Beste Forumleden,
ik heb 1 auto die in de vennootschap zit en afbetaald wordt door de vennootschap. Dit wegens de 90% aftrekbaarheid (hybride voertuig)
Een 2de auto heb ik privé aangekocht en wordt verhuurd voor een vast bedrag aan de vennootschap, dit is een meer vervuilendere dieselwagen waarmee het grootste aantal kilometers wordt afgelegd, maar voor zeker 95% enkel beroepsmatige kms.
Daarom mijn vraag, op de diesel die verhuurd wordt aan de vennootschap betaal ik ook een VAA, wat ongeveer neerkomt op een 4800 per jaar, dat lijkt me zonde gezien het zeer kleine aantal kms die privé gereden wordt met deze wagen.
Wat zijn de mogelijkheden om het VAA te vermijden voor deze auto? Ik wil niet zozeer sjoemelen met het VAA maar om nu 4800 euro te betalen per jaar voor die kms (die ik dan nog zou kunnen volledig elimineren) dat vind ik er toch wat over.
Ik heb de vraag ook aan mijn boekhouder gesteld die me antwoorde om eventueel een track and trace te plaatsen in de diesel. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met dit soort systemen, welke gebruiken jullie?
Ik vroeg me ook af of er andere mogelijkheden zijn, zoals bvb voertuig als lichte vracht ombouwen en inschrijven? Of andere mogelijkheden?
Groetjes!
ik heb 1 auto die in de vennootschap zit en afbetaald wordt door de vennootschap. Dit wegens de 90% aftrekbaarheid (hybride voertuig)
Een 2de auto heb ik privé aangekocht en wordt verhuurd voor een vast bedrag aan de vennootschap, dit is een meer vervuilendere dieselwagen waarmee het grootste aantal kilometers wordt afgelegd, maar voor zeker 95% enkel beroepsmatige kms.
Daarom mijn vraag, op de diesel die verhuurd wordt aan de vennootschap betaal ik ook een VAA, wat ongeveer neerkomt op een 4800 per jaar, dat lijkt me zonde gezien het zeer kleine aantal kms die privé gereden wordt met deze wagen.
Wat zijn de mogelijkheden om het VAA te vermijden voor deze auto? Ik wil niet zozeer sjoemelen met het VAA maar om nu 4800 euro te betalen per jaar voor die kms (die ik dan nog zou kunnen volledig elimineren) dat vind ik er toch wat over.
Ik heb de vraag ook aan mijn boekhouder gesteld die me antwoorde om eventueel een track and trace te plaatsen in de diesel. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met dit soort systemen, welke gebruiken jullie?
Ik vroeg me ook af of er andere mogelijkheden zijn, zoals bvb voertuig als lichte vracht ombouwen en inschrijven? Of andere mogelijkheden?
Groetjes!
Comment