Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oplichting keuring voor verkoop

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oplichting keuring voor verkoop

Vorig jaar een auto gekocht die gekeurd was voor verkoop in Hasselt. Controle op alle punten was prima. Blanco gekeurd zonder opmerkingen.

6000 km en één jaar later vandaag periodiek gekeurd. Hieronder het resultaat.
    Dit is toch onaanvaardbaar?
    Dient de keuring voor verkoop niet extra grondig te zijn in plaats van de eerstvolgende periodieke van de nieuwe koper?

2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Had je die particulier of bij een handelaar gekocht ?

Comment

Waren de 2 punten waarop hij werd afgekeurd een jaar geleden misschien net nog binnen het toelaatbare?

De staat van al die opgesomde items kan die niet net voldoende verslechterd zijn na een jaar? Ze staan toch ook onder "nauwlettend in het oog te houden" ?

Comment

Het één keuring station is het andere niet (en ook de ene keurder is de andere niet) dat heb ik zelf ook al mogen ondervinden...

Comment

Een auto van 2003.... Als je dat koopt weet je dat je elke dag een groot probleem kan hebben.

De twee opmerkingen zijn gewoon echt kleine dingen.
          Er staat een lamp scheef (is het geval bij 10% van de auto's), en er is waarschijnlijk een sensor in de motor of uitlaat defect.

De rest is gewoon slijtage wat je in de gaten moet houden.

Comment

Al gemerkt dat het ene station het andere niet is en dat ge soms ook wel eens wat voor mekaar krijgt als ge er iemand kent.

Zo heb ik al vanalles meegemaakt en gezien. Ooit ne Golf III GTD gehad en die was ook verkocht en ik moest nog naar de keuring, maar blijkbaar scheelde iets aan de startonderbreker. Dus rij hem binnen en ze doen de roettest. Daarna legt die hem stil en als ik verder mag, start de wagen niet meer. Talloze keren geprobeerd en niet meer aan de gang te krijgen. Ze hebben hem gewoon door de keuring geduwd en wat ze konden doen, deden ze. Die man zei na de remtest dat ik dan enkel nog voor de remtest moest terug komen. Ok, geen probleem. Komt hij achteraan op de lift te staan en blijkbaar staat daar de neef van ne goeie maat die ik regelmatig bij hem zag als we op stap gingen.
            Gewoon wat zitten zeveren en voor de rest was alles in orde. Kom ik aan de kassa en krijg ik ineens een groen keuringsbewijs zonder enige opmerking. Hoe of wat weet ik niet, en heb hem er nooit meer achter gevraagd, maar volgens mij heeft hij toen iets in de computer aangepast 'zonder' dat ik er iets van wist of iets gevraagd heb.

En nog leuker. Nadat ik betaald heb, startte de auto terug

En bij mijn vrouw bv. Die hare C3 was verkocht en was 4 jaar en 55000km. Keuring bij verkoop afgekeurd wegens de achterste schokdempers. Zij heel overstuurd direct naar auto5 ermee en daar was de test goed en vroegen ze meteen aan haar of ze in Rotselaar was geweest omdat het zeer vaak voor kwam daar. Uiteindelijk omdat het maar €125 was om ze te vervangen, dat maar gedaan en ze gaat terug naar de keuring en goedgekeurd. Ander probleem was dat ze ineens haar gelijkvormigheidsattest kwijt waren en ze beweerden dat zij dit nooit had afgegeven . Hopla, duplicaat aanvragen.

En zo vind ge enorm veel verhalen. Die stations doen gewoon wat ze willen.

Comment

Lichten is waarschijnlijk omdat die mee open gaan met de motorkap en voor het minste ontregelt raken. Lambda waarde kan je al gaan zoeken bij een uitlaat waar een klein gaatje in zit. Silent blocken bij een mini is gewoon een ziekte van die autootjes. En remleiding gewoon slijtage.
              DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Bedankt voor de reacties.
                Ik ga natuurlijk akkoord met de opmerkingen dat deze gebreken niet abnormaal zijn.

Maar het is toch frappant dat er bij een uitgebreide keuring voor verkoop -door de wetgever in het leven geroepen om de potentiële koper extra informatie te verschaffen- een uitstekend tweedehandsrapport wordt opgesteld: tientallen gecontroleerde punten worden beoordeeld als “goed”, geen enkele keer wordt “matig” of “voor verbetering vatbaar” gekozen als beoordeling. Het tweedehandsrapport bevat geen enkele opmerking onderaan. Ook het keuringsbewijs vermeld niets. Volgens de technische keuring kon de staat op dat moment niet beter zijn. Blijkbaar was er geen enkel gecontroleerd punt voor verbetering vatbaar!
                6000 km later controleert men opnieuw en blijkt er een draagarmrubber gescheurd te zijn. Oké, da’s perfect mogelijk. Maar blijkbaar zijn de remleidingen ook rot, is de uitlaat in slechte staat en werkt de rembekrachtiger niet goed. Men zei dat remleidingen en draagarmrubber volgend jaar zeker hersteld moeten zijn. Ik kan alleen maar vaststellen dat de uitgebreide keuring voor verkoop niet goed werd uitgevoerd. Ik zie geen reden waarom men bv. remleidingen of uitlaat niet vermeld heeft in het rapport als zijnde “matig”.

2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Keuring in Hasselt?
                  Zal wel Alken zijn, want Hasselt heeft geen keuringsstation.
                  In Alken zijn ze anders altijd wel heel streng.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Keuring voor verkoop is gewoon wat extra geld in hun zakken, kijken ze naar iets meer Dan een gewone keuring? Nee!
                    Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                      Ik ga natuurlijk akkoord met de opmerkingen dat deze gebreken niet abnormaal zijn.

Maar het is toch frappant dat er bij een uitgebreide keuring voor verkoop -door de wetgever in het leven geroepen om de potentiële koper extra informatie te verschaffen- een uitstekend tweedehandsrapport wordt opgesteld: tientallen gecontroleerde punten worden beoordeeld als “goed”, geen enkele keer wordt “matig” of “voor verbetering vatbaar” gekozen als beoordeling. Het tweedehandsrapport bevat geen enkele opmerking onderaan. Ook het keuringsbewijs vermeld niets. Volgens de technische keuring kon de staat op dat moment niet beter zijn. Blijkbaar was er geen enkel gecontroleerd punt voor verbetering vatbaar!
                      6000 km later controleert men opnieuw en blijkt er een draagarmrubber gescheurd te zijn. Oké, da’s perfect mogelijk. Maar blijkbaar zijn de remleidingen ook rot, is de uitlaat in slechte staat en werkt de rembekrachtiger niet goed. Men zei dat remleidingen en draagarmrubber volgend jaar zeker hersteld moeten zijn. Ik kan alleen maar vaststellen dat de uitgebreide keuring voor verkoop niet goed werd uitgevoerd. Ik zie geen reden waarom men bv. remleidingen of uitlaat niet vermeld heeft in het rapport als zijnde “matig”.

Omdat die garage daar elke week wel met een paar auto's staat, en ze op het einde van het jaar een bakske Westmalle af zetten.

Comment

+1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Omdat die garage daar elke week wel met een paar auto's staat, en ze op het einde van het jaar een bakske Westmalle af zetten.
                          sad but true

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                            Omdat die garage daar elke week wel met een paar auto's staat
                            Welke garage ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten

Welke garage ?
                              Doet er niet toe wie of wat, punt is dat het nog altijd zoals vroeger is.
                              Grote garages krijgen meer toe.

Comment

Moet zelfs geen grote garage zijn Namaz...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                  Keuring in Hasselt?
                                  Zal wel Alken zijn, want Hasselt heeft geen keuringsstation.
                                  In Alken zijn ze anders altijd wel heel streng.
                                  In Alken zijn ze inderdaad streng, maar rechtvaardig, (er persoonlijk nog nooit afgekeurd)

+/- 25 jaar geleden, zijn ze wel met 100% nieuw personeel begonnen, vermits zowat iedereen er toen wegens corruptie veroordeeld is....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                                    Een Mini van 2003, (14 j) was nog maar 2 jaar in productie. (zat dus zoals elke auto vol kinderziektes)

Bij de aanvang van de nieuwe Mini, (16 jaar geleden) waren er zoveel problemen, dat er sprake was, dat BMW er zelf failliet van zou gaan en dat BMW de Mini-productie, terug zou stoppen
                                    (regering UK is BMW toen financieel ter hulp gekomen)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

In Alken zijn ze inderdaad streng, maar rechtvaardig, (er persoonlijk nog nooit afgekeurd)

+/- 25 jaar geleden, zijn ze wel met 100% nieuw personeel begonnen, vermits zowat iedereen er toen wegens corruptie veroordeeld is....
                                      Nog eventjes en de Sint komt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

Nog eventjes en de Sint komt
                                        Als je eerst zelf in de schoorsteen kijkt (lees auto) of er geen vogelverschrikker in zit, ben je achteraf nooit teleurgesteld, als de Sint echt komt….of boos als je in de zak van Zwarte Piet op de blaren, moet zitten…

Mijn buurman deed dit vroeger ook niet en was kwaad op de Sint, toen die hem alleen een doorgeroeste 14 jaar oude wielophanging (Jetta) gaf….

.

Hij geeft het paard van de Sint, nu ook benzine, zo hoop hij zoveel te krijgen als zijn buurman, die dat al 30 jaar geeft....

Comment

Working...
                                        X