Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Km heffing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Km heffing

    Je kon het voorbije jaar geen krant openslaan, of de ene na de andere zelfverklaarde 'expert' beweerde er dat er een km heffing voor personenwagens 'moet' komen. Het is volgens hen de 'enige' oplossing voor het fileleed.

    Ben Weyts verklaart keer op keer groot voorstander te zijn van extra km taxen.

    Ik vermoed dat 95pct van de Vlamingen echter tegen is: km heffing = enorme belasting stijging. Reken maar uit: woonwerk verkeer maal 10 cent of zo... Alsof we in België niet al de hoogste taksen ter wereld betalen...
    bmw 116d sportshatch

  • #2
    KM- heffing is een eerlijke manier om belastingen te heffen.
    Belast niet het bezit maar het gebruik van de auto.
    Waar haal je dat cijfer dat 95% tegen zo'n systeem zou zijn? Zijn daar studies over gedaan of voel je dat aan uw grote teen?

    Comment


    • #3


      Het is pas eerlijk als de andere taksen wegvallen.
      En dat zie ik niet gebeuren, ze zijn al meermaals op de vingers getikt door Europa omwille van de BIV op 2dehandsvoertuigen.
      Europa zegt dat het niet eerlijk is omdat die al betaald zijn geweest door de 1ste eigenaar in België.
      België zegt: No way dat we dat afschaffen, dat brengt het meeste op.

      Comment


      • #4
        Mijn grote teen zegt dat dit een gigantische belastingverhoging is.

        Auto Wordt al overbelast.
        bmw 116d sportshatch

        Comment


        • #5
          Eerlijk en belasting in 1 zin. In België. Jawadde.
          bmw 116d sportshatch

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door koenvj Bekijk Berichten
            Mijn grote teen zegt dat dit een gigantische belastingverhoging is.

            Auto Wordt al overbelast.
            Vooral bedrijfswagens worden al overbelast! Schande dat daar überhaupt nog belastingen op zijn!

            En dat men dringend alle subsidie naar de lijn en nmbs afschaft!

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door koenvj Bekijk Berichten
              Mijn grote teen zegt dat dit een gigantische belastingverhoging is.

              Auto Wordt al overbelast.
              Heb je al eens een gewone gezinswagen, in dit geval een EURO 5 diesel, met niet meer als 130gram c02 en 2000CC door de simulatie gehaald qua rijtaks?
              Das dus 520EUR jaarlijkse dat je moet betalen voor 2.0 diesel.

              Ze zijn heel de 2dehandsmarkt naar de kloten aant helpen.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

                Vooral bedrijfswagens worden al overbelast! Schande dat daar überhaupt nog belastingen op zijn!
                Ik hoop dat dit sarcastisch is? Bedrijfswagens zou men maal tien van nu mogen belasten. En zonder uitzondering nog max. 50% in te brengen. Ook al is het een hybride of E-wagen. En ja ik heb OOK een bedrijfswagen en ik weet wat dit mij nu per maand uitspaart. Dat is al een klein loon op zich.

                Kilometerheffing voor alle gemotoriseerd verkeer = JA en liever gisteren dan morgen! En dat mag gerust iedereen wat centen kosten. 0,10 euro/km vind ik persoonlijk zelfs nog weinig. Wel op voorwaarde dat ze de VB en BIV dan ook afschaffen. Wat zeker nooit zal gebeuren. Ook voor het vrachtvervoer moeten ze dit dringend aanpassen. Heffing op elke gereden kilometer in België, eender waar, veel meer vragen dan die peanuts van nu en vooral niet meer als aftrekpost in te brengen (na bevriezing van de transportprijzen zodat ze het weer niet eens naar de eindklanten doorschuiven en dubbele winsten draaien).

                Het fileleed is grotendeels te verminderen als ze het vrachtverkeer drastisch zouden kunnen laten dalen. Of door strengere maatregelen voor alles onder de noemer LV. Dus ook voor de camionetten -3,5T en zelfs voor de SUV's type dodge ram als LV. Gisteren stond ik bijna 2 uur op de E313 stil. Omdat een klootzak in een vrachtwagen een andere vrachtwagen wou inhalen, deze amper voorbij geraakte en ze tenslotte in elkaar reden. Als je dan nog een andere pippo hebt die een pornofilm aan het bekijken is of met zijn minnares aan het bellen is en in de file vlamt dan is het spel compleet. Inhaalverbod met automatische afstandsbewaring, automatische remsystemen en uitschakeling van elektronische randapparatuur = VERPLICHTEN door Europa. Niet in de vrachtwagen = verbod op de weg. Ook tachograaf en snelheidsbegrenzer zouden ze dringend veel meer mogen gaan controleren. Vorige week nog 's nachts een vrachtwagen aan het volgen geweest en ik had op de GPS meting 104 km/uur. Trekker met oplegger en NL-plaat die rustig op de E19 en op het middelste baanvak door vlamde.

                Comment


                • #9
                  @publisher: als je een Corona direct huisvrouw bent kun je idd op jaarbasis wellicht 100 euro profijt doen. Waaw. Daar word je wellicht zo geil als een hondje van.

                  Voor de normale werkmens, die naar het werk moet, de kids naar de crèche doet, zijn bejaarde ouders/grootouders af en toe wil bezoeken, in het weekend de kids eens naar de zee wil nemen, ben je dik gescheten en kost het je als gezin snel 2*30000km*0,10eur/km=6000 euro. Per jaar. Netto.

                  Het is ook bedoeld als zware belasting verhoging want het moet ontradend werken.

                  bmw 116d sportshatch

                  Comment


                  • #10
                    Gezien de staat op termijn minder inkomsten gaan krijgen uit accijnzen op brandstoffen door de toenemende elektrificatie van het wagenpark is het logisch dat ze opteren voor kilometerheffing. Dat dan de verkeersbelasting en BIV zal (moeten) wegvallen zullen mensen die gem. 15k/j rijden geen verschil voelen in hun portemonnee.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
                      Ik hoop dat dit sarcastisch is? Bedrijfswagens zou men maal tien van nu mogen belasten. En zonder uitzondering nog max. 50% in te brengen. Ook al is het een hybride of E-wagen. En ja ik heb OOK een bedrijfswagen en ik weet wat dit mij nu per maand uitspaart. Dat is al een klein loon op zich.

                      Kilometerheffing voor alle gemotoriseerd verkeer = JA en liever gisteren dan morgen! En dat mag gerust iedereen wat centen kosten. 0,10 euro/km vind ik persoonlijk zelfs nog weinig. Wel op voorwaarde dat ze de VB en BIV dan ook afschaffen. Wat zeker nooit zal gebeuren. Ook voor het vrachtvervoer moeten ze dit dringend aanpassen. Heffing op elke gereden kilometer in België, eender waar, veel meer vragen dan die peanuts van nu en vooral niet meer als aftrekpost in te brengen (na bevriezing van de transportprijzen zodat ze het weer niet eens naar de eindklanten doorschuiven en dubbele winsten draaien).

                      Het fileleed is grotendeels te verminderen als ze het vrachtverkeer drastisch zouden kunnen laten dalen. Of door strengere maatregelen voor alles onder de noemer LV. Dus ook voor de camionetten -3,5T en zelfs voor de SUV's type dodge ram als LV. Gisteren stond ik bijna 2 uur op de E313 stil. Omdat een klootzak in een vrachtwagen een andere vrachtwagen wou inhalen, deze amper voorbij geraakte en ze tenslotte in elkaar reden. Als je dan nog een andere pippo hebt die een pornofilm aan het bekijken is of met zijn minnares aan het bellen is en in de file vlamt dan is het spel compleet. Inhaalverbod met automatische afstandsbewaring, automatische remsystemen en uitschakeling van elektronische randapparatuur = VERPLICHTEN door Europa. Niet in de vrachtwagen = verbod op de weg. Ook tachograaf en snelheidsbegrenzer zouden ze dringend veel meer mogen gaan controleren. Vorige week nog 's nachts een vrachtwagen aan het volgen geweest en ik had op de GPS meting 104 km/uur. Trekker met oplegger en NL-plaat die rustig op de E19 en op het middelste baanvak door vlamde.
                      Sarcasme inderdaad. Ik ben ook voorstander van kmheffing.

                      Aan het voorbeeld van hierboven, met 30000km op jaarbasis per auto zit je al aan het dubbele van het gemiddelde. En je bent vergeten de huidige biv en Verkeersbelasting er af te trekken.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door koenvj Bekijk Berichten
                        Je kon het voorbije jaar geen krant openslaan, of de ene na de andere zelfverklaarde 'expert' beweerde er dat er een km heffing voor personenwagens 'moet' komen. Het is volgens hen de 'enige' oplossing voor het fileleed.

                        Ben Weyts verklaart keer op keer groot voorstander te zijn van extra km taxen.

                        Ik vermoed dat 95pct van de Vlamingen echter tegen is: km heffing = enorme belasting stijging. Reken maar uit: woonwerk verkeer maal 10 cent of zo... Alsof we in België niet al de hoogste taksen ter wereld betalen...
                        het is GEEN bijkomende belasting !!! maar een vervanging van bestaande taksen voor Belgen !!!
                        en ja het is VEEL eerlijker

                        waarom moet je vandaag zoveel taks betalen op een US V8, als je deze 10.000 km per jaar gebruikt, enkel voor zondagse uitstap ????
                        totaal onlogisch !!!!

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
                          Ik hoop dat dit sarcastisch is? Bedrijfswagens zou men maal tien van nu mogen belasten. En zonder uitzondering nog max. 50% in te brengen. Ook al is het een hybride of E-wagen. En ja ik heb OOK een bedrijfswagen en ik weet wat dit mij nu per maand uitspaart. Dat is al een klein loon op zich.

                          Kilometerheffing voor alle gemotoriseerd verkeer = JA en liever gisteren dan morgen! En dat mag gerust iedereen wat centen kosten. 0,10 euro/km vind ik persoonlijk zelfs nog weinig. Wel op voorwaarde dat ze de VB en BIV dan ook afschaffen. Wat zeker nooit zal gebeuren. Ook voor het vrachtvervoer moeten ze dit dringend aanpassen. Heffing op elke gereden kilometer in België, eender waar, veel meer vragen dan die peanuts van nu en vooral niet meer als aftrekpost in te brengen (na bevriezing van de transportprijzen zodat ze het weer niet eens naar de eindklanten doorschuiven en dubbele winsten draaien).

                          Het fileleed is grotendeels te verminderen als ze het vrachtverkeer drastisch zouden kunnen laten dalen. Of door strengere maatregelen voor alles onder de noemer LV. Dus ook voor de camionetten -3,5T en zelfs voor de SUV's type dodge ram als LV. Gisteren stond ik bijna 2 uur op de E313 stil. Omdat een klootzak in een vrachtwagen een andere vrachtwagen wou inhalen, deze amper voorbij geraakte en ze tenslotte in elkaar reden. Als je dan nog een andere pippo hebt die een pornofilm aan het bekijken is of met zijn minnares aan het bellen is en in de file vlamt dan is het spel compleet. Inhaalverbod met automatische afstandsbewaring, automatische remsystemen en uitschakeling van elektronische randapparatuur = VERPLICHTEN door Europa. Niet in de vrachtwagen = verbod op de weg. Ook tachograaf en snelheidsbegrenzer zouden ze dringend veel meer mogen gaan controleren. Vorige week nog 's nachts een vrachtwagen aan het volgen geweest en ik had op de GPS meting 104 km/uur. Trekker met oplegger en NL-plaat die rustig op de E19 en op het middelste baanvak door vlamde.

                          dom dom dom

                          firmawagen is een politieke keuze en een enorm voordeel voor dealers, mensen die er mogen, kunnen mee rijden
                          verkopers van brandstof ... mensen die een jonge 2e hands willen kopen
                          ...

                          veel meer VOORDELEN na nadelen

                          fileprobleem ga je NIET oplossen met minder bedrijfswagens
                          wie moet werken moet gewoon de baan op, of het nu met firmawagen of met persoonlijk voertuig is, maakt niet uit voor file
                          en is NADELIG voor milieu, gemiddelde uitstoot, leeftijd van privé voertuig is hoger dan firmawagen

                          als je geen firmawagen geeft als bedrijf kan je binnenkort je technisch sterke mensen gaan zoeken in Timboektoe ...

                          Comment


                          • #14
                            Niemand wint met km heffing, iedereen gaat veel te veel betalen.
                            Biv en rijtaks dat wegvallen is 1 ding. Maar het gemiddelde van een jaarlijkse rijtaks op een gezinswagen is 400EUR.
                            No way dat je met een km heffing daar onder gaat geraken, als ik bepaalde cijfertjes hier lees kom je al aan het 10 dubbele. welk normaal gezin kan dat nog betalen? Geen enkel

                            Comment


                            • #15
                              Ik snap ook niet waarom we naar dat systeem moeten gaan als buurlanden er al 1000den euro's hebben ingestoken om het te laten onderzoeken. resultaat was negatief, waarom zouden wij het dan nog doen? Omdat er een halve gare zit op dienst mobiliteit?

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Publisher
                                Ik hoop dat dit sarcastisch is? Bedrijfswagens zou men maal tien van nu mogen belasten. En zonder uitzondering nog max. 50% in te brengen. Ook al is het een hybride of E-wagen. En ja ik heb OOK een bedrijfswagen en ik weet wat dit mij nu per maand uitspaart. Dat is al een klein loon op zich.

                                Kilometerheffing voor alle gemotoriseerd verkeer = JA en liever gisteren dan morgen! En dat mag gerust iedereen wat centen kosten. 0,10 euro/km vind ik persoonlijk zelfs nog weinig. Wel op voorwaarde dat ze de VB en BIV dan ook afschaffen. Wat zeker nooit zal gebeuren. Ook voor het vrachtvervoer moeten ze dit dringend aanpassen. Heffing op elke gereden kilometer in België, eender waar, veel meer vragen dan die peanuts van nu en vooral niet meer als aftrekpost in te brengen (na bevriezing van de transportprijzen zodat ze het weer niet eens naar de eindklanten doorschuiven en dubbele winsten draaien).

                                Het fileleed is grotendeels te verminderen als ze het vrachtverkeer drastisch zouden kunnen laten dalen. Of door strengere maatregelen voor alles onder de noemer LV. Dus ook voor de camionetten -3,5T en zelfs voor de SUV's type dodge ram als LV. Gisteren stond ik bijna 2 uur op de E313 stil. Omdat een klootzak in een vrachtwagen een andere vrachtwagen wou inhalen, deze amper voorbij geraakte en ze tenslotte in elkaar reden. Als je dan nog een andere pippo hebt die een pornofilm aan het bekijken is of met zijn minnares aan het bellen is en in de file vlamt dan is het spel compleet. Inhaalverbod met automatische afstandsbewaring, automatische remsystemen en uitschakeling van elektronische randapparatuur = VERPLICHTEN door Europa. Niet in de vrachtwagen = verbod op de weg. Ook tachograaf en snelheidsbegrenzer zouden ze dringend veel meer mogen gaan controleren. Vorige week nog 's nachts een vrachtwagen aan het volgen geweest en ik had op de GPS meting 104 km/uur. Trekker met oplegger en NL-plaat die rustig op de E19 en op het middelste baanvak door vlamde.
                                Vrachtverkeer verminderen hoe ga je dat doen?
                                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                '15 Volvo XC60 D3

                                Comment


                                • #17
                                  Omdat sommigen een orgasme krijgen bij het idee dat anderen vele duizenden euro's extra belastingen gaan moeten betalen. En de overheid omdat men continu in geldnood zit en zal blijven zitten gelet op het politieke en sociale profitariaat dat welig tiert.

                                  In mijn geval zou het trouwens 75k km per jaar zijn. Maal tien cent is 7500 euro. Min huidige biv (oeps die heb ik al betaald voor mijn huidige 2 wagens) min jaarlijkse verkeertaks is nog steeds afgerond 7000 euro.

                                  Per jaar.

                                  Netto.

                                  Bovenop de duizenden euro's per jaar aan accijnzen en btw die ik al betaald mbt auto.

                                  Wie droomt dat dit geen balstingverhoging zal betekenen is blind. De reden dat dit er komt is net om files te verminderen (lees: danig duur maken dat velen het niet meer kunnen betalen).
                                  bmw 116d sportshatch

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Namaz
                                    Ik snap ook niet waarom we naar dat systeem moeten gaan als buurlanden er al 1000den euro's hebben ingestoken om het te laten onderzoeken. resultaat was negatief, waarom zouden wij het dan nog doen? Omdat er een halve gare zit op dienst mobiliteit?
                                    Ik denk dat dat voor België anders kan zijn omdat we een transitland zijn. Dus tijdelijk zou dat een effect kunnen hebben, tot onze buurlanden een tegen maatregel nemen.
                                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                    '15 Volvo XC60 D3

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
                                      Ik hoop dat dit sarcastisch is? Bedrijfswagens zou men maal tien van nu mogen belasten. En zonder uitzondering nog max. 50% in te brengen. Ook al is het een hybride of E-wagen. En ja ik heb OOK een bedrijfswagen en ik weet wat dit mij nu per maand uitspaart. Dat is al een klein loon op zich.
                                      Meestal is dat een betoog van de mensen die geen firmawagen hebben, maar maak aub een verschil tussen bedrijfswagens EN salariswagens. Dat zijn 2 verschillende zaken.

                                      Ik kan mijn job niet uitoefenen zonder bedrijfswagen. Mijn vrouw bv dan weer wel.

                                      Als ze een km-heffing gaan doen van 10 cent/km, gaat de taks op mijne auto stijgen naar €4500 a €6000/jaar. En logisch word dit doorgerekend naar de klant. Dus aan het einde van de rit is het ALTIJD de consument die voor de kosten op draait. Het is dat wat vele linkse kiezers wel eens vergeten. 'Belast de rijken wat harder?' roepen ze. Awel, belast de rijke bakker op de hoek van de straat wat harder en die zijn brood zal een stuk opslaan.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                        Ik denk dat dat voor België anders kan zijn omdat we een transitland zijn. Dus tijdelijk zou dat een effect kunnen hebben, tot onze buurlanden een tegen maatregel nemen.
                                        Belgie is een klein doorgangske vergeleken met Duitsland. Dat is het grootste transitland van Europa.

                                        Wij zijn gewoon een land met het slechtste OV van heel West-Europa. In onze buurlanden wordt er veel meer gebruik gemaakt van het OV.
                                        Last edited by ; 12/01/2018, 15:06.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X