Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door de.majoor Bekijk Berichten
    Tja, met alle respect, maar het is de fietser zelf die het verkloot. Echt waar: (1) kruispunten worden conflictvrij gemaakt zodat fietsers veilig kunnen oversteken -> ik zie dagelijks vele fietsers het rode licht negeren zodat ik mij afvraag wat voor nut dit heeft. (2) als ik mij op het werk van de parking naar mijn bureau begeef moet ik over een wandelpad waar ook collega's met de fiets gebruik van maken. Er staat een duidelijk bord "fietsers afstappen". Hoeveel fietsers doen dit denkt u? Juist ja, 0,5 op 10, en maar bellen om uit de weg te gaan. (3) overal voorrang negeren, (4) op het jaagpad/dijk iedereen van de weg fietsen alsof ze de Tour de France aan het rijden zijn,... Ik kan zo nog eindeloos doorgaan, zonder licht fietsen, richting negeren, op de weg rijden terwijl er een schitterend fietspad naast ligt... En maar klagen... Wie betaalt er eigenlijk wegentaks? Misschien moeten we het geld eens gaan halen bij "koning" fietser. Mss beter lid worden van "fietsforum"?
    is er iemand over uw pietje gereden….

Denk eens 2 keer na voor je zoiets schrijft.
    Wat wil je door je straat? 10 auto’s of 10 fietsers?

en wat taksen betreft…. We weten al jaren dat auto’s niet genoeg taksen betalen om alle directe en indirecte kosten te vergoeden die ze veroorzaken.

Het enige wat helpt is meer plaats voor fietsen en voetgangers.
    Ik ga nu veel liever naar Mechelen dan naar Antwerpen. In Mechelen is de fiets de baas, en wordt de auto getolereerd.
    In Antwerpen is het omgekeerd. Raad eens waar de meeste ongevallen gebeuren?

En voor elke fietsterrorist zijn er 2 cowboys in de auto. Als het tot conflicten komt is de fiets altijd zwakker.

Ik doe ook fietstoertjes, met een beetje gezond verstand en hoffelijkheid heb ik geen problemen gehad. Je moet je plaats kennen. Als ik wandel op een jaagpad, dan weet ik dat ik continu voorbijgezoefd word door fietsers, en als ik fiets in een park beschouw ik mezelf als gast, en hebben voetgangers de voorrang.
    En ja, idioten vind je overal… wandelaars met de hond los op een jaagpad. Kan best snappen dat die af en toe vervloekt worden. Of kindjes die breeduit over een fietsautostrade lopen… dikke nope.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

is er iemand over uw pietje gereden….
      Nee hoor mijn pietje is gelukkig nog intact...

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

en wat taksen betreft…. We weten al jaren dat auto’s niet genoeg taksen betalen om alle directe en indirecte kosten te vergoeden die ze veroorzaken.
      21% BTW op de aankoop van een wagen + BIV + jaarlijkse rijtaks + accijnzen op de brandstof? Come'on...

Ik ga nu veel liever naar Mechelen dan naar Antwerpen. In Mechelen is de fiets de baas, en wordt de auto getolereerd.
      In Antwerpen is het omgekeerd. Raad eens waar de meeste ongevallen gebeuren?
      Je vergelijkt nu een provinciestad met de grootste stad van Vlaanderen. Appelen en peren?

Ik doe ook fietstoertjes, met een beetje gezond verstand en hoffelijkheid heb ik geen problemen gehad. Je moet je plaats kennen. Als ik wandel op een jaagpad, dan weet ik dat ik continu voorbijgezoefd word door fietsers, en als ik fiets in een park beschouw ik mezelf als gast, en hebben voetgangers de voorrang.
      En ja, idioten vind je overal… wandelaars met de hond los op een jaagpad. Kan best snappen dat die af en toe vervloekt worden. Of kindjes die breeduit over een fietsautostrade lopen… dikke nope.
      Blij te lezen dat jij je plaats kent. Enkel maar respect hiervoor. Ik ken die van mijn ook, maar ondervind dat steeds minder mensen die plaats kennen en dat frustreert enorm.. :-/
      2009 Alfa Romeo 147

Comment

• Het inmasseren van het bannen van persoonlijk individueel vervoer

You'll own nothing but you must be happy, dat gaan we nog zien

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Goh, ik zie die evolutie van autootjes pesten in het centrum toch oprukken.

Comment

• we hebben er vaak zelf massaal voor gekozen om ipv naar de iets duurdere buurtwinkel te gaan, te kiezen voor de winkelcentra buiten de grote steden. als er voldoende alternatieven zijn om lokaal te blijven dan heb je vaak geen auto meer nodig. En een nog steeds stijgende trend is die van de pakjesdiensten. Waarom nog naar de winkel gaan als men het aan de deur levert?
            www.peugeotforum.be

Comment

• Bestaan omgekeerde driehoeken en stopstrepen niet voor speedpedelec warriors en koersfiets fanaten? Iedere dag zie ik ze weer over de steenweg stormen zonder stoppen. Alsof ze voorrang hebben op iedere weggebruiker. Voetgangers moeten zich reppen om uit de weg te zijn.
              “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                we hebben er vaak zelf massaal voor gekozen om ipv naar de iets duurdere buurtwinkel te gaan, te kiezen voor de winkelcentra buiten de grote steden. als er voldoende alternatieven zijn om lokaal te blijven dan heb je vaak geen auto meer nodig. En een nog steeds stijgende trend is die van de pakjesdiensten. Waarom nog naar de winkel gaan als men het aan de deur levert?
                Elke keer dat ge iets online koopt maakt ge uw eigen stadscentra kapot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                  Correctie, de overheden maken de stadscentra kapot en pushen de mensen op die manier in de richting van online winkels en winkelcentra buiten het centrum.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                    Correctie, de overheden maken de stadscentra kapot en pushen de mensen op die manier in de richting van online winkels en winkelcentra buiten het centrum.
                    Die massa auto’s die zich vastrijden in de stadscentra zoals Antwerpen, Gent enz... om o.a. te gaan shoppen, dat zijn hoofdzakelijk overheidsauto’s? Of wat bedoel je met de stelling dat ’de overheid’ de stadscentra kapot maakt? Ik heb de indruk dat veel steden pogingen doen om hun centra terug wat leefbaarder te maken, weliswaar de één met wat meer of minder succes dan de ander.

Comment

• Zelfs in de steden zal er hopelijk nog wat volk overblijven dat naast alleen shoppen nog werkt in de maakindustrie (ook al is dat co2 intensief en wil men dat ook liever in china oid)

Alleen door alles en vooral energie duur te houden en het onbetaalbaar te maken zal voor veel mensen de reden zijn om hun auto weg te doen…de jeugd is wat minder autominded mss, maar vooral omdat taxi-mapa hen voert…want het ov in de steden is naast de spits niet het veiligst aanvoelend vervoermiddel

Comment

ik koop online omdat ik het niet meer zie zitten om nog naar de stad te rijden. ge komt er geld uitgeven maar langs de andere kant doet men er alles aan om u buiten te houden en veel te veel laten betalen voor een te kleine parking. En dan vaak de houding van de winkeliers... ik wil het niet veralgemenen maar er zijn er genoeg die het niet de moeite vinden om met hun klanten bezig te zijn. Als ik dan moet vergelijken met Nederland gaat het daar veel gemoedelijker aan toe, ook al koop je niets.
                        www.peugeotforum.be

Comment

• ben het bewust lang blijven volhouden...maar door de (voor mij persoonlijk vervloekte en het zaadje voor toekomstige malaise) lockdown toch wel het ongelooflijke gemak leren kennen ...ik beleef nu sowieso niet echt plezier aan shoppen, behalve je zeeen van tijd hebt tijdens vakantie als tijdverdrijf

Comment

Gisteren heeft Coolblue mij een koelkast geleverd, geplaatst waar ik hen wees en mijn oude meegenomen.
                            Ik heb geen stadscentrum - laat staan een stadscentra - waar je een koelkast kan kopen. Moet ik dan 10 km met mijn fiets naar je zogezegde stadscentra met mijn oude koelkast op de bagagedrager, en dan met de nieuwe er op zo terug naar huis dan ?

Comment

• Doe bijna al mijn aankopen online, de winkeliers hebben er destijds zelf voor gezorgd trouwens met hun slechte service en lange wachttijden. Als je de prijzen vergelijkt is het soms ni te geloven wat ze in de winkel durven vragen voor hetzelfde item, als ze het al op stock hebben tenminste…
                              Uiteindelijk kijk ik naar mijn eigen portemonnee en waarom meer betalen als het goedkoper en nog is gratis geleverd kan?

Comment

• Ik koop vooral producten online die ik niet zomaar vind in m'n omgeving. En met die algemene verkeersellende vind ik het sowieso nog een ramp om m'n auto te nemen om wat verder weg nog iets in een winkel te gaan kopen.

Comment

• Bij veel grote online winkels kan je nu ook kiezen voor een eco levering.
                                  Je kan het ook de dag er na ontvangen of maximaal 5 dagen na bestelling naargelang de route die ze moeten rijden. Weekend telt wel mee in die 5 dagen.

De prijs verschillen zijn inderdaad soms te groot.

Tellers voor in de meterkast die online goedkoper zijn dan wat mijn zelfstandige neef er moet voor betalen via zijn zaak.
                                  Buiten lampen van 175€ in de dhz zaak die je online voor 76€ kan kopen.
                                  Beide online winkels waarvan hier sprake hebben ook een fysieke winkel.
                                  Zwembad stofzuiger die overal tussen 130 en 150€ kost in een speciaal zaak gevonden voor 67€.
                                  Die had er nu wel veel meer in zijn winkel liggen dan de andere winkels die allerlei spullen verkopen maar het prijsverschil is enorm.
                                  Enkele weken nog iets gekocht in een winkel terwijl ik wist dat het 20€ duurder was dan online maar ik stond er nu toch.
                                  Maar ook 20€ is eigenlijk al veel om er zelf om te moeten komen.
                                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• 10 jaar oud

Brug in Noorwegen stort in: 2 voertuigen belanden in het water https://www.hln.be/buitenland/brug-i...ater~a40d4a5e/

Klimaatsverandering wrs

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                      Ik koop vooral producten online die ik niet zomaar vind in m'n omgeving. En met die algemene verkeersellende vind ik het sowieso nog een ramp om m'n auto te nemen om wat verder weg nog iets in een winkel te gaan kopen.
                                      Idem eigenlijk.
                                      De keuze is online ook gigantisch terwijl je in de grote zaak aan de rand van de dichtste centrumstad misschien 5 verschillende modellen vind. Het kost me veel tijd, benzine, en meestal weten die verkopers van toeten nog blazen. Tenzij je bij speciaalzaken koopt, gaat de winst evengoed naar aandeelhouders en CEO's en managers allerhande.

Ik zie de meerwaarde niet om bij bv. de fietsenboer een helm te gaan kopen. Die weten er - met alle respect- echt niet meer van dan ikzelf.
                                      Winst maken doen die trouwen gewoon op onderhoud en te snel nieuwe onderdelen installeren.
                                      Het hield bij mij op toen ze na een goeie anderhalve maand alweer remschijven, remblokjes,... (een heleboel) gingen vervangen.

- Ja, da's helemaal versleten hé
                                      - Da's wel wat raar. Jullie hebben nog maar net alles vervangen voor quasi 250 euro.
                                      - ...

En sindsdien nooit meer binnen geweest.
                                      Dan koop ik die spullen zelf wel en installeer ze ook. Eigenlijk is 80% van onderhoud écht niet moeilijk.

En zo zetten ze zichzelf soms echt buitenspel. Vroeger had je weinig andere keuze. Die tijd is voorbij...
                                      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Nou, weinig ergernissen hier, dat is op zich mooi.
                                        Gisteren nog eens, doe ik niet zo vaak, met auto gependeld naar/van Brussel. 's Avonds E40 naar Leuven, geen file maar wel beetje regen, iedereen reed zo een 90-100 km/u. Maar echt grappig hoe weinig die spitsstrook wordt gebruikt, ik reed er haast alleen. Je zou toch denken dat de overgrote hoop van automobilisten daar gisteren NIET voor de eerste keer op de E40 reden. Die spitsstrook ligt er nu toch ook al wel even (jaar of tien?). De veel recentere spitsstrook op de E314 Leuven -> Aarschot werd zowaar wel redelijk goed gebruikt

Comment

• Zie je op de spitsstrook E313 in Wommelgem ook heel vaak hoor.

Comment

Working...
                                          X