Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lege roetfilters

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Lege roetfilters

Elk jaar raken tienduizenden dieselauto’s door de autokeuring waarbij de roetfilter illegaal is weggehaald. De filters houden de giftige fijnstof en roetuitstoot tegen die dieselauto’s produceren. De autokeuring in ons land merkt deze weggehaalde roetfilters niet op, omdat de roetmeting verouderd is, bericht deredactie.be maandag.

En wie gaat men beboeten , de verantwoordelijke garagist (die software veranderd), de eigenaar of toch maar de keuring die zich dom houdt.
    Ooit lessen autotechniek gehad , en er was een interim leraar van GOCA . En wat die kennen is ongelooflijk ,ik versta zoiets niet.
    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Alé nog ene, topic nummer 35

Comment

Wat is er aan de hand, kan de link niet openen.
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
        Blijkbaar hebben terroristen hun DPF verwijdert om de wereld te vergiftigen.

Comment

Zonder DPF 90% meer fijn stof en roet, aldus de VRT-reportagemakers.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel

Zonder DPF 90% meer fijn stof en roet, aldus de VRT-reportagemakers.

Het is onder andere door die dingen dat mijn longen naar de kl*ten zijn. ;-)
            den borre

Int3x0r

Comment

Sorry Alain, met jou zit ik nu nog in, al de resten kan stikken (see what I did there?).

Comment

Mensen zijn nogal gemakkelijk geneigd de dingen te minimaliseren... tot ze zelf betrokken partij zijn. Eigen aan de mens... .

Comment

Het was te verwachten dat ze hogerop ook van deze zaken gingen horen. Ik denk dat je hiervoor zwaar gestraft kan worden... We zullen er in de toekomst wel meer over horen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                    Het was te verwachten dat ze hogerop ook van deze zaken gingen horen. Ik denk dat je hiervoor zwaar gestraft kan worden... We zullen er in de toekomst wel meer over horen.
                    Alsof ze dat hogerop nu pas weten

Comment

Prachtig reactie van Weyts

Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts wil daarom dat de keuringscentra extra controleren op die roetfilters, door bijvoorbeeld op de filters te kloppen. (Klinken ze hol, dan is de roetfilter vermoedelijk weggehaald.)
                      Top, wat met de doorboorde?
                      En wat als blijkt dat die toch nog vol zit?
                      Bij sommige modellen geraak je er niet aan vooraleer je een stuk van de uitlaat wegneemt, wat dan?

Heeft de keuring een vermoeden dat de roetfilter is weggehaald, dan moet de eigenaar van de auto naar een officiële dealer om een officieel attest. Daarmee moet hij dan terug naar de keuring, zo niet raakt de auto niet gekeurd.
                      Prachtig, wie gaat de kosten betalen van dit attest als blijkt dat de DPF toch niet weg is?
                      Wie gaat de verloren tijd vergoeden? Wie gaat de herkeuring betalen?

Zoals gewoonlijk hebben onze politiekers weer eerst hun mond open gedaan, vooraleer na te denken.

Comment

Nog een mooie:

Twee jaar geleden, in september 2015, publiceerden keuringsinstanties uit 6 Europese landen, waaronder ook GOCA België, een uitgebreide studie over hun falende roettesten, het zogenaamde SET-rapport (omschreven als het grootste emissie-project voor voertuigen in Europa: meer dan 3000 auto’s werden getest, waaronder 1654 diesels).
                        En nu plots komt het boven water...
                        Ze weten het al sinds 2015, en nu gaan ze het tegen volgend jaar eens oplossen se!

Comment

Alles komt nu in een stroomversnelling doordat VRT journalist Luc Pauwels met een verwijderde DPF naar de keuring is geweest en ze het niet merkten.
                          En ik vermoed dat er wel iets uitgewerkt zal worden om de controles op punt te brengen.

Deze is wel goed
                          "Deze illegale praktijk wordt openlijk gepromoot, op talloze websites van de sjoemelende bedrijven en toegejuicht op tal van discussiefora".

Uit: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/2.50743

Comment

Dat er iets uitgewerkt zal worden geloof ik zeker, de vraag is hoe lang het duurt, en hoeveel keer ze eerst met zever afkomen om dan te merken dat het toch beter kan qua controle.

Comment

Wie zijn die sjoemelende bedrijven eigenlijk?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten

Alsof ze dat hogerop nu pas weten
                                Ja beetje naief van mij

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Wie zijn die sjoemelende bedrijven eigenlijk?
                                  Gewoon, een bende gewetenloze knoeiers die mis- of gebruik maken van mensen die het niet nauw nemen met regeltjes en wetten om toch maar wat uit te sparen op hun autobudget, want ja ze zijn aan het bouwen of hun kinderen moeten een nieuwe I-Pad of een andere drogreden.
                                  Diezelfde mensen die vinden dat ze regels mogen overtreden omdat er toch geen of weinig controle op is.
                                  Diezelfde mensen die roepen om méér controle tot blijkt dat ze ook daarvoor extra moeten betalen aan belastingen of taksen, want controleren kost natuurlijk ook geld.
                                  Dan kunnen ze uiteindelijk gaan zagen dat de overheid zich beter met nuttiger dingen zou bezig houden.
                                  Zo is het cirkeltje rond en kunnen ze herbeginnen met opnieuw en nog meer te zagen... en uiteraard ligt het nooit aan henzelf, 't zijn die zakkenvullers van politieke idioten die nergens verstand van hebben (die ze wel zélf hebben verkozen) en "allemaal dezelfden zijn".

Ik denk dat er geen enkel marginaal café bestaat waar deze onzin niet wordt verkondigd.
                                  Geen wonder dat roepers - populisten à la Trump met 'simpele' en 'radicale' oplossingen (sic) aan de macht geraken.
                                  Extrapolatie naar bepaalde personen/partijen in ons Belgenland moet je zelf maar invullen.
                                  Last edited by Maurice P.P.; 04/07/2017, 21:00.

Comment

Probleem van het bestraffen dat ik wel direct zie, of mij toch zeker afvraag :

Hoeveel mensen zouden er rondrijden met een wagen zonder roetfilter, waarvan ze het zelf niet eens weten? (Verwijderd door de vorige eigenaar.)

Comment

Ja met terugwerkende kracht, zoveel dagen, maanden ,jaren zonder roetfilter rond gereden mevr/mr . Kunt u dat bewijzen ?
                                      Ge zult zelf voor uw papiertjes mogen zorgen en indien niks, ik weet dat niet, betalen tot en met 1° dag van ingebruikname.
                                      Ze mogen er dan stilaan een verzegeling op de roetfilter maken zoals de mazoutpompen en hun mengselregelvijs .
                                      Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose

Sorry Alain, met jou zit ik nu nog in, al de resten kan stikken (see what I did there?).
                                        Yep.
                                        den borre

Int3x0r

Comment

Working...
                                        X