dat is ook zo, haal de probleemgevallen eruit
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IX
Collapse
X
-
ik zeg dat niet zomaar want ik meen dat
noem mij 1 werk waar ge niet eens af en toe moet bijscholen...
maar uw rijbewijs... hier se uw papierke en we willen u nooit meer terug zien. Als de politiek wil gaan voor minder verkeersslachtoffers dan moeten ze keuzes durven maken. Nu gaat men voor makkelijkheidsoplossingen.. Overal camera's die zo veel data voorbrengen dat niet meer beheersbaar is. Binnenkort komt daar nog de zwarte doos bij verplicht vanuit europa. Maar aan het rijgedrag zelf iets willen veranderen... niet dus.
en bobo ge zegt de probleem gevallen. Wel als slechts 10% op het examen doorgeraakt, dan is dat een probleem. Vanuit die gebrekkige kennis worden beslissingen genomen die leiden tot ongevallen.
- Likes 2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenik zeg dat niet zomaar want ik meen dat
noem mij 1 werk waar ge niet eens af en toe moet bijscholen...
maar uw rijbewijs... hier se uw papierke en we willen u nooit meer terug zien. Als de politiek wil gaan voor minder verkeersslachtoffers dan moeten ze keuzes durven maken. Nu gaat men voor makkelijkheidsoplossingen.. Overal camera's die zo veel data voorbrengen dat niet meer beheersbaar is. Binnenkort komt daar nog de zwarte doos bij verplicht vanuit europa. Maar aan het rijgedrag zelf iets willen veranderen... niet dus.
en bobo ge zegt de probleem gevallen. Wel als slechts 10% op het examen doorgeraakt, dan is dat een probleem. Vanuit die gebrekkige kennis worden beslissingen genomen die leiden tot ongevallen.
Geen onbeperkt 'proberen tot het ooit eens lukt', maar een maximaal aantal pogingen om te slagen voor theorie / praktijk.
Iemand die bv. 15 pogingen nodig heeft om te slagen voor zijn theorie (ik ken er zo een aantal), hoort zo iemand thuis op de openbare weg in een voertuig?
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
Je kan dat eenvoudig oplossen.
Geen onbeperkt 'proberen tot het ooit eens lukt', maar een maximaal aantal pogingen om te slagen voor theorie / praktijk.
Iemand die bv. 15 pogingen nodig heeft om te slagen voor zijn theorie (ik ken er zo een aantal), hoort zo iemand thuis op de openbare weg in een voertuig?den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
dat is omdat een rechter niemand kan verbieden van met een auto re rijden. Men kan iemand zijn rijbewijs afnemen, maar op zich niet verbieden van met een voertuig rond te rijden. Men kan enkel de straf zwaarder maken, maar iemand daarvoor in de bak steken doen ze niet (tenzij die dodelijk ongeval veroorzaakt natuurlijk).
Comment
-
Ervaring, inzicht en inleving in het verkeer, daar draait het allemaal om. Niet om een verkeersbordje dat je niet kent of eens een situatie die je net wat verkeerd inschat, iedereen maakt wel eens een fout, zelfs de beste chauffeurs. Die Factcheckers reportage bewijst naar de praktijk toe eigenlijk bitter weinig. Een rijbewijs behalen is een goede basis om u in het verkeer te begeven, maar uiteindelijk begint het dan pas echt. En dan hangt heel veel af van de ingesteldheid van de chauffeur. En opfrissingscursussen, van mij mag het, maar dan wel geen afstraffingen om futiliteiten. En de vraag is, wie gaat dat weer gaan betalen? Een rijbewijs behalen is nu al belachelijk duur, ik kan er van meespreken, de oudste heeft twee jaar haar rijbewijs, de jongste is bezig. En best lessen volgen met de rijschool, want die weten en zeggen u welke trajecten er precies gereden zullen worden tijdens het examen en waar je zeker op moet letten. Jaja, dan kan je achteraf beter rijden dan diegene die niets ingefluisterd werd. .
Comment
-
da's misschien in de rijschool het geval waar gij naartoe gaat, maar niet bij ons. Ik sta erop dat leerlingen het voertuig kunnen bedienen zoals moet en doe er alles aan om ze in moeilijke situaties te brengen zodat ze er uit kunnen keren. Dus ik vind uw opmerking daarover heel erg ongepast.
Een goede basis: blijkbaar dan niet want als je een paar jaar later terug komt moet je blijkbaar ineens niet meer slagen voor de test? En die test is nog geen eens zo moeilijk. 35 minuutjes rondrijden en 2 manoeuverkes doen. Als ge dat al niet kunt...
En futiliteit? Thomas was dan ten onrechte gebuisd?
En duur? Besef dat het systeem van voorlopig rijbewijs een vrij uniek systeem is in Europa. In bijna alle andere landen kan je enkel via de rijschool leren rijden. Het gemiddelde aantal lesuren dat gevolgd wordt ligt op 36 europees gezien. Dan is het in België zelfs nog goedkoop.
- Likes 1
Comment
-
Echt duur vind ik dat nu toch ook niet. Wat kost dat tegenwoordig? €1000? €1500?
Als dat niet meer kan, koop dan vooral geen auto, zou ik zeggen. Voltanken kost sebiet €100'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenda's misschien in de rijschool het geval waar gij naartoe gaat, maar niet bij ons. Ik sta erop dat leerlingen het voertuig kunnen bedienen zoals moet en doe er alles aan om ze in moeilijke situaties te brengen zodat ze er uit kunnen keren. Dus ik vind uw opmerking daarover heel erg ongepast.
Een goede basis: blijkbaar dan niet want als je een paar jaar later terug komt moet je blijkbaar ineens niet meer slagen voor de test? En die test is nog geen eens zo moeilijk. 35 minuutjes rondrijden en 2 manoeuverkes doen. Als ge dat al niet kunt...
En futiliteit? Thomas was dan ten onrechte gebuisd?
En duur? Besef dat het systeem van voorlopig rijbewijs een vrij uniek systeem is in Europa. In bijna alle andere landen kan je enkel via de rijschool leren rijden. Het gemiddelde aantal lesuren dat gevolgd wordt ligt op 36 europees gezien. Dan is het in België zelfs nog goedkoop.
Ik heb het over het feit dat leren rijden met de rijschool duur is, je komt alles inclusief al makkelijk aan 1.500 euro. Kan zijn dat dat goedkoper is dan in de buurlanden, het blijft voor veel mensen belachelijk duur. En je hebt het dikwijls nodig als je begint te werken! Dus je kan er moeilijk onderuit. De slaagkans met vrije begeleiding is laag, net omdat een vrije begeleider de truukjes van allerlei aard niet kent. Ik heb ook niet gezegd dat Thomas ten onrechte gebuisd was, ik zeg wel dan je kan buizen ook al ben je een goede chauffeur. Het is niet dat hij een ongelooflijk gevaarlijk manoeuvre deed, hé. Zulke dingen zie je elke twee seconden op de ring van Antwerpen. En die typisch theoretische dingen als wanneer je dimlicht ontsteken, welke tussenafstand bewaren, enz... , tja, dat weten negen op de tien goede chauffeurs die een jaar of 10 hun rijbewijs hebben ook niet hoor.Last edited by Jakkel; 06/01/2022, 20:14.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenEcht duur vind ik dat nu toch ook niet. Wat kost dat tegenwoordig? €1000? €1500?
Als dat niet meer kan, koop dan vooral geen auto, zou ik zeggen. Voltanken kost sebiet €100
Comment
-
hier kunt ge het zelf leren. in het buitenland niet. en het examencetrum houdt daar al rekening mee bij de evaluatie als je langs een speciaal punt komt.
thomas dan: ah neen? hij wisselt van rijstrook zonder echt goed te kijken. achterligger MOET uitwijken en dat is dan niet gevaarlijk? Zijn actie dwingt een andere weggebruiker tot een actie waarbij die zelf in allerijl van rijstrook moet wisselen om ongeval te voorkomen. Als die dan zelf in paniekreactie handelt en niet goed uitkijkt hangen er misschien 3 auto's opeen.
Ik kan ondertussen al boeken schrijven met het rijgedrag van andere bestuurders. en die het dan ook nog eens perfect normaal vinden dat ze op die manier rondrijden.
Wel, die krijgen wij ook een paar keer per maand in de auto. Door de rechtbank hun rijbewijs afgepakt en herstelexamens aan hun been. In tegenstelling tot beginnende chauffeurs mogen zij zoveel proberen als ze willen (dus niet na 2 keer verplicht 6 uur rijles volgen). Als ze dan van het examencentrum de boodschap krijgen dat ze misschien toch beter eens wat rijlessen zouden gaan volgen omdat ze na de zoveelste poging er nog niet door zijn. Wel ja, die krijg ik ook in de auto. Eerste 10 minuten vol zelfvertrouwen en mij proberen uit te leggen hoe het moet. Op het einde vd les kan ik ze onder de deur schuiven. Geheel op vriendelijke, professionele en beleefde manier. En als ze de deur vd auto dicht doen nog een stille beleefde dank u wel naar mij toe. Tot hiertoe er nog geen andere geweten dan die manier. En dat zijn dan de chauffeurs die het eens gaan vertellen??
- Likes 2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Voor mij is dat niet duur. Voor een jong iemand die alles zelf moet bekostigen is dat wel duur!
Allee, ik vind het toch normaal dat ik dat voor mijn kinderen betaal, net zoals hun eten, kleding, kappersbezoek, treinabonnement en al
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
Waarom zou een jong iemand dat zelf moeten bekostigen ? In een normaal gezin moet een studerend kind van 17 of 18 toch niet gaan werken voor kost en inwoon ?
Allee, ik vind het toch normaal dat ik dat voor mijn kinderen betaal, net zoals hun eten, kleding, kappersbezoek, treinabonnement en al
Mijn dochters moeten studeren, sparen mogen ze doen voor dingen die niet noodzakelijk zijn (een knappe handtas, een designerbroek of de nieuwste iPhone). Een rijbewijs ‘krijgen’ ze van mij, dat is voor mij nogal evident. Ik stuur ze ook niet werken om een laptop van €600 te bekostigen die ze nodig hebben voor school.
Wat niet wegneemt dat ze respect moeten tonen, maar da’s iets anders.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
Waarom zou een jong iemand dat zelf moeten bekostigen ? In een normaal gezin moet een studerend kind van 17 of 18 toch niet gaan werken voor kost en inwoon ?
Allee, ik vind het toch normaal dat ik dat voor mijn kinderen betaal, net zoals hun eten, kleding, kappersbezoek, treinabonnement en al
Mijn oudste 3 kinderen heb ik zelf leren rijden, en enkel de 3de heeft 2 keer zijn praktijk moeten doen.
De jongste heeft het met de rijschool gedaan (op mijn kosten) omdat we geen handgeschakelde auto meer hadden.
Ik heb dus 4 keer zelf mee in de auto gezeten bij het examen, en ik ben overtuigd dat ik geen 3 pogingen nodig heb. Een keer missen is altijd mogelijk, soms ligt het bij een detail.
Theorie zou ik niet door geraken zonder op te frissen, maar dat is een halve dag studeren en dat lukt ook.
Op de keper beschouwd…. Na die reportage zouden ze het leren rijden niet meer door ouders mogen toelaten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
Waarom zou een jong iemand dat zelf moeten bekostigen ? In een normaal gezin moet een studerend kind van 17 of 18 toch niet gaan werken voor kost en inwoon ?
Allee, ik vind het toch normaal dat ik dat voor mijn kinderen betaal, net zoals hun eten, kleding, kappersbezoek, treinabonnement en al
Comment
-
Ik zei dan ook "een normaal gezin", en daarmee bedoel ik 2 werkende ouders. Ik vind het namelijk normaal dat je een partner en werk hebt. En in dat geval lijkt het mij niet echt een probleem om voor je kind hun rijbewijs te betalen.
Maar ja, wat is er tegenwoordig normaal, natuurlijk. Je kan vind ik in elk geval niet de prijs afstemmen op alleenstaande werkloze zwangere moeders met 5 kinderen uit 3 eerdere huwelijken ..
Comment
-
Ah, dus een gezin dat het moeilijk heeft om een rijbewijs te betalen voor hun kind(eren), dat is een abnormaal gezin. Oké...
Je zou eens moeten weten hoeveel 'normale' gezinnen problemen hebben om rond te komen, laat staan zomaar even 1.500 euro op tafel te leggen voor een rijbewijs.
Trouwens, zelfs voor de meer begoede mensen is 1.500 euro nog steeds veel geld, zeker voor een rijbewijs.
Comment
-
Ik begrijp het woord "normaal" als "zoals het vaakst voorkomt". En volgens mij komt het vaakst voor dat ouders kunnen betalen voor hun kinderen hun rijbewijs. Indien dat niet zo was, zou de overheid dit toch wel al op een of andere manier aangepakt hebben, zo ver vertrouw ik ze dan toch wel.
En gezinnen die problemen hebben om rond te komen, komen volgens mij niet het vaakst voor, dus je uitspraak dat "veel normale gezinnen problemen hebben om rond te komen" is volgens mij een beetje contradictorisch.
En als je denkt dat "zelfs voor de meer begoede mensen 1.500 euro nog steeds veel geld is, zeker voor een rijbewijs", vind ik het raar dat er wel duizenden euro's jaarlijks aan reizen kan besteed worden door die "meer begoede" mensen, maar dat iets dat levenslang geldig is te veel zou zijn. Verwarrend.
- Likes 1
Comment
-
zijn genoeg leerlingen die de lessen in stukken betalen of zelfs les per les. en die doen net heel veel moeite om er te geraken omdat ze maar al te goed weten hoeveel het kost.
Die het van hun ouders toegestoken krijgen... toch al teveel gehoord gekregen: och, de papa betaalt dat toch.
Comment
Comment