Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Leo 2 tunnel - trajectcontrole

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Trajectcontrole is voor velen: cruisecontrol aan en dan lekker met de smartphone spelen ... heel veel tegenliggers kijken dan ook naar beneden ipv recht naar voor.

    Comment


    • #22
      En ik ben tegen die verlagingen wegens ondoordacht, gemakkelijkheidsoplossing, niet geloofwaardig, extra belasting ipv verkeersveiligheid verhogend dus zal coyote lekker blijven gebruiken... Zijn absoluut niet de dagdagelijkse kleinere overtreders die de zware accidenten veroorzaken... Maar Benneke is een geboren brainwasher

      Alcohol en die zaken, da's moordend...

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
        En ik ben tegen die verlagingen wegens ondoordacht, gemakkelijkheidsoplossing, niet geloofwaardig, extra belasting ipv verkeersveiligheid verhogend dus zal coyote lekker blijven gebruiken... Zijn absoluut niet de dagdagelijkse kleinere overtreders die de zware accidenten veroorzaken... Maar Benneke is een geboren brainwasher

        Alcohol en die zaken, da's moordend...
        Hogere snelheden zijn ook gelijk aan meer kansen op ongelukken, al dan niet met dodelijke afloop. Als je de realiteit niet kunt vatten, dan is dat spijtig voor u.

        Comment


        • #24
          Ik rij vaak door de Brusselse tunnels tijdens de avond en in het weekend. Uit principe rij in, zoals altijd, de maximum snelheid omdat ik geen euro boetegeld gun aan de staat. 50 voelt absurd traag aan, onveilig zelfs. Iedereen haalt je in. Overdag kan het perfect zijn dat 50 goed is, maar als er geen verkeer is mag het toch echt wel 70 zijn zoals vroeger.

          Als Benneke Weyts op die positie blijft, zijn de Brusselse tunnels in 2023 nog 30 km/h en op spitsmomenten 15 km/h.

          En ja, aan 15 km/h zal er geen enkel ongeluk meer gebeuren. De vraag rest of we dan nog voordeel halen uit de auto (of is dat wat men net wil?).

          Soit, Coyote en twee ogen kunnen al veel flitsellende opvangen. Ik heb liever ene die me inhaalt tegen 20 km/h te snel met focus op de weg dan ene die exact mijn snelheid rijdt (saaaaaaaai!! Amper 50!) en dan maar op z’n gps, smartphone of radio zit te staren.
          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

          Comment


          • #25
            Nee Jakkel, is niet de realiteit. Hogere snelheden zoals ik zei is fysica, maar de accidenten gaan niet dalen door belachelijk lage limieten die men niet naleeft.
            Uiteraard is een gsmde dronkaard die tegen een boom rijdt tegen 120 meer dood dan enen die dat tegen 90 doet. Maar wil dat zeggen dat we moeten stil staan ?

            Realiteit is dat men kiest voor het gemakkelijkste en veel mensen nodeloos bang maakt. Dat is de kunst van een politieker natuurlijk. Cijfers laten interpreteren op de manier dat het gunstig uitkomt.
            Het enige verschil is dat het ene geld kost om te handhaven en het andere easy money is...
            Vraag is waarom Belgie weeral haantje de voorste is en de traagste moet zijn van alle buurlanden.

            Let er eens op, uit d'een bocht vliegen de je niet door een beetje te snel. Ne fietser zonder licht doodrijden vermijdt je niet door 50 op de steenweg te rijden. Ne motorijder die omkomt onder een vangrail idem. Vrachtwagen die achteraan een file op rijdt, die begrenzer helpt niks. (de techniek zal ook dit wel oplossen net zoals ze het aantal doden in de wagen al zeer sterk terug drong)

            Nee, hier geen respect voor Benneke... Geef me maar de Waalse tegenhanger, die zweeft niet.

            Beginnen met het begin en zaken als acohol, gsm gebruik, middenvakrijders, gevaarlijke hindernissen en obstakels weg nemen.

            En nee, ik ben gene zot met mijnen otto hoor. Het is niet moeilijk om mensen uit te leggen dat de gevolgen van een accident erger zijn naargelang de snelheid. Want dat begrijpt de burger. En er gaan er nog mee akkoord ook dat ze geflitst worden op plaatsen waar het ronduit belachelijk is. Maar ik zie wel meer en meer faceboekgroepen ontstaan waar men mekaar verwittigt voor alcoholcontroles. Politiek is goe bezig

            Camions en auto's zigzaggend rijden terwijl de chauffeur met van alles bezig is behalve rijden. Da's de keiharde toekomst. Misschien moeten ze in de rijschool de beginnende chauffeur leren multitasken

            Comment


            • #26
              Het is compleet onaanvaardbaar dat er dodelijke slachtoffers vallen in het verkeer! Dat getal MOET naar 0!
              Kan je je voorstellen wat het is om om het leven te komen in een verkeersongeval, of dat dit gebeurt met een geliefde? Dood door een ziekte of iets dergelijks valt wel te begrijpen maar door zoiets stompzinnigs als een verkeersongeval?? Je partner die nooit meer thuiskomt doordat twee auto’s domweg tegen elkaar knallen.
              Anno 2018 moet een rijke welvaarts- en verzorgingsmaatschappij als de onze met behulp van alle beschikbare gesofisticeerde technologieën best in staat zijn om transport te kunnen organiseren zonder dat hierbij mensen om het leven komen. Als dat is door trager te rijden of in extremis door niet meer met de auto te rijden op de manier waarop we het nu kennen dan is dat vervelend. Maar dat weegt écht niet op tegen dodelijke slachtoffers hoor!

              Ik denk dat de overgrote meerderheid van de bevolking het hiermee eens is. Laten we er alles aan doen om het verkeer veiliger te maken. En toch is Ben Weyts allesbehalve een populist want dergelijke maatregelen zijn absoluut niet populair.
              2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

              Comment


              • #27
                Staan er ANPR-camera’s in de tunnel? Viel me nog niet op.
                2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                Comment


                • #28
                  En toch is het zeer populistisch tegenwoordig snelheid en verkeersdoden in 1 adem uit te spreken, zoals blijkt zeggen de mensen dan 'ah ja'.... Dan zien ze zware accidenten voor zich, heel spectaculair, mensen die de bocht uitgaan en uiteen spatten tegen een boom, open gereten auto's,... .

                  De politiek heeft natuurlijk enorme budgetten om de maatschappij te bespelen, met cijfers kan je elke richting op, het is een kwestie van interpretatie en uitleggen naar de bevolking toe.
                  En dat degene die het hardst roept en zichzelf op de borst klopt, de populist wordt. Maar da's politiek... die man wil uiteraard terug verkozen worden.


                  Ben eens benieuwd hoevelen hier durven toegeven dat ze op sommige gewestwegen sneller rijden dan toegestaan ? Dat ze op een snelweg al sneller gereden hebben dan 120 ?

                  Haast niemand durft het vingertje opsteken om sociale redenen, terwijl ik merk dat, als ik me perfekt aan de snelheidsregeltjes hou zoals zou "moeten", ik verreweg de traagste ben in het verkeer en zelfs een 'hindernis' wordt.

                  Maar niemand die "te snel" rijdt hoor .


                  Zouden de spectaculaire ongevallen door snelheid niet gebeuren door onaangepaste snelheid ???? Zou dat geen juistere benadering zijn ???? (in vele gevallen gecombineerd met alcohol). Ja, hier is ook degene in fout die zich perfekt aan de snelheidsregeltjes houdt bij regen, slecht zicht ed meer. Versteven 120 aanhouden wanneer het totaal onaangepast is.

                  En een hoop accidenten te wijten zijn aan onvoorzichtigheid en verstrooidheid door zowel autobestuurders maar zeker ook door de fietsers en voetgangers !!

                  Nog even en er zijn er die akkoord gaan met 30-50-70... En nu de commentaren dat ik de zot ben in het verkeer en dat het allemaal niet waar is...

                  Kan alleen maar vaststellen dat wij de laagste max snelheden hebben van de buurlanden en dat het hiermee blijkbaar niet lukt. Dus zou men misschien beter wat verder kijken en minder populistische maatregelen treffen.
                  Ik ken er wel een paar die zeker zullen helpen hoor.

                  En niet met de eer gaan lopen met de inspanningen die de autoconstructeur doet en zich op de borst kloppen dat er minder dodelijke inzittenden in de wagens zijn. (enige plaats waar winst gehaald werd)







                  Last edited by ; 20/01/2018, 03:41.

                  Comment


                  • #29
                    DHL, welk haalbaar alternatief zie jij als mogelijkheid dan om het aantal ongevallen te doen dalen in die tunnel? De snelheid verlagen helpt niet volgens u. Wat dan wel?

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                      En toch is het zeer populistisch tegenwoordig snelheid en verkeersdoden in 1 adem uit te spreken
                      Zeer goed argument, zo kan ik het ook: "En toch is dat niet populistisch."

                      Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                      De politiek heeft natuurlijk enorme budgetten om de maatschappij te bespelen, met cijfers kan je elke richting op, het is een kwestie van interpretatie en uitleggen naar de bevolking toe.
                      ..
                      Dat wist ik niet. Welke budgetten zijn op welk departement beschikbaar om de maatschappij te bespelen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                      Ben eens benieuwd hoevelen hier durven toegeven dat ze op sommige gewestwegen sneller rijden dan toegestaan ? Dat ze op een snelweg al sneller gereden hebben dan 120 ?

                      Haast niemand durft het vingertje opsteken om sociale redenen, terwijl ik merk dat, als ik me perfekt aan de snelheidsregeltjes hou zoals zou "moeten", ik verreweg de traagste ben in het verkeer en zelfs een 'hindernis' wordt.

                      Maar niemand die "te snel" rijdt hoor .
                      Ik durf dat toegeven dat ik dat ooit al eens heb gedaan. Maar er is een hemelsbreed verschil tussen eens gezondigd hebben en verkondigen dat je de regels maar aan je laars moet lappen hé.
                      Ik tracht me zoveel mogelijk aan de regels te houden en dat lukt me vrij aardig, of ge dat nu gelooft of niet, dat is uw probleem, niet het mijne.


                      Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                      Zouden de spectaculaire ongevallen door snelheid niet gebeuren door onaangepaste snelheid ???? Zou dat geen juistere benadering zijn ???? (in vele gevallen gecombineerd met alcohol). Ja, hier is ook degene in fout die zich perfekt aan de snelheidsregeltjes houdt bij regen, slecht zicht ed meer. Versteven 120 aanhouden wanneer het totaal onaangepast is.
                      Het is niet omdat er nog ergere zotten in het verkeer zitten dat dit een reden is om uw eigen goed te praten.

                      Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                      En een hoop accidenten te wijten zijn aan onvoorzichtigheid en verstrooidheid door zowel autobestuurders maar zeker ook door de fietsers en voetgangers !!
                      En omdat we allemaal mensen zijn en dus af en toe fouten kunnen maken en verstrooid zijn, net daarom moet de snelheid naar beneden om de gevolgen van die fouten te beperken,

                      Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                      Kan alleen maar vaststellen dat wij de laagste max snelheden hebben van de buurlanden en dat het hiermee blijkbaar niet lukt. Dus zou men misschien beter wat verder kijken en minder populistische maatregelen treffen.
                      België, en vooral Vlaanderen, is dan ook eigenlijk één grote stad, en in een stad zijn hoge snelheden onverantwoord.

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                        DHL, welk haalbaar alternatief zie jij als mogelijkheid dan om het aantal ongevallen te doen dalen in die tunnel? De snelheid verlagen helpt niet volgens u. Wat dan wel?
                        Matrix en hierop controleren...

                        Maar gaat al lang niet meer over de tunnel.... .

                        Maurice, ge maakt er uw levenswerk van om zwart te zeggen waar ik wit zeg. Bijzonder is dat je enkel komt reageren in topics waar ik iets zeg. Tot in het meest banale toe. Beetje kinderachtig op een gegeven moment niet ? Uw frustraties druipen er vanaf.

                        Om uiteraard zelf populistische praat te verkondigen om jezelf in het 'goede' daglicht te stellen terwijl ge in andere topics zegt zelf verstrooid in de wagen te zitten, de snelheden wel eens te overschrijden,...

                        Gij gaat ervan uit dat ik mezelf goed praat en wilt me voorstellen als de grote zot in het verkeer, ik ga ervan uit dat ge ne groten hypocriet zijt als ge zegt nooit de regeltjes te overtreden.
                        Of toch 'heel weinig' om daar direct een maar aan te koppelen... Wie praat wie goed op dat moment ?

                        Maar de uitspraak dat er behalve snelheid zovele andere werkpunten zijn ga je uit de weg... Ook tolerantie van alcohol in het verkeer valt op. Dan wordt snel weer met de vinger naar snelheid gewezen...





                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

                          Matrix en hierop controleren...

                          Maar gaat al lang niet meer over de tunnel.... .
                          Euh... toch wel.
                          Dus, toch een soort van trajectcontrole. Waarom blijf je dan al enkele posts constant herhalen dat de snelheid verminderen in die tunnel geen effect op de veiligheid zou hebben? Met als resultaat, minder ongevallen.

                          Comment


                          • #33
                            Nee, ik ben niet zozeer tegen snelheid verlagen op zich. Het gaat hem erom om de maximum snelheid geloofwaardig te houden en hierom zou men beter met variabele snelheid werken dmv matrixborden. En dit handhaven... Dit is geloofwaardiger dan een botte beperking dag en nacht, druk of niet druk...

                            Dit was mijn initiele opmerking en had eigenlijk niets met de tunnel te maken zelfs, het ging over de steeds lager wordende snelheidsbeperkingen in het algemeen, zodanig dat ze niet geloofwaardig meer zijn en niet meer gevolgd worden.

                            Oorspronkelijk geplaatst door koenvj

                            Wanneer gaat die trajectcontrole effectief van start?
                            PS totale waanzin dat je daar maar 50km/u mag.

                            Hoe trager hoe minder doden zegt Benneken... Daarjuist ook bij ons weer, 50 max snelheid, iedereen rijdt er tussen 70 en 80 per uur. Dan klopt die limiet ni he. En er gaan er nog veel van die zogenaamde camera's tegen terreur misbruikt worden...

                            Comment


                            • #34
                              In uw initiële opmerking zeg je niets over uw matrixborden. En het was wel een opmerking op die snelheidsbeperking in die tunnel. Als je graag wat basht op het algemene snelheidsbeperking beleid, mij niet gelaten. Maar begin dan niet op elke post die over een snelheidsverlaging op een bepaalde specifieke plaats gaat direct uw algemeen gedacht los te laten.

                              Vlaanderen is één van de drukste verkeersregio's ter wereld, het wordt stilaan één grote stad. De wegen geraken helemaal verzadigd. Je rijdt ook al lang genoeg wet de wagen, dus je kan dit ook alleen maar beamen. De tijd dat ik (... zo'n 25 jaar terug) 'vrij veilig' m'n GTI haast nog overal pedal to the metal kon trappen, is voorbij. Altijd maar meer mensen op en naast de wegen en onze maximum snelheden uit het verleden blijven behouden is onmogelijk. Ik zeg niet dat alle verlagingen oké zijn, maar op sommige plaatsen zijn ze wel verantwoord.

                              Comment


                              • #35
                                Voila... op sommige plaatsen verantwoord en niet allemaal oké. Dat was al lang mijn conclusie. Is dit bashen ?

                                Als je dit leest is het toch normaal dat men de geloofwaardigheid van een botte beperking in twijfel trekt:

                                De toegelaten snelheid werd vorig jaar teruggebracht van 70 tot 50 km per uur. Van de 68.658 voertuigen die tijdens de vijf dagen durende test gecontroleerd werden reden er 41.574 te snel. Het gros van hen hield een snelheid aan tussen de 50 en de 70 km/u

                                Enfin, ik denk dat mijn mening hierover duidelijk is. Als dat een reden is om wegpiraat bestempeld te worden, dan weze het zo.
                                Last edited by ; 20/01/2018, 12:24.

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                  Voila... op sommige plaatsen verantwoord en niet allemaal oké. Dat was al lang mijn conclusie. Is dit bashen ?
                                  Hallo? Als je op elke post die over een verlaging gaat moet beginnen kankeren. Ja, dan is dat bashen... .




                                  Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                  Als je dit leest is het toch normaal dat men de geloofwaardigheid van een botte beperking in twijfel trekt:

                                  De toegelaten snelheid werd vorig jaar teruggebracht van 70 tot 50 km per uur. Van de 68.658 voertuigen die tijdens de vijf dagen durende test gecontroleerd werden reden er 41.574 te snel. Het gros van hen hield een snelheid aan tussen de 50 en de 70 km/u
                                  Dus omdat 60% van de bestuurders z'n voeten veegt aan een verlaging is het een onverantwoorde verlaging???

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten




                                    Dus omdat 60% van de bestuurders z'n voeten veegt aan een verlaging is het een onverantwoorde verlaging???
                                    Bashen is het ideale woord om een discussie stil te leggen.

                                    Een ongeloofwaardige verlaging in ieder geval... Is trouwens meer dan 60 procent.

                                    Tegen de stroom van enkelingen in is wel makkelijker dan ja knikken met de stroom mee. Alhoewel blijkbaar de doorsneeweggebruiker hetzelfde rijgedrag vertoont als ik.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

                                      Bashen is het ideale woord om een discussie stil te leggen.

                                      Een ongeloofwaardige verlaging in ieder geval... Is trouwens meer dan 60 procent.

                                      Tegen de stroom van enkelingen in is wel makkelijker dan ja knikken met de stroom mee. Alhoewel blijkbaar de doorsneeweggebruiker hetzelfde rijgedrag vertoont als ik.
                                      41.000 voertuigen op 68.000 voertuigen = 60%

                                      Dat op bepaalde trajecten het aantal ongelukken jaarlijks blijft stijgen is een bewijs dat het rijgedrag van de doorsnee weggebruiker niet oké is.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door DHL

                                        Ik denk dat je best eens gaat kijken naar topics van een jaar geleden... Kan hetzelfde tegen jou zeggen ivm zwart paard. Pot verwijt...
                                        Het verschil is wel dat ik niet begin te jammeren over mijn 'relatie' met blackwhore. Ik vind het wel eens leuk om zo'n simpele ziel als hem wat te dienen van amusante antwoorden.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door DHL
                                          Maar als er een moment komt dat de limiet zo laag gezet wordt dat ze ongeloofwaardig wordt, dan houdt niemand zich er nog aan... Ik denk dat dit ook hier weer het geval is. Als je ziet dat quasi drie vierden sneller reed dan 50...
                                          Ik ken zo wel enkele voorbeelden waar je 50 mag en waar iedereen zowat 70 a 80 rijdt. Om daar dan bij avond te flitsen.
                                          Dat ze dan werken met matrixborden en de snelheid verlagen naargelang de verkeersdrukte. En zoals in het artikel geschreven, de ongevallen gebeuren door degenen die veel te snel rijden, niet zozeer door degenen die met de stroom mee rijden...
                                          Er zijn landen waar er zo goed als niemand sneller dan toegelaten rijdt.. meestal, zo niet altijd, is dit door de zeeer strenge handhaving.

                                          Tot op heden zijn snelheidsboetes om te lachen in België he.. tenzij je meer dan 40kph doet buiten de bebouwde kom.. maar dan zitten we nog met die marge dus je kan bijna 172 ( gps) op de snelweg rijden zonder risico op intrekking rijbewijs.

                                          No way dat dat dat gaat blijven duren maar goed...

                                          Momenteel wordt het hier nog gedoogd om een 180 op de teller te doen. Enkel aftikken als je geflitst wordt.
                                          previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                          current : BMW 330D F30

                                          Comment

                                          Working...
                                          X