in duitsland vond ik het opmerkelijk dat in het dorpje waar we verbleven hoe goed iedereen zich aan de 30 km/h hield. Hier wordt het aanzien als een straf...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IX
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenin duitsland vond ik het opmerkelijk dat in het dorpje waar we verbleven hoe goed iedereen zich aan de 30 km/h hield. Hier wordt het aanzien als een straf...
Ah ja, want in Duitsland is toch geen snelheidsbeperkingEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Klopt! Zoals ik hier nogal schreef rijden de Duitsers een pak gedisciplineerder dan onze landgenoten. Als je op de Autobahn een zot door de werken ziet scheuren tegen 120 km/h is het een Belg of een Hollander
Ah ja, want in Duitsland is toch geen snelheidsbeperking
Maar tegenwoordig kunnen die Duitsers evengoed links/middenhangen zoals de eerste beste Nederlander.
BMW X5 45e
Comment
-
Uitzonderingen op de regel zijn er altijd natuurlijk. Ik kan alleen maar zeggen wat ik met mijn vele kilometer in Duitsland telkens vaststel.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
Qua snelheid wel ja.
Maar tegenwoordig kunnen die Duitsers evengoed links/middenhangen zoals de eerste beste Nederlander.
Comment
-
weinig last van gehad eerlijk gezegd. het waren eerder de buitenlanders die links bleven plakken
Comment
-
Op zich is een zone 30 om sluipverkeer t e vermijden ook een complet verkeerde redenering.
In mijn eigen straat is het nu ook zo. Amper minder verkeer, misschien net iets minder vrachtwagens.
Maar het zijn de bewoners die de prijs betalen. Het regent boetes van 31 tem 35-36 km/u.
Da's even niet opletten en je hangt er al aan. Het is een gewestweg met doorgaand verkeer.
Deze week ook m'n eerste GAS boete binnen gekregen. 37 per uur. Levensgevaarlijk en asociaal rijgedrag op een stuk van 100 meter trakectcontrole om 7u30 's morgens.
Lo-Reninge heeft 3000 inwoners en 5 (!) trajectcontroles.
Het is ook veelzeggend dat in die contracten staat dat de gemeentes niet te veel snelheidsremmende maatregelen mogen nemen.
Voor de verkeersveiligheidIdleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
ja, das een vreemd verhaal van die trajectcontroles
...moet wel zeggen, ik kom nu wat vaker in uw cote...de westvlamingen rijden snel(ler) ! bij ons rijdt er kwasi niemand nog te snel (behalve zone 30), maar aan de westkust komen ze nogal gatplakken als je je aan de regels houdt...en - voor mij - ook vreemd, buiten de bebouwde kom wegen waar je nog 90 mag
Comment
-
ik begrijp die hetse om de snelheid niet. 30 is 30, of zie ik het anders? hulpmiddelen genoeg, gaande van cruise control, snelheidsbeperker tot apps die u waarschuwen bij te snel rijden.
en de snelheid die op de boete staat is al een correctie van 7%...2 maal, want de meeste snelheidsmeters in een auto staan ook optimistisch afgesteld. Genre 5 km/h meer dan ge.werkelijk rijdt. Dus als ge een 37 hebt, dan staat er op uw meter al bijna 45 km/h. Da's niet even verstrooid zijn.
en opnieuw: straf dat ze in het buitenland die problemen blijkbaar niet hebben. blijkbaar vinden wij als belgen het doodnormaal om de wet maar te blijven buigen naar onze goesting.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenHet is ook veelzeggend dat in die contracten staat dat de gemeentes niet te veel snelheidsremmende maatregelen mogen nemen.
Voor de verkeersveiligheid
Het is immers de bedoeling dat je je binnen een trajectcontrole aan een bepaalde max snelheid houd (50 of 70 km/h), maar als je moet gaan afremmen en soms zelfs stoppen voor wegversmallingen en dergelijke, dan betekend dat dat je tussen die snelheidsremmers net een stuk sneller kunt gaan rijden om uiteindelijk nog altijd een gemiddeld te behalen dat onder die maximum snelheid ligt en dat is uiteraard niet de bedoeling.
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenja, das een vreemd verhaal van die trajectcontroles
...moet wel zeggen, ik kom nu wat vaker in uw cote...de westvlamingen rijden snel(ler) ! bij ons rijdt er kwasi niemand nog te snel (behalve zone 30), maar aan de westkust komen ze nogal gatplakken als je je aan de regels houdt...en - voor mij - ook vreemd, buiten de bebouwde kom wegen waar je nog 90 magOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenHier in Limburg hebben we toch ook nog wel wat plaatsen waar je nog 90 mag.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Het is vooral de wildgroei en willekeur qua zone 30's die me stoort. Als je op een gewestweg rijdt is het constant wisselen qua snelheid.
Ik heb intussen al een paar honderd keer door die trajectcontroles in eigen gemeente gereden. Eén keer een omleiding en ik had niet door dat die daar ook was.
Dit is de plaats trouwens
https://www.google.com/maps/@50.9478932,2.7895725,3a,75y,92.42h,94.09t/data=!3m6!1e1!3m4!1s_rtX0GekwzDgDheM3r469g!2e0!7i1 6384!8i8192?entry=ttu
Om 7u26 reed ik er 43. Ik ben absoluut geen snelle chauffeur, maar iemand mag me eens uitleggen wat het probleem daar is.
Een stuk van 100 meter trajectcontrole bovendien. 15
Ivm maatregelen om snelheid te matigen. Die is er hier wel. In mijn straat staat zo'n provisoire sluis. En ze hadden er niet beter op gevonden om in het begin beide richtingen een rode pijl te geven. Stond je daar constant met twee teken te doen naar elkaar om door te rijden. Voorrang van rechts in zone 30 veroorzaakt hier gevaarlijke situaties. Iedere keer ik met de fiets stop om voorrang te geven wordt er achter mijn getuut omdat de auto achter me wil afslaan en ik dus wacht om rechtdoor te rijden. Meestal haalt de auto me dan in. De auto die voorrang heeft schrikt en remt. Enz...
Wat mij betreft een zootje. 50 was hier perfect. Er werd quasi nooit gecontroleerd. Nu zone 30 en meteen trajectcontrole.
Voor de veiligheid...
De lokale bevolking is er ook gigantisch tegen. Onze burgemeester is moeten wegvluchten op een infoavond. En 5 trajectcontroles in een landelijk stadje met 3000 inwoners.
Ik ben benieuwd naar de verkiezingen volgend jaar.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenEn ook zones 30 waar ze 90 rijden, zoals in onze buurtOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenDat ze daar sneller rijden dan de toegelaten 30, dat zal wel zijn, maar 90, dat geloof ik nooit.
In ieder geval ongeoorloofde te hoge snelheden. Ik nodig je uit om hier tussen 7u en 9u eens een 'ongezonde' ochtendwandeling tussen het sluipverkeer te komen maken. Wij, als bewoners, zijn dat gevaarlijk sluipvolk echt kotsbeuEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenaan de westkust komen ze nogal gatplakken als je je aan de regels houdt...en - voor mij - ook vreemd, buiten de bebouwde kom wegen waar je nog 90 mag
Er zijn daar nog wegen waar het zelfs ronduit gevaarlijk is om de toegestane max. snelheid te rijden als je het er niet heel goed kent.MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
Je moet eens in de Ardennen rijden dan, op of zelfs iets boven de limiet.... In geen tijd hangen de locals ook te pushen...
Er zijn daar nog wegen waar het zelfs ronduit gevaarlijk is om de toegestane max. snelheid te rijden als je het er niet heel goed kent.
't Is raar om te zeggen, maar na 20 jaar zijn we het niet meer gewend om 90 te rijden buiten de bebouwde kom
Comment
-
vond dat daar juist zo fijn. gedaan 50, rechter voet op de gas en gaan. en het beste van al, lukt daar perfect. Valt wel op dat de duitsers zelf niet zo tuk zijn op rijden in de bergen. Valt de boel serieus stil. Anders in Oostenrijk waar de snelheid er goed blijft inzitten.
Comment
Comment