Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Boete onterecht?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Boete onterecht?

Recent een boete gekregen voor "het parkeren van mijn voertuig in een gereglementeerde zone". Op de foto http://imgur.com/a/aSg9k stond ik op de plaats waar het witte bestelbusje staat. Dit is volgens mij voor het niet leggen van een parkeerschijf, gezien 2-3 meter daarvoor een zone P-met parkeerschijf bord staat met "Herhaling" daaronder.

Ik ben echter even door de buurt gewandeld, maar ik zie nergens anders een bord zone P-met parkeerschijf staan. 2-3 meter achter mij staat er nog zo'n bord, maar aan de andere kant van de weg (en is dus ook gericht naar andere richting). Bijgevolg denk ik dus dat deze zone op dit stuk niet geldt (zie hier ook regelmatig voortuigen staan zonder parkeerschijf), en de agent die de boete uitschreef er van uitging dat dit er wel stond (gelet op het herhalingsbord 2-3 meter ervoor dus)

Hier zijn alsook de coordinaten van Google maps streetview https://www.google.be/maps/@50.85467...7i13312!8i6656 (ik stond dus op de plaats van de zwarte bmw)
    Last edited by ; 26/05/2017, 11:09.

Er staat met andere woorden geen begin borden de zone?
    Die op de foto kunnen wel al een boete krijgen voor te weinig afstand houden.
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
      Er staat met andere woorden geen begin borden de zone?
      Die op de foto kunnen wel al een boete krijgen voor te weinig afstand houden.
      Voorzover ik kon zien niet nee, aan "het begin van de straat" (als je het ziet vanuit de richting die ik geparkeerd stond) mag je niet inrijden als je geen bus bent, dus vraag ik me af waar ik het beginbord zou moeten gaan zoeken. In deze straat staan er 2 van die borden, maar geen van de 2 geldt voor dit stuk

Comment

Link geeft een error hier.

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
          Link geeft een error hier.

Dewelke? De foto of google maps? Beiden werken voor mij

Comment

Zal wel aan TT liggen denk ik.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

zone is pas geldig als op ELKE invalsweg het beginbord staat aangegeven en op ELKE uitgangsweg het eindbord staat aangegeven. Is dat niet, dan geen zone.

Voorts moeten verkeersborden juist geplaatst staan, goed zichtbaar (en dus leesbaar kunnen zijn, niet ondersteboven hangen) en goed van vorm zijn (een bord dat door een vrachtwagen onherkenbaar is beschadigd geldt dus niet meer).
              Is één van die gevallen waar, dan hebt ge een heel goede zaak tegen de boeten. Heb zelf zo een retributie ongedaan kunnen maken omdat het eindbord verkeerd stond.
              www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                zone is pas geldig als op ELKE invalsweg het beginbord staat aangegeven en op ELKE uitgangsweg het eindbord staat aangegeven. Is dat niet, dan geen zone.

Voorts moeten verkeersborden juist geplaatst staan, goed zichtbaar (en dus leesbaar kunnen zijn, niet ondersteboven hangen) en goed van vorm zijn (een bord dat door een vrachtwagen onherkenbaar is beschadigd geldt dus niet meer).
                Is één van die gevallen waar, dan hebt ge een heel goede zaak tegen de boeten. Heb zelf zo een retributie ongedaan kunnen maken omdat het eindbord verkeerd stond.
                Goed dat te horen, op de 2 invalswegen van deze straat staat het zone-bord in elk geval niet aangegeven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nexusduck Bekijk Berichten
                  Goed dat te horen, op de 2 invalswegen van deze straat staat het zone-bord in elk geval niet aangegeven
                  Hoe kan je op 'jouw' parkeerplaats komen zonder het zone-bord tegen te komen?

Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Dewelke? De foto of google maps? Beiden werken voor mij
                    Googlemaps, maar ligt aan Tapatalk. Ik heb de link nu gezien op PC. Ik denk dat, van zodra je de Bretagnestraat inrijdt de zone begint te tellen voor heel de wijk daar. Toch vanaf het rondpunt.
                    Last edited by Metaxa; 26/05/2017, 14:47.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten

Hoe kan je op 'jouw' parkeerplaats komen zonder het zone-bord tegen te komen?
                      Ai, nu zie ik het, als je van de rotonde komt staat er idd een zone P bord, ik was dus toch fout..

Comment

Je moet veel in de gaten houden, wat niet altijd vanzelfsprekend is als je ergens voor het eerst komt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                          Je moet veel in de gaten houden, wat niet altijd vanzelfsprekend is als je ergens voor het eerst komt.
                          Ach ik ben er nog wel geweest, maar had 't moeten zien, had haast toen. Het ergste is dat ik op minder dan een uur terug weg was dus ik had safe geweest had ik ze gewoon gelegd

Comment

Ai, nu zie ik het, als je van de rotonde komt staat er idd een zone P bord, ik was dus toch fout..

Dat je in een parkeerkaart-zone stond kon je eigenlijk ook afleiden uit de borden in die straat met 'herhaling' onder.
                            (wat niet wegneemt dat het kan dat die borden verkeerd zijn )
                            Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten

Dat je in een parkeerkaart-zone stond kon je eigenlijk ook afleiden uit de borden in die straat met 'herhaling' onder.
                              (wat niet wegneemt dat het kan dat die borden verkeerd zijn )
                              Klopt, maar het "herhaling" bord stond ook op een rare plaats. Het beginbord staat aan de westkant van de weg en het "herhaling" bord staat aan de oostkant van de weg, vandaar dat ik ook enkel aan de ooskant van de weg ben gaan zoeken naar een bord met zone P

Comment

't Wordt ingewikkeld; als ge nu al een kompas moet bij hebben om te weten waar de oost- of westkant van 't straat is.

Comment

Je zou voor minder het noorden kwijt raken.

Comment

Maar als eend met een Nexus GSM mag dat geen probleem zijn: daar zit een kompas ingebouwd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
                                      Maar als eend met een Nexus GSM mag dat geen probleem zijn: daar zit een kompas ingebouwd.
                                      Ironisch genoeg heb ik een Oneplus

Comment

Misschien je kompas eens kalibreren, OnePlus heeft daar wel meer problemen mee.

Comment

Working...
                                        X