Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer mag je met een proefrittenplaat rijden?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wanneer mag je met een proefrittenplaat rijden?

ik heb het www al wat afgeschuimd maar nergens vind ik iets terug over wanneer je zo n plaat mag gebruiken.

Mag je dit gebruiken in het weekend, feestdag of s nachts?

Proefrittenplaat is enkel voor proefritten in heel strikte zin.
    Even stoppen aan de bakker mag in feite al niet.
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

ik vermoed dat je het over Z-platen hebt ? Het rijden daarmee is niet gebonden aan tijdstippen bij mijn weten, maar er zijn beperkingen op wie die kan aanvragen en de redenen waarmee men een voertuig met zo'n platen bestuurt op de openbare weg

De Vlaamse Belastingdienst zorgt voor de inning van de Vlaamse belastingen en de fiscale controle erop.

Stel dat je er 's nachts mee onderweg bent en je krijgt controle, dan is de vraag hoe geloofwaardig je één van de omstandigheden uit bovenstaande link kan aanwenden om te rechtvaardigen

Comment

foutje. sorry

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi
          ik vermoed dat je het over Z-platen hebt ? Het rijden daarmee is niet gebonden aan tijdstippen bij mijn weten, maar er zijn beperkingen op wie die kan aanvragen en de redenen waarmee men een voertuig met zo'n platen bestuurt op de openbare weg

De Vlaamse Belastingdienst zorgt voor de inning van de Vlaamse belastingen en de fiscale controle erop.

Stel dat je er 's nachts mee onderweg bent en je krijgt controle, dan is de vraag hoe geloofwaardig je één van de omstandigheden uit bovenstaande link kan aanwenden om te rechtvaardigen
          Proefrittenplaat : 1-ZZ.-...
          Handelaarsplaat: 1-Z..-...

Eerste mogen enkel voor proefritten sensu stricto gebruikt worden
          Tweede mogen breder ingezet worden, maar enkel door gemandateerden (bijvoorbeeld niet door klanten van een garage). Voorwaarden om een tweede te kunnen aanvragen zijn ook strenger.

Comment

Aha, ik heb de ZZ en Z met elkaar verward.
            Bedankt voor de correctie.

Comment

ja dat weet ik allemaal maar wanneer precies.

stel, ik herstel een wagen om 12h 's nachts of op een feestdag. mag ik er dan een proefrit mee maken?

Comment

ja, dat mag je. Als de rit onder de definitie van proefritten valt, dan mag dat wanneer je wil.
                Je bent niet aan dagen/uren gebonden om je werk te doen.

Comment

Mag inderdaad. Zolang het een proefrit is, mag het. Niet stoppen voor frietjes onderweg.

Comment

Ok thx

Comment

Dan kan je daar toch gewoon mee rijden wanneer je wilt??
                      Want hoe gaan ze het tegendeel bewijzen als jij beweert dat je net een herstelling hebt uitgevoerd?
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                        Dan kan je daar toch gewoon mee rijden wanneer je wilt??
                        Want hoe gaan ze het tegendeel bewijzen als jij beweert dat je net een herstelling hebt uitgevoerd?
                        In de loop van dit voorjaar worden alle politie-voertuigen uitgerust met een leugendetector.

Comment

Je mag er ook mee naar een andere garage rijden om hem te laten herstellen.

Hierdoor kan je er quasi altijd gebruik van maken zolang je maar nooit parkeert op de openbare weg. Maar let op, je zal veel meer tegengehouden worden ter controle dan met de handelaarsplaten. Verschiet er niet van dat je regelmatig op kant zal staan...

Comment

Working...
                          X