Oorspronkelijk geplaatst door bobo
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IX
Collapse
X
-
Januari = ergerniz maand
Zchijt haven van Antwerpen blokkeerd dte scheldelaan langs alle kanten (boten/treinen tijdens spits, belachelijk slecht afgestelde verkeerslichten, wegenwerken)
Meneer in een camioned van 1 of andert circuz dat de helft van de E19 Antw-Brussel op het middenvak aan 95-110 tuft met gsm in de hand.
Blinde vrachtwagen chauffeur tdat ztopd als het groen licht is en bij het volgende groen lichd 20km/h rijtdt
Andere vrachtwagen chauffeur dat nedtd 30km/h aantikt aan het begin van de oprit.
Madam dat mij op de snelweg half inhaaltdt om dan terwijl se naazt mij rijd af dte remmen en naar rechts in te voegen voor geen enkele reden (geen afrit, geen verkeer dat haar afremde) en uiteraard kwaadtd worden omdat ik daar ben
Meneer dat op een 70km/h baan tragers als 70km/h rijd maar van sodra ik inhaal optrekdtd naar 80km/h en dan van zijn oren maakt omdat ik in zijn gezicht rem.
Wel 1 lichtpunt, een bmw met Nederlandse plaat dat zijn richtingaanwijzer opzet voordat hij van rijvak veranderd EN nog eens rekening hield met mijn richtingsaanwijzer EN teken deed dat ik eerst van rijvak mocht wisselen.
Edit: extra taalfouten toegevoegd voor RX-8Last edited by turboslak; 11/01/2022, 20:33.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk BerichtenJanuari = ergernis maand
Iemant die zig op een vorum erges in ergerd, en in zein uitlech 15 taalfauten maakd ..
Comment
-
allé, moet me weer komen verantwoorden hiee
als ik het niet moet betalen, dan doet iemand anders het. Of wat had ge dan gedacht? dat er achterpoortjed zijn? Neen ga mijn kinderen geen rijbewijs in het buitenland laten 'halen' en het hier inwisselen voor een belgisch...
betreffende het geld: huur tegenwoordig eens iets? ge moogt al blij zijn met 800€ in de maand voor iets gemiddeld. Gasprijzen al eens bekeken? Niet iedereen heeft een BEN woning met een lage energierekening. Dit jaar komen er bij de prijzen vd supermarkt nog ongeveer 25% verhogingen bij. Diesel en benzine? Met een tankkaart voel je dit niet. Ik tank momenteel voor een volle bak bijna 120€. Ik kan dat betalen... voor veel anderen is het de druppel teveel. Reken daar ook nog bij dat we extra belastingen gaan moeten betalen omwille vd tijdelijke werkeloosheid door covid (men schat tussen de 700 en 1200€).
Ik krijg er genoeg in de auto die na 2 mislukte pogingen vermelden dat het nu even niet past om 6 uur les te volgen. Laat staan dat men zonder blozen 1500€ ophoest... wat niet klopt want bij ons is het 'maar' 1300€.
Betreffende de kostprijs van het rijbewijs:
theorieexamen 16€
praktijkexamen 43€
voorlopig rijbewijs bij gemeentehuis tussen 20 en 25€
eigenlijke rijbewijs idem
boek voor theorie 25€, maar met wat zoekwerk kan dat gratis voor niets doen op rijbewijzer.be.
maar dan komt de echte kostprijs: ge moet een auto hebben,verzekering, keuring in sommige gevallen en vooral brandstof.
Dan vraag ik me af hoe men aan een bedrag van 217€ komt
En dan een echte ergernis vandaag: aan onze dorpschool waren er, weeral, idioten die het toch nodig vonden om door het rood te rijden ondanks dat een voetganger al aan het oversteken was.
En met de mist gisteren heel wat voertuigen zonder licht zien rondrijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk BerichtenEdit: extra taalfouten toegevoegd voor RX-8
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk BerichtenDan vraag ik me af hoe men aan een bedrag van 217€ komt
Theorie examen : 16 €
Voorlopig rijbewijs : 25 €
Praktijkexamen : 43 €
Rijbewijs : 25 €
Terugkommoment : 108 €
Totaal : 217 €
Echter, hoe jij het gratis voor elkaar krijgt, dat heb ik nog nergens gelezen. En blijkbaar zijn er nog die daar in geïnteresseerd zijn. Jij bent precies toch inderdaad als die gast met zijn pokemon kaart, zoals timothy zegt
Comment
-
nogmaals iemand anders betaalt de rekening, wat is daar zo raar aan? Als ge een firmawagen hebt is dat toch ook geen pokomonkaart? Iedereen heeft voordelen die aan zijn job vasthangen... iedereen.
dat terugkommoment reken ik er niet meer bij. loopt net zoals bij het vormingsmoment een procedure tegen en veel kans dat het ook gewoon een stille dood gaat sterven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenwat is daar zo raar aan? .
Er is niemand die het begrijpt, en toch wil je het niet uitleggen. Begin er dan niet over, over je prerogatieven van waar dan ook.
Comment
-
flappy
voor die covodmiljarden heeft de bevolking uiteindelijk zelf gekozen, mss welliswaar zwaar beinvloed door de angstpandemie van de media en onze virologen (wef who big farma big tech gestuurd)
als het stof uiteindelijk is gaan liggen zal nog wel blijken dat er geen noemnswaardig verschil is tss landen of staten die open zijn gebleven en diegenen die sloten, al lijden die moedigere staten zijdelings evenzeer door de beslissing van de rest...je ziet het momenteel weer aan nederland dat met hun zware LD nix verschillende resultaten haalt
dat de verarming van het westen een doel op zich is en de contrlemaatschappij via cst een middel tegen de klimaatverandering - als we ze uiteindelijk al zouden kunnen stoppen, zul je mss komplotdenken vinden
feit blijft net als met dat rijbewijs is dat de middelen niet onuitputtelijk zijn en keuzes dienen gemaakt te worden, nu gaan we de bonen wreten en het zal niet mooi zijn (armere mensen leven minder lang en gebrekkige scholing die vollen bak bezig is hypothekeerd de toekomst van onze jeugd en overal ter wereld is de gemiddelde leeftijd van de covid-doden hoger dan de te verwachten leeftijd van desbetreffend land, de verloren jaren door de verarming gaan ruim de gewonnen LD-jaren overstijgen)
...en als men nog steeds laat uitschijnen dat de inflatie een gevolg is van leveringsachterstanden ipv het vollen bak laten draaien van de geldpersen is ook pure misleiding
maar allez, cartamundi liet 2 weken geleden weten dat hun produktie ffp2 op volle toeren draait en de pers is er al om alles in te masseren voor de verplichting zal volgen...de landen waar de verplichting geldt geven geen verschil, maar dat wordt allemaal geslikt als zoete koek als volgende uitweg uit de angstpandemie
ieder zijn mening, maar de jouwe wordt mss beter ondersteund door onze eenzijdige staatsmediaLast edited by bobo; 11/01/2022, 21:58.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
Eh .. dat ge overkomt als ne gangster, misschien ?
Er is niemand die het begrijpt, en toch wil je het niet uitleggen. Begin er dan niet over, over je prerogatieven van waar dan ook.
ik ga niet alles aan uw neus hangen
gij betaalt ook niet voor alles,en als het wel is zijt ge ne dikke sukkelaar
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten..op volstrekt legale manier ...
Maar ge gaat het wel niet aan onze neus hangen ..
Logisch ook ..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenflappy
voor die covodmiljarden heeft de bevolking uiteindelijk zelf gekozen, mss welliswaar zwaar beinvloed door de angstpandemie van de media en onze virologen (wef who big farma big tech gestuurd)
als het stof uiteindelijk is gaan liggen zal nog wel blijken dat er geen noemnswaardig verschil is tss landen of staten die open zijn gebleven en diegenen die sloten, al lijden die moedigere staten zijdelings evenzeer door de beslissing van de rest...je ziet het momenteel weer aan nederland dat met hun zware LD nix verschillende resultaten haalt
De meeste maatregelen werden genomen om overbelasting in de ziekenhuizen te vermijden, wat aardig is gelukt.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenin de non LD landen net zo, pieken zijn even hoog en lang (zie nl op dit moment ook nog eens)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
Alhoewel bovenstaande wat mij betreft waar kan zijn (maar je doet net hezelfde als waar je anderen van 'beschuldigd': veralgemenen): wat stel je voor?
Wiens fout is het dat kinderen in de beroepsafdelingen schoolmoe zijn? Die van de kinderen in ASO? Hun ouders? Zij zelf?
Ik vind vooral dat het gepamper gedaan mag zijn. Neem je eigen keuzes, en neem er vervolgens je verantwoordelijkheden voor.
En opleiding kan zeker helpen. Een schandalig hoog percentage van jongeren kent niet eens het verschil tussen een doorlopende opdracht of een domiciliëring.
En dan ja... sommige mensen hebben het lastig om goede keuzes te maken in het leven, en af en toe moet je die tegen zichzelf beschermen.
Dat mensen vroeger om de haverklap persoonlijke leningen aangeboden kregen aan 10% .. om het einde van de maand te halen, of om toch maar die all-in vakantie te kunnen doen is gewoon fout. Een beetje later draaien we daar allemaal voor op omdat die mensen in budgetbeheer moeten en het OCMW daar tijd en moeite in moet steken.
Krijg maar eens te maken met een gezin in budgetbeheer die een huis van jou huurt. Je krijgt je geld niet, het duurt maanden eer je ze er uit krijgt, en dat door één of andere madame Leemans die vriendjes wil maken aan 10-15% rentes....
Maar nog eens, het begint met opleiding en opvoeding. Elke geïnvesteerde euro brengt vet geld op later.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Euh... NL zit wel in een veel strengere LD dan België op dit moment.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
welja, en het is exact hetzelfde...sluiten brengt niets op
- Likes 1
Comment
-
jaaaa, en een LD...en toch exact zelfde cijfers nu met huidige golf als belgie prorata, je zou zelfs kunnen afleiden dat de gevaccineerden er ook niet toe doen
het zijn niet de LD's die de curve ombuigen want das een natuurlijk verloop, de britten hebben ook 0 ùaatregelen opgelegd tijdens hun huidige golf en de piek is alweer achter de rug..NB zaten de feestdagen los in hun piek
Comment
Comment