Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Leo 2 tunnel - trajectcontrole

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door George_S Bekijk Berichten
    Ik denk inderdaad dat sommigen meer last hebben van 'onoplettendheid' dan anderen.

    ​​​​​​
    Dat klopt. Net als dat het ook allemaal geen Hamiltons, Sennas, Verstappens, Vettels, Alonsos enz... zijn. En ook die maken al eens een inschattingsfout, toch?
    Er zijn dus minder goede en betere chauffeurs. Wie bepaalt hoe 'goed' je moet zijn om te mogen rijden?
    Feit blijft dat een lagere snelheid hét beste middel is om de kans tot het vermijden van een ongeval te verhogen.
    Misschien kan dan die "slechtere" chauffeur ook al eens een ongeval met al die "superieure" (sic) chauffeurs vermijden die ook al eens minder aandachtig zijn.

    Comment


    • #62
      Misschien eens denken aan betere controle op gebruik van gsm en andere toestellen. Maar nee, Ben focust zich liever op snelheid, dat is het makkelijkst te controleren en brengt het meeste op.
      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

      Comment


      • #63
        Het is toch zo dat ook op gsm gebruik achter het stuur wel degelijk gecontroleerd wordt.
        ‘Papa heeft beloofd niet te gsm’en als hij rijdt.’ De boodschap prijkt dezer dagen langs de Vlaamse snelwegen - en dat is nodig, zo blijkt. Tijdens de eerste helft van dit jaar werden in ons land 52.528 boetes uitgeschreven voor gsm-gebruik achter het stuur.


        Voorlopig is dit jammer maar helaas nog mensenwerk en dus niet haalbaar even veel te controleren als snelheid, wat wél automatisch kan.
        Of is het ook al Ben Weyts zijn schuld dat dit zo is?

        Comment


        • #64
          Op de E17 gebeuren er veel accidenten, volgens mij omdat er enerzijds veel kamions zijn die 90 rijden en elkaar inhalen, mensen die 120 rijden op 't middenvak, en anderzijds mensen die gewoon doorknallen omdat er geen enkele camera staat tussen antwerpen en gent en als er dan eentje van rijstrook wisselt is het vaak al koekenbak. Zou iedereen zich daar aan de 120 houden, t zou er een pak veiliger op worden. De E40 is bv een pak veiliger geworden sinds de trajectcontrole in wetteren. Wat kan je dan tegen zo'n controles hebben?

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
            Op de E17 gebeuren er veel accidenten, volgens mij omdat er enerzijds veel kamions zijn die 90 rijden en elkaar inhalen, mensen die 120 rijden op 't middenvak, en anderzijds mensen die gewoon doorknallen omdat er geen enkele camera staat tussen antwerpen en gent en als er dan eentje van rijstrook wisselt is het vaak al koekenbak. Zou iedereen zich daar aan de 120 houden, t zou er een pak veiliger op worden. De E40 is bv een pak veiliger geworden sinds de trajectcontrole in wetteren. Wat kan je dan tegen zo'n controles hebben?
            Klopt, en het is maar een gedachtenkronkel, maar als er zoveel zeveraars zijn die halsstarrig volhouden in het aan hun laars lappen van de spelregels het eigenlijk zij zijn die zorgen voor steeds strenger wordende maatregelen...

            Comment


            • #66
              Of mss tonen aan de overheid dar 120 belachelijk laag is. En ik heb het niet over enkelingen, het zijn er een pak die harder gaan. En gelijk hebben ze.

              Het is maar hoe je het bekijkt.

              Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

              Comment


              • #67
                Inderdaad, een verhoging van de snelheid naar pakweg 140 verhoogt de verkeersveiligheid spectaculair. Alle studies hieromtrent zijn het daar roerend over eens.

                Ik denk het niet.

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P.
                  Inderdaad, een verhoging van de snelheid naar pakweg 140 verhoogt de verkeersveiligheid spectaculair. Alle studies hieromtrent zijn het daar roerend over eens.

                  Ik denk het niet.
                  Studies boeien mij ook maar weinig, dus daar moet je bij mij niet mee afkomen.

                  Ik weet alvast dat het merendeel van de bevolking sneller rijdt dan 120 op de autostrade vanaf ze kunnen, in mijn ogen zegt dat genoeg.

                  Wat jij ervan denkt is u ding, maar ik lig er niet wakker van.

                  Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk


                  Comment


                  • #69
                    Inderdaad, het mordicus afdwingen van 120 's nachts op een 6vaksbaan die rechtdoor gaat en er geen ander verkeer is, is een zegen voor de verkeersveiligheid.

                    Stel je maar eens voor dat die slechte chauffeur die op dat uur in zijn bed ligt maar gewoonlijk manoeuvres inzet zonder te kijken of de baan vrij is, andermaal droomt dat hij vrij een manoeuvre mag maken.
                    Horror.

                    Of nog erger, we zullen die verantwoordelijk toch niet bij die laatste leggen zeker! Abamanee! 't is de schuld van zij die durven 130 rijden. Of 140! De (snelheids)duivels!

                    Comment


                    • #70
                      Laten we 't er over eens zijn dat we't niet eens zijn.

                      Comment


                      • #71
                        Ongelooflijk hoe hier weer gezeverd wordt.

                        Het is nochtans heel simpel. Constant meer auto's en vrachtwagens op de wegen, op dezelfde wegen van 30 jaar terug en langer. Dat kan niet tegen dezelfde snelheden als vroeger. Ik begrijp niet dat daar zo oeverloos over gemekkerd moet worden. Uiteraard zou het ideaal zijn dat snelheidsbeperkingen tijdsgerelateerd zouden zijn. 's Nachts op een lege en rechte autostrade kan je bijvoorbeeld perfect 170/180 rijden op een veilige manier. Het probleem is dat het meten van drukte en omstandigheden en de daaraan gekoppelde variabele maximum snelheden heel moeilijk te realiseren en te controleren zijn in de praktijk. Het aantal incidenten met de daaraan gekoppelde files stijgt elk jaar op bijvoorbeeld een Antwerpse Ring. Wil je iets haalbaars doen op korte termijn, dan moet je die snelheid naar beneden halen. Ik rijd liever tegen bijvoorbeeld 70 naar Antwerpen met een lager risico op ongelukken, dan tegen 120 met een groot risico weeral eens in de file terecht te komen.

                        Comment


                        • #72
                          @jakkel: zet je dan uiterst rechts van begin tot einde. En val de linkervakrijders niet lastig met je regelneverij.

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door George_S Bekijk Berichten
                            @jakkel: zet je dan uiterst rechts van begin tot einde. En val de linkervakrijders niet lastig met je regelneverij.
                            Op wat slaat dat nu? Ik heb het wel over een algemene beperking van de max. snelheid naar Antwerpen hé.

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door George_S Bekijk Berichten
                              @jakkel: zet je dan uiterst rechts van begin tot einde. En val de linkervakrijders niet lastig met je regelneverij.
                              Eén klein probleempje, je kan niet altijd uiterst rechts rijden tegen 120/126.
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                              Comment


                              • #75

                                Waarom gebeurt de ruime minderheid van de dodelijke ongevallen19% van de autobestuurders en 5% van de motorrijders) op de autosnelwegen ?
                                Hier wordt toch het snelst gereden ?

                                Waarom rijden er zich 47 % van de bestuurders zich te pletter tegen een vast obstakel naast de baan bij een dodelijk ongeval? (dus het gros van de ongevallen gebeurt op de secundaire wegen)...Jaja, hoe sneller ge rijdt hoe groter de impact zal men antwoorden want fysica enz..

                                Maar misschien speelt hier de infrastructuur een grote rol ? Bomen, verlichtingspalen, duikers,... En dat zijn bijna altijd accidenten waar 1 voertuig bij betrokken is.
                                Kan dan onaangepaste snelheid hier een veel grotere rol gespeeld hebben dan overdreven snelheid ? Vermoeidheid ? Zelfmoord ? Onvoldoende rij ervaring ? GSM gebruik ? Instellen navigatie ? Gewoon pech door laagstaande zon ? Alcohol ? Drugs ? Medicatie ? Wagens met achterstallig onderhoud zoals de banden ?

                                Gemakkelijkheidsoplossing: bord 50
                                Degelijkere oplossing en blijvende oplossing: Infrastructuur aanpassen en intensievere wegcontroles.

                                (verlichtingspalen die afknakken, vangrails op gevaarlijke plaatsen, eventueel snelheidsverlagende ingrepen op gevaarlijke plaatsen, bomen op een meter van de rijweg kappen (dit doet men nu tenminste toch niet meer, bomen planten naast een gewestweg, er komt inzicht. Trouwens misschien ook de reden van de extra doden in Wallonie, studies?).

                                Comment


                                • #76
                                  Nog zo een kromme redenering. Bomen kappen omdat men er zou kunnen tegenrijden... NEEN: niet de boom is het probleem, wel de chauffeur! De chauffeur moet met zijn voertuig op de baan blijven en niet onze schaarse bomen, noch andere obstakels zoals fietsers, woninggevels ea aanrijden.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

                                    Gemakkelijkheidsoplossing: bord 50
                                    Degelijkere oplossing en blijvende oplossing: Infrastructuur aanpassen en intensievere wegcontroles.
                                    Op korte termijn: oplossing 1
                                    Op lange termijn: oplossing 2

                                    Maar voor oplossing 2 heb je nog heel veel centen én tijd nodig. En een mentaliteitswijziging bij vele chauffeurs.
                                    Met andere woorden: in de praktijk een werk van héél lange adem.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door George_S Bekijk Berichten
                                      Nog zo een kromme redenering. Bomen kappen omdat men er zou kunnen tegenrijden... NEEN: niet de boom is het probleem, wel de chauffeur! De chauffeur moet met zijn voertuig op de baan blijven en niet onze schaarse bomen, noch andere obstakels zoals fietsers, woninggevels ea aanrijden.
                                      Utopia is uw bestemming. Rij er snel heen en blijf er dan meteen ook.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

                                        Eén klein probleempje, je kan niet altijd uiterst rechts rijden tegen 120/126.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Nu zijn er hier zelfs al mannen die WETEN dat de meerderheid te snel rijdt als ze kunnen.
                                          Straf!
                                          Ik ervaar echter dat als ik me perfect houd aan 120 op de snelweg ik slechts af en toe, maar eerder zelden, wordt ingehaald door iemand die veel sneller rijdt.
                                          Ik zou eerder niet van een meerderheid spreken.
                                          Al bij al is het een kleine hardnekkige kern die meent dat zij het bij het juiste eind hebben.
                                          Ooit lopen ze (of beter rijden ze) wel tegen de lamp.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X