Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Interactieve ongevallenkaart

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Interactieve ongevallenkaart

    Interactieve ongevallenkaart

    Deze interactieve ongevallenkaart geeft meer dan 52.000 ongevallen weer, die plaatsvonden tijdens de periode 2014 - 1e semester 2016 op het grondgebied Vlaanderen en geregistreerd werden door de geïntegreerde politie. Hiermee wordt ongeveer 85% van de door de politie geregistreerde ongevallen met gewonde en dodelijke slachtoffers verwerkt in de kaart. De gegevens zijn afkomstig van de Federale politie en worden verrijkt in samenwerking met Informatie Vlaanderen. Maak uw selecties in onderstaande grafieken of op de kaart. De resultaten van uw selectie kunnen via het parallelle coördinaten scherm meer in detail geanalyseerd worden.




    Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

  • #2
    Interessant
    den borre


    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


    Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

    Comment


    • #3
      Dat is idd wel interessant ja.
      Valt mij vooral op dat er veel ongevallen gebeuren op plaatsen waar ik dat niet had verwacht en net weinig ongevallen gebeuren op plaatsen waar ik er meer had verwacht.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
        Dat is idd wel interessant ja.
        Valt mij vooral op dat er veel ongevallen gebeuren op plaatsen waar ik dat niet had verwacht en net weinig ongevallen gebeuren op plaatsen waar ik er meer had verwacht.
        Blij dat iemand toch bepaalde dingen opmerkt.
        Afgaan op het 'gevoel' en eigen (zeer beperkte) ervaringen is niet de juiste manier om gevaar in te schatten.
        Zoals ik elders al schreef: maatregelen om de verkeersveiligheid te verbeteren worden (meestal) echt wel gefundeerd getroffen.

        Het is dan ook de bedoeling dat op deze kaart het aantal bolletjes nog verder vermindert, want geef toe: op bepaalde plaatsen staan er toch serieus wat te veel...
        En, daar waar er weinig of geen staan: dat betekent dat de (snelheids) beperkingen en andere maatregelen daar werken.

        Positief denken noemen ze dat.

        Comment


        • #5
          In de zone 30 aan de school van mijn dochter staan er wel 9 bolletjes.
          Dat had ik dan weer niet verwacht.
          den borre


          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


          Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

          Comment


          • #6
            spijtig dat er geen info beschikbaar is over de oorzaak van ongevallen, alcohol, geen voorrang, ...

            Comment


            • #7
              Wel opvallend dat ruim 22.000 van de 53.000 ongevallen gebeuren bij een snelheid tussen de 40 en 50 km/u.

              Zou dat dan telkens als oorzaak 'overdreven snelheid' zijn?

              Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

              Comment

              Working...
              X