dan als het in een eenrichtingsstraat is waar fietsers wel beide richtingen mogen gebruiken, dan kan het ineens geen kwaad om elkaar op een halve meter van elkaar te kruisen ..
Gezien het feit dat in sommige smalle straten dit wel niet anders kan, vind ik die 1 meter regel (ik dacht dat het overal 1.5 was) geen steek houden. Hoe kan je dat trouwens meten
Niemand moet dat nameten, maar 10 cm afstand houden zoals sommigen (- in de stad velen of de meesten -) bij het inhalen... ergens tussen 50 cm en een meter kan iedereen toch inschatten me dunkt. Tenzij ze hun 5 cm lang aanhangseltje al gans hun leven ook op 25 cm schatten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenEn dan heb je weer dat soort onbenullen die zich heer en meester wanen in hun fietsstraat. Blijven tergend traag rijden in het midden van de baan. Je hebt er toch wel altijd die het moeten verkloten voor de rest.
En of ze nu uiterst rechts, links of in het midden rijden, maakt toch niets uit, ge moogt er toch niet voorbij.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
Die onbenullen zijn dan ook effectief heer en meester in zo’n fietsstraat, daarom is het nu net zo genoemd.
En of ze nu uiterst rechts, links of in het midden rijden, maakt toch niets uit, ge moogt er toch niet voorbij.“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Zelfde met de fietsers en automobilisten die een zone woonerf doorrijden, beseffen deze dus niet dat je daar om het even waar de straat mag oversteken. Of dat kinderen er op straat mogen spelen. In het dorp hier heeft de gemeente zo een zone in centrum gecreëerd. Flikken weten zelf duidelijk niet wat de regels daar zijn. Toen ik overstak op de straat, voorbij het verkeersbord dat deze zone aangeeft, kreeg ik de “ raad” om het zebrapad te gebruiken dat 15 meter verder ligt. Tja…“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenEn dan heb je weer dat soort onbenullen die zich heer en meester wanen in hun fietsstraat. Blijven tergend traag rijden in het midden van de baan. Je hebt er toch wel altijd die het moeten verkloten voor de rest.
Maar fietsstraten zijn dikwijls heel smalle straten waarbij een auto dikwijls amper een fiets voorbij kan steken en de wettelijke tussenafstand van 1 en 1,5m niet gerespecteerd kan worden. Dus ik begrijp de invoering van zo'n fietsstraten op sommige plaatsen wel.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk BerichtenBlijkbaar ook veel automobilisten die niet weten dat bij het inhalen van een fietser ze minimum 1 meter ruimte moeten laten in de bebouwde kom en 1,5 meter buiten de bebouwde kom, en als dat niet kan, ze achter die fietser dienen te blijven.
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Als ik aan het fietsen ben in een fietsstraat, en de situatie laat het toe, dan doe ik altijd teken naar auto's achter mij dat ze voorbij mogen.
Maar fietsstraten zijn dikwijls heel smalle straten waarbij een auto dikwijls amper een fiets voorbij kan steken en de wettelijke tussenafstand van 1 en 1,5m niet gerespecteerd kan worden. Dus ik begrijp de invoering van zo'n fietsstraten op sommige plaatsen wel.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenDe fietser die teken doet, geeft me niet het recht hem in te halen. Ik doe het niet meer.
Comment
-
ergernis over mezelf omdat ik geen 100% aandachtig was...en blijft altijd linke verkeerssituatie
auto uit tegenoverstelde richting remt en stopt voor zebrapad voor een klein manneke dat aan mijn kant van de straat stond te wachten...ter verschoning voor mezelf was het ventje verscholen achter een geparkeerde sprinter
als die jongen de straat was overgelopen omdat hij dacht vrije baan te hebben, kinderen reageren anders en impulsiever had ik hem opgeschept, was daar ff niet goed van
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
Behalve dan als het in een eenrichtingsstraat is waar fietsers wel beide richtingen mogen gebruiken, dan kan het ineens geen kwaad om elkaar op een halve meter van elkaar te kruisen ..
Gezien het feit dat in sommige smalle straten dit wel niet anders kan, vind ik die 1 meter regel (ik dacht dat het overal 1.5 was) geen steek houden. Hoe kan je dat trouwens meten
En een fietser moet helemaal geen rekening houden met die afstand als hijzelf inhaalt.
Je kan de afstand meten met een laserafstandsmeter onder een bepaalde hoek en vervolgens met driehoeksmeetkunde de afstand tussen jouw auto en de fietser berekenen. Maar dat is nog geen veiligheidsoptie dus moet je het nog voorlopig inschatten net zoals zoveel andere afstanden die je moet inschatten. En aangezien er zoveel bestuurders zijn die dit niet kunnen inschatten doe ik het voor hun als ik in een smalle straat fiets.
Comment
-
factcheckers: test om na te kijken of het waar is dat slechts 1 op 4 nog door zou zijn op zijn rijexamen.
De uitslag was nog erger: slechts 1 op 10 was er door op het totale examen...
En voor wie wil opmerken dat het vooral de oudjes zijn die slecht scoren... helaas. Zowel jong als oud deden het niet goed.
zal binnekort wel op de website vd vrt verschijnen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenfactcheckers: test om na te kijken of het waar is dat slechts 1 op 4 nog door zou zijn op zijn rijexamen.
De uitslag was nog erger: slechts 1 op 10 was er door op het totale examen...
En voor wie wil opmerken dat het vooral de oudjes zijn die slecht scoren... helaas. Zowel jong als oud deden het niet goed.
zal binnekort wel op de website vd vrt verschijnen...den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenfactcheckers: test om na te kijken of het waar is dat slechts 1 op 4 nog door zou zijn op zijn rijexamen.
De uitslag was nog erger: slechts 1 op 10 was er door op het totale examen...
En voor wie wil opmerken dat het vooral de oudjes zijn die slecht scoren... helaas. Zowel jong als oud deden het niet goed.
zal binnekort wel op de website vd vrt verschijnen...
Ik verschoot er vooral van hoeveel er al afvielen na het theorie gedeelte.
Ik had wel graag gezien dat ze iedereen ook het praktijk examen hadden laten afleggen, om te zien hoeveel van de mensen die hun theorie niet gehaald hadden toch geslaagd zouden zijn voor de praktijk.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
ik ben wel de eerste om te zeggen dat de risicoperceptietest dikke flauwe kul is. ge moet op een scherm doen alsof je in de auto zit en door het verkeer rijdt. Na 20 à 25 seconden stopt het filmpje en moet je via multiple choice aanduiden wat je gezien hebt. Wel... strookt niet met de werkelijkheid omdat je verstand continu filtert en actief vergeet wat er gepasseerd is. En dan moet je plots op zo'n examen wel heel dat filmpje onthouden. Weinig te maken met de realiteit...
Maar geen 6 op 10 op deze test, dan ben je al 1 van je 3 kleine fouten kwijt die je maar mag maken.
- Likes 1
Comment
-
Ik heb het ook gezien. Ik schrik helemaal niet van het aantal dat afvalt. En van de 21 die overbleven zijn er waarschijnlijk nog een paar bij die chance gehad hebben. Ik zou er negen van de tien ook niet meer bij geweest zijn na die theorie. Ben ik nu een slechte chauffeur? Rijg ik de overtredingen aan elkaar? Helemaal niet. Zitten veel vragen bij over situaties die je amper tegenkomt en als je er al tegen zou zondigen, uiteindelijk dikwijls helemaal niet tot gevaarlijke toestanden leiden. En dan die vragen over waar zit de koelvloeistof. Tegen de tijd dat je dat ooit moet weten ben je 't vergeten. Vergeten? Even op de smartphone opzoeken of papa bellen.
- Likes 1
Comment
-
Theorie examen is vrij normaal dat je daar niet direct door komt als je dat niet eens opfrist.
Er zitten vragen tussen die je gewoon even moet studeren als: bij hoeveel meter zicht mag je de voormistlichten gebruiken...
Of het aantal meter dat je mag parkeren van een bord of verkeerslicht.
En bij een praktijkexamen worden meer mensen gebuisd door hun zenuwen dan door hun normaal gedrag.
En ja, een fout bij het invoegen (zoals Thomas VdV maakte) wordt je echt wel aangerekend.
Comment
-
van mij mocht iedereen elke 5 à 10 jaar eens alles terug komen doen
en zenuwen... als ge kunt rijden spelen zenuwen niet mee want uw automatishe piloot pakt over. Maw ge rijdt en doet zonder nadenken. Wie nog altijd over alles moet nadenken door gebrek aan ervaring, tja die zal daar last van hebben.
Ik zie dat onderscheid al heel erg goed bij beginnende chauffeurs. Zij die het ernstig nemen en veel gaan oefenen in de meest uiteenlopende omstandigheden hebben met het examen totaal geen last' Zij die te weinig rijden of steeds hetzelfde wegje doen... good luck, ge gaat het nodig hebben.
Comment
Comment