Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mobiele trajectcontroles

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
    In NL krijg je al een vrij dikke boete als je 3km/h te snel gaat, en je zal de eerste niet zijn die op dezelfde baan binnen een afstand van 5km 3 keer geflitst wordt, en 3 keer mag betalen.

    Ik ben nu al bijna 10 jaar weg uit de grensstreek (woonde vroeger op minder dan 1km van Maastricht) en had destijds jaarlijks wel een 2 tot 3 boetes in NL. Reden daarvoor was dat ze daar effectief flitsten vanaf 1km/u te hard.
    Maar 'dikke boete' was destijds niet. Dat was peanuts. Als ik dan tegen 58km/u geflitst was, dan kwam dat op 28 gulden, dat overeen komt met €12,50. Het was zo laag zelfs dat als wij van Maasmechelen naar Maaseik sjeezden via de autostrade in NL omdat de boetes zo laag waren. In België zou ge dan een boete hebben gehad van 1400fr, dat €34 is.

    Ondertussen zijn ze wel een pak gestegen.

    De pakkans in buitenland is veel groter en word er geen rekening gehouden met afwijkingen. En jawel, de meeste tellers in de wagens wijken af. Meestal naar beneden, gelukkig
    De vader van een toenmalige vriendin die werkte op de Ford bij de 'Big Repair' waar de auto's terecht kwamen waar nog ietske aan scheelde voordat ze het fabriek verlieten. Die tacho's werden getest en mochten een afwijking hebben van 14km/u . Vanaf 15km/u, werden de klokken veranderd. Ik spreek nu wel van 1996-1997 toen ik zelf op de Ford werkte ... aan de dashboarden

    Comment


    • #22
      Jean Hesp van dezelfde flutpartij had de mond vol van z’n cameraschild voor het gehele land. In kader van de strijd tegen de terreur. Ze gaan dan van iedereen een jaar lang alles bijhouden.

      En binnenkort ziet Benneke zijn kans schoon om die camera’s te gebruiken voor permanente trajectcontrole op de snelwegen. Overal.

      En al die zever over overdreven snelheid. Er is een verschil tussen ‘s nachts 150 op de snelweg en 90 voorbij een school. Blijkbaar wordt alles over dezelfde kam geschoren en is iemand met 130 op de snelweg ook al een “laagvlieger”.

      Comment


      • #23
        Dat laatste !!!! Tuig met alcohol in hun bloed... en 't zijn er vele die zo nog achter het stuur kruipen zulle. Dat zouden ze beter keihard bestraffen. Maar de straffen zijn belachelijk... Wees maar zeker dat als je er ene pakt, dat het niet de eerste keer is dat die met alcohol op in zijn auto rijdt. Heb zo ne keer achter een 'dame' gereden die de twee baanvakken nodig had. Politie gebeld en blijven volgen. Politie kwam te laat, frontaal op tegenligger en dan een honderd meter door een weide geploegd. Ik ben haar niet gaan helpen.

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten



          Daarenboven, er is nog véél te weinig controle op alcohol en drugs in het verkeer. Daar ben ik dikke voorstander van de kleinere zeer mobiele controles. Max 30-40 min op één plaats.

          Was reactie hierop, hierboven...

          Comment


          • #25
            Ik heb op al die jaren dat ik met de auto rijd nog geen enkele boete gehad.
            Ik blijf hopen dat ik dat zo kan houden, maar vrees er toch wel voor, want zoals ze nu bezig zijn ...
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

            Comment


            • #26
              Dat ze dan nog hun toegelaten snelheid zouden rijden tijdens trajectcontrole. Op de snelweg vind ik dat niet erg, die kan je voorbij steken. Maar op de N42 is de beperking 90 tijdens de trajectcontrole en ze rijden er verdorie 60 a 65 om "zeker te zijn". Coyote is daar ideaal voor, je ziet perfect je gem snelheid. Dus kan je gerust 95 a 98 rijden en dan zit je iets boven de werkelijke 90 wat ze niet beboeten door de marge die je krijgt.
              Meest lachwekkende is dat die trajectcontrole eigenlijk niet aktief is omdat er over een lengte van een vijftigtal meters maar 70 mag gereden worden. Hierdoor kunnen ze geen correcte meting doen en wordt er (nog) niet beboet. Dus zolang dat het bord van 70 nog op dat ene plaatsje staat ...

              Comment


              • #27
                De trajectmeting kan perfect gebeuren, daar hoef je geen wiskundeknobbel voor te hebben.
                Correct beboeten kan echter niet, aangezien men niet kan vaststellen hoeveel je waar precies reed.

                Comment


                • #28
                  Trajectcontroles zijn een goede zaak en een heel stuk eerlijker.
                  Met die mobiele systemen kan men nu eindelijk ook deftig controleren op wegen die volgens sommigen 'onterecht' een 'lage' snelheidsbeperking hebben!
                  Dit is absoluut een goede zaak om de broodnodige mentaliteitsverandering wat aan te zwengelen.
                  Ik ben voorstander.

                  Het meest lachwekkende is een Coyote gebruiken om gemiddeld nét ietsje sneller te gaan rijden dan toegelaten... om nét geen boete op te lopen...
                  Om dat goed in het oog te kunnen houden ben je ook niet echt met het verkeer bezig...
                  Last edited by Maurice P.P.; 19/12/2017, 17:00.

                  Comment


                  • #29
                    Maurice, onze gevallen held, wil weer een discussie opstarten over wat lachwekkend zou kunnen zijn. Ik laat hem voor wat hij is... een Flor-adept

                    Last edited by ; 19/12/2017, 17:20.

                    Comment


                    • #30
                      Nog terzijde, vermits het 40.000 Euro(!) kost van ons belastingsgeld (of van de nog te innen boetes naargelang, ze zullen wel een kosten-batenberekening gemaakt hebben) om het systeem te verplaatsen en te ijken, verwacht ik weinig hinder. Coyote verwittigt wel, net zoals voor de vaste trajectcontroles.

                      Ietsjes sneller rijden dan de max snelheid, je moest eens weten wat voor een zakken 65 rijden waar je 90 mag omdat ze niet weten of het nu 70 of 90 is en dan nog 5 km per uur eronder blijven voor de zekerheid.

                      Comment


                      • #31
                        Ik weet niet waar jullie die "zakken" overal en altijd voor jullie rijden hebben?
                        Ik kom die raar of zelden tegen, en noem hen zeker geen zakken.

                        Comment


                        • #32
                          Neeje daar zijde gij te goed voor opgevoed, de beleefdheid zelve. Heb je al getoond in je posts in het verleden

                          Comment


                          • #33
                            Ben Weyts is er toch maar in geslaagd het aantal verkeersdoden significant te doen dalen. N-VA is absoluut niet mijn voorkeur, maar als iemand iets goed doet, mag het ook gezegd worden.
                            Uiteraard kan alles beter. Ik kan het zeker niet beter, en ik ben er van overtuigd dat mochten sommigen van 't forum ministertje van verkeer mogen spelen, de statistieken pijlsnel de hoogte in schieten.
                            Last edited by Maurice P.P.; 20/12/2017, 11:41.

                            Comment


                            • #34
                              Hoe 'mobiel' is mobiel wanneer deze 3 maanden op dezelfde plaats blijven staan
                              Ik zou dit eerder semi-vast noemen.
                              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                              Comment


                              • #35
                                Neem maar aan dat volgende ook correct zou zijn: "de autofabrikanten zijn er toch weer in geslaagd.....". Auto's worden altijd veiliger. Sinds 2002 zijn auto's stukken veiliger geworden. Het is normaal dat het aantal doden in de wagens afneemt naarmate het wagenpark moderner wordt.

                                Stukje van Vias :

                                Minder doden bij auto-inzittenden

                                De daling van het aantal doden doet zich enkel voor bij ongevallen met lichte vrachtwagens (-5) en bovenal bij auto-inzittenden (-22). Een dergelijke daling tijdens het eerste trimester van een jaar werd voor auto-inzittenden al zeven jaar niet meer waargenomen en zorgt ook voor een laagterecord.


                                Ik zou Weyts niet teveel schouderklopjes geven, het aantal doden en letselongevallen bij senioren steeg, bij fietsers en motorrijders steeg,het aantal ongevallen met camions steeg... Allemaal mensen die niet kunnen genieten van de vooruitgang van de modernere wagens.

                                Met cijfertjes kan men aanduiden wat men wil... Weyts gebruikt de inspanningen van de constructeurs gewoon voor eigen propaganda.

                                Positief is wel dat er eindelijk sprake is van het alcoholslot. Als minister van verkeer had ik daar al veel langer op ingezet en die nutteloze verplaatsingskost van 40.000 Euro voor een 'mobiele' trajectcontrole uitgespaard. Die 40.000 Euro gebruikt men beter aan extra alcoholcontroles. Daar valt nog veel winst te rapen.

                                Comment


                                • #36
                                  bij fietsers is er terug een daling
                                  www.peugeotforum.be

                                  Comment


                                  • #37
                                    Kan, men gaat inderdaad veel strenger optreden tov fietsers die zichzelf in gevaar brengen.

                                    In Antwerpen gaf men meer dan 600 fietsers een verwittiging op een paar dagen als laatste kans, politie zou daar stelselmatig beginnen verbaliseren. Ergens normaal als je door een grootstad rijdt. Hallucinant hoeveel jongeren rijden zonder verlichting, geen richting aangeven bij het afdraaien, geen voorrang verlenen, door het rood rijden...

                                    Men heeft er geen goede zaak aan gedaan om hen als 'zwakke weggebruikers' te erkennen. Velen denken dat dit een vrijgeleide is...

                                    Comment


                                    • #38
                                      zwakke weggebruiker bestaat niet, da's een term voor de verzekeringen

                                      in de wetgeving zijn er kwetsbare weggebruikers: kinderen te voet of met de fiets, ouderen (senioren) te voet of met de fiets, gehandicapten te voet, met de fiets of met voortbewegingstoestel

                                      daar moet je als bestuurder van een voertuig (dus ook als fietser) dubbel voorzichtig voor zijn: da's snelheid aanpassen en goed uit uw doppen kijken
                                      www.peugeotforum.be

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P.
                                        Ben Weyts is er toch maar in geslaagd het aantal verkeersdoden significant te doen dalen. N-VA is absoluut niet mijn voorkeur, maar als iemand iets goed doet, mag het ook gezegd worden.
                                        Uiteraard kan alles beter. Ik kan het zeker niet beter, en ik ben er van overtuigd dat mochten sommigen van 't forum ministertje van verkeer mogen spelen, de statistieken pijlsnel de hoogte in schieten.
                                        Bedoen je zoals de regering die zichzelf schouderklopjes geeft bij extra jobs en economische heropleving, terwijl dit gewoon een globaal fenomeen is en niet door toedoen van hun beleid?

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                          Kan, men gaat inderdaad veel strenger optreden tov fietsers die zichzelf in gevaar brengen.

                                          In Antwerpen gaf men meer dan 600 fietsers een verwittiging op een paar dagen als laatste kans, politie zou daar stelselmatig beginnen verbaliseren. Ergens normaal als je door een grootstad rijdt. Hallucinant hoeveel jongeren rijden zonder verlichting, geen richting aangeven bij het afdraaien, geen voorrang verlenen, door het rood rijden...

                                          Men heeft er geen goede zaak aan gedaan om hen als 'zwakke weggebruikers' te erkennen. Velen denken dat dit een vrijgeleide is...
                                          Ik vind het hallucinant dat je jongeren viseert terwijl 30+ de regels even zeer aan hun been lappen en die van veel minder aandacht van de politie genieten (en richting aangeven is niet verplicht want dat zou te gevaarlijk zijn omdat je dan met 1 hand aan het stuur moet rijden) Waarom een fiets nog steeds zonder vast licht op de markt kan gebracht worden ontglipt mij wel, tis nu niet dat een dynamo zoveel kracht vergt en is veel effectiever dan die mini lampjes op knipperstand om de laatste 5% uit die batterij te persen of die gigantische zoeklichten die het liefst horizontaal aan het baanoppervlak geplaatst worden zodat elke tegenligger blind moet gokken waar de fietser zich bevind.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X