Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Overdracht nummerplaat echtgenote

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Overdracht nummerplaat echtgenote

Ik zou graag mijn wagen overdragen naar mijn echtgenote. De wagen heeft nog geen nummerplaat Europees model. Er moet dus wel een administratieve keuring gebeuren en een nieuwe nummerplaat aangevraagd. Maar wat me niet duidelijk is, is of de wagen dan volledig opnieuw moet worden "ingeschreven" en we dus opnieuw BIV moeten betalen.
    Heeft iemand hier ervaring mee?

Denk het wel, ken iemand die de papieren van zijn auto gestolen is ,heeft ook nieuwe BIV en verkeersbelastingstarief moeten betalen .
    Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs
      Denk het wel, ken iemand die de papieren van zijn auto gestolen is ,heeft ook nieuwe BIV en verkeersbelastingstarief moeten betalen .
      Dat lijkt me toch niet helemaal correct.
      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door crepusculum Bekijk Berichten
        Maar wat me niet duidelijk is, is of de wagen dan volledig opnieuw moet worden "ingeschreven" en we dus opnieuw BIV moeten betalen.
        Er zal geen BIV moeten betaald worden.

Comment

Ik heb 2 jaar geleden de auto samen met de nummerplaat van mijn vader overgenomen. Ik ben toen niet naar de keuring moeten gaan. De auto was pas gekeurd voor 2 jaar en deze bleef gewoon geldig. Dit jaar heb ik dan gewoon een oproepingsbrief gekregen zoals normaal wanneer je keuring gaat vervallen. Bij de herinschrijving op mijn naam heb ik verkeersbelasting en BIV moeten betalen.

Comment

Je hoeft geen BIV te betalen als je de procedure van overdracht volgt.

Crepusculum heb je de procedure opgezocht?

Je moet een manuele inschrijving doen dus Aanvraag opsturen naar DIV of zelf naar het kantoor gaan. In vak X10 schrijf je "overdracht auto naar echtgenote" en je voegt een uittreksek toe van je huwelijksakte en een handgeschreven akkoord voor de overdracht.

https://www.autosecurite.be/nl/ak/pe...ens/overdracht

Wat vraag je je nog precies af?
            Er moet inderdaad een nieuwe inschrijving gebeuren dus.
            Denk aan de vergroende verkeersbelasting. Waarschijnlijk is het interessanter om de auto op jouw naam te laten staan en zo verder te profiteren van het oude voordeligere belastingstarief.
            Last edited by Gere; 20/05/2017, 10:29.
            2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
              Je hoeft geen BIV te betalen als je de procedure van overdracht volgt.

Crepusculum heb je de procedure opgezocht?

Je moet een manuele inschrijving doen dus Aanvraag opsturen naar DIV of zelf naar het kantoor gaan. In vak X10 schrijf je "overdracht auto naar echtgenote" en je voegt een uittreksek toe van je huwelijksakte en een handgeschreven akkoord voor de overdracht.

https://www.autosecurite.be/nl/ak/pe...ens/overdracht

Wat vraag je je nog precies af?
              Er moet inderdaad een nieuwe inschrijving gebeuren dus.
              Denk aan de vergroende verkeersbelasting. Waarschijnlijk is het interessanter om de auto op jouw naam te laten staan en zo verder te profiteren van het oude voordeligere belastingstarief.
              volgens mij ook weinig voordeel om overdracht te doen, enkel kosten, geloop, ...

Comment

Dat zou wel eens durven gebeuren vlak voor een echtscheiding, kwestie van de boel te regelen, terwijl het nog vlot regelbaar is.
                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Komt wel meer voor, bijvoorbeeld ook bij terminale patiënten ... in voorkomend geval is het beter dergelijke dingen op voorhand te regelen.

Comment

Working...
                  X