Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P.
Bekijk Berichten
Maar om te eindigen en een beetje te bluffen : nieuwe bedrijfswagen is in de garage toegekomen en zal eerstdaags ingeschreven zijn. Dus ik weer blij en met een tankkaart en onbeperkte kilometers zal het mij een zorg wezen dat de benzine -ja het is een benzine en 100% fiscaal in te brengen- 1,3 of 3 euro kost. Dat ze ooit 0,10 of 0,5 euro/km zullen gaan aanrekenen. Ik steek dat niet onder stoelen of banken. Een bedrijfswagen = niet van wakker liggen wat dat ding verstookt en nog minder van wakker liggen hoeveel kilometer ik ermee privé zal rijden. Ik betaal er VAA op en dus rij ik ermee. Al is het naar de bakker of kleine zelfstandige om de hoek. Werkgerelateerd woon-werkverkeer en beetje buitenhuis, pakweg 10000 km/jaar. Privé wel wat meer (beginnen met de skivakantie te gaan doen dus ook winterbanden op velg mee besteld. En dan in maart nog een citytrip richting Zuid Frankrijk. Waar de péage ook met de kredietkaart van het werk betaald zal worden). Wat ik wil aantonen = ongeacht de VAA, ongeacht de prijs van een liter brandstof en ongeacht ze km-heffing zullen gaan toepassen, met een bedrijfswagen rij je en blijf je privé rond rijden. Alle kosten zijn tot vandaag de dag toch grotendeels te recupereren. En zolang dat niet zal veranderen mogen ze zo hard roepen en tieren als ze willen. Het zal er niets aan veranderen.
Comment