Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
    Kerel. Leer lezen…. Het gaat niet over de kost van dat rijbewijs. Maar over het feit dat 1500€ als een peulschil aanzien word.
    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten

Kerel. Leer lezen…. Het gaat niet over de kost van dat rijbewijs.
      Haaaaahaaaahhaaaahhaaaaaa ...
      Het gaat hier al 3 dagen over de kost van het rijbewijs hhhaaaaaaahahhhhaaaaaaahhhaaaahaaa
      jij bent grappig even inspringen goe bezig gast bedankt je houdt de sfeer er in bedankt hahahahahahh

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

Haaaaahaaaahhaaaahhaaaaaa ...
        Het gaat hier al 3 dagen over de kost van het rijbewijs hhhaaaaaaahahhhhaaaaaaahhhaaaahaaa
        jij bent grappig even inspringen goe bezig gast bedankt je houdt de sfeer er in bedankt hahahahahahh
        Het gaat hier al drie dagen over dat 1.500 euro, ook voor vele 'normale' gezinnen, dikwijls een heel moeilijke uitgave is. Zowel voor sommige ouders als voor het kind zelf, als die het zelf zou moeten bekostigen. Is dat nu voor een rijbewijs, voor een inschrijving aan een unief, enz... Dat speelt geen rol. En je geraakt aan zulke dingen moeilijk onderuit, net omdat het haast noodzakelijke dingen zijn, dus je moet die bedragen wel neerleggen. En ja, een rijbewijs kan je halen voor 217 euro. Maar nogmaals, de slaagkansen zijn zeer laag op die wijze, voor sommigen zal het zelfs nooit lukken op die manier. Twee keer buizen is trouwens sowieso verplichte lessen Je moet bovendien nog een begeleider hebben, iemand die tijd heeft, geduld heeft, enz... Als je 't via de rijschool doet dan staan we op de vijfde duurste plaats in Europa. Dus ja, een rijbewijs is duur, in alle betekenissen van het woord.

Jij denkt alleen in het hokje van de tweeverdieners die goed boeren of geen pech van eender welke aard hebben (gehad). Je moet uw wereldvreemdheid eens even opzij zetten en een poging doen de realiteit te aanschouwen. Je wilt echt niet weten hoeveel normale tweeverdieners (geen marginalen!) moeite hebben om zomaar eens 1.500 euro op tafel te gooien. En daar, daar gaat het al drie dagen over...! Ik vind er weinig grappig 'haaaahhaaaahaaaa' aan hoor.

Comment

• Sorry, maar als je als tweeverdieners (tenzij je nog maar 4 maand werkt ofzo) geen €1.500 op reserve hebt, dan ben je gewoon echt niet goed bezig in de meeste gevallen. Zie het genoeg op m’n job, die mensen hebben heel vaak (niet altijd, maar 9 op 10 keer) foute prioriteiten. Roken, op café gaan, op restaurant gaan, veel take-away, 4 kinderen, whatever…
          De tering naar de nering zetten is ook een levenswijsheid. Veel mensen willen/kunnen dat niet. De maatschappij moet daar niet voor opdraaien, die mensen zelf wel. Niet iedereen is gehandicapt, een been kwijt, voor de 4de keer gescheiden of net z’n job weer kwijt. Een groot deel veroorzaakt hun eigen miserie.
          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• timothy
            Beetje cru gezegd, maar serieuze koeien (van waarheden) ,
            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
              timothy
              Beetje cru gezegd, maar serieuze koeien (van waarheden) ,
              Als mensen werken kan je ze naar mijn mening weinig verwijten, op eender welk vlak. Tuurlijk koeien van waarheden, maar dat is zo'n typische zwart/wit uitleg. Ik heb op m'n werk al genoeg verhalen gehoord van lager geschoolden (en dat zijn er dan nog met een redelijk basis nettoloon), en niet van marginalen die zich suf paffen ofzo hoor. Als je als koppel beiden laaggeschoold bent, dan ligt het gezamenlijk inkomen soms belachelijk laag. En ja, je kan zeggen dat je nog moet gaan afwassen of een ander hamburgerjobke moet gaan bij doen. Iemand die een fysiek makke bureaujob ofzo heeft, die kan dat. De wegarbeider, de kuisvrouw, de rekkenvuller, enz... Die zijn dikwijls al blij dat ze 't nieuws van zeven uur nog kunnen uitzien. Enfin, Als je dan alle duurder wordende facturen moet betalen, die winkelkar, huishuur/afbetaling, verzekeringen en alle andere vaste kosten, dan blijft er soms echt niet veel over. En wacht maar, in de toekomst gaat dat voor die groep er niet beter op worden! En je kan iemand die het moeilijk heeft ook niet alles gaan ontzeggen. Ergens moet een mens nog van iets kunnen genieten. Het is heel spijtig dikwijls te moeten vaststellen dat veel mensen die het 'goed' hebben, niet beseffen hoe moeilijk het is voor sommigen om rond te komen. Ik heb persoonlijk nog nooit een financieel probleem gekend, ik kan gerust zeggen dat ik me eigenlijk alles kan permitteren wat ik wil. En dan de mentaliteit van ik kan dat, dan kan een ander dat ook. Enfin, m'n ogen sluiten voor de realiteit, dat zal ik nooit doen. Ook al heb ik het echt wel goed.

Comment

• dikke 2nd Jakkel

Comment

• In de bank zien we wat er binnenkomt. En ook aan wat en hoe snel het buiten gaat.
                  En er zijn er heel veel die hun eigen miserie gecreëerd hebben. Het ergste is dat die het vaak niet willen horen.

Laatst een koppel, beiden ziekteuitkering, mevrouw kan echt niet meer werken, mijnheer vond het wel praktisch dat hij thuis was. Zes kinderen, waarvan eentje met dubbel kindergeld.
                  In schuldbemiddeling geraakt, op ‘de zwarte lijst’, maar niks dramatisch. In goed 30 maanden waren ze er weer bovenop, dankzij een strikte begeleiding van de bemiddelaar. Ze zeggen zelf dat het hard, maar doenbaar was. Nu zijn we nog een jaar later, hebben ze een spaarpotje van 5.000 euro.

Wat doen ze? Ze gaan naar de garage en tekenen een bestelbon voor een Seat SUV demo. Geen ontbindende clausule. En dan komen ze bij mij. Lening voor 35.000 euro…

Ja, dat gaan we doen… NOT. En dan bellen naar de garage. Traantjes, want besef dat de auto niet kan en de garage een verbrekingsvergoeding wil, en dat hun spaarboekje meteen weer leeg zal zijn.

Nadat ze weg waren, heb ik nog eens naar de garage gebeld, en een klapke gedaan met de zaakvoerder. De bestelbon is verscheurd. Niets gebeurd.
                  Maar het blijft mijn fout dat ze geen Seat konden kopen.
                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• A160 dat is ook wat ik vaak zie. Mensen die de meest domme dingen doen, ondanks een zeer deftig inkomen. En als de bank niet meer meewil is het natuurlijk onze fout. Onlangs een lening voor een tweedehandswagen geweigerd. Klanten werden lastig en dreigen ermee van bank te veranderen. Ze waren rap buiten:

”goed, ik wil de papieren voor sluiting nu meteen opmaken. Hoe gaan jullie de €5.000 debetstand aanzuiveren? Overschrijvinkje binnen de paar dagen of op een andere manier?”

Juist ja. Het geval waar ik van spreek is een vrachtwagenchauffeur en winkelbediende, gemiddelde inkomen over 3 maanden samen €34xx euro per maand. Continu tussen 1 en 5k in’t rood. Sorry, daar heb ik 0 compassie mee.

Comment

• Ik wil graag geloven dat onze bankmedewerkers hier regelmatig zulke toestanden zien en meemaken, net zoals bepaalde politiemensen zowat dagelijks geconfronteerd worden met uitschot.
                      Daar dan uit concluderen dat de meerderheid door eigen schuld in de financiële problemen geraakt of dat de meerderheid van de bevolking crapuul is...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                        Ik wil graag geloven dat onze bankmedewerkers hier regelmatig zulke toestanden zien en meemaken, net zoals bepaalde politiemensen zowat dagelijks geconfronteerd worden met uitschot.
                        Daar dan uit concluderen dat de meerderheid door eigen schuld in de financiële problemen geraakt of dat de meerderheid van de bevolking crapuul is...
                        Bwah, je moet daar inderdaad wel voor opletten, maar ik spreek over een ‘poel’ van 15.000 klanten over 2 middelgrote Vlaamse steden. Ik zie echt mensen van elke slag hoor… misschien dat er regionaal nog grotere verschillen zijn, dat kan, maar na deze job 14 jaar te doen DENK ik wel een patroon te herkennen.

Comment

• Peer pressure ....

De buren doen vergelijkbare jobs, en kopen een nieuwe auto, dus wij moeten dat ook kunnen én 2 keer per jaar een dikke vakantie.

Er wordt over geld heel veel gelogen. Mensen die kapitalen hebben en het goed kunnen wegsteken, en anderen die niks hebben en doen alsof ze miljonair zijn.

Ik heb een paar simpele regelkes aan mijn kinderen geleerd:
                          - sparen doe je aan het begin van de maand. Eerst geld naar het spaarboekje, en dan de maand uit doen ipv enkel het overschot op het eind van de maand.
                          - eerst sparen voor een grotere uitgave, en pas als het geld er is boek je die reis of koop je die dikke TV
                          - alleen lenen voor een huis en je eerste auto (als je die beroepsmatig nodig hebt). De rest is cash or not.

En dan is er sparen en sparen. Je moet ergens een rekening/beleggingsportefeuille aan houden waar je niet aan komt, ook niet voor een auto of een reis. Gewoon geld voor "later" of je pensioen.

Het is een feit dat er in het onderwijs gewoon geen financiële leerstof wordt gegeven.
                          Hoe veel 18-jarigen weten wat een hypotheek is, en weten het verschil tussen een fonds, tracker of een aandeel?
                          Hebben ze een idee hoe belastingen in elkaar zitten? En wat met verzekeringen?

Dat zou veel miserie kunnen voorkomen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                            Ik wil graag geloven dat onze bankmedewerkers hier regelmatig zulke toestanden zien en meemaken, net zoals bepaalde politiemensen zowat dagelijks geconfronteerd worden met uitschot.
                            Veralgemenen en polariseren, daar is de gemiddelde Vlaming de dag van vandaag heel bedreven in.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                              Peer pressure ....

De buren doen vergelijkbare jobs, en kopen een nieuwe auto, dus wij moeten dat ook kunnen én 2 keer per jaar een dikke vakantie.

Er wordt over geld heel veel gelogen. Mensen die kapitalen hebben en het goed kunnen wegsteken, en anderen die niks hebben en doen alsof ze miljonair zijn.

- sparen doe je aan het begin van de maand. Eerst geld naar het spaarboekje, en dan de maand uit doen ipv enkel het overschot op het eind van de maand.
                              - eerst sparen voor een grotere uitgave, en pas als het geld er is boek je die reis of koop je die dikke TV
                              - alleen lenen voor een huis en je eerste auto (als je die beroepsmatig nodig hebt). De rest is cash or not.

En dan is er sparen en sparen. Je moet ergens een rekening/beleggingsportefeuille aan houden waar je niet aan komt, ook niet voor een auto of een reis. Gewoon geld voor "later" of je pensioen.

Het is een feit dat er in het onderwijs gewoon geen financiële leerstof wordt gegeven.
                              Hoe veel 18-jarigen weten wat een hypotheek is, en weten het verschil tussen een fonds, tracker of een aandeel?

Mijn dochters (latijn-talen en wetenschappen-wiskunde) hebben nochtans wel zulke lessen gehad als ik me nog goed herinner. Zij het wel vrij summier.
                              Maar ik denk dat wat extra leerstof in verband met financiën in de praktijk velen weinig bijbrengt. En als het al een toegevoegde waarde zou kunnen betekenen, dan denk ik dat vooral kinderen uit het ASO er baat bij zullen hebben. En net die kinderen hebben dikwijls het minste advies op dat vlak nodig. Kinderen uit beroepsrichtingen zijn dikwijls sowieso al schoolmoe, zeker wat betreft de theoretische lessen. Opvoeding en afkomst, dat zijn volgens mij de voornaamste factoren die een bepaald gedrag qua uitgaven en een gezond beheer van de financiën gaan bepalen in je leven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                Peer pressure ....

Slimme mens!

Enkel het gedeelte 'lenen': ik vind lenen voor een wagen nooit fout. De reden waarom ze lenen is wel vaak fout (wagen boven hun stand kopen). Maar als je €25.000 aan een wagen wil besteden en je hebt dat geld, kan het nuttig zijn bijvoorbeeld €15.000 te lenen tegen lage rente en de rest te beleggen/investeren.

Los daarvan, lenen op zich hoeft geen probleem te zijn in een gezonde financieel huishouden. Overlenen is dat absoluut wel, en het zijn inderdaad opnieuw vaak ook de mensen die geen €1500 voor een rijbewijs hebben die overlenen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Mijn dochters (latijn-talen en wetenschappen-wiskunde) hebben nochtans wel zulke lessen gehad als ik me nog goed herinner. Zij het wel vrij summier.
                                  Maar ik denk dat wat extra leerstof in verband met financiën in de praktijk velen weinig bijbrengt. En als het al een toegevoegde waarde zou kunnen betekenen, dan denk ik dat vooral kinderen uit het ASO er baat bij zullen hebben. En net die kinderen hebben dikwijls het minste advies op dat vlak nodig. Kinderen uit beroepsrichtingen zijn dikwijls sowieso al schoolmoe, zeker wat betreft de theoretische lessen. Opvoeding en afkomst, dat zijn volgens mij de voornaamste factoren die een bepaald gedrag qua uitgaven en een gezond beheer van de financiën gaan bepalen in je leven.
                                  Alhoewel bovenstaande wat mij betreft waar kan zijn (maar je doet net hezelfde als waar je anderen van 'beschuldigd': veralgemenen): wat stel je voor?

Wiens fout is het dat kinderen in de beroepsafdelingen schoolmoe zijn? Die van de kinderen in ASO? Hun ouders? Zij zelf?

Ik vind vooral dat het gepamper gedaan mag zijn. Neem je eigen keuzes, en neem er vervolgens je verantwoordelijkheden voor.

En opleiding kan zeker helpen. Een schandalig hoog percentage van jongeren kent niet eens het verschil tussen een doorlopende opdracht of een domiciliëring.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

Alhoewel bovenstaande wat mij betreft waar kan zijn (maar je doet net hezelfde als waar je anderen van 'beschuldigd': veralgemenen): wat stel je voor?

Wiens fout is het dat kinderen in de beroepsafdelingen schoolmoe zijn? Die van de kinderen in ASO? Hun ouders? Zij zelf?

Ik vind vooral dat het gepamper gedaan mag zijn. Neem je eigen keuzes, en neem er vervolgens je verantwoordelijkheden voor.

En opleiding kan zeker helpen. Een schandalig hoog percentage van jongeren kent niet eens het verschil tussen een doorlopende opdracht of een domiciliëring.
                                    Ik veralgemeen helemaal niet. Ik geef gewoon de realiteit weer. En timothy, ik ken u en uw ingesteldheid hier al langer, je bent naar mijn mening een enorm vooringenomen en egoïstisch persoon, een mens zonder enige vorm van sociaal medeleven en met een fameus gebrek aan empathie. Altijd zwart/wit en vooral lekker polariseren. Je bewijst het elke keer opnieuw, nu ook weer. Gepamper? Waar haal je 't toch vandaan, man? Alsof mensen begeleiden en helpen gepamper is... Alsof iedereen het de dag van vandaag altijd maar makkelijker en makkelijker heeft in onze maatschappij. Een maatschappij die almaar meer kreunt onder de druk, de druk van allerlei aard. In het echte leven kan je misschien best een toffe kerel zijn, hier ben je dat voor mij helemaal niet, echt niet.

Comment

Ik veralgemeen helemaal niet. Ik geef gewoon de realiteit weer. En timothy, ik ken u en uw ingesteldheid hier al langer, je bent naar mijn mening een enorm vooringenomen en egoïstisch persoon, een mens zonder enige vorm van sociaal medeleven en met een fameus gebrek aan empathie. Altijd zwart/wit en vooral lekker polariseren. Je bewijst het elke keer opnieuw, nu ook weer. Gepamper? Waar haal je 't toch vandaan, man? Alsof mensen begeleiden en helpen gepamper is... Alsof iedereen het de dag van vandaag altijd maar makkelijker en makkelijker heeft in onze maatschappij. Een maatschappij die almaar meer kreunt onder de druk, de druk van allerlei aard. In het echte leven kan je misschien best een toffe kerel zijn, hier ben je dat voor mij helemaal niet, echt niet.
                                      Het gaat me dan ook absoluut niet om 'een toffe kerel' zijn of niet, Jakkel. Dat polariseren zoals jij zegt zal een bijproduct zijn van hoe ik denk. Het is ZEKER niet mijn doel vanwaaruit ik vertrek. Maar als ik héél eerlijk mag zijn vind ik het gewoon enorm frustrerend om altijd rekening te moeten houden met de uitzonderingen. Een rijbewijs betalen is voor mij geen probleem, toch verwacht je dat ik rekening hou met diegenen voor wie het wel een probleem is. Ik ben digitaal onderlegd, maar toch moet je in de maatschappij rekening houden met de digitale analfabeten. Ik heb mijn financiën op orde, en toch moet je rekening houden met diegene die het niet op orde hebben. Welke incentive is er nog voor 'goed huisvaderbeleid'?

Ik heb er niet voor gekozen om in een overdreven sociale en linkse (geen scheldwoord, wel gebruikt bij gebrek aan beter dat ik me opkomt), inclusieve maatschappij te leven. Ik dop mijn eigen boontjes. En als je zegt dat wat meer mensen dat beter ook zouden doen, dan ben je een egoïstisch persoon. Want dan hou je geen rekening met alle geluk dat ik gehad (zou) hebben of heb.

Dat is gepamper in mijn ogen, ja.

Comment

Ik veralgemeen helemaal niet. Ik geef gewoon de realiteit weer.
                                        't Is ook niet koud buiten. Het is gewoon januari.

Comment

• ipv dat de ma of pa een extra hamburgerjobke zouden moeten aanpakken kunnen die gasten toch gewoon zelf van hun 16 tot 18 een centje gaan verdienen...precies of werken is een straf en ik vond het best ok voor mijn zelfvertrouwen, àls ze hun rijbewijs al nodig vinden want hier lopen de 18-jarigen toch niet meer warm voor een rijbewijs...ook al omdat taxi mapa gewoon veel makkelijker is...bijkomstigheid kunnen ma en pa ook uitleggen hoe onze herverdeelmaatschappij in elkaar steekt, dat ze zich niet blindstaren op hun onbelaste pree als jobstudent en ze mss meer zullen verdienen dan wanneer ze werkelijk in de arbeidswereld stappen

...en er zit een dikke fout mi in de begingeneriek van iedereen beroemd...het moment die klas te dicht achter die vertrekkende bus het zebrapad oversteekt

Comment

Working...
                                          X