Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mobiele trajectcontroles

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Nee, is niet de jongeren die ik viseer hoor of toch niet om de nadruk bij hun te leggen. Ik vernoem ze omdat die het talrijkst aanwezig zijn in de grootsteden als student. En het net daar is dat de politie wil gaan optreden... Wielertoeristen kom je daar bijna niet tegen. Klopt dat die doorgaans een stuk ouder zijn en dat die zich ook niet allemaal aan die zaken houden. Ik woon hier in een streek die druk bezocht wordt door wielertoeristen, zitten er goei bij en minder goei bij . Ook maakte men melding van een toenemend aantal senioren die gewond of om het leven komen per fiets. Waarmee ik dan ook weer niet wil zeggen dat al die ongevallen de fout zijn van de fietser zelf. Zeker niet.

    Maar of de politie de jongeren nu meer viseert dan de ouderen weet ik niet. Denk dat ze iedereen gaan verbaliseren die zonder licht rijdt of dergelijke.

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
      Maar of de politie de jongeren nu meer viseert dan de ouderen weet ik niet. Denk dat ze iedereen gaan verbaliseren die zonder licht rijdt of dergelijke.
      En niet meer dan terecht zeker! Mijn mond valt steeds van verbazing open, telkens dat ik een fietser voor een rood licht zie stoppen.
      Dat ze de voetgangers ook maar weer niet vergeten want buiten de kleine opflakkering enkele jaren geleden toen die in Antwerpen werden verbaliseert om door het rode licht te wandelen zijn deze bekeuringen al lang weer vervlogen tijden denk ik.
      Ik zie nog steeds wandelaars massaal in Antwerpen door het rode licht wandelen. Denk zelfs dat er daar meer door het rode licht wandelen dan dat er naar de kerk gaan.

      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

      Comment


      • #43
        Ik denk dat bekeuring voor mensen op de fiets een druppel op een hete plaat zijn. Een beetje een sussen van de automobilist. Ze hebben het zondag nog maar gezegd dat in Antwerpen het koning fiets ipv koning auto moet worden.

        Want ik stel me ook vragen hoe men gaat beboeten, ze rijden met hun combi rond, zien iemand gsm'end zonder licht rijden en gaan ze dan hun sirenes aanzetten en hopen dat hij stopt of snel uit stappen en er achter lopen...
        Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

        Comment


        • #44
          Misschien kunnen ze zoals aan de kust fietsende brigades inzetten hiervoor ?

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten

            Bedoen je zoals de regering die zichzelf schouderklopjes geeft bij extra jobs en economische heropleving, terwijl dit gewoon een globaal fenomeen is en niet door toedoen van hun beleid?
            Ah ja natuurlijk.
            Volgens u is gelijk welke maatregel, of het nu om economische of verkeerstechnische gaat, dus totaal overbodig en nutteloos? Want alles komt gewoon vanzelf?
            Knap. Laat alles dus maar op zijn beloop, het komt wel goed?

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

              Ah ja natuurlijk.
              Volgens u is gelijk welke maatregel, of het nu om economische of verkeerstechnische gaat, dus totaal overbodig en nutteloos? Want alles komt gewoon vanzelf?
              Knap. Laat alles dus maar op zijn beloop, het komt wel goed?
              Ja, als ik de maximumsnelheid overschrijdt omdat ik dat perfect veilig kan maar toch afgeleid wordt door mijn Coyote en hierdoor een onverlichte fietser dood rijdt dan heeft God het zo gewild.
              2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P.

                Ah ja natuurlijk.
                Volgens u is gelijk welke maatregel, of het nu om economische of verkeerstechnische gaat, dus totaal overbodig en nutteloos? Want alles komt gewoon vanzelf?
                Knap. Laat alles dus maar op zijn beloop, het komt wel goed?
                Dus slechte maatregelen zijn ook goed?

                Comment


                • #48
                  Ze willen de snelheid op bepaalde snelwegen naar 130 brengen. Rarara... wie is er tegen ?

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten

                    Dus slechte maatregelen zijn ook goed?
                    Je moet maatregelen die JIJ vervelend vindt niet verwarren met een slechte maatregel.
                    Daling van het aantal verkeersslachtoffers is inderdaad niet alléén aan de maatregelen van onze minister toe te schrijven, maar de maatregelen die extra werden genomen hebben zeker geen negatieve invloed gehad, maar een positieve.

                    Comment


                    • #50
                      Foutje.
                      Last edited by Maurice P.P.; 22/12/2017, 19:22.

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                        Ze willen de snelheid op bepaalde snelwegen naar 130 brengen. Rarara... wie is er tegen ?
                        En terecht!
                        Federaal minister van Mobiliteit François Bellot (MR) wil overleg over het verhogen van de snelheidslimieten op de snelwegen. Maar zelfs al komt die aanpassing er, dan nog zal de maximumsnelheid in Vlaanderen niet naar 130 kilometer per uur gaan. Minister Ben Weyts (N-VA) vreest voor extra verkeersdoden.


                        Comment


                        • #52
                          Mobiele trajectcontrole die 100.000 Euro kost en 40.000 Euro per verplaatsing (!!). Gevolg is dat ze drie maanden blijft staan en dus toch niet zo verplaatsbaar is als men laat uitschijnen. Goed voor het ego van de minister, totaal geen meerwaarde op gebied van veiligheid.

                          Vermits het dodenaantal oploopt bij motorrijders, zou men veel beter die centen gebruiken voor de dubbele vangrails in bochten. Structurele aanpassingen, dat brengt op.
                          Ma ja, de minister kan niet uitpakken met 'ik heb x aantal km dubbele vangrail aangepast'. Da's niet indrukwekkend. Maar intussen wel het verminderd aantal slachtoffers volledig op zijn eigen disconto plaatsen...

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

                            En terecht!
                            Federaal minister van Mobiliteit François Bellot (MR) wil overleg over het verhogen van de snelheidslimieten op de snelwegen. Maar zelfs al komt die aanpassing er, dan nog zal de maximumsnelheid in Vlaanderen niet naar 130 kilometer per uur gaan. Minister Ben Weyts (N-VA) vreest voor extra verkeersdoden.

                            Ha ja 't staat in de gazet... Minister Bellot is dan achterlijk of zo ?

                            Comment


                            • #54
                              Neen, waarschijnlijk niet... Maar de aangehaalde tegenargumenten komen wel van instellingen die hierin meer expertise hebben dan onze excellenties en al zeker méér dan u en ik.
                              En argumenten als "ze zouden beter dit of dat" doen niets af van de doelmatigheid van een maatregel.
                              ​​​
                              Last edited by Maurice P.P.; 22/12/2017, 20:08.

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
                                al zeker méér dan u en ik.

                                ​​​

                                Dan moet iedereen, ook jij en ik stoppen met het al dan niet goedkeuren van maatregelen..
                                Hoe kan jij dan uitmaken dat mobiele trajectcontrole een 'goede' maatregel is ? Of dat 130 km per uur een 'slechte' maatregel is. Vermits geen van ons beiden er 'verstand' van hebben.

                                Ik stel alleen maar vast dat de kern steeds over snelheid en bestraffen gaat. Da's populair bij bepaalde groepen en brengt nog een centje in de lade.

                                Als men weet dat letsels en doden bij motorrijders in stijgende lijn gaat, dat de voetgangers en senioren meer betrokken geraken bij ongevallen... dan zou ik mijn actieplannen veranderen ja.
                                Zoals dubbele vangrails, preventie tov zelfmoord in het verkeer, alcohol en drugpreventie en dit zwaarder beboeten, verplichten van bepaalde rijhulpsystemen zoals automatische rem bij vrachtwagens en auto's (kan bvb toch niet dat Fiat een wagen mag verkopen met 0 (nul ja) sterren op de NCAP crashtesten), senioren 'opleiden' bij het gebruik van e bikes, de infrastructuur zelf aanpakken, enz enz. Uiteraard, dit kost geld...

                                Akkoord, ik ben zeker geen expert, maar wel verstandig genoeg om niet zomaar alles klakkeloos aan te nemen van wat men doet met ons belastingsgeld omdat het 'verstandige' ministers zijn die de beslissingen nemen...

                                Comment


                                • #56
                                  (Mobiele) trajectcontrole zorgt voor minder ongevallen en verkeersdoden.
                                  Je kan daar rationeel niets tegen hebben behalve dan dat het niet naar je zin is.
                                  2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                                  Comment


                                  • #57
                                    mobiele trajectcontrole is een goede zaak. Men kan dan bij werken, die wel vaker langer duren dan 3 weken, eindelijk eens een deftige meting doen van de snelheid. Ik ken iemand die als wegenwerker is tewerkgesteld en die zijn verhalen zijn toch niet van de poes. Auto's die in een rotvaart op een 20 tal centimeter van u komen doorgevlogen is daar het minste.
                                    Als de werken gedaan zijn, dan hoeft die trajectcontrole niet meer op die plek en kan de normale trajectcontrole welke actief gaat zijn vanaf 2018 zijn normale werk doen.
                                    www.peugeotforum.be

                                    Comment


                                    • #58
                                      Daarvoor is die dure investering overbodig... Flitsen bij wegenwerken is zeker even doeltreffend.

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door flappy
                                        Ik ken iemand die als wegenwerker is tewerkgesteld en die zijn verhalen zijn toch niet van de poes. Auto's die in een rotvaart op een 20 tal centimeter van u komen doorgevlogen is daar het minste.
                                        Heb veel bij die mannen moeten leveren en het is ongelooflijk hoe asociaal de meeste passerende chauffeurs zijn.
                                        In Aalter rijden ze gewoon aan 130 door. :-(
                                        den borre


                                        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                        Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                                          (Mobiele) trajectcontrole zorgt voor minder ongevallen en verkeersdoden.
                                          Je kan daar rationeel niets tegen hebben behalve dan dat het niet naar je zin is.
                                          In feite wel, de prijs voor het verplaatsen maakt het al belachelijk.

                                          Het gaat hem mij niet zozeer om de trajectcontrole op zich, wel over de geloofwaardigheid van bepaalde beperkingen zoals hier op de N42. De mensen gaan hierdoor echt niet trager rijden. Niemand houdt zich (op een uitzondering hier of daar na) aan die 50 km per uur. En dan gaan ze flitsen en hangt men er een bordje met XXX aantal overtreders deze maand. Lekker makkelijk cashen.
                                          Vroeger was het 90, breng dit gewoon terug op 90 en controleer dan streng. Het waren niet de mensen die 90 a 100 reden die zich hier dood reden (rijden) hoor.

                                          Controles aan wegenwerken zijn ok. Maar heb de indruk dat hier minder tegen gezondigd wordt tegenwoordig.

                                          Ook nu met dat voorstel van 130 per uur. Waarom moet Weyts weer anders doen dan de anderen ? Het zou hem gaan op bepaalde plaatsen en onder bepaalde omstandigheden, geen algemene regel.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X