Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1
Bekijk Berichten
Ik ben nu al bijna 10 jaar weg uit de grensstreek (woonde vroeger op minder dan 1km van Maastricht) en had destijds jaarlijks wel een 2 tot 3 boetes in NL. Reden daarvoor was dat ze daar effectief flitsten vanaf 1km/u te hard.
Maar 'dikke boete' was destijds niet. Dat was peanuts. Als ik dan tegen 58km/u geflitst was, dan kwam dat op 28 gulden, dat overeen komt met €12,50. Het was zo laag zelfs dat als wij van Maasmechelen naar Maaseik sjeezden via de autostrade in NL omdat de boetes zo laag waren. In België zou ge dan een boete hebben gehad van 1400fr, dat €34 is.
Ondertussen zijn ze wel een pak gestegen.
De pakkans in buitenland is veel groter en word er geen rekening gehouden met afwijkingen. En jawel, de meeste tellers in de wagens wijken af. Meestal naar beneden, gelukkig
De vader van een toenmalige vriendin die werkte op de Ford bij de 'Big Repair' waar de auto's terecht kwamen waar nog ietske aan scheelde voordat ze het fabriek verlieten. Die tacho's werden getest en mochten een afwijking hebben van 14km/u . Vanaf 15km/u, werden de klokken veranderd. Ik spreek nu wel van 1996-1997 toen ik zelf op de Ford werkte ... aan de dashboarden
Comment