Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Onaangepaste snelheid... T moet niet altijd overdreven zijn

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten

moet je eens zien wat haos je krijgt bij TC 90 (o.a. in Gentbrugge) en een aantal idote autobestuurders die dan 80 - 85 gaan rijden :-(
    Daar is plaats genoeg om die dan in te halen tegen 90 hé, en indien niet, hoeveel langer doe je over dat stukje van ongeveer 1km tegen 80 of 85 i.p.v. 90 ?
    5 seconden tijdverlies indien 80 i.p.v. 90...
    Last edited by Maurice P.P.; 12/11/2017, 09:52.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten

dat is een mogelijkheid tenzij ze eindelijk ook eens iets doen aan die absurde 90 voor vracht

moet je eens zien wat haos je krijgt bij TC 90 (o.a. in Gentbrugge) en een aantal idote autobestuurders die dan 80 - 85 gaan rijden :-(
      Lol, niet overdrijven hé. Heb daar nog nooit chaos geweten de laatste jaren. Rij daar altijd 93 op cc, linker rijvak en haal dan inderdaad wel iedereen in maar heb daar nog nooit miserie gezien, of er moest een ongeval gebeurt zijn natuurlijk.
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Daar is plaats genoeg om die dan in te halen tegen 90 hé, en indien niet, hoeveel langer doe je over dat stukje van ongeveer 1km tegen 80 of 85 i.p.v. 90 ?
        5 seconden tijdverlies indien 80 i.p.v. 90...
        Voilá!
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• En pas werd toch gezegd dat de auto's min 90 zouden moeten rijden op de snelweg ? Of is dat dat stuk met trajectcontrole ?

Comment

• de min snelheid op autosnelweg is nog steeds 70 km/h

op een autoweg is er geen minimum snelheid ingesteld
            www.peugeotforum.be

Comment

• Uiteraard, maar iemand haalde aan dat dit zo zou moeten zijn...

Comment

• zou misschien goed zijn, maar het is niet zo. Ik geef ook altijd de raad om minstens boven de 90 km/h te blijven als de verkeerssituatie dat toelaat. Net omdat vrachtwagenchauffeurs het hoegenaamd niet appreciëren dat er trager gereden wordt. Ook bij het nemen van een afrit, enkel pas remmen als je op de afrit zit en niet ervoor.
                www.peugeotforum.be

Comment

• Klopt, bij dichte mist/regen op gps rijden aan 130 om de afslag niet te missen. (zwarte humor)

Comment

• En achter je een gat hebben van 2/300m. Rolling eyes.

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk

Comment

• Als het druk is rij ik soms twee kilometer op voorhand al op de eerste band... Zorgt voor veel minder stress en je kan invoegen zonder iemand te hinderen. Op zo'n moment zie je pas hoe sommigen v-zich werkelijk van d'een derde band naar de uitrit smijten en vol de remmen ingaan nog op de snelweg. Kan me goed voorstellen dat camion chauffeurs zich dikwijls ergeren. Zelfde met de snelweg oprijden. Ik zie regelmatig dat ze een vrachtwagen voorsteken op het eerste vak terwijl ze nog snelheid maken. In plaats van gewoon achter dienen mens te blijven en teken te doen met je lichten zodat hij weet dat hij voor je erop kan.

Comment

• die gaan dit nog wel eens tegenkomen

08/13/2014, E40 Ghent - Bruges [exit Aalter]. The 25 year old driver was in coma after fracturing her 2 upper cervical vertebrae . She remained in a coma for...
                        www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                          die gaan dit nog wel eens tegenkomen

https://www.youtube.com/watch?v=CKNQG6pSYig
                          Awel, dat filmpje had ik nog gezien en is me bijgebleven... Nu steeds afnemen van de vrachtwagen zodat ik kan kijken en dan pas afrit op. Moet eerlijk bekennen dat ik vroeger ook blind durfde de autosnelweg afgaan, tot ik dit zag.
                          Nog 1' dagen en de zoon gaat op slipcursus. Hij volgde rijschool, haalde zijn rijbewijs en dit vind ik een waardevolle aanvulling. Blijven je kinderen hee en zelfs al is 't ne voorzichtige, dan nog merk ik dat die ervarenheid er nog niet is... Maar houdt zich wel netjes aan de regels. Fingers crossed dat het verder aanleren goed mag verlopen. Want het duurt toch wel even vooraleer ze ervaren zijn. En dan nog, zlefs al rij je twintig jaar, dan nog kom je situaties tegen waar je bijleert...

Comment

• Ja, dat filmpje ken ik ook.
                            Dat die persoon dat heeft overleefd is echt een wonder.

Slipcursus is idd is wel interessant om te doen ja. AL blijkt wel vaak dat het niet altijd zo simpel is om wat je geleerd hebt uiteindelijk ook toe te passen wanneer je daadwerkelijk in een onverwachte slip terecht komt.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                              Ja, dat filmpje ken ik ook.
                              Dat die persoon dat heeft overleefd is echt een wonder.

Slipcursus is idd is wel interessant om te doen ja. AL blijkt wel vaak dat het niet altijd zo simpel is om wat je geleerd hebt uiteindelijk ook toe te passen wanneer je daadwerkelijk in een onverwachte slip terecht komt.
                              Nee, inderdaad... Maar zo hebben ze toch al eens geleerd wat er gebeurt bij een noodstop en zo. En leren ze de basisregel, altijd kijken waar je naartoe wil en niet naar het obstakel.
                              De wagen onder controle houden bij een onverwachte slip is niet eenvoudig. Zo'n cursus kan een beetje helpen, maar dat zijn uitgelokte slippers he.
                              Ik hoop dat hij er iets van opsteekt, veel meer kunnen we niet meer doen. We hebben zoveel mogelijk hem laten rijden, hij volgde de rijschool, nu de slipcursus,...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                Als het druk is rij ik soms twee kilometer op voorhand al op de eerste band... Zorgt voor veel minder stress en je kan invoegen zonder iemand te hinderen. Op zo'n moment zie je pas hoe sommigen v-zich werkelijk van d'een derde band naar de uitrit smijten en vol de remmen ingaan nog op de snelweg. Kan me goed voorstellen dat camion chauffeurs zich dikwijls ergeren. Zelfde met de snelweg oprijden. Ik zie regelmatig dat ze een vrachtwagen voorsteken op het eerste vak terwijl ze nog snelheid maken. In plaats van gewoon achter dienen mens te blijven en teken te doen met je lichten zodat hij weet dat hij voor je erop kan.
                                Voor mij zijn de afrit en vooral de oprit de gevaarlijkste plekken. Zelf de hulpdiensten rijden tot op het allerlaatste moment op het uiterste rijvak (4de vak in het geval dat ik gezien heb) om dan alles dicht te smijten en scherp afdraaien naar de afrit (nog de volle witte lijn pakken ook).
                                En de oprit is puur te maken met ongeduldigheid, de mentaliteit: "als ik nu niet ga ga ik er niet meer tussen geraken" en "ik moet rap naar het 2de vak want anders blijf ik achter die slak". Zo heb ik al meermaals alles mogen dichtsmijten omdat ze zich tegen 70-90km/h voor mijne neus vliegen op het 2de vak, dan zeggen ze die auto heeft niet genoeg vermogen om met het verkeer mee te kunnen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                  Denk je dat?

Ik ben zeker dat het deels ligt aan het feit dat de ouderen van nu geen rijopleiding gekregen hebben. Dat was rijbewijs afhalen en rijden.

Ik ben het volledig eens dat reflexen en zicht afnemen, maar het aanhouden van 50 km/h lijkt me echt nog wel te lukken. Dat heeft te maken met de onzekerheid om de wagen onder controle te houden.
                                  Tot en met 31 december 1968 konden personen van 21 jaar of ouder een rijbewijs afhalen zonder daarvoor examen te hoeven doen.
                                  dus 68 - 21 = 1947 zoveel zullen dat er dus niet meer zijn ..."die ouderen van nu " is dus wat overdreven toch ? in die tijd was een rijopleiding trouwens minder belangrijk dan vandaag je kwam toen met 40 pk de weg op en drukte was er al helemaal niet.Tegenwoordig rijdt een beginnend bestuurder met minstens 90pk en een smartphone in zijn/haar handen rond terwijl je ogen tekort komt om alles te volgen...volgens mij de grootste oorzaak van ongevallen de smartphone vandaag gevolgd door alcohol,drugs, medicatie , geen of onvoldoende zichtbaarheid van voertuig (fietsers zonder verlichting met donkere kledij)...snelheid enkel wanneer die onaangepast is aan de omstandigheden.
                                  Last edited by georges; 31/12/2017, 10:52.
                                  Tegenwoordig al blij dat de fietsers wat opletten wanneer ze ons weer eens inhalen ...daarom spendeer ik mijn centjes iets anders dan vroeger :
                                  My other car is a sailboat .....no traffic jam

Comment

• ja de smartphone, volgens mij de grootste vuiligheid in een auto heden ten dagen !

Comment

• Niet alleen in de auto.

Comment

• Altijd grappig als mensen dat zeggen.

De smartphone is het beste dat de laatste twee decennia uitgevonden is. Nooit meer de weg kwijt. Nooit meer moeten wachten tot thuis om iets op te zoeken of een discussie te beëindigen. Nooit meer twijfelen wat een bepaald liedje was. Enorm veel muziek in je zak. Enz enz. Leve de vooruitgang.
                                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

zou da ook van te traag rijden in de bebouwde kom komen?
                                          mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                          Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Working...
                                          X