Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P.
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Onaangepaste snelheid... T moet niet altijd overdreven zijn
Collapse
X
-
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
-
Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk BerichtenJe ergert je voor niets.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Eergisteren hing ik nog achter zo ene die +-40 in een zone 70 wel ok vond, er reed niemand voor hem. Ok er viel een beetje regen, maar dan nog jong. Als je niet meer harder durft pak dan de bus, want haast heb je blijkbaar toch niet meer. Het was een bejaarde man. Nu ben ik zelf al de 60 gepasseerd maar ik rijd toch nog altijd vlot door. Heb een tijd geleden nog tegen mijn neef gezegd (want kinderen heb ik niet) dat als er een punt komt in mijn leven dat ik ook zo begin te rijden dat hij de toestemming heeft om mijn rijbewijs aan flarden te scheuren en mijn auto te verkopen achter mijn rug.
- Likes 1
Comment
-
Die mensen zelf zullen wellicht niet snel een ongeval hebben, maar het gevaarlijke is dat iedereen die voorbij wilt. Elke auto die inhaalt is een mogelijks risico.
Is wel goed platten tuub dat je dat zei tegen je familie. Want ik denk dat men het zelf niet beseft wanneer men zo'n rijgedrag gaat vertonen. Het is natuurlijk altijd jammer als iemand moet stoppen met auto rijden, ge weet dat dit iets is wat je kwijt bent en dat nooit terug komt. Staat ieder van ons ooit te wachten
Comment
-
De vraag is en blijft: Waar ligt het omslagpunt en hoe en wie gaat dat bepalen? ***
Aan de hand van de gemiddelde rijvaardigheid van een commissie 70 plussers? Onze gehaaste dertig- en veertigers? Onze onervaren twintigers?
Gelijk hoe of wie, elk zal op "zijn" forum dan wat kunnen zagen en klagen: de ouderen dat de lat te hoog ligt, de 30- en 40-ers dat het allemaal niet rap genoeg gaat en de jongeren dat ze te weinig plaats hebben om hun denkbeeldige racekwaliteiten te demonstreren...
***Lijkt wel op die vraag in de geschiedenisles: "Wie werd waar en wanneer geboren en waarom werd hij hoe genoemd?"
Comment
-
Denk dat we dat zelf zullen moeten bepalen.
Hoe moeilijk dat ook is.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk BerichtenDenk dat we dat zelf zullen moeten bepalen.
Hoe moeilijk dat ook is.
Mijn schoonvader (85) woont op een dorpje.
Die rijdt enkel nog tot aan de apotheek en de plaatselijke Carrefour-market. Hooguit 2 km heen en terug.
Die mens durft verder niet meer te rijden en doet dat dus ook niet meer.
Die rijdt inderdaad aan een 'slakkegangetje' (+/- 35 à 40 km per uur in de bebouwde kom).
Grote brokken zal die dus niet maken...
Moet ik nu die zijn rijbewijs in stukken knippen en zijn auto achter zijn gat verkopen?
Als het écht niet meer gaat zal die mens ook die 'ritjes' niet meer maken en ook daar hulp voor vragen, daar ben ik zeker van.
Verdraagzaamheid noemt zoiets.
Hiermee wil ik dus NIET zeggen dat er geen echte gevaren van oude mensen op de baan zijn hé... (maar er zijn minstens even veel (en waarschijnlijk véél méér) gevaarlijke 'jongere' mensen op de baan) ... begrijp me niet verkeerd, want men moet hier dikwijls nogal zijn woorden wikken en wegen.Last edited by Maurice P.P.; 07/11/2017, 09:57.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk BerichtenDenk dat we dat zelf zullen moeten bepalen.
Hoe moeilijk dat ook is.
Misschien zou een controle om de x tijd niet zo slecht zijn, of vanaf een bepaalde leeftijd.
En dit heeft niks te maken met jongere mensen die hun racekwaliteiten willen tonen. Hoe dikwijls lees je bvb niet dat ze zich gewoonweg van pedaal vergissen. En ergens binnenrijden of personen aanrijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
Hoe dikwijls lees je bvb niet dat ze zich gewoonweg van pedaal vergissen. En ergens binnenrijden of personen aanrijden.
'k Lees nochtans redelijk veel (digitale) kranten.
Comment
-
Tja, iedereen heeft alle rechten. Ongeacht de leeftijd. Zolang we mekaar niet in gevaar brengen.
Iemand die 80 jaar is, nooit echt ongevallen/zware overtredingen gehad heeft, zijn vrijheid ontnemen? Dan moeten we consequent zijn, en iedereen die 3 x een zware overtreding doet ook van de baan halen.
Of nog een stap verder, iedereen die niet slaag voor een psychologische test ook uit het verkeer halen. Onder de vorm van preventie. Als je ziet wat er wekelijks in het nieuws passeert.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenTja, iedereen heeft alle rechten. Ongeacht de leeftijd. Zolang we mekaar niet in gevaar brengen.
Iemand die 80 jaar is, nooit echt ongevallen/zware overtredingen gehad heeft, zijn vrijheid ontnemen? Dan moeten we consequent zijn, en iedereen die 3 x een zware overtreding doet ook van de baan halen.
Of nog een stap verder, iedereen die niet slaag voor een psychologische test ook uit het verkeer halen. Onder de vorm van preventie. Als je ziet wat er wekelijks in het nieuws passeert.
Comment
-
bejaarde vergiste pedaal
bejaarde vergist zich van pedaal
Dat is zomaar eens ingetikt in google... Je moet het willen lezen natuurlijk Begrijpelijk dat iedereen voor zijn leeftijdscategorie opkomt. Geeft natuurlijk een onzeker gevoel voor een bepaalde leeftijdscategorie, goed beseffende dat ik ooit ook tot die categorie zal behoren.
Ik ben gewoon voorstander om de rijbekwaamheid op bepaalde momenten te controleren... Net zoals je moet aantonen dat je een rijbewijs waardig bent op je 18de of later. Moet nu eerlijk zijn, 50- 60-70 jaar later eens kijken of dit nog van toepassing is, lijkt me toch niet zo gek.
Het rijbewijs voor jongeren werd ook weer een stukje moeilijker.
Comment
-
Misschien vanaf een bepaalde leeftijd medische testen opleggen zoals voor een vrachtwagen chauffeur.?
Maar wat is die leeftijd, we moeten al tot ons 70 jaar werken.
Ben je dan goed genoeg om te werken maar niet meer om auto te rijden?
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichtenbejaarde vergiste pedaal
bejaarde vergist zich van pedaal
Dat is zomaar eens ingetikt in google... Je moet het willen lezen natuurlijk Begrijpelijk dat iedereen voor zijn leeftijdscategorie opkomt. Geeft natuurlijk een onzeker gevoel voor een bepaalde leeftijdscategorie, goed beseffende dat ik ooit ook tot die categorie zal behoren.
Ik ben gewoon voorstander om de rijbekwaamheid op bepaalde momenten te controleren... Net zoals je moet aantonen dat je een rijbewijs waardig bent op je 18de of later. Moet nu eerlijk zijn, 50- 60-70 jaar later eens kijken of dit nog van toepassing is, lijkt me toch niet zo gek.
Het rijbewijs voor jongeren werd ook weer een stukje moeilijker.
ik ga niet zitten googelen, om mijn standpunt te verdedigen...
Maar voor ieder soort ongeval, ga je wel een voorbeeld vinden...
wat moet stoppen, is dat iedereen naar mekaar wijst. Iedereen komt wel eens op een punt in zijn leven dat hij beter niet rijdt!
vaderschap, depressie, ziekte, dronken, agressie, emotie en soms gewoon slecht karakter. Moeten die er allemaal uit?
Een medische proef voor iedereen! Nb: ik ben medisch gekeurd om commercieel personenvervoer te doen. Jij ook?
Ben ik dan een betere chauffeur dan jij? Tegen een prijsje wil ik je wel vervoeren...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk BerichtenMisschien vanaf een bepaalde leeftijd medische testen opleggen zoals voor een vrachtwagen chauffeur.?
Maar wat is die leeftijd, we moeten al tot ons 70 jaar werken.
Ben je dan goed genoeg om te werken maar niet meer om auto te rijden?
Ergens zou de huisarts hier een begeleidende rol kunnen spelen, denk ik. Hij kan uiteraard niet beslissen of iemand nog mee is met de verkeersregels, maar hij kent de toestand van zijn patienten. Ook iemand van veertig of jonger kan ongeschikt zijn door ziekte, alcoholmisbruik, medicatie,...
Hij zou raadgever kunnen zijn om iemand door te sturen zoals dit nu gebeurt met invaliden die naar de cara moeten. En een instantie zoals de cara zou hier een rol kunnen vervullen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
Sorry, ben jonger dan jij....
ik ga niet zitten googelen, om mijn standpunt te verdedigen...
Maar voor ieder soort ongeval, ga je wel een voorbeeld vinden...
wat moet stoppen, is dat iedereen naar mekaar wijst. Iedereen komt wel eens op een punt in zijn leven dat hij beter niet rijdt!
vaderschap, depressie, ziekte, dronken, agressie, emotie en soms gewoon slecht karakter. Moeten die er allemaal uit?
Een medische proef voor iedereen! Nb: ik ben medisch gekeurd om commercieel personenvervoer te doen. Jij ook?
Comment
-
Het zijn vooral de eenzijdige denkers, die wijzen met de vinger.
Medische proef voor iedereen, want de ene huisdokter is de andere... willekeur.
Iedere 10 jaar jonger dan 60, en dan iedere 5 jaar.
Maar de gevolgen door de medische afkeuring moeten gedragen worden door de gemeenschap!
Comment
-
Voila, het zijn altijd de jongeren die met de vinger gewezen worden, men mag ook de ouderen eens in vraag stellen.
En ja, die medische proef voor iedereen... Klopt, zou zelfs deel moeten uitmaken van het rij examen. Vrachtwagenchauffeurs en buschauffeurs moeten wel geregeld op controle...
Comment
Comment