Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

Maar je ziet het zelf zo :

Dus mijn kinderen moeten hun rijbewijs niet zelf betalen, en ik moet het anders zien, maar je betaalt zelf ook je kinderen hun rijbewijs ?
    Zijn de jouwe dan "rotverwend en laten ze papa of mama opdraven met de bankkaart" ?

Ik moet helemaal niets anders zien, mijn kinderen zijn helemaal niet rotverwend, en beseffen zelf wel hoe duur iets is of hoeveel iets kost (niet hoe duur iets kost dus).
    Dat neemt niet weg dat wij hun pampers gekocht hebben die ze zelf volgescheten hebben, wij hun zwemlessen betaald hebben, hen meerdere fietsen gekocht hebben tijdens het groeien, we hen een wekelijkse pree geven, hun schoenen betalen, hun jaarlijks lidgeld in de sportclub, en vanzelfsprekend ook hun rijbewijs.

Ik vind het straf dat hier over gediscussieerd wordt. Het is simpel, ouders hebben verantwoordelijkheid over hun kinderen, en betalen hun rijbewijs, dat helemaal niet duur is.
    217 € voor iets dat zo goed als levenslang geldig is ? Tel eens al je abonnementen op Netflix, PS Network, GSM, internet, TV, fitness, Spotify, Streamz en wat nog allemaal op, dat kost op 1 jaar al meer. Dat ik mijn zoon zijn GSM abonnement betaal maakt hem toch niet rotverwend ..
    waarom moeten mijn kinderen hun rijbewijs betalen als het mij niets, maar ook dan niets kost? Alles voorhanden via het werk. Mag ze zelfs van mijn baas les geven met het lesvoertuig. Moet zelfs de benzine niet betalen. Dus ik snap uw punt niet.
    Waar zeg ik dat iedereen die zijn rijlessen betaalt krijgt rotverwende kinderen zijn. Da's uw interpretatie. Ik wil enkel meegeven dat ik een duidelijk onderscheid zie tussen wie het zelf betaalt en wie het krijgt. Die er zelf voor zorgen zijn meee gemotiveerd omdat ze heel goed weten wat het kost. Die het krijgen malen er veel minder om dat ze nog eens 6 uur les moeten bijvolgen omdat papa het toch altijd betaalt. Die zijn ook meer dan de anderen te laat voor de les, nonchalanter en dergelijke meer. Zij die het krijgen en wel de waarde van het geld hebben meegekregen van thuis hebben dit niet. Maar dat heb ik al gezegd trouwens.
    En wat gij allemaal voor uw kinderen betaalt kiest gij zelf. Waar ik ze voor laat werken trouwens ook. Dan zal uw manier van opvoeden verschillen vd mijne.
    www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten

waarom moeten mijn kinderen hun rijbewijs betalen als het mij niets, maar ook dan niets kost? .. ik snap uw punt niet..
      Eh ? Dat moeten ze helemaal niet hoor van mij. Ik snap het ook niet. Ik probeer al 2 dagen te zeggen dat kinderen net niet zelf hun rijbewijs moeten betalen

En ge maakt dat dan zelf in Photoshop of zo ?

Comment

• 1500€ maakt men niets van? Zelf chef geweest zijnde van een 50 tal werknemers weet ik dat er een groot deel is dat maar net rondkomt op de maand. En geen reserve heeft om een nieuwe mazoutbrander te bestellen. Laat staan dat ze überhaupt een spaarboekje hebben waar 5k opstaat.
        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten

waarom moeten mijn kinderen hun rijbewijs betalen als het mij niets, maar ook dan niets kost? Alles voorhanden via het werk. Mag ze zelfs van mijn baas les geven met het lesvoertuig. Moet zelfs de benzine niet betalen. Dus ik snap uw punt niet.
          Waar zeg ik dat iedereen die zijn rijlessen betaalt krijgt rotverwende kinderen zijn. Da's uw interpretatie. Ik wil enkel meegeven dat ik een duidelijk onderscheid zie tussen wie het zelf betaalt en wie het krijgt. Die er zelf voor zorgen zijn meee gemotiveerd omdat ze heel goed weten wat het kost. Die het krijgen malen er veel minder om dat ze nog eens 6 uur les moeten bijvolgen omdat papa het toch altijd betaalt. Die zijn ook meer dan de anderen te laat voor de les, nonchalanter en dergelijke meer. Zij die het krijgen en wel de waarde van het geld hebben meegekregen van thuis hebben dit niet. Maar dat heb ik al gezegd trouwens.
          En wat gij allemaal voor uw kinderen betaalt kiest gij zelf. Waar ik ze voor laat werken trouwens ook. Dan zal uw manier van opvoeden verschillen vd mijne.
          Ik heb heel veel voor mijn kinderen betaald, maar toch weten ze wat de dingen kosten, en hebben ze nooit de attitude gehad van… pa betaalt toch.
          Dat is ook een deel van de opvoeding.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
            1500€ maakt men niets van? Zelf chef geweest zijnde van een 50 tal werknemers weet ik dat er een groot deel is dat maar net rondkomt op de maand. En geen reserve heeft om een nieuwe mazoutbrander te bestellen. Laat staan dat ze überhaupt een spaarboekje hebben waar 5k opstaat.
            1500 ? Een rijbewijs kost 217 €.
            En als werknemers niet rondkomen, hebben ze 2 mogelijkheden :
            - hun geld beter leren beheren
            - een tweede job zoeken

Nogmaals jongens :
            EEN RIJBEWIJS KOST 217 € !
            En dat blijft zo goed als levenslang geldig hee, dus als je daar van je 18 tot je 78 kan mee rijden komt dat op 30 cent per maand ..

Comment

• Oh, en als een rijbewijs al te veel kost laat het dan maar zo, want dan ga je nooit een auto kunnen kopen, of een verzekering, of naft, of onderhoud, of ..

Comment

• Het gaat niet over de kost van dat rijbewijs. Maar over het feit dat 1500€ als een peulschil aanzien word. En mensen kunnen ook financieel tegenslag hebben door werkloosheid, ziekte, scheiding, enz. Dus het is allemaal niet zo simpel als het geteld word om een bijkomend baantje te zoeken.
                “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door utah Bekijk Berichten
                  het gaat niet over de kost van dat rijbewijs. Maar over het feit dat 1500€ als een peulschil aanzien word..
                  een rijbewijs kost 217 € !!!

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

Eh ? Dat moeten ze helemaal niet hoor van mij. Ik snap het ook niet. Ik probeer al 2 dagen te zeggen dat kinderen net niet zelf hun rijbewijs moeten betalen

En ge maakt dat dan zelf in Photoshop of zo ?
                      gij kunt blijkbaar zelf niet lezen. als ik zeg dat het mij niets kost dan kost het mij ook niets. Wat snapt gij daar dan niet van? En waarom in photoshop als ik zonder kosten voor hen het echte rijbewijs op volstrekt legale manier kan bekomen zonder dat het mij maar iets kost? En ik ga vooral niets aan uw neus hangen hoe en waarom... dat zijn namelijk uw zaken niet. Ge komt hier toch maar alleen om de boel wat op te ruien...meer niet.
                      www.peugeotforum.be

Comment

• Zonder kosten op volstrekt legale manier ? Als je op de gemeente iemand kent die je dat gratis geeft, dat is dus niet legaal hoor volgens mij ..

Comment

• Misschien een extra legaal voordeel bij z'n job ...

Comment

• Ja, maar als hij 't niet aan onze neus wil hangen en we er geen zaken mee hebben, hoeft hij het hier toch niet te verkondigen, dat hij het dan voor zich houdt, maar als hij toch wil dat we het allemaal weten, maar we mogen niet weten hoe, dan kan dat toch wel vragen doen rijzen en raar overkomen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                              Het gaat niet over de kost van dat rijbewijs. Maar over het feit dat 1500€ als een peulschil aanzien word. En mensen kunnen ook financieel tegenslag hebben door werkloosheid, ziekte, scheiding, enz. Dus het is allemaal niet zo simpel als het geteld word om een bijkomend baantje te zoeken.
                              Altijd dat schermen met mensen met tegenslagen… er zijn er zeker, maar je moet het niet uitvergroten. Van de 10 mensen die ik zie die financiële miserie hebben (of geen €1000 spaargeld hebben), zijn er 8 of 9 waarbij ik denk… “werk wat meer, doe wat minder op en spaar wat meer”, …

Meer zelfs, mensen die verstandig zijn met geld en een serieuze tegenslag hebben (een scheiding bvb.), die komen er heel vaak gewoon weer bovenop!

'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Even recapituleren.
                                Het begint met iemand die zegt dat een rijbewijs halen duur is en dat veel jongeren dat niet kunnen betalen.
                                Ik antwoord daarop dat ik mijn kind zijn rijbewijs zal betalen.
                                Daar antwoordt iemand op dat niet elk gezin die financiële middelen heeft.
                                Kijk, hier wordt het al verschoven. Het ging over jongeren die het niet kunnen betalen. Ik geef een oplossing aan, en het wordt vertrokken naar gezinnen die het niet kunnen betalen.
                                Dat antwoord verschuift het onderwerp. Namelijk naar de financiële gezinssituatie.
                                Daaruit ontstaan er meerdere nieuwe discussies.
                                Eén over het woord normaal.
                                Eén over de gemiddelde samenstelling van de Belgische gezinnen en hun financiële toestand.
                                Eén over de prijs van een rijbewijs.
                                Als iemand mij een post van mij kan quoten waar ik persoonlijk word, wil ik mij best verontschuldigen, maar ik word hier wel wereldvreemd genoemd, en ik kom hier de boel opruien.
                                Ik post concreet, de prijs van een rijbewijs, en grafieken van de Vlaamse gezinssamenstellingen.
                                Ik probeer oplossing aan te reiken, zoals je laten begeleiden met je financiën, of een tweede job zoeken.
                                Twee keer antwoordt flappy op een post van mij waarin hij zegt dat zijn kinderen hun rijbewijs niet moeten betalen, en zegt hij dat ik het moet anders zien. Maar ik zei zelf al eerder dat kinderen hun rijbewijs niet zouden hoeven te betalen, dus eigenlijk hebben we hetzelfde idee. Maar toch verdraait hij telkens mijn woorden om tot een nieuwe discussie te komen.
                                Hij vermeldt meermaals dat het hem niks, maar dan ook niks, maar dan ook helemaal niks kost.
                                Maar we hebben er wel geen zaken mee om te weten hoe dat kan.
                                Last edited by RX-8; 08/01/2022, 17:18.

Comment

• De kosten voor het rijbewijs (het kaartje) an sich, en het examen, dat zal iedereen wel moeten betalen. Ook iemand die zelf rijschool-instructeur is, en die auto van de rijschool hiervoor moet gebruiken.
                                  Maar die laatste zal niet moeten betalen voor de rijlessen (want die kan dat zelf doen).
                                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                                    De kosten voor het rijbewijs (het kaartje) an sich, en het examen, dat zal iedereen wel moeten betalen.
                                    Blijkbaar niet bij flappy. Maar we mogen wel niet weten hoe hij het flikt.

Comment

• Omdat hij zelf rijinstructeur is.

Comment

• Daarom krijgt hij het voorlopig en definitief rijbewijs van zijn kinderen gratis op de gemeente ?

Comment

• Ik geef toe, het klinkt een klein beetje als iemand die loopt op te scheppen dat hij de meest zeldzame Pokemonkaart ooit heeft, maar deze dan wel niet wil tonen.

'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Working...
                                          X