Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oplichting keuring voor verkoop

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

    Doet er niet toe wie of wat, punt is dat het nog altijd zoals vroeger is.
    Grote garages krijgen meer toe.
    Ik heb het eens meegemaakt dat er enkele minuten nadat ik een afspraak had gemaakt maar toch nog voor de poort stond te wachten een garagist komt aangereden en voor mij binnen mag op dezelfde lijn. Nog 10 minuten mogen wachten tot als die zijn keuring achter de rug was. 99 percent zeker dat die een afspraak na mij had.

    Die auto is particulier gekocht maar ik weet natuurlijk niet wie er naar de keuring mee geweest is in Limburg.

    Ik kan aannemen dat een keuring ergens subjectief en arbitrair is maar te mild zijn bij de opmaak van een tweedehandsrapport dat kan echt niet.

    Quo vadis, quovadis?
    Keuring is rechtvaardig, stelt een excelllent tweedehandsrapport op, niet matig maar excellent! 6000 km later blijkt er een waslijst aan opmerkingen vastgesteld maar dat ligt aan kinderziektes van de auto van 14 jaar oud?

    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

      In Alken zijn ze inderdaad streng, maar rechtvaardig, (er persoonlijk nog nooit afgekeurd)
      Alle keren dat ik daar was verliepen goed, ook nog nooit met een rode kaart vertrokken daar.

      Comment


      • #23
        Gere. jij spreekt al meteen van oplichting in uw topictitel. Je weet nu toch ondertussen ook wel hoe de Belgische autokeuring ineen zit?
        Jij zegt "de remleidingen zijn rot". Wat is rot? Is een beetje vliegroest al rot? Rot is als de remvloeistof eruit loopt. Pak een stuk schuurpapier, schuur ze eens op, en als er geen te dikke roestpellen aanzitten zullen ze nog een tijd meekunnen als je er wat verf overspuit. Als het de flexibels zijn, lichte haarscheurtjes zijn niet abnormaal op die leeftijd en kan volgend jaar ook gewoon een opmerking zijn. Bij twijfel gewoon vervangen.

        "Uitlaat in slechte staat" Nogmaals, wat is slecht? Ik heb heb ook al uitlaten gezien die er slecht uitzien en toch nog jaren meegaan eer ze door roesten. Welk deel van de uitlaat? Kan meestal wel gelast worden als het niet te erg is en op een goed bereikbare plaats. Een kleine fit ergens in de uitlaat kan hogere lambda waarde geven bij het meten van de CO.

        IK heb heb nooit enige waarde geschat aan dat 2e hands rapport. Dat is bij mij een vodje papier dat enkel extra geld kost.

        Comment


        • #24
          Ik heb inderdaad overdreven. (Misschien niet geheel onbewust.)

          Bedankt voor je tips!

          Wat ik vooral wou is nog een mindere autokeuringervaring delen.
          Ik zal over een jaar hier rapporteren hoe het is afgelopen. Ben van plan om enkel de lichten te laten ajusteren.

          2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

          Comment


          • #25
            Ik heb al meegemaakt dat mijn auto opmerkingen had van roest, corrosie hier, corrosie daar blablabla en dat stond op het keuringsbewijs. Een jaar later terug naar de keuring, NIETS aan de roest gedaan, en buitenkomen met enkel een opmerking van de ruitensproeiers die niet werkten. Ik ben een jaar geleden door de keuring geraakt met banden die aan de binnenkant volledig kaal waren door slechte uitlijning. De keurder zag dat en liet mij dat zien, ik vroeg of hij eens kon kijken welke bandenmaten er nog onder mijn wagen mochten liggen en nog wat liggen zeveren over koetjes en kalfkes... Hij dat waarschijnlijk vergeten in te geven in de computer door mijn gezever en ik wandelde met een groen keuringsbewijs buiten zonder zelfs een opmerking over de banden.

            Ik heb weet van een oudere man met een Golf 3 die redelijk aan het rotten was vanonder, door zijn garage laten keuren en groen keuringsbewijs. Want de garagist had tegen die mannen op de keuring gezegd van "ja dat is al een oudere man, hij rijdt niet veel meer en koopt over een paar maand toch een andere auto". Ondanks de rottigheid toch door de keuring.

            Ik heb weet van een kennis met een Opel Astra uit 1998 die werd afgekeurd omdat er een veer achteraan gebroken was. Gaat naar de garage en die stellen vast dat er NIETS mis is met zijn achterveren. Ze maken zijn veren proper met remmenreiniger, hij rijdt terug naar de keuring en krijgt een groen keuringsbewijs.
            En zo'n dingen gebeuren wel meer. De ene keurder doet zijn job deftig, de andere smijt er zijn klak naar..

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

              Doet er niet toe wie of wat, punt is dat het nog altijd zoals vroeger is.
              Grote garages krijgen meer toe.
              Klopt volledig.
              Ons garage doet dit ook, dat ge daarna denkt no way dat ge daar als particulier mee door de keuring geraakt.
              Zelfs met brandend lampje van de uitlaatgassen geraken ze daarmee door

              Comment


              • #27
                Lichten heb ik zelf goed gezet maar de uitstoot blijft een probleem. Had gehoopt dat de motor gewoon te koud stond de eerste keer.

                Heb eens gekeken en de uitlaat is compleet opgeroest. Zal wel een probleem met de lambdasonde veroorzaken zoals hier eerder aangehaald.
                Ben nu nu zelf naar de keuring geweest en daar konden ze niet echt iets antwoorden op het feit dat Alken de auto zo perfect vond 6000 km geleden.
                Blijf het schandalig vinden nu ik de staat van de uitlaat en de remleidingen en algehele onderkant zelf gezien heb.

                Heb die auto gekocht voor een familielid die studente is en er geen enkel verstand van heeft. Ze woont aan het station en gebruikt de auto enkel voor weekendwerk in Lokeren en West-Vlaanderen. Heeft misschien 60 keer gereden afgelopen jaar.
                Ik wil het woord oplichting toch weer gebruiken.

                Dat excellente tweedehandsrapport hebben ze blijkbaar ook handig doen verdwijnen vorige week in Sint-Denijs. Allesbehalve de bedoeling me dunkt. Collegialiteit hé.
                Last edited by Gere; 13/11/2017, 21:17.
                2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                Comment


                • #28
                  Dat tweedehandsrapport had ge dan ook nooit moeten afgeven daar, dat is iets dat ge moet bijhouden.
                  Als ge dat afgeeft, dan smijten ze dat waarschijnlijk weg samen met het vorige keuringspapier.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                    Dat tweedehandsrapport had ge dan ook nooit moeten afgeven daar, dat is iets dat ge moet bijhouden.
                    Als ge dat afgeeft, dan smijten ze dat waarschijnlijk weg samen met het vorige keuringspapier.
                    Ze kunnen ook een beetje attent zijn en dat teruggeven aan iemand die er niets van afkent en voor de eerste keer naar de keuring gaat en plotsklaps 7 opmerkingen krijgt.

                    Hij vroeg waar die dat prima tweedehandsrapport dan wel gekregen had 6000 km geleden en daarna hebben ze er nog onderling over gepraat.
                    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                    Comment


                    • #30
                      Al 2 keer meegemaakt dat men bij de garage zegt;Wij zullen er mee naar de keuring rijden anders zijt ge er niet door."
                      Dan weet ge toch genoeg hé.
                      Ik houd men hart al vast voor binnen enkele maanden wanneer ik naar de keuring moet met m'n bij een handelaar aangekochte auto.Want ondertussen ben ik daar al 7 keer mee terug gereden wegens mankementen.De problemen die ik uit miserie maar zelf heb opgelost en betaald niet bij gerekend.

                      Comment


                      • #31
                        Je hebt dan ook duidelijk een miseriebak gekocht.

                        Comment


                        • #32
                          Ik weet het.En dat had zo niet moeten zijn als de verkopende garage hem eerst had gecontroleerd.Maar ik denk dat het eerder was van 'We verkopen hem snel zo.Meer winst."
                          Auto had een jaar stilgestaan,zo bleek uit de car pass.En tussen betaling voorschot en afhaling hebben ze er nog snel even meer dan 1200 km mee gereden.

                          Ondertussen is er zelfs een expert bij aan te pas gekomen.

                          Comment


                          • #33
                            Gewoon verkopen voor export en iets anders kopen. Je zal dezelfde fout niet meer maken. Als de rest is slecht voor de bloeddruk.
                            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                            Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                            Comment


                            • #34
                              Helemaal mee eens

                              Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

                              Comment


                              • #35
                                Voorlopig rijd ik er nog mee verder tot aan de volgende keuring.Dan zien we wel weer.
                                Ik heb al veel auto's gekocht zowel van garages als particulier maar nog nooit zoiets voorgehad.

                                Comment


                                • #36
                                  G hebt blijkbaar veel ongeluk met uw wagenpark, is't niet de verzekering die u oplicht, 't is de garage dan

                                  Comment


                                  • #37
                                    't Is niet omdet de TS het woord oplichting in de mond neemt dat ik dat doe,hé.
                                    Procentueels gewijs niet meer tegenslag dan ieder ander op het forum.
                                    Ongelukken ja,maar niet in fout.Dus wil ik krijgen van de verzekering waar ik recht op heb.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Ik snap niet wat het probleem is. Op dat moment was hij goed en op een jaar kan er veel gebeuren + een wagen bestaat uit slijtage onderdelen die vroeg of laat verslijten .

                                      Comment


                                      • #39
                                        In Gere zijn geval vind ik het toch ook frappant.Plots zoveel opmerkingen,slechts 6000 km later.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Het ene keuringsstation is het andere niet en de ene keurder is de andere niet.
                                          Een keuring door iemand die nogal 'redelijk' is en een jaar later door een 'pietje precies' kan een groot verschil geven. Zoiets verwondert me niet eigenlijk.
                                          Wel niet aangenaam in dat geval.
                                          Heb ook al dergelijke wagens gekocht waarvan ik dacht 'dat wordt krap bij de keuring' en tot grote verwondering komt dat er blanco door.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X