Als ze al eens al die mongolen die nooit een rijbewijs hadden mogen gekregen hebben uit het verkeer zouden halen, het zou stukken aangenamer en veiliger worden op de baan
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mobiele trajectcontroles
Collapse
X
-
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
-
Da's maar een heel kleine groep die er door leeftijd vanzelf zullen uitgaan. 't is en blijft een heeeeeeeeeel kleine groep die verantwoordelijk zijn voor meer dan 90% van de totale uitbetaalde verzekeringscompensatie.
Comment
-
De groep waar jij het over hebt zijn de ouderen die nog zo een rijbewijs gekregen hebben, denk niet dat er daar nog veel van overblijven.
Maar dat is niet de groep die ik bedoel.Last edited by knight-rider; 27/12/2017, 15:54.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHLDaarjuist naar huis gereden... geen verkeer, kom ik 1 fietser tegen en ge gelooft het niet... zonder licht. Sommigen zoeken toch zulle.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
Was dat op een mobiele traject controle?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL
Neeje... beetje off topic zeker ?
Zoals elk topic hier.den borre
Int3x0r
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
Lol
Zoals elk topic hier.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
Dan moet iedereen, ook jij en ik stoppen met het al dan niet goedkeuren van maatregelen..
Hoe kan jij dan uitmaken dat mobiele trajectcontrole een 'goede' maatregel is ? Of dat 130 km per uur een 'slechte' maatregel is. Vermits geen van ons beiden er 'verstand' van hebben.
Maar ik zou het toch eerder aannemen dat het een goede maatregel is als verschillende deskundigen argumenten aanbrengen om deze snelheid niet te verhogen dan een "tegenargument" van iemand op een of ander autoforum die graag eens 'doorvlamt'.
Ge gaat nu toch niet gaan beweren dat de snelheid verhogen géén risico op méér ongevallen inhoudt? Want daar moet ge nu echt geen verkeersdeskundige voor zijn om dat te beseffen.
Comment
-
Juist ja, stil staan lijkt mij inderdaad het veiligste.
Gij zou nog blij zijn als t overal 50 wordt. Moet eens gaan soliciteren voor een jobke bij Weyts. Gelle zou heel goed overeenkomen. Accidenten gebeuren enkel door snelheid en Benneke heeft al heel veel levens gered. Constructeurs kennen er niks van om veiligere auto s te bouwen.
T is verdorie te wijten aan het steeds veiliger worden van de wagens dat er minder doden zijn bij de inzittende.
Hij blijft de snelheid verlagen en toch komen bvb veel meer motorrijders om het leven. Idem met fietsers. Dus zijn flitsbeleid om het zo te noemen brengt niks op. Zijne Waalse tegenhanger denkt tenminste nog na en voert geen oogkleppenbeleid.
Comment
-
Over doorvlammen heb jij niet te oordelen, remember je eigen uitlatingen dat je je niet altijd aan de snelheid houdt. Ge begint u weer beter voor te doen dan je bent Maurice. Stenen werpen, dan moet ge zorgen dat je zelf een foutloos parcours aflegt. En dat is zeker het geval niet. Verschil tussen ons is dat ik toegeef soms te snel te rijden en dat jij je opwerpt als ene heilige.
Comment
-
auto's scoren enkel goed op de ncap testen
verhoog de snelheid iets bij die testen en ze falen allemaal
Comment
-
Ncap is er net gekomen om het kaf van het koren te scheiden. Sindsdien is de veiligheid van de wagens enorm toegenomen. Net onder druk van ncap. En zij evolueren mee. Worden steeds strenger naargelang de wagens verbeteren. Ik crash liever met bvb een recente Renalt Megane dan met een nieuwe Fiat Tipo. Moet die beelden eens opzoeken. Moet ook eens naar het verschil kijken tussen een ouder voertuig en een recent voertuig.
Comment
-
Heb de tijd nog gekend dat wagens geen kreukelzones noch gordels hadden. Vergelijk eens de veiligheid van de voertuigen doorheen de jaren. De laatste jaren is er enorm veel vooruitgang geboekt, dat kan niemand ontkennen. En het is net omdat het wagenpark stelselmatig modeniseert, dat er minder doden vallen.
Rust bvb elke wagen en elke vrachtwagen uit met zo’n automatisch remsysteem. Ik ben er zeker van dat dit weeral een mooi aantal doden minder maakt. Maar ook dat zou Weyts op zijn palmares schrijven onder de noemer van het verlagen van de max snelheden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichtende snelheid NIET verlagen (90 -> 70) zou ook al genoeg geweest zijn... maar nee, maak er maar 50 van !. Het wordt stilaan belachelijk, getuige het grote aantal bestuurders die zich niet houden aan die lachwekkende limieten.
Als er zoveel mensen zich ergens niet aan houden, dan moet je je toch terecht de vraag stellen of hetgene je doet wel juist is... Maar neen, bepaalde mensen zien niet in dat dit gewoon een reden tot beboeten is, zeker als je kijkt op welke tijdstippen en welke plaatsen men flitst.
Als je naar die programma's kijkt zoals Alloo, dan merk je dat die agenten van de verkeerspolitie ook één en ander met een korreltje zout nemen. Ze gaan niet achter iemand die 140 op de teller rijdt, maar ze bestraffen diegenen die 't zotteken uithangen. En dan zijn ze nog mild bij het vaststellen van de snelheid. Die mensen redeneren nog. Kan men van Benneke met zijn misplaatste propaganda niet zeggen.
@ Maurice... ik weet niet of jij het verschil ooit mogen voelen hebt 120 te rijden met een pakweg Opel Kadett van de jaren 70 (zelfs zonder servoremmen, gescheiden remsysteem, airbags, laat staan abs op keiharde banden die de weg niet hielden, geen gordels, en dan spreken we nog niet over de modernste technieken) tov een nieuwe Opel. Moet dat ne keer doen voor de fun als 't regent. Huur eens een oldtimer en probeer... En hou in je achterhoofd dat de max snelheid op de autosnelweg van die tijden is. Nu vraagt men om ze 10 km per uur te verhogen op bepaalde plaatsen en onder bepaalde omstandigheden.... Met zelfs een verlaging tot 110 bij slecht weer. Hoe kan men daar tegen zijn (zucht).
Ik vind dat een grote vooruitgang. Getuige al die mensen die stipt volgens de regels 120 blijven rijden met alle mogelijke verlichting op bij slecht weer. Of die mensen die stijf weggetrokken achter hun stuur tegen stipt vijftig door het volk vlammen als de zondagsmis uit is. Of al diegenen die ik voorbijstak omdat ze honderd reden op het middenvak en me aan werkzaamheden, nog steeds op de tweede band, terug voorbij steken uit dommigheid.
Comment
-
Passeer nu zo goed als elke dag aan de werken in Aalter en ben daar precies de enige die zich aan de snelheid houdt.
Vind het zeer gevaarlijk als ik zie hoe snel ze mij voorbij vlammen.den borre
Int3x0r
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk BerichtenPasseer nu zo goed als elke dag aan de werken in Aalter en ben daar precies de enige die zich aan de snelheid houdt.
Vind het zeer gevaarlijk als ik zie hoe snel ze mij voorbij vlammen.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk BerichtenPasseer nu zo goed als elke dag aan de werken in Aalter en ben daar precies de enige die zich aan de snelheid houdt.
Vind het zeer gevaarlijk als ik zie hoe snel ze mij voorbij vlammen.. En dan steek je die tuffers die 100 aanhouden op de tweede band gewoon weer voorbij...
Comment
Comment