Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Leo 2 tunnel - trajectcontrole

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Leo 2 tunnel - trajectcontrole

Wanneer gaat die trajectcontrole effectief van start?

PS totale waanzin dat je daar maar 50km/u mag.
    bmw 116d sportshatch

Binnenkort.

Comment

Volgens Waze is de trajectcontrole in werking...

Comment

Zo is dat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koenvj Bekijk Berichten
          Wanneer gaat die trajectcontrole effectief van start?

PS totale waanzin dat je daar maar 50km/u mag.
          Hoe trager hoe minder doden zegt Benneken... Daarjuist ook bij ons weer, 50 max snelheid, iedereen rijdt er tussen 70 en 80 per uur. Dan klopt die limiet ni he. En er gaan er nog veel van die zogenaamde camera's tegen terreur misbruikt worden...

Comment

niemand meer laten geboren worden... dan ga je op termijn ook geen doden meer hebben
            lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
              niemand meer laten geboren worden... dan ga je op termijn ook geen doden meer hebben
              Awel, om alles op te lossen dacht ik een partij op te richten tegen de volgende verkiezingen. Niks slogan van nieuwe wind, job, jobs,jobs, samen voor een propere planeet maar gratis de pil voor iedereen!

Kan succes hebben mits de nodige uitleg

Comment

Nu zijn er al verzekeringen die korting geven als je in je wagen een stick in de odb of een app op je smarthphone hebt die je snelheid continu vergelijken met de max snelheid, je acceleratie, remmen, en g-kracht in bochten meten en wellicht nog een hoop dingen registreren. Dit kan tot diep in je privacy gaan volgens mij want via de odb hebben ze toegang tot alles (handsfree van je gsm, micro van de gsm kit, camera's van je voertuig,...). Ok voor verkeersveiligheid moet men iets doen, maar dit gaat mij persoonlijk te ver.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

Hoe trager hoe minder doden zegt Benneken...
                  U bedoelt waarschijnlijk Ben Weyts, dat is zijn naam, niet Benneken. Hij verdient meer respect want hij heeft gelijk.

Comment

Als ge louter de fysica volgt heeft hij inderdaad gelijk. Bij stilstand is de kans op ongevallen eerder klein. Voor degenen die met veel respect opkijken naar deze populistische politieker is het een held natuurlijk, de fysica letterlijk toepassen .

Maar dat de automobielontwerpers de grootste hand in de verbeterde statistieken hebben, hiervoor moet je iets verder kijken en de cijfers juist interpreteren.

Comment

Ik vind die snelheidsbeperkingen op zulke plaatsen eigenlijk niet meteen misplaatst. Het verkeer wordt alsmaar drukker en velen blijven als cowboys rijden op sommige gevaarlijke en drukke trajecten. Blijkbaar gebeuren er ook vrij veel ongelukken in die tunnel: http://www.standaard.be/cnt/dmf20170120_02685114

Tsja, dan roep je om zulke maatregelen hé. Ik rij de laatste maanden twee keer per week naar Antwerpen en terug vanuit Herentals, langs die zalige E313 met een stuk Ring van Antwerpen. Wat je daar ziet tart soms alle verbeelding, daarom is het er elke dag ook koekenbak. Van mij mogen ze de snelheid daar overdag ook gerust naar bijvoorbeeld 70 verlagen hoor.

Comment

Maar als er een moment komt dat de limiet zo laag gezet wordt dat ze ongeloofwaardig wordt, dan houdt niemand zich er nog aan... Ik denk dat dit ook hier weer het geval is. Als je ziet dat quasi drie vierden sneller reed dan 50...
                        Ik ken zo wel enkele voorbeelden waar je 50 mag en waar iedereen zowat 70 a 80 rijdt. Om daar dan bij avond te flitsen.
                        Dat ze dan werken met matrixborden en de snelheid verlagen naargelang de verkeersdrukte. En zoals in het artikel geschreven, de ongevallen gebeuren door degenen die veel te snel rijden, niet zozeer door degenen die met de stroom mee rijden...

Comment

Als ge louter de fysica volgt heeft hij inderdaad gelijk. Bij stilstand is de kans op ongevallen eerder klein.
                          Dat noem ik nu eens een belachelijke reactie. Da's gewoon een lompe doodklopper.

Voor degenen die met veel respect opkijken naar deze populistische politieker is het een held natuurlijk, de fysica letterlijk toepassen .
                          Dat klopt dus totaal niet: of gaat ge zijn maatregelen populair noemen?

Maar dat de automobielontwerpers de grootste hand in de verbeterde statistieken hebben, hiervoor moet je iets verder kijken en de cijfers juist interpreteren.
                          Ja, leg dat eens juist uit aan de hand van die cijfers hoe we dat nu moeten interpreteren, want uiteraard zijn de auto's veiliger geworden, maar als we ondertussen met x-aantal maal meer auto's even onnozel waren blijven rijden denk ik dat uw interpretatie voor geen millimeter klopt, laat staan voor een meter.

Comment

Allé Maurice gaat weer zijn oude bekende toer uit met hetgene wat volgens hem niet strookt belachelijk te noemen om toch een beetje inhoud aan zijn weerwerk te geven.

Kijk gewoon naar de cijfers en je merkt dat het aantal verkeersslachtoffers IN de wagens sterk verminderde. En wat wil dat zeggen denk je ? Senioren op ebikes, fietsers (heel dikwijls degenen die zichzelf in gevaar brengen zonder verlichting ed) zijn de 'nieuwe' slachtoffers. Vooral de motorrijders zijn gestegen omdat men de infrastructuur voor die mensen weigert te verbeteren...En alcohol...ja dat blijft iets hardnekkigs, maar sociaal blijkbaar aanvaard.

Comment

Voor de rest Maurice, ge zijt weer mijn posts aan het zoeken om sfeer te brengen. Zo ook bij de wagen van CPT. Bizar dat je voor de rest geen enkele inbreng op het forum doet.

Comment

Maar als er een moment komt dat de limiet zo laag gezet wordt dat ze ongeloofwaardig wordt, dan houdt niemand zich er nog aan... Ik denk dat dit ook hier weer het geval is. Als je ziet dat quasi drie vierden sneller reed dan 50...
                                Net daarom dat je een trajectcontrole dient te plaatsen. Om de mensen te 'dwingen' zich aan de snelheidslimieten te houden. Het aantal ongevallen in die tunnel stijgt blijkbaar jaarlijks. Tot 35 ongevallen voor de eerste helft van 2016. Tsja, dan moet je drastische maatregelen beginnen nemen hé, of je staat daar binnen enkele jaren constant in de file door een ongeval.

Ik ken zo wel enkele voorbeelden waar je 50 mag en waar iedereen zowat 70 a 80 rijdt. Om daar dan bij avond te flitsen.
                                Ik heb nooit gezegd dat alle flitscontroles (in tijd of plaats) of snelheidsbeperkingen juist zijn. Dat is een andere discussie.

Dat ze dan werken met matrixborden en de snelheid verlagen naargelang de verkeersdrukte. En zoals in het artikel geschreven, de ongevallen gebeuren door degenen die veel te snel rijden, niet zozeer door degenen die met de stroom mee rijden...
                                Matrixborden. Heel goed systeem. Het spijtige is dat zowat iedereen die dingen negeert. Op de E313 richting Antwerpen bijvoorbeeld. En dan zie je soms plots mensen noodstops maken omdat die file of dat vertraagd verkeer toch wat dichterbij is dan ze dachten. Met soms alle gevolgen vandien (de gevolgen hoor je haast dagelijks bij de verkeersinfo). Met mensen aan te manen hun snelheid aan te passen, door matrixborden, 'te snel' borden, enz... lukt het niet. En dan komen er zo'n dingen als trajectcontroles die je kunnen raken in je portemonnee.

Comment

Ik ben eerder voorstander van matrix en dit afdwingen... Maar da's elk zijn standpunt.

Comment

Ik ook. Maar dan moet je nog werken met trajectcontrole hé.

Comment

Of filtsers na de matrix...? Of ja, een trajectcontrole kan voor mij ook natuurlijk, zolang men de snelheid maar geloofwaardig houdt. Da's het belangrijste.
                                      Want de grote, zware accidenten worden volgens mij niet echt zo dikwijls veroorzaakt door die driekwart die tussen de 50 en de 70 rijden, maar wel door die plus 4000 anderen die echt veel te snel rijden tot meer dan 120.
                                      De konthangertjes die constant op de rem moeten, veelvuldig van vak veranderen, rechts voorbij gaan,... Allez ge weet ookwat er allemaal gebeurt als 't wat drukker is hee.

Net zoals die voorbeeldchauffeurs die 120 a130 rijden omdat het mag... druk, regen, liefst tweede band houden,... Maar wel 't vingertje omhoog als ze voorbij gestoken worden bij betere omstandigheden. Daarom pleit ik echt voor variabele snelheden, tussen 50 en 150 op de snelweg moet kunnen. Als men er zich dan aan houdt.

Comment

Kijk, je kan daar eindeloos over blijven discussiëren. Zelfde snelheden behouden terwijl het drukker wordt en er geen extra plaats voorzien wordt = meer ongelukken. Dat er daar in die tunnel elke jaar meer en meer ongelukken gebeuren is net doordat het ook daar drukker wordt. Je kan de mensen wel aanmanen en zeggen veilige tussenafstanden te hanteren, niet bruusk van baanvak te wisselen, niet met hun GSM te spelen, enz... . Dat doen ze toch niet. Snelheid laten zakken helpt wel en is perfect controleerbaar.

Comment

Working...
                                        X