Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door 1023 Bekijk Berichten
    Wat is corona?
    Mexicaans bier! :-)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Mexicaans bier! :-)
      Hahaha, of een Toyota

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Volgens Benneke wuiten is het een Toyota Corona. Remember? Idiote kerel toch.
        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
          Volgens Benneke wuiten is het een Toyota Corona. Remember? Idiote kerel toch.
          En die blijft maar rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

Iets da de hersencellen aantast. Sterke vorm van egoïsme ook.
            Is niks nieuws dit , bestaat al sins mensenheugenis.

Comment

• Dubbel post
              Last edited by turboslak; 18/02/2022, 17:19.

Comment

• Man man, storm eunis en het grootste gevaar op de snelweg zijn twijfelaars die op het middenvak remmen: “ga ik nu toch achter de camion rechts rijden om de afrit te nemen of kan ik nog 4 camions in minder als 400m inhalen aan 95km/h”

Comment

• Was de moeite, ons 2de garage, blokhut, nog nooit zo hard zien “verplaatst” worden. We vreesden op een bepaald moment voor onze Civic die daar instond, ni normaal!
                  Peugeot 206'je die buitenstond omlaag geduwd zien worden, ongezien…

Comment

• https://www.hln.be/tv/jill-peeters-4...doen~a4693542/

weer niets over mismanupilatie dam, terwijl de verslaggeving de dagen ervoor even intens was als de storm gisteren
                    hoe serjeus is zoeits? ja het was uitzonderlijk...maar het onder de mat schuiven van de realiteit is nog uitzondelijker

Comment

• Hier voor de deur passeert vandaag de rally (rally van Haspengouw).
                      Ale, einde van de kp is hier iets verder, er mogen hier geen auto's de straat op komen, maar dat trekken ze zich niet aan.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• de flikkenkarren van onze zone hebben sinds kort aan de voor- en achteruit rood-blauwe ledzwaailichten

das geen ergernis, maar ik dacht dat 'red and blue' in belgie niet wettelijjk was...heeft er iemand meer info over

uit wiki...ik weet dat het geen referentie is

Een rood zwaailicht is een niet-erkende kleur voor hulpverleningsvoertuigen in Nederland en België waardoor deze niet terugkomt op hulpverleningsvoertuigen. In andere (Europese) landen wordt deze kleur zwaailamp wel toegepast voor voorrangsvoertuigen. In Japan bijvoorbeeld

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          de flikkenkarren van onze zone hebben sinds kort aan de voor- en achteruit rood-blauwe ledzwaailichten

das geen ergernis, maar ik dacht dat 'red and blue' in belgie niet wettelijjk was...heeft er iemand meer info over

uit wiki...ik weet dat het geen referentie is

Een rood zwaailicht is een niet-erkende kleur voor hulpverleningsvoertuigen in Nederland en België waardoor deze niet terugkomt op hulpverleningsvoertuigen. In andere (Europese) landen wordt deze kleur zwaailamp wel toegepast voor voorrangsvoertuigen. In Japan bijvoorbeeld

Hieruit zou ik denken dat ze op zijn minst geen rood zwaailicht vooraan mogen hebben.

Comment

• Ja dat dacht ik ook, is de er een aanpassing van de wet geweest op hun verlichting?

Comment

• Het wordt erger: een tijd geleden is er in Kapellen een aanpassing gebeurd in het centrum, waarbij enkele straten 1 richting zijn geworden. Nu moeten auto's die tegenover elkaar aan een licht staan dezelfde straat in. Er zijn 2 vakken voorzien zodat elks op zijn eigen vak kan rijden en wat verder kan wisselen van vak indien nodig. In het begin deden sommige mensen dat fout door meteen al van vak te willen wisselen en zo het hele kruispunt te blokkeren met een hoop gefrustreerde mensen als gevolg.
                              Nu is deze situatie al enkele jaren zo en zou je denken dat iedereen er wat aan gewend is en het kruispunt niet meer blokkeert. Maar wat blijkt, het gebeurt net vaker.
                              En dat ergert mij dus. Als ik die bocht kan nemen met mijn 7 reeks zonder de borduur of een mede weggebruiker te raken moet iemand met een polo dat ook kunnen, maar neen…

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Comment

• er wordt daar idd te weinig geweefd

over hetzelfde punt begrijp ik niet dat naast het standbeeld de aangebrachte fietstekens op het wegdek blijkbaar voor niemand zichtbaar zijn en hen geen plaats wordt gegund

Comment

• _______
                                  Last edited by Jakkel; 18/06/2022, 15:41.

Comment

• En dat terwijl de praktijkexamens meer inhoud krijgen. Maarja, mentaliteit krijg je niet mee tijdens zo een opleiding, dat komt van thuis.

Comment

• Tja, met alle respect, maar het is de fietser zelf die het verkloot. Echt waar: (1) kruispunten worden conflictvrij gemaakt zodat fietsers veilig kunnen oversteken -> ik zie dagelijks vele fietsers het rode licht negeren zodat ik mij afvraag wat voor nut dit heeft. (2) als ik mij op het werk van de parking naar mijn bureau begeef moet ik over een wandelpad waar ook collega's met de fiets gebruik van maken. Er staat een duidelijk bord "fietsers afstappen". Hoeveel fietsers doen dit denkt u? Juist ja, 0,5 op 10, en maar bellen om uit de weg te gaan. (3) overal voorrang negeren, (4) op het jaagpad/dijk iedereen van de weg fietsen alsof ze de Tour de France aan het rijden zijn,... Ik kan zo nog eindeloos doorgaan, zonder licht fietsen, richting negeren, op de weg rijden terwijl er een schitterend fietspad naast ligt... En maar klagen... Wie betaalt er eigenlijk wegentaks? Misschien moeten we het geld eens gaan halen bij "koning" fietser. Mss beter lid worden van "fietsforum"?
                                      Last edited by de.majoor; 18/06/2022, 02:32.
                                      2009 Alfa Romeo 147

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door de.majoor Bekijk Berichten
                                        Tja, met alle respect, maar het is de fietser zelf die het verkloot. Echt waar: (1) kruispunten worden conflictvrij gemaakt zodat fietsers veilig kunnen oversteken -> ik zie dagelijks vele fietsers het rode licht negeren zodat ik mij afvraag wat voor nut dit heeft. (2) als ik mij op het werk van de parking naar mijn bureau begeef moet ik over een wandelpad waar ook collega's met de fiets gebruik van maken. Er staat een duidelijk bord "fietsers afstappen". Hoeveel fietsers doen dit denkt u? Juist ja, 0,5 op 10, en maar bellen om uit de weg te gaan. (3) overal voorrang negeren, (4) op het jaagpad/dijk iedereen van de weg fietsen alsof ze de Tour de France aan het rijden zijn,... Ik kan zo nog eindeloos doorgaan, zonder licht fietsen, richting negeren, op de weg rijden terwijl er een schitterend fietspad naast ligt... En maar klagen... Wie betaalt er eigenlijk wegentaks? Misschien moeten we het geld eens gaan halen bij "koning" fietser. Mss beter lid worden van "fietsforum"?
                                        Of, heel misschien, denken dat degene die in de fout gaan aangepakt moeten worden maar zelf niet mee fouten gaan maken als autobestuurder? Je haalt hier situaties aan waarover Bobo en ik het in Kapellen niet over hebben. Als je een ouder met kind door het centrum ziet fietsen en het is al moeilijk genoeg omdat onze leuke overheid het weer eens verkloot heeft is het m.I niet teveel gevraagd om wat te vertragen of die mensen de tijd en ruimte te geven om op een veilige manier over te steken.
                                        Over de idioten (fiets of auto maakt helemaal niets uit) geef ik u gelijk, een soort van idiotentaks zou tof zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door de.majoor Bekijk Berichten
                                          Tja, met alle respect, maar...
                                          Er lijkt mij niet veel respect in de rest van jouw post te zitten. Dus als je geen respect hebt, moet je niet zeggen "met alle respect". Het is wel duidelijk dat je dat niet hebt.
                                          Typisch zo'n zin : ergens zogezegd mee akkoord gaan en volledig begrijpen, en dan na de komma die "maar" en je volledig laten gaan. Ga er dan gewoon niet mee akkoord. Zeg dan gewoon dat je er niet mee akkoord gaat of dat je er geen respect voor hebt.

Comment

Working...
                                          X