Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Leo 2 tunnel - trajectcontrole

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten

    als je daar in weekend ('s morgens) komt, bijna geen kat en dan is 50 nog relevant ???

    poepeloere zat aan 52 is geen bekeuring
    en nuchter aan 58 is wel bekeuring
    wat is meest veilige????
    Je moet al m'n posts eens lezen. Geen zin om constant alles te moeten herhalen.
    En, nuchter aan 52 is nog veiliger dan nuchter tegen 58. Denk daar maar eens over na.

    Comment


    • - Meer dan 300 trajectcontroles om verkeersdoden te halveren: http://www.standaard.be/cnt/dmf20180123_03317284

      - Overzicht: op deze plaatsen worden de flitscamera's vervangen door trajectcontroles: http://www.standaard.be/cnt/DMF20180123_03316397

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

        Je moet al m'n posts eens lezen. Geen zin om constant alles te moeten herhalen.
        En, nuchter aan 52 is nog veiliger dan nuchter tegen 58. Denk daar maar eens over na.
        Ja, maar aan 50 kan je ook nog sterven in die tunnel. Aan 120 km/h op de autosnelweg ook, en in een zone 30 kan je als fietser of voetganger nog steeds dood gereden worden. Wie bepaalt dat net dat risico acceptabel is, en niet meer aan 70 of, net extremer, waarom is die tunnel geen 30 en de binnenstad 10?

        Elke verkeersdode is er een teveel, doch niemand wil 90 op de autosnelweg (hoewel dat hier en daar zeker een dode zou schelen).

        Daar heb ik het een beetje moeilijk mee. Er zit er enen aan de macht die snelheid op zich (zonder per se overdreven te zijn) diaboliseert. Bepaalde wegen waren 90, en doe je ze nu (zone 50) aan die snelheid dan ben je je rijbewijs kwijt.

        Wie heeft ooit bepaald dat dat acceptabel is/zou zijn? Zijn er echt zoveel burgers die dat vinden?

        Telkens ik met iemand praat over bepaalde stukken weg (N42 zoals DHL zegt), vinden ze dat daar onnozele beperkingen van kracht zijn. Handelen die dan zonder akkoord van ‘het volk’, of zijn er veel mensen die dat goed vinden en niks zeggen?

        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

        Comment


        • Ik heb het allemaal al een aantal keren gezegd. Maar blijkbaar lezen mensen enkel wat ze willen lezen.

          Het gaat over die tunnel. Over plaatsen waar het (heel) druk is met veel ongevallen in de statistieken. Constant drukker aan dezelfde snelheden van vroeger = meer risico op ongevallen. En de cijfers zijn er voor die tunnel, incidenten in stijgende lijn. Je kan mensen aanmanen geen pillen te pakken, niet te snuiven, niet te zuipen, niet op die GSM te tokkelen, niet asociaal te rijden, veilige tussenafstanden te bewaren, enz... . Als ze 't niet doen, doen ze 't niet. Erop controleren is vrij moeilijk en is financieel heel duur. Als we allemaal de conditie en de skills van een gemiddelde F1-coureur zouden hebben (als ik het zo wat hoor zit het er hier wel vol van), dan kan je in die tunnel de snelheid gemakkelijk op 90 zetten. Maar dat is in het echt niet zo, dat is enkel op autofora zo. Wil je op korte termijn, met de middelen die voorhanden zijn, een risicovol traject met veel ongevallen veiliger maken. Dan breng je die snelheid naar beneden. Tegen 50 in elkaars gat gaan hangen terwijl je op FB je likes nog eens checkt met een slaapkop, is veiliger dan datzelfde tegen 70 te doen.

          Ik ben ook geen fan van traag rijden, écht niet! Ik rij graag vlot door hoor. Maar als je op sommige plaatsen haast dagelijks stilstaat omdat er weer eens een held moest bewijzen dat ie echt wel zo goed als Lewis Hamilton is, dat ben je op den duur echt beu. Ik rij bijvoorbeeld liever tegen een max. snelheid van 70 naar Antwerpen, dan tegen gemiddeld 15 per uur omdat het weer eens file is door één of andere onverlaat die het nodig vond in Ranst tegen 130 per uur van de E34 op de E313 in te voegen, het liefst in één stuurbeweging naar het linkse vak met één handje aan het stuur. De mensen die echt met het verkeer bezig zijn en hun snelheid en rijgedrag aanpassen aan de situatie, die zijn uiteraard mee de dupe. Zo gaat dat nu eenmaal.

          Comment


          • Weet je, eigenlijk ben ik het eens hoor met jou. Liever aan 50 door de tunnels dan 1 dag aan 90 en 4 dagen stilstaan. Maar dat neemt niet weg dat die perfect verantwoorde 50 op veel plaatsen ‘s avonds of in het weekend naar 70 of 90 zou moeten kunnen.

            Een rechtvaardige snelheidslimiet, en mogen gerust ook controleren van mij.

            Verder heb je enkel nog niet rechtstreeks geantwoord op mijn opmerking. Waarom is de tunnel 50 en geen zone 30? Aan 30 zullen er nog minder ongevallen gebeuren.

            Het is een compromis (zoals ik zei, aan 50 kan je ook doodgaan in het verkeer), maar wie heeft in godsnaam het recht dat te bepalen, temeer de meeste mensen er niét mee akkoord gaan?
            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

            '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              De mensen die echt met het verkeer bezig zijn en hun snelheid en rijgedrag aanpassen aan de situatie, die zijn uiteraard mee de dupe. Zo gaat dat nu eenmaal.
              Da iedereen zo is zou rijden e, het verkeer zou al een heel stuk vlotter verlopen ook.
              Maar snelheden blijven verlagen is ook geen oplossing denk ik, geef ze nog wa meer voer om op hun smartphone bezig te zijn, als ik trager moet rijden dan dat voor mezelf mogelijk en zelf veilig is, dan ben ik ook minder gefocust op het rijden en gaat mijn aandacht naar andere dingen.
              Last edited by ; 26/01/2018, 11:57.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                Weet je, eigenlijk ben ik het eens hoor met jou. Liever aan 50 door de tunnels dan 1 dag aan 90 en 4 dagen stilstaan. Maar dat neemt niet weg dat die perfect verantwoorde 50 op veel plaatsen ‘s avonds of in het weekend naar 70 of 90 zou moeten kunnen.
                Klopt helemaal. Maar ik denk dat dat op korte termijn niet haalbaar is. Matrix borden met variabele trajectcontrole. Heel dure zaak om dat op korte termijn overal te installeren.



                Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                Verder heb je enkel nog niet rechtstreeks geantwoord op mijn opmerking. Waarom is de tunnel 50 en geen zone 30? Aan 30 zullen er nog minder ongevallen gebeuren.
                10 per uur is nog beter. Maar het nog wel wat doenbaar en realistisch zijn hé. 50 per uur in een drukke tunnel tijdens de spits, ik kan daar best mee leven. Ik herinner mij nog de smogalarmen op de E313. Max. 90 of 100 per uur. Dat was zalig gewoon. Veel minder opgefokte toestanden.



                Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                Het is een compromis (zoals ik zei, aan 50 kan je ook doodgaan in het verkeer), maar wie heeft in godsnaam het recht dat te bepalen, temeer de meeste mensen er niét mee akkoord gaan?
                Tuurlijk zijn we 't daar niet mee eens. De meeste automobilisten wanen zich dan ook ongenaakbaar en enkel zij kunnen rijden met de auto. Tot ze zelf eens een stommiteit begaan met een mogelijk ongeluk tot gevolg.

                Comment


                • Gasthuistunnel in Antwerpen is al jaren 30km


                  Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                  Comment

                  Working...
                  X