Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraag over verzekering na ongeval

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vraag over verzekering na ongeval

Hallo, ik heb een vraag ivm de autoverzekering.
    Dekt de verzekering de kosten aangedaan aan andere wagens indien ik er tegen rijd onder invloed van alcohol? Dus stel dat ik dronken achter het stuur controle verlies en tegen een aantal geparkeerde voertuigen rijd, dekt de verzekering dan de kosten van die auto's?

De schade aan mijn wagen betaal ik natuurlijk zelf. En ik heb een gewone basisverzekering (BA) met rechtsbijstand.

Slechte plannen precies.
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

De verzekering zal dit idd betalen maar komen dit zeker bij jou terug halen.

Comment

Oei, wat is er gebeurd

Comment

Iets heel stom gedaan... Te veel gedronken en dan als een ezel dronken achter het stuur gekropen, vervolgens controle verloren en tegen een aantal auto's aangereden. Zolang de verzekering de kosten dekt van de andere wagens ben ik gerust. Mijn contract eindigt volgende maand en vanaf dan ga ik niet meer rijden en mijn auto verkopen, want de verzekering gaat veels te duur worden dan. Omdat ik dronken was moet ik ook voor de rechtbank verschijnen.

Comment

Verzekering zal de kosten aan die andere wagens wél van jou terugvorderen hoor. 'k Zou zo gerust toch nog maar niet zijn!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Best ook uwe naam veranderen dan naar Zonderauto ipv AutoImport

Comment

al geluk dat je dronken niet op een groep fietsers ingereden zijt...

Comment

Dat is niet gezegd hoor, als dat met 0.8 promille was (of whatever je polis dekt) en er is geen dronkenschap (je kon nog op je benen staan bij wijze van spreken) vastgesteld door de flikken dekt de verzekering dat wel. Als de schade groot is natuurlijk zullen ze je wel buiten shotten.

Comment

Mijn contract wordt sowieso niet meer verlengd door de verzekering, omdat er in het verleden weer iets was fout gegaan en ze vonden me geen betrouwbare klant, daarom wordt mijn contract afgesloten eind juli. Hopelijk dekken ze de schade van de andere auto's.

Comment

Ik dacht dat ze max 30k terug vorderen ook?
                      Polo 6n 1.4

Comment

Contract was al opgezegd door de maatschappij; zijt maar zeker da ze dan achter u aan komen.
                        En da's maar goed; zo'n bestuurders kunnen we best missen...dronken rijden, accident veroorzaken,...!

Comment

Tja man... da's heel slecht bezig zulle. Gelukkig geen slachtoffers, maar je weet toch dat zo'n handelingen je hele leven overhoop kunnen gooien.

Comment

Regresrecht is beperkt. Bij dronkenschap kan er inderdaad max. ongeveer 30k terug gevorderd worden.
                            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Ook bij ongeval met doden ?

Comment

Nee, gewoon tegen geparkeerde auto's ingereden. Het gaat er mij gewoon om dat ze mij al hadden laten weten dat mijn contract gestopt werd bij de einddatum. Daarom dat ik niet weet of ze de schade vergoeden van de andere auto's

Comment

Zal afhangen van wat er op papier staat. Zij zullen dat sowieso moeten betalen, zij zijn ook gebonden aan het contract. En zolang er niet letterlijk op papier staat dat men bij dronkenschap dit terugvordert zullen ze je verder niets kunnen maken. Staat dit er wel in, dan is het een ander verhaal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                    Ook bij ongeval met doden ?
                                    Ik bedoelde of ze dan ook max 30k terugvorderen, los van dit ongeval...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate
                                      Zal afhangen van wat er op papier staat. Zij zullen dat sowieso moeten betalen, zij zijn ook gebonden aan het contract.
                                      Zal er wéllicht wél in staan!
                                      Dat TS is navraag doet bij z'n makelaar/maatschappij, z'n polis er is op na leest, dan weet hij direct waar hij zowat aan toe is. Of is hij daar misschien niet mans genoeg voor, maar wél die pinten, accident,...
                                      'k Vrees da ze daar tegenwoordig toch ni zo mals mee omgaan. 't Helpt alvast ook ni dat het contract al opgezegd was door de maatschappij. Kon je makelaar (als het via makelaar loopt) dat niet voorkomen? Die hebben toch een onderhandelingspositie bij een opzegging, niet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AutoImport Bekijk Berichten
                                        Mijn contract wordt sowieso niet meer verlengd door de verzekering, omdat er in het verleden weer iets was fout gegaan en ze vonden me geen betrouwbare klant, daarom wordt mijn contract afgesloten eind juli. Hopelijk dekken ze de schade van de andere auto's.
                                        niet goed bezig
                                        Z4 M40i

Comment

Working...
                                        X