Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Vandaag sinds lange tijd nog eens in de ochtendspits gezeten op de Antwerpse ring. Wat een drama is dat voor iets.

    Wel een gefrustreerde motard gezien. Op het middenvak hangt een vrachtwagen die iets te veel links rijdt op z'n vak en op het linkse vak een Range Rover die in het midden rijdt. Komt er eentje aangevlogen, moto met zijkoffers (te snel voor tussen een file te rijden), en maar claxoneren en flashen met z'n lichten om dan af te sluiten om 2x op de Range te slagen .

    Die Range had mss kunnen ospchuiven maar om dan zo belachelijk te doen.
    BMW X5 45e

    Comment


    • Last edited by Jakkel; 06/02/2023, 21:07.

      Comment


      • Vandaag weer eens van dat… kilometers achter mij niemand te zien. Moet er toch weer een idioot voor mij de steenweg opdraaien in mijn rijrichting zodat ik volop in de remmen mag gaan, waar hebben die hun rijbewijs gehaald?
        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

        Comment


        • Het is bijna een half jaar geleden dat er nog eens geërgerd werd:

          Wat een leuk daguitstapje moest worden voor Zwevegemse wielerclub Zwefie naar Breskens, eindigde vrijdagochtend in een traumatische ervaring op het jaagpad in Nevele. De fietsers van Zwefie werden van de weg gereden door een stoer peloton dat aan een rotvaart uit de tegenovergestelde richting kwam. Barbara Deloose (44) uit Waregem liep een sleutelbeenbreuk op. “Het toppunt is dat de groep wielrenners gewoon doorreed, alsof er niets gebeurd was.”

          Comment


          • gezond verstand gebruiken zit er toch niet meer in
            www.peugeotforum.be

            Comment


            • Ik vond het koosnaampje ”Strava-stoefers” goed gevonden.

              Comment


              • Als het echt op Strava staat, kunnen ze gewoon achterhalen welke groep het was.
                Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                Comment


                • dat hebben ze ook gedaan... een deel heeft zich al verontschuldigd
                  www.peugeotforum.be

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                    Ik vond het koosnaampje ”Strava-stoefers” goed gevonden.
                    Inderdaad goed gevonden. Allemaal dezelfde, die mannekes in hun spannende lycra pakskes, ze denken allemaal dat ze Van Aert of Evenepoel zijn. Al een geluk dat al de e-bikes steeds zo hoffelijk zijn, mooi naast elkaar fietsen op de rechterhelft van de rijbaan of fietspad, altijd oplettend als ze een blinde bocht aansnijden, ze horend ie wielerterroristen ook altijd al van ver aankomen en maken dan onmiddellijk plaats, enz... Stel je voor dat ze zich ook zo zouden gedragen als al dat gedrocht op die kromme stuur fietskes, er zouden nog veel meer ongelukken gebeuren. Over de automobilisten kan ik kort zijn, die zijn immers altijd zeer hoffelijk tegenover fietsers.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

                      Inderdaad goed gevonden. Allemaal dezelfde, die mannekes in hun spannende lycra pakskes, ze denken allemaal dat ze Van Aert of Evenepoel zijn. Al een geluk dat al de e-bikes steeds zo hoffelijk zijn, mooi naast elkaar fietsen op de rechterhelft van de rijbaan of fietspad, altijd oplettend als ze een blinde bocht aansnijden, ze horend ie wielerterroristen ook altijd al van ver aankomen en maken dan onmiddellijk plaats, enz... Stel je voor dat ze zich ook zo zouden gedragen als al dat gedrocht op die kromme stuur fietskes, er zouden nog veel meer ongelukken gebeuren. Over de automobilisten kan ik kort zijn, die zijn immers altijd zeer hoffelijk tegenover fietsers.
                      Het was een grapje, niks persoonlijk, overal zit kaf tussen het koren.

                      Comment


                      • Het probleem is dat je dat dus wel constant achter het hoofd geslingerd krijgt.
                        Ik gedraag me hoffelijker dan 90-95% van de fietsers, en dat is geen 'eigen log stinkt'. Ook in de auto doe ik dat.

                        Maar minstens 1 à 2 keer per dag krijg ik dat te horen.
                        Maar blijkbaar is 10-15 per uur fietsen, slingeren van links naar rechts, hardnekkig naast elkaar blijven rijden, stilstaan midden op de weg, zonder kijken of reden uitwijken,... doodnormaal op een fiets.
                        Het is de koersfietser die drie keer belt zonder gevolg en dan maar inhaalt waar het kan, die onverantwoord is.
                        Ik maak me er op de weg al lang niet meer druk in, al durf ik wel even remmen als ik nageroepen wordt om vriendelijk uitleg te vragen. Die ik dan meestal niet krijg.

                        O ja, https://www.strava.com/athletes/993267
                        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                        Comment


                        • het maakt niet uit met wat ge rijdt. zij die de ezel uithangen doen dat met elk voertuig.
                          www.peugeotforum.be

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

                            Het was een grapje, niks persoonlijk, overal zit kaf tussen het koren.
                            Weet ik wel hoor.
                            Ik heb het gewoon moeilijk met altijd dat gebash op het wielertoerisme, vooral op sociale media, terwijl er minstens zoveel incidenten zijn met 'andere' fietsers en weggebruikers die in de media amper onder de aandacht komen. Ik heb dit jaar al bijna 12.000 km's met de fiets gereden. Ik rijd niet alleen met de koersfiets, ook met de MTB, gravel en met een gewone stadsfiets. Ik mag me dus wel enigszins als een ervaringsdeskundige beschouwen. De meeste incidenten die ik zie of tegenkom onder de tweewielers zijn die met 25km/h e-bikes, vooral dan met wat oudere mensen erop, op twee staan de speedpedelecs, op drie de fietsende schoolgaande jeugd en pas op vier de wielertoeristen. Niks vooroordelen of vooringenomenheid, enkel een objectieve waarneming.

                            Comment


                            • De Fietsbus werd in 2018 opgestart als een testproject om de toegankelijkheid van het havengebied voor de fietser te vergroten. Ze zorgt ervoor dat fietsers het Kanaaldok en de Schelde kunnen kruisen via de Tijsmans- en de Liefkenshoektunnel en bespaart hen zo een omweg van tientallen kilometers. Het huidige contract met de uitvoerder loopt op 30/09/2023 af.

                              Sinds 2018 is er heel wat veranderd. Zo vaart DeWaterbus nu ook tussen Liefkenshoek en Lillo en biedt dus op vrijwel dezelfde plaats als de Fietsbus ook een Scheldekruising aan. Daarnaast staat de bus helaas nog vaak in de file in de tunnels, waardoor de dienstverlening verstoord wordt. Dit leidt vaak tot frustraties en ongemak bij de gebruikers.
                              Daarom hebben MLSO en het Havenbedrijf Antwerpen-Brugge besloten om vanaf 01/10 het aanbod van de fietsbus aan te passen naar de kruising van één tunnel, de Tijsmanstunnel. Zo hopen ze een stabieler en evenwichtiger aanbod te kunnen voorzien met minder impact van mogelijke filevorming.
                              Voor het traject Noorderlaan – Scheldelaan met de Fietsbus wordt in elke richting een doortocht om de 15 minuten aangeboden. Hiervoor worden afhankelijk van het tijdstip één of twee bussen ingelegd. Het kortere traject vermindert de kans op vertragingen waardoor de gebruikers kunnen rekenen op een stabielere dienstverlening.
                              Voor de Scheldekruising kunnen de gebruikers beroep doen op de Waterbus, een dienstverlening die ook door het Havenbedrijf werd opgestart en al een zeer grote, positieve impact heeft gehad op de bereikbaarheid van de haven. Uit overleg met Aqualiner (de operator van deWaterbus) is gebleken dat er op de as Lillo – Liefkenshoek voldoende capaciteit is (50 fietsers per Waterbus). Aqualiner heeft ook gegarandeerd dat vanaf september de normale dienstregeling terug gevolgd zal worden. Zo is er voor slechts 1 euro elk half uur een oversteek.
                              De gebruikers die nu de volledige doorsteek maken (8% van de passagiers) kunnen dat vanaf 1 oktober doen door de Fietsbus en DeWaterbus te combineren.
                              De Fietsbus blijft zeven dagen op zeven rijden, met de eerste rit om 4u45 en de laatste om 23u.

                              terug gedaan met het openbaar vervoer in de waaslandhaven, waterbus covert niet alle shift-uren

                              Comment


                              • update

                                De Fietsbus blijft door de Liefkenshoektunnel rijden
                                Port of Antwerp-Bruges besliste in het kader van efficiëntie om het traject van de Fietsbus vanaf 1 oktober te beperken tot de Tijsmanstunnel omdat DeWaterbus de rol van de Fietsbus kan overnemen voor de oversteek van de Schelde.
                                Deze beslissing deed heel wat stof opwaaien binnen de havengemeenschap. Op initiatief van havenschepen Annick De Ridder zat het Havenbedrijf deze week samen met diverse stakeholders.
                                Hierna is beslist om de huidige dienstverlening van de Fietsbus te behouden, ook na 1 oktober 2023. De Fietsbus blijft dus door de Liefkenshoektunnel rijden.
                                Iedereen zal zijn of haar woon-werkverkeer op dezelfde slimme en aangename manier met de fiets kunnen blijven doen.

                                Comment


                                • Lang geleden, maar vandaag nog eens uitgestapt voor een gevalletje verkeersagressie. Sta als eerste bij de verkeerslichten en achter mij staat een oudere heer op een Harley met daarachter een snotneus in een BMW 520d. Licht springt op groen en ik rij verder tegen 30km/h wat daar de geldende max. snelheid is. De Harley gaat me met het nodige theater voorbij en de Beemer zit zeer kort op m'n kont met continu flikkerende lichten. Toch efkes gestopt en gevraagd wat zijn probleem was. Kerel zag er niet heel helder uit en zijn antwoord getuigde ook niet van enige originaliteit. Maar ingestapt en verder gereden. Dus als ge een BMW 520d met nr.plaat 1-KUS 857 ziet rijden beter goed opletten.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                    Dus als ge een BMW 520d met nr.plaat 1-KUS 857 ziet rijden beter goed opletten.
                                    Ge hebt hem toch een tong gedraaid?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                                      Ge hebt hem toch een tong gedraaid?
                                      Euh, nope, ik ben niet van de herenliefde.

                                      Comment


                                      • ben vorige ook uitgestapt voor agressie voor mij. eentje met bmw x3 die het eerst nodig vond mij volle bak voorbij te steken en bijna mijn buitenspiegel mee te nemen. daarna aan een kruispunt vond 'm dat het niet rap genoeg vooruit ging en is 'm uutgestapt en van zijn oren gaan maken. Ben ook uitgestapt, 'm uitgescholden voor alles wat ik kon opkomen en netjes op gewezen dat mijn dashcam alles wat'm heeft gedaan en nog zou gaan doen gefilmd heeft/nog gaat filmen. 't was direct al een pak minder met zijn gemuil, stapt in en rijdt vanaf dan een pak kalmer.

                                        Paar dagen daarvoor, paar jong gasten die gek deden. Ik haal vrachtwagen in die traag rijdt. zie daarvoor auto's rijden maar voor mij plek genoeg om in te halen. Ik haal in, jonge gasten ook.... maar die halen mij onmiddellijk ook in met een veel te hoge snelheid. Ik reed al rechts gaspedaal los omdat ik hem zag komen, maar ondertussen al tegenligger en de auto's voor ons waren ook al te dicht gekomen. Vier auto's bijna op elkaar omdat mijnheer met zijn lelijk ringbaartje vond dat hij er nog tussen kon.
                                        www.peugeotforum.be

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                          Lang geleden, maar vandaag nog eens uitgestapt voor een gevalletje verkeersagressie. Sta als eerste bij de verkeerslichten en achter mij staat een oudere heer op een Harley met daarachter een snotneus in een BMW 520d. Licht springt op groen en ik rij verder tegen 30km/h wat daar de geldende max. snelheid is. De Harley gaat me met het nodige theater voorbij en de Beemer zit zeer kort op m'n kont met continu flikkerende lichten. Toch efkes gestopt en gevraagd wat zijn probleem was. Kerel zag er niet heel helder uit en zijn antwoord getuigde ook niet van enige originaliteit. Maar ingestapt en verder gereden. Dus als ge een BMW 520d met nr.plaat 1-KUS 857 ziet rijden beter goed opletten.
                                          Typisch voor deze tijd dit

                                          Hier is het in de hele wijk 30 km/h en terecht. Ik schat echter dat 80% van het klootjesvolk dat hier dagelijks voorbij geraasd komt en onze omgeving als sluipweg gebruikt zich daar niet aan houdt. De aanduiding van de max snelheid staat in koeien van letters op de grond geschilderd en de platen staan overal.

                                          Ik ben ook geen voorstander van overdreven controles om de kas te vullen maar hier kunnen ze niet genoeg flitsen of verkeersremmers leggen. Er moeten altijd eerst een paar onschuldige dodelijke slachtoffers vallen eer er daadwerkelijke oplossingen komen
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X