Oorspronkelijk geplaatst door timothy
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Onaangepaste snelheid... T moet niet altijd overdreven zijn
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Dat ze trager rijden heeft dus niets te maken met dat ze geen rijopleiding gehad hebben. Mijn ouders zijn allebei goede chauffeurs, mijn moeder rijdt de laatste tijd wel trager. Maar daar is op zich niets mis mee.The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
Als je ouder wordt, ben je wellicht minder gehaast, minder een race tegen de tijd, kan je meer relativeren,...
Comment
-
Heb alleen weet van mijn tante en oma .Maar mijn tante durft niet meer te rijden omdat mijn nonkel altijd reed de laatste tijd en mijn Oma rijd alleen zoals hierboven aangehaald om naar de winkel te gaan als ze geen bus kan nemen en verder gaat ze niet omdat ze dat niet durft (en niet hinderlijk wilt zijn "zoals de andere oudjes" :p ).
trouwens
Ipv geld te verspillen aan wet opstellen, controles, ... kan je beter iets gratis doen zoals een beetje geduld aanleren... Zou al direct het aantal ongevallen drastisch verminderen!
Comment
-
Als je haar vraagt waarom ze trager gaat, wat antwoord ze dan? Is dat schrik of onzekerheid?
Mijn ouders zijn allebei 56. Pa heeft een deftige rijopleiding gehad en rijdt al heel zijn leven defensief maar vlot. Nooit ongeval in fout, occasionele bekeuring van 50 euro maar nooit meer. Ma heeft nooit graag ver gereden (leren rijden door haar pa, die zelf een heel onzekere chauffeur was) en rijdt inderdaad te traag. Ik spreek haar daar op aan en ze zegt dat het allemaal zo snel niet meer hoeft te gaan. Het zicht is niet meer zo goed bij haar. Ze weet dat dit ‘ambetant’ is voor anderen dus verder dan de lokale winkels rijdt ze niet meer.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk BerichtenHeb alleen weet van mijn tante en oma .Maar mijn tante durft niet meer te rijden omdat mijn nonkel altijd reed de laatste tijd en mijn Oma rijd alleen zoals hierboven aangehaald om naar de winkel te gaan als ze geen bus kan nemen en verder gaat ze niet omdat ze dat niet durft (en niet hinderlijk wilt zijn "zoals de andere oudjes" :p ).
trouwens
Ipv geld te verspillen aan wet opstellen, controles, ... kan je beter iets gratis doen zoals een beetje geduld aanleren... Zou al direct het aantal ongevallen drastisch verminderen!
geduld is het sleutelwoord. Heel de rush van het werk wordt gewoon mee in de auto genomen. Ipv de auto als een plek te zien waar je eens tot rust zou kunnen komen. Ook al is het verkeer druk, gewoon wat genieten van wat muziek. En als je het niet meer aankunt, dan moet je dat vooral niet op andere chauffeurs gaan uitwerken. Doe jezelf dan een plezier door een oplossing te zoeken. Desnoods ander werk, desnoods andere uren, gelijk wat. Maar die stress mee in de auto nemen is het slechtste wat ge kunt doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
Als je ouder wordt, ben je wellicht minder gehaast, minder een race tegen de tijd, kan je meer relativeren,...
Ik probeer ook tot rust te komen als ik met de auto aan het rijden ben maar als vrachtwagens op vak twee en drie moeten rijden vanwege bestuurders die geen 90 halen op een autostrade zorgt het s 'morgens/s 'avonds toch voor heel wat hinder. Het kuddegedrag van op de rem te gaan staan is ook nog zoiets, enfin leven en laten leven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenDenk je dat?
Ik ben zeker dat het deels ligt aan het feit dat de ouderen van nu geen rijopleiding gekregen hebben. Dat was rijbewijs afhalen en rijden.
Ik ben het volledig eens dat reflexen en zicht afnemen, maar het aanhouden van 50 km/h lijkt me echt nog wel te lukken. Dat heeft te maken met de onzekerheid om de wagen onder controle te houden.
Comment
-
Iedereen hier op het forum zal vroeg of laat, zijn snelheid geleidelijk aan zien verlagen, anders ben je een Alien, of God….
Mensen met een manuele bak nog vlugger, want in de stad, haal je de overgrote meerderheid er al uit, als ze nog jong en sportief rijden…niet iedereen zijn motoriek is zo goed als hij zelf denk…
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Wacht tot je zelf oud wordt... .
Het verkeer is ook wel drukker geworden hier op relatief korte tijd, daardoor rijdt je automatisch minder snel omdat je toch vaak stilstaat en dat maakt het sneller rijden zinloos.
Heb niet het gevoel dat het te maken heeft met minder gehaast of rustiger zijn. Lijkt me eerder dat je met het ouder worden een tikkeltje verstandiger en wijzer wordt.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
Ik heb dat nu al. Ik ben dertig en mijn rijgedrag is erg veranderd de laatste jaren.
Het verkeer is ook wel drukker geworden hier op relatief korte tijd, daardoor rijdt je automatisch minder snel omdat je toch vaak stilstaat en dat maakt het sneller rijden zinloos.
Heb niet het gevoel dat het te maken heeft met minder gehaast of rustiger zijn. Lijkt me eerder dat je met het ouder worden een tikkeltje verstandiger en wijzer wordt.
Sinds ik met waze rij, rij ik ook voorzichtiger/ trager... veel onbekende wegen. Waar ik toch anders rij, dan de weg waar ik ieder putje ken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
Daarmee ben ik het volmondig eens.
Dit mag opgetrokken worden naar 90 km/u: dan rijden die typetjes toch al dezelfde snelheid als de vrachtwagens.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
Kan niet ivm vrachtwagens!
Voor de rest: min. 90.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
Ik heb dat nu al. Ik ben dertig en mijn rijgedrag is erg veranderd de laatste jaren.
(Te) snel rijden is gevaarlijk, zinloos, kost extra aan brandstof, meer slijtage aan de auto, is slecht voor de gezondheid (te stresserend) en er is nagenoeg geen tijdswinst mee te behalen.
Comment
-
Als de mensen al eens zouden rijden wat ze minimum mogen rijden hé.
Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk BerichtenAls de mensen al eens zouden rijden wat ze minimum mogen rijden hé.
Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
Comment
-
Voor vrachtwagens hoeft er niets te veranderen: min 70 max 90 op snelwegen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL
Mijne lane assist zou veel minder van z'n oren maken dan
Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
- Likes 1
Comment
-
Voor vrachtwagens hoeft er niets te veranderen: min 70 max 90 op snelwegen.
moet je eens zien wat haos je krijgt bij TC 90 (o.a. in Gentbrugge) en een aantal idote autobestuurders die dan 80 - 85 gaan rijden :-(
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenDus als een vrachtwagen op vak 1 en/of 2 voor je 70 rijdt, krijg jij een boete?
Comment
Comment