Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mobiele trajectcontroles

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mobiele trajectcontroles

    Vanaf vandaag een feit dankzij Benneke Weyts.. . De mobiele (verplaatsbare) trajectcontrole



    Er komt later een versie op batterijen die overal inzetbaar is.
    Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

  • #2
    hou u dan aan de regels, dan is er geen probleem

    als niemand zich aan de regels houdt, kunt ge niet verwachten dat de overheid daar niet op gaat reageren

    ipv ben weyts te bedanken, bedank uzelf en iedereen rondom u die de regels als een faits divers beschouwen
    www.peugeotforum.be

    Comment


    • #3
      Kloteregels ja...Benneke Weyts zou zich beter met andere zaken bezig houden dan de belachelijke snelheidsbeperkingen (op vele plaatsen toch) uit te melken.

      Als niemand zich aan de regels houdt, moet je je afvragen of die regels wel juist zijn. Alles klakkeloos aanvaarden is goed voor mensen zonder ruggengraat.

      Comment


      • #4
        Benneke houdt zich ook met andere dingen bezig Dierenwelzijn waar die get ietske beter doet.

        Bij den NVA snappen ze ni dat die man eigenlijk totaal geen meerwaarde voor hen is. Integendeel

        Comment


        • #5
          40.000 € per verplaatsing ;-)

          Comment


          • #6
            Hij zou beter Pamela Anderson antwoorden

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
              Hij zou beter Pamela Anderson antwoorden
              Lach er maar mee, maar hij heeft toch mooi haar persoonlijk e-mailadres in zijn bezit

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                Kloteregels ja...Benneke Weyts zou zich beter met andere zaken bezig houden dan de belachelijke snelheidsbeperkingen (op vele plaatsen toch) uit te melken.

                Als niemand zich aan de regels houdt, moet je je afvragen of die regels wel juist zijn. Alles klakkeloos aanvaarden is goed voor mensen zonder ruggengraat.
                Das een gevaarlijke uitspraak... de adere kant zal dan zijn, ik stel me boven de wet en mag meer dan een ander. Rijden zonder rijbewijs, vluchtmisdrijf,...

                Maar die twee gaan mekaar echt nooit vinden... daarom enige controle... op die wetgeving.

                Tegen 130 door de bebouwde kom, iemand aanrijden en dan vluchten... dan ben je blij dat deze onverlaat geflitst is...
                Last edited by ; 17/12/2017, 16:52.

                Comment


                • #9
                  Nee da' s geen gevaarlijke uitspraak. Op de wegen waar iedereen zich aan de beperking houdt ben ik akkoord omdat de beperking aanvaardbaar is. Als je bvb de N42 van 90 naar 50 brengt en niemand houdt zich eraan, dan is de wet te streng. Bovendien gaat men daar nog flitsen op momenten dat er quasi verkeer is.

                  Kloteregels dus, enkel goed voor de kassa. Gelukkig kan hij zijn zin niet doordrijven met Coyote, daar liep hij met zijn facade tegen de muur. Seffens is 't hier het communisme verdorie.

                  Heeft niks te maken met rijden zonder rijbewijs, 130 in bebouwde kom,... Da's van het ene uiterste naar het andere.

                  Al die 50 km per uur banen, wie heeft die snelheid nog nooit overschreden ? En het gevolg is dat sommigen 40 gaan rijden om toch zeker te zijn. Het wordt stillekes aan belachelijk.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten

                    Lach er maar mee, maar hij heeft toch mooi haar persoonlijk e-mailadres in zijn bezit
                    Zijn grootste verwezelijking deze legislatuur

                    Comment


                    • #11
                      Ik doelde op de uitspraak dat mensen die de te strenge regels volgen, geen ruggengraat hebben.

                      Ik zie liever iemand tegen 40 door de bebouwde kom rijden, dan tegen 140... als ik dan toch moet kiezen tussen uitersten.

                      En ja, het snelheidsbeleid trekt op niets... geen uniformiteit...

                      Comment


                      • #12
                        Als ze die mobiele trajectcontroles op plaatsen inzetten waar ze echt nuttig zijn naar de veiligheid toe, dan heb ik er geen probleem mee.

                        Comment


                        • #13
                          ge hebt twee aspecten van te hard rijden: wat rapper rijden dan mag, maar daarbij toch nog respect kunnen opbrengen voor de andere weggebruikers ofwel wat ik meer en meer zie: men wil te rap rijden, zit achter een auto die netjes de geldende snelheidsbeperkingen volgt, begin me dan maar op te jagen, ga bumper kleven, ga uiteindelijk toch maar inhalen op een plek die daar totaal niet geschikt voor is om dan uiteindelijk aan het volgende kruispunt gewoon terug op hetzelfde punt te staan alleen 4 meter verder.
                          Wat beide chauffeurs doen mag allebei niet, maar er is toch wel een duidelijke nuance in de manier waarop ze het aanpakken. En laat nu net de camera daar geen verschil in kunnen zien. Ge krijgt al een marge van de wetgever met ongeveer 10% en toch is het voor velen nog steeds niet genoeg.
                          www.peugeotforum.be

                          Comment


                          • #14
                            Met trajectcontroles gaat die bestuurder die gemiddeld sneller reed toch een boete krijgen. Zeker als de bestuurde voor hem reeds 10km/H sneller reed.

                            wetgeving verstrengen is 1, ze laten naleven? Als ze de 50,70,90 regel zouden gecontroleerd hebben, dan was overal max 70 niet nodig...

                            Als ze nu niet gaan controleren, verstrengen ze de regels tot,overval max 50.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                              ge hebt twee aspecten van te hard rijden: wat rapper rijden dan mag, maar daarbij toch nog respect kunnen opbrengen voor de andere weggebruikers ofwel wat ik meer en meer zie: men wil te rap rijden, zit achter een auto die netjes de geldende snelheidsbeperkingen volgt, begin me dan maar op te jagen, ga bumper kleven, ga uiteindelijk toch maar inhalen op een plek die daar totaal niet geschikt voor is om dan uiteindelijk aan het volgende kruispunt gewoon terug op hetzelfde punt te staan alleen 4 meter verder.
                              Wat beide chauffeurs doen mag allebei niet, maar er is toch wel een duidelijke nuance in de manier waarop ze het aanpakken. En laat nu net de camera daar geen verschil in kunnen zien. Ge krijgt al een marge van de wetgever met ongeveer 10% en toch is het voor velen nog steeds niet genoeg.
                              Awel, hier ben ik nu volledig akkoord mee. Ge kunt sneller rijden, als ge dan gepakt wordt is het zo, maar ge moet rustig blijven. Kom daarjuist terug van Wetteren, niemand die zich dus weer aan die 50 houdt, iedereen rijdt daar ongeveer 70. Na een tijdje hang ik achter enen die wel 50 rijdt. Dan ga 'k dienen mens niet opjagen.
                              Het hangt er inderdaad vanaf waar ze die trajectcontroles opstellen. Aan die werven bvb kan ik daar heel goed mee leven. Op de E40 steken de camions u voorbij daar aan de werken (als er geen file is).

                              Dirk, ik bedoelde mensen die alles zo maar klakkeloos aannemen, ik zeg niet dat je daarom verplicht bent de wet te overtreden hee. Maar je mag toch bepaalde zaken, zoals op sommige plaatsen belachelijke snelheidsbeperkingen, in vraag stellen. Ik geloof zelfs dat bepaalde mensen die met die problematiek te maken hebben en hier advies moeten geven, ook soms de vraag stellen dat als iedereen een bepaalde beperking overtreedt, of die beperking dan niet te streng is.
                              Men heeft hier de stad volledig zone 30 gemaakt. Ik vind dat niet slecht, 50 in een drukke winkelstraat is te snel. Maar het verliest zijn geloofwaardigheid als je alle straten zone 30 maakt. Dan zie je dat er in bepaalde straten niemand zich aan die dertig houdt.
                              Een goed beleid vind ik dan flitsen in die drukke winkelstraat, maar niet daar waar de beperking eigenlijk belachelijk is.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                Bij den NVA snappen ze ni dat die man eigenlijk totaal geen meerwaarde voor hen is.
                                Zo hebben ze er daar wel meer.

                                Qua discipline in het verkeer hebben we nog wel één en ander te leren van bepaalde buurlanden.

                                Comment


                                • #17
                                  Ik ben weer benieuwd hoelang het gaat duren vooraleer ik er op sta...
                                  In Duitsland krijg je op zijn minst nog een pasfoto en eentje van je auto er bij wanneer ze je flitsen.
                                  Hier alleen de rekening... geen verdere aandenken,... niets.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Gaat hier vooral om het pesten en uitmelken van de auto bestuurder.

                                    Ipv dat hij een wegenvignet voor buitenlanders maakt of de LEZ cameras eens beschikbaar stelt dat deze ook niet Benelux platen kunnen lezen zou al genoeg geld in het laatje brengen.

                                    Zeker na 21u is een trajectcontrole belachelijk. Iedereen zit nu al met gsm en dergelijke in de auto bezig, iets dat je in Duitsland niet ziet gebeuren als je mag rijden wat je wil.
                                    Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                                    Comment


                                    • #19
                                      Het probleem in België is de infrastructuur als ze willen vergelijken met de buurlanden. In Nederland hebben 90% van de secundaire wegen een apart fietspad dat volledig van de rijweg van de auto's gescheiden is. In België is er ofwel helemaal geen fietspad, ofwel schilderen ze de gewone weg aan de zijkanten rood en gebruiken ze de fietsers als afremmers.

                                      Maar ja, de infrastructuur aanpakken kost geld, doen alsof het probleem bij de automobilisten ligt, brengt geld op.

                                      Comment


                                      • #20
                                        De beperking op zich kan je af en toe in vraag stellen. Maar meestal komt die er na een pak ongevallen.
                                        Mobiele controles, daar heb ik geen probleem mee, als ze slim toegepast wordt, zoals bv bij werken.

                                        Vergelijken met buurlanden....
                                        In Duitsland worden elk jaar snelheidsbeperkingen toegevoegd. Frankrijk staat VOL, maar dan echt VOL flitsers.
                                        In NL krijg je al een vrij dikke boete als je 3km/h te snel gaat, en je zal de eerste niet zijn die op dezelfde baan binnen een afstand van 5km 3 keer geflitst wordt, en 3 keer mag betalen.

                                        Daarenboven, er is nog véél te weinig controle op alcohol en drugs in het verkeer. Daar ben ik dikke voorstander van de kleinere zeer mobiele controles. Max 30-40 min op één plaats.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X