En toch gebeurt het dat men vaste obstakels aanrijdt, bewijze het grootste aandeel van de dodelijke ongevallen bij auto inzittenden. Bomen horen in het bos, in uw tuin, in een park. Maar niet op een meter naast de rijweg.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Leo 2 tunnel - trajectcontrole
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenEn toch gebeurt het dat men vaste obstakels aanrijdt, bewijze het grootste aandeel van de dodelijke ongevallen bij auto inzittenden. Bomen horen in het bos, in uw tuin, in een park. Maar niet op een meter naast de rijweg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door George_S Bekijk BerichtenEn de boom zijn schuld is 't zeker niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk BerichtenNu zijn er hier zelfs al mannen die WETEN dat de meerderheid te snel rijdt als ze kunnen.
Straf!
Ik ervaar echter dat als ik me perfect houd aan 120 op de snelweg ik slechts af en toe, maar eerder zelden, wordt ingehaald door iemand die veel sneller rijdt.
Ik zou eerder niet van een meerderheid spreken.
Al bij al is het een kleine hardnekkige kern die meent dat zij het bij het juiste eind hebben.
Ooit lopen ze (of beter rijden ze) wel tegen de lamp.
Bij slechtere weersomstandigheden merk ik wel dat bitter weinig mensen trager gaan rijden dan 120.
Als voorbeeld: 60 % reden er bij controle te snel in die tunnel, een kleine hardnekkige kern dus.
Is wel een rare wens die laatste zin van je.... Hopelijk rijden ze tegen de lamp. Zulke dingen moet je de medemens niet toewensen
Comment
-
Ik stel toch ook vast dat er veelvuldig te snel gereden wordt. Vaak door familievaders die na de spits van kantoor naar huis rijden. Dat kan men afleiden aan de vestingaires details en het grotere/zwaardere type auto. Nooit als onveilig ervaren.
Niet iedereen heeft nu eenmaal de luxe van rond 16u het loket te sluiten en dan met de Dacia Duster aan 70 per uur op het linkerbaan van de e40 te peddelen of de boomschors van een verkeerd geparkeerde boom te schuren richting de agalev levende huisvrouw en zeven kinders.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door George_S Bekijk Berichten
Niet iedereen heeft nu eenmaal de luxe van rond 16u het loket te sluiten en dan met de Dacia Duster aan 70 per uur op het linkerbaan van de e40 te peddelen of de boomschors van een verkeerd geparkeerde boom te schuren richting de agalev levende huisvrouw en zeven kinders.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door George_S Bekijk Berichten
Niet iedereen heeft nu eenmaal de luxe van rond 16u het loket te sluiten en dan met de Dacia Duster aan 70 per uur op het linkerbaan van de e40 te peddelen of de boomschors van een verkeerd geparkeerde boom te schuren richting de agalev levende huisvrouw en zeven kinders.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk rij op een kalme autosnelweg altijd tussen de 130 en 140 op de teller.
Comment
-
-
2/3 van de bestuurders rijdt meer dan 50 in de Leopold II tunnel. Die zijn alvast tegen de snelheidsbeperling.
Van het overige 1/3 is niet geweten of ze voor/tegen de trajectcontrole zijn. Het kan ook zijn dat dit 1/3 gemeten is in de ochtendspits of op een ogenblik dat er brokstukken naar beneden vielen en ze dus niet sneller konden omwille van technische/politieke redenen.
Mobiliteitsorganisatie Touring is niet te spreken over de trajectcontrole die binnenkort van start gaat in de Brusselse Leopold II-tunnel. Een snelheidsbeperking van 50 km/u in de tunnel is "totaal onlogisch en dus ongeloofwaardig", aldus Touring. Uit een steekproef van de mobiliteitsorganisatie blijkt dat 7 op de 10 bestuurders een onlogische snelheidslimiet aan hun laars lappen.
Touring pleit in elk geval om de trajectcontrole er niet in te voeren.
Maar Touring, net als meer dan 2/3 van de commuters, zijn wellicht wereldvreemde gekken.
Comment
-
Het oorspronkelijk persbericht van Touring:
Binnenkort start de trajectcontrole in de Brusselse Leopold II tunnel. Maar mobiliteitsorganisatie Touring stelt dat het verminderen van de snelheidslimiet in de Leopold II tunnel van 70 naar 50 km/u niets met verkeersveiligheid heeft te maken, totaal onlogisch en dus ongeloofwaardig is. “Door het installeren van onlogische snelheidslimieten creëer je alleen maar frustratie bij de weggebruiker en dat brengt agressie mee. Het is die agressie die uiteindelijk uitmond in gevaarlijker rijgedrag”. Een steekproef* van Touring toont aan dat 7 op de 10 bestuurders een onlogische snelheidslimiet aan de laars lapt.
gelieve ook onderaan eens te lezen hoe de steekproef van Touring is gebeurd:
* test op gewestweg waar 50 km per uur geldt, zonder gemengd verkeer, met twee rijstroken in elke richting, middenberm, geen voetgangers en fietsers.
De test is dus niet eens gebeurd in de leopold 2 tunnel. Ik heb een zwaar vermoeden dat er met de realiteit van op- en afritten niet eens rekening is gehouden.
Trek zelf jullie conclusie over berichtgeving in pers ... en de onderbouw van discussies en argumenten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P.Nu zijn er hier zelfs al mannen die WETEN dat de meerderheid te snel rijdt als ze kunnen.
Straf!
Ik ervaar echter dat als ik me perfect houd aan 120 op de snelweg ik slechts af en toe, maar eerder zelden, wordt ingehaald door iemand die veel sneller rijdt.
Ik zou eerder niet van een meerderheid spreken.
Al bij al is het een kleine hardnekkige kern die meent dat zij het bij het juiste eind hebben.
Ooit lopen ze (of beter rijden ze) wel tegen de lamp.
Arme jij.
Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door George_S Bekijk BerichtenJij mag alvast beginnen met je bronnen te geven. Stijgende aantal? en oorzaak?
"In 2015 werden 273 ongevallen in de tunnels opgetekend, waarvan een vijfde in de Leopold II-tunnel. In de eerste helft van 2016 gebeurden 153 ongevallen in de tunnels, 35 in ‘Leo II’."
En de oorzaken? Tsja, GSM'en, megadruk, pillen gepakt, gezopen, gesnoven, enz... . En hoe ga je dat controleren? Heel moeilijk. Wat kan je op korte termijn dan doen om de risico's op ongevallen te verminderen. Juist, de snelheid naar beneden doen.
Comment
Comment