Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Onaangepaste snelheid... T moet niet altijd overdreven zijn

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten

Hola, Maurice. Dit is een forum waar gediscussieerd en gereplied wordt, en geen klaslokaal.
    Een beetje verstaander kon uit mijn eerste zin al opmaken dat mijn reply niet als antwoord op jouw vraag was bedoeld.
    En als het niet duidelijk was, dan is het misschien tijd voor een opfriscursus 'begrijpend lezen', maestro
    Hahaha, om in dezelfde sfeer te blijven:
    Dit is een schoolvoorbeeld hoe moeilijk het is om op een forum te nuanceren.
    Tijdens een 'live' discussie / gesprek zou dit geen aanleiding geven tot 'misverstanden'.

Indien je je door mijn reactie aangesproken voelt: sorry daarvoor, dit was totaal niet de bedoeling.

Wat het onderwerp betreft: ik vind geen rechtspraak hierover (tenzij over extreme gevallen die overduidelijk hinderlijk zijn).
    Ik vermoed dat er enkel in zo'n extreme gevallen geverbaliseerd wordt en niet als iemand bijvoorbeeld 50 rijdt waar 70 is toegelaten.
    De breuk 70/120 toepassen op andere wegen dan snelwegen was een hersenspinsel van me, ik weet ook wel dat dit niet in de wegcode staat, vandaar het woord "indien" en "zou" in mijn zin.

Wat ik wél een beetje wou uitlokken (voorlopig tevergeefs ) zijn reacties van sommige forumleden die het al hinderlijk vinden als iemand 55 of 60 rijdt waar 70 mag en er van uitgaan dat een snelheidslimiet een 'minimum' opgelegde snelheid is.

Comment

je kan ook beboet worden om onnodig bruusk te gaan remmen.
      men mag wel eens meer gaan boetes uitdelen voor hinderelijk parkeren... gewoon stoppen op de baan, 4 pinkers op en een winkel binnen stappen is not done.
      lets have some more member berries

Comment

Laat staan om een klapke te doen... wollah!
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
          Laat staan om een klapke te doen... wollah!
          Iets waar geïmporteerde van nature licht-zongebruinde 'landgenoten' in uitblinken.

Comment

ik vermoed dat een deel van de boetes hiervoor op heel specifieke plaatsen worden uitgeschreven, nl. de chaussées d'amour.

Wat ik wel af en toe hoor, is dat er een fout wordt aangerekend tijdens het praktisch rijexamen voor te traag rijden.
            Misschien dat flappy daar meer over kan vertellen ?

Comment

ik vermoed dat een deel van de boetes hiervoor op heel specifieke plaatsen worden uitgeschreven, nl. de chaussées d'amour.
              Die straat ken ik niet. Waar is dat ergens? Mijne GPS kent ze ook niet.

Comment

Da's hier bij ons, liefde troef ten huize DHL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Op de snelweg is het duidelijk: 70 km/u is de minimumsnelheid, dat staat ondubbelzinnig in de verkeerswet.
                  staat dat daar? Ik meen me te herinneren dat de toegang niet toegelaten is voor voertuigen die geen 70 km/u op vlakke weg kunnen halen...

Comment

Wat ik wel af en toe hoor, is dat er een fout wordt aangerekend tijdens het praktisch rijexamen voor te traag rijden.
                    Misschien dat flappy daar meer over kan vertellen ?
                    dat is zo. Men wil dat je duidelijk laat zien dat je de snelheidsbeperkingen hebt gezien, dus overal 30 rijden gaat niet lukken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten

staat dat daar?
                      Ja.
                      21.2. Behalve wanneer een lagere snelheid wordt opgelegd door het verkeersbord C43, mag geen enkele bestuurder op een autosnelweg met een lagere snelheid rijden dan 70 km per uur. Hij moet evenwel zijn snelheid regelen overeenkomstig de bepalingen van artikel 10.1.

Comment

Hahaha, om in dezelfde sfeer te blijven:
                        Dit is een schoolvoorbeeld hoe moeilijk het is om op een forum te nuanceren.
                        Tijdens een 'live' discussie / gesprek zou dit geen aanleiding geven tot 'misverstanden'.

Indien je je door mijn reactie aangesproken voelt: sorry daarvoor, dit was totaal niet de bedoeling.

Wat het onderwerp betreft: ik vind geen rechtspraak hierover (tenzij over extreme gevallen die overduidelijk hinderlijk zijn).
                        Ik vermoed dat er enkel in zo'n extreme gevallen geverbaliseerd wordt en niet als iemand bijvoorbeeld 50 rijdt waar 70 is toegelaten.
                        De breuk 70/120 toepassen op andere wegen dan snelwegen was een hersenspinsel van me, ik weet ook wel dat dit niet in de wegcode staat, vandaar het woord "indien" en "zou" in mijn zin.

Wat ik wél een beetje wou uitlokken (voorlopig tevergeefs ) zijn reacties van sommige forumleden die het al hinderlijk vinden als iemand 55 of 60 rijdt waar 70 mag en er van uitgaan dat een snelheidslimiet een 'minimum' opgelegde snelheid is.
                        Je wil het uitlokken?

ok!

Meer dan 5 km/h te traag rijden is ronduit hinderlijk en mag men zeer zwaar bestraffen, zwaarder dan 5 km/h te snel.

Zulke mensen zou je van mij compleet legaal een tikkie' tegen de flank mogen geven en een PIT-manoeuvre uitvoeren

Elke vorm van agressie jegens dergelijke individuen moet op alle vlakke toegejuicht worden, opdat ze ofwel stoppen met onze banen te vullen, ofwel veel harder gaan rijden.

*bovenstaande geldt niet op banen met meer dan 1 vak in elke richting. Daar kan je makkelijk inhalen.
                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Stevig gefundeerde en goed onderbouwde reactie.
                          Tegen zo'n sterke argumenten kan ik niet op.

Comment

Gisteren ondervonden op weg naar Sluis. 80 per uur zone. Volle lijn. Bestuurder voor mij met een Nissan Cressida? tegen 45 tot 50 per uur. Ben hem, en velen met mij, dan maar gepasseerd.
                            “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                              een Nissan Cressida?

Was het geen Toyota Cressida?

Comment

Stevig gefundeerde en goed onderbouwde reactie.
                                Tegen zo'n sterke argumenten kan ik niet op.
                                Ge hebt het zelf gevraagd he!
                                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

Was het geen Toyota Cressida?
                                  Yep. Thx!
                                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Rij de laatste 3 weken op en af naar Nieuwpoort en het is toch om gek van te worden dat het merendeel op het middenvak zit te tuffen aan 105 a 112 per uur terwijl het rechtse vak helemaal leeg is.
                                    Ze zouden zich daar beter eens een paar weken mee bezighouden zodat ze beseffen dat ze rechts moeten rijden.

den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer
                                      Rij de laatste 3 weken op en af naar Nieuwpoort en het is toch om gek van te worden dat het merendeel op het middenvak zit te tuffen aan 105 a 112 per uur terwijl het rechtse vak helemaal leeg is.
                                      Ze zouden zich daar beter eens een paar weken mee bezighouden zodat ze beseffen dat ze rechts moeten rijden.
                                      Maar dan moeten ze de moeite doen om te rijden zoals het moet...

Comment

Deze vind ik nu eens goed zie!
                                        Een Bruggeling die 33 kilometer per uur reed in een zone 50, heeft een boete in de bus gekregen. Volgens het proces-verbaal had de bestuurder namelijk gezi...

Comment

Awel nu komen we overeen se... te traag moet zwaar gestraft worden

Comment

Working...
                                          X